abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:34:32 #1
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216575418
Las net een post van iemand die aangaf eens op straat te hebben geleefd, en vroeg me ineens af.. Wat kun je nou eigenlijk het beste voor zo iemand doen? Geld/eten geven? Iets anders?

Zijn hier mensen dakloos geweest (die dat willen delen), en kunnen aangeven of en wat voor hulp van vreemden ze op dat moment gewaardeerd hadden? Had een relatief klein iets je eventueel zelfs van straat kunnen helpen? Of misschien ken je mensen die zo leven/leefden en heb je hier wat meer inzicht in dan ik.
pi_216575710
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:34 schreef kwiwi het volgende:
Wat kun je nou eigenlijk het beste voor zo iemand doen?
Organiseren en een mooi pandje voor diegene kraken en dan de basics leren. Dat is in ieder geval wat een vriendin van me een tijdje deed voor veel mensen op straat. Eerst aan een dak boven het hoofd helpen en dan leren hoe ze de basics kunnen doen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:58:28 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216575964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Organiseren en een mooi pandje voor diegene kraken en dan de basics leren. Dat is in ieder geval wat een vriendin van me een tijdje deed voor veel mensen op straat. Eerst aan een dak boven het hoofd helpen en dan leren hoe ze de basics kunnen doen.
Een mooi pandje kraken???
pi_216576103
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Een mooi pandje kraken???
?
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:07:01 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216576137
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
?
Wat voor pandje bedoel je? En: bewoond of onbewoond?
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:09:01 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216576169
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "de basics doen"?
pi_216576476
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat voor pandje bedoel je? En: bewoond of onbewoond?
Onbewoond natuurlijk... gewoon een standaard huisje dat al een tijdje leeg staat.
pi_216576501
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "de basics doen"?
Hygiëne, financiën, koken, resources voor mentale gezondheid, juiste instanties laten zien etc.
pi_216576520
Net zoals die zwerver in Tilburg na jaren lang op straat te hebben geleefd: gratis huisje krijgen
Je bok binnen laten pissen en schijten , paardje nemen en die ook binnen laten pissen en schijten

En vervolgens boos zijn als je weer op straat word gezet _O-

Soms denk ik wel eens voor dat soort mensen is het antwoord: gratis onbeperkt drugs en alcohol
pi_216576525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Onbewoond natuurlijk... gewoon een standaard huisje dat al een tijdje leeg staat.
hoop ik niet dat ze een pandje van mij kraken want ik flikker gewoon een molotov cocktail naar binnen
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:42:32 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216576666
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:33 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
hoop ik niet dat ze een pandje van mij kraken want ik flikker gewoon een molotov cocktail naar binnen
Dat is illegaal en kan je voor vervolgd worden.
pi_216576714
Meestal geef ik die mensen een sixpack bier of een fles goedkope wodka. Help je ze uiteindelijk het meeste mee.
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:48:48 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216576738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:32 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hygiëne, financiën, koken, resources voor mentale gezondheid, juiste instanties laten zien etc.
Dan moet je al behoorlijk veel vrije tijd over hebben, omdat allemaal te doen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:49:44 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216576750
quote:
11s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Dan moet je al behoorlijk veel vrije tijd over hebben, omdat allemaal te doen.
Moet je ook niet alleen doen. Daarom zeg ik ook eerst te organiseren. Bijvoorbeeld aansluiten bij een groep die hier actief in is.
  donderdag 6 februari 2025 @ 20:49:54 #15
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_216576756
quote:

[..]
Die mensen zijn dakloos, niet idioot.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_216578451
Geld is altijd goed.

Maar nu het koud is, zou ik zeggen, nodig diegene uit voor een warme maaltijd. Zelfs MC Donalds is goed. Daarnaast hebben deze mensen amper een netwerk, dus als het kan laat dan wat achter, een telefoonnummer wanneer de nood het hoogst is.
In zeldzame gevallen (wanneer het kan) zou je zo iemand 1 of 2 dagen onderdak kunnen bieden met warme douche etc. (of misschien alleen dat laatste als dat binnen jouw mogelijkheden valt)

De meeste daklozen zijn niet uit vrije wil dakloos. Velen hebben psychische problemen die niet 1,2,3 op te lossen zijn. Mocht je zo iemand bijvoorbeeld dagelijks zien, kun je overwegen om steeds een beetje wat eten mee te nemen. Denk ook aan warme kleding, handschoenen, een slaapzak.

En last but not least:
Vraag het gewoon. Het zijn gewoon mensen. O+
  donderdag 6 februari 2025 @ 22:54:03 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216578507
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 22:49 schreef YoopY het volgende:
Geld is altijd goed.

Maar nu het koud is, zou ik zeggen, nodig diegene uit voor een warme maaltijd. Zelfs MC Donalds is goed. Daarnaast hebben deze mensen amper een netwerk, dus als het kan laat dan wat achter, een telefoonnummer wanneer de nood het hoogst is.
In zeldzame gevallen (wanneer het kan) zou je zo iemand 1 of 2 dagen onderdak kunnen bieden met warme douche etc. (of misschien alleen dat laatste als dat binnen jouw mogelijkheden valt)

De meeste daklozen zijn niet uit vrije wil dakloos. Velen hebben psychische problemen die niet 1,2,3 op te lossen zijn. Mocht je zo iemand bijvoorbeeld dagelijks zien, kun je overwegen om steeds een beetje wat eten mee te nemen. Denk ook aan warme kleding, handschoenen, een slaapzak.

En last but not least:
Vraag het gewoon. Het zijn gewoon mensen. O+
straks word je nog op gruwelijke wijze afgeslacht als je zo iemand in huis haalt
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 6 februari 2025 @ 22:55:05 #18
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216578522
Een willekeurige dakloze met waarschijnlijk psychische problemen bij jou in je huis laten overnachten lijkt me niet zo'n goed idee.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_216578625
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2025 22:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Een willekeurige dakloze met waarschijnlijk psychische problemen bij jou in je huis laten overnachten lijkt me niet zo'n goed idee.
Nou ja, meningen verschillen maar ik had ook aangegeven als het mogelijk is. Is dit voor jou niet het geval, prima. De vraag was wat deze mensen écht nodig hebben. Ik geef alleen een antwoord. (uit eigen ervaring)
  Moderator vrijdag 7 februari 2025 @ 23:08:49 #20
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_216590144
Hoeveel procent van de daklozen op straat in Nederland of België zou dat puur aan zichzelf te danken hebben?

Hierbij denk aan verslaving zoals Alcohol/Drugs/gokken.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  VIVA vrijdag 7 februari 2025 @ 23:12:25 #21
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_216590199
Gewoon in huis nemen, kamertje beschikbaar stellen...Uitnodigen voor boerenkool met worst om 18:00 uur aan de familietafel....Zo werkt dat in elk land buiten de Westerse cultuur....
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator zaterdag 8 februari 2025 @ 08:41:10 #22
441859 crew  Lenny77
pi_216592286
quote:
84s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 23:12 schreef cosmosis het volgende:
Gewoon in huis nemen, kamertje beschikbaar stellen...Uitnodigen voor boerenkool met worst om 18:00 uur aan de familietafel....Zo werkt dat in elk land buiten de Westerse cultuur....
Daarom dat er in die landen zoveel op straat leven??
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 8 februari 2025 @ 08:50:11 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216592336
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:49 schreef Näsenbar het volgende:

[..]
Die mensen zijn dakloos, niet idioot.
Nou ja mensen belanden natuurlijk niet zomaar op straat. Helpen met het probleem aanpakken dat het veroorzaakt heeft is dan niet verkeerd lijkt me.
pi_216592369
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 08:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nou ja mensen belanden natuurlijk niet zomaar op straat. Helpen met het probleem aanpakken dat het veroorzaakt heeft is dan niet verkeerd lijkt me.
zijn dat vaak, tegen de tijd dat ze op straat belanden, niet een hele waslijst aan problemen?
pi_216592439
Ik ben anderhalf jaar zo goed als adresloos geweest, van mijn 15e tot mijn 17e. Het was thuis niet veilig en ik had geen vertrouwen in instanties en justitie, dus gewoon op een dag een weekendtas gevuld en 'm gesmeerd.

Het aantal keren dat ik daadwerkelijk op straat heb geslapen is misschien 20 keer ofzo, hooguit 30. In Nederland is (was?) het, zeker als jongere, best makkelijk om wat te fiksen. Dus ik hopte van adresje naar adresje, vaak ook om uit de handen van de politie te blijven, na een aantal maanden was ik als vermist opgegeven en was er vaak politie die me dan naar huis wilde brengen. Ze konden me gewoon oppikken bij mn werk, ik werkte soms nog parttime in een slagerij, maar ik denk dat de politie ook wel inzag dat ik op straat beter af was dan thuis.

School kwam ik niet meer, alleen nog voor het examen. Een jaar zonder boeken en les, dus ik heb een heel mager mavo examen gemaakt, maar wel gehaald (had eerst vwo-advies, dus worstelde me er nog wel doorheen)

Verder was het de kunst om niet in de molen van jeugdzorg te komen. Toen ik 17 was, was ik moe, blut en uitgevochten en kwam ik in crisisopvang terecht, waar het oprecht een puinhoop was. Na 3 maanden daar weer gevlucht, en toen ik 18 werd trok ik bij een vriendin in.

Wat je nodig hebt, is geld. Geld voor eten, geld voor slaapplek, geld om de verveling te bestrijden, geld om ergens te komen, geld, geld, geld.

Ik fietste pakketjes door de stad, van het station naar andere plekken in Utrecht. Geen vragen stellen, 5 tientjes per pakketje.

Toen ik rock bottom bereikte en veel op hoog cathrijne rondhing, was het heel duidelijk dat niemand hulp wilde, iedereen wilde gewoon geld, voor eten, drugs of zuipen. Maar ik was heel erg blij als iemand me een broodje gaf ofzo, dan had je weer een dagdeel voor jezelf gefikst. Ik was alle schaamte voorbij, dus verder had ik geen behoeftes, ik hoefde geen knuffel of een leuk praatje, ik wilde geld, en eigenlijk een beetje dood gaan.

Ik werd een beetje beschermd door andere daklozen omdat ik zo jong was. Die deelden spullen en tips. Protip op het oude hoog cathrijne: slaap voor de jamin voor de deur, door de geur droom je leuker. Soms liet de politie je liggen, soms werd je weggestuurd, soms wilden ze met je praten. Maar ik wilde vooral met rust gelaten worden, en was constant bang terug naar huis te moeten.

Ik geef daklozen nu vaak een tientje, of als ze duidelijk verslaafd zijn, eten. Maar je kan voor velen niks doen, vind ik. Ze willen zelf niet.
-nee-
pi_216593032
quote:

[..]
Deze stoere boi!
pi_216593045
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 23:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoeveel procent van de daklozen op straat in Nederland of België zou dat puur aan zichzelf te danken hebben?

Oneens. Als het mensen zijn die al verslavingsgevoelig zijn en door b.v. ontslag, scheiding etc. in zwaar weer terecht komen, dan kunnen ze zomaar domme beslissingen maken en zich overgeven aan de drugs en of drank, geld meegeven aan foute vrienden, noem maar op. Met alle gevolgen van dien.
pi_216593123
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 09:10 schreef Marsenal het volgende:
Ik fietste pakketjes door de stad, van het station naar andere plekken in Utrecht. Geen vragen stellen, 5 tientjes per pakketje.
quote:
I will look for you, I will find you, and I will kill you.
pi_216593192
Huisvesting en een uitkering. En dan vanuit daar (eventueel met begeleiding) weer de boel opbouwen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216593455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 10:39 schreef Discombobulate het volgende:
Huisvesting en een uitkering. En dan vanuit daar (eventueel met begeleiding) weer de boel opbouwen.
Na prima, maar hoe doe je dat dan voor een zwerver op straat?
pi_216593460
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:09 schreef YoopY het volgende:

[..]
Na prima, maar hoe doe je dat dan voor een zwerver op straat?
Kan dat niet dan?
pi_216593566
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 20:33 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Soms denk ik wel eens voor dat soort mensen is het antwoord: gratis onbeperkt drugs en alcoho
Waarschijnlijk is dit een stuk goedkoper dan allerlei trajecten van instanties, hulpverleners en woonprojecten.
pi_216593724
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:20 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Waarschijnlijk is dit een stuk goedkoper dan allerlei trajecten van instanties, hulpverleners en woonprojecten.
'Gewone' mensen denken al gauw aan een lange termijn plan, iets waarmee je op kan bouwen en stabiliteit kan bereiken. Maar de meeste daklozen die ik leerde kennen waren al door zo'n molen geweest, en zijn simpelweg niet in staat om zoiets vol te houden. Deze mensen moet je gewoon iedere week zakgeld geven en hopen dat ze van de crack af kunnen blijven. Niet iedereen valt te helpen.

De daklozen die wel de capaciteit hebben om van straat te komen, nemen zelf al vaak initiatief. Die komen via het leger des heils of de kerk ofzo al in contact met mensen die ze vooruit kunnen helpen.

De junks, dat zijn trieste gevallen, die zou je moeten dwingen, als je er wat van wilt maken. Maar als je drie jaar over straat zwerft met heroine in je lijf, dan is er m.i. niet vaak een weg terug, als de intrinsieke motivatie ontbreekt.

Sommige mensen zijn gewoon gedoemd te sterven in een steeg, en ik denk dat we dat moeten accepteren. Ik geef deze mensen graag een beetje geld of een maaltijd, maar, met alle liefde, ik denk niet dat je ze verder kan helpen.
-nee-
pi_216593752
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2025 23:08 schreef capuchon_jongen het volgende:

wat heeft dit met de vraag van de TS te maken? Wat probeer je te zeggen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:20 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
en zie hier het probleem van onder andere de Nederlandse "samen"leving, het moet altijd om geld draaien.
pi_216595413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:35 schreef Prego het volgende:

[..]
en zie hier het probleem van onder andere de Nederlandse "samen"leving, het moet altijd om geld draaien.
Niet alleen om geld, vaak ook meer een bodemloze put. De post boven die van jou van Marsenal beschrijft het erg goed.

Heb zelf verschillende buren gehad die verward of verslaafd waren en nu op straat leven. Van alle kanten kregen ze hulp. Buren, instanties, vrienden. Maar elke keer een verkeerde keuze maken en bruggen verbranden.

Dan kan er een zoveelste maatschappelijk werker naar gaan kijken. Of gewoon maar accepteren dat die mensen het nooit gaan redden en in ieder geval wat drugs geven om overlast en schade door inbraken en diefstal te voorkomen.
pi_216596100
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kan dat niet dan?
Ja het kan, maar hoe? Heb je sleutels van een onderkomen bij je? Een tas met geld? Hoe?
pi_216596128
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:37 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ja het kan, maar hoe? Heb je sleutels van een onderkomen bij je? Een tas met geld? Hoe?
Moeten instanties maar doen, ik toch niet? Mensen hebben iig wel een BSN nummer.
pi_216596184
Mijn broer is een paar jaar dakloos en thuisloos geweest. Wel eens met hem erover gehad en hij kreeg het liefste geld (voor drugs). Mensen die eten gaven was hij achteraf (inmiddels een gezin, baan en afgekickt) wel blij mee. Op die momenten zelf nam hij het wel aan, maar liever geld

Zelfde geld voor handschoenen en sjaals en mutsen. Dat vond hij erg fijn om te krijgen

En wat mijn moeder voor hem deed was af en toe hem laten bijslapen in de logeerkamer en voor hem een stevige maaltijd koken (in huis nemen was geen optie)
pi_216596198
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 15:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Moeten instanties maar doen, ik toch niet? Mensen hebben iig wel een BSN nummer.
Dus het idee is dat instanties de straat op gaan om zwervers een dak boven het hoofd en inkomen te geven? En waarom wordt dit niet gedaan?
pi_216596348
quote:

[..]
En dan MikeyTeringTroll voor de oplichters truuks.
pi_216597371
Je hebt een aantal verschillende 'zwervers'.

1. De bedelaars... die willen geld...
2. De verslaafden... die willen geld..
3. De zwever... die willen onderdak en eten en gaan spoedig weer een stadje verder
4. De dakloze door tijdelijke problemen, die zie je niet dus zal ook niets aan je vragen.
en als laatste 5 de dakloze die altijd dakloos zal blijven. Die vraagt vaak om geld en niet om andere zaken aangezien deze vaak al voor hem/haar geregeld worden.

Zo dat dus.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_216601790
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 18:07 schreef Chandler het volgende:
Je hebt een aantal verschillende 'zwervers'.

1. De bedelaars... die willen geld...
2. De verslaafden... die willen geld..
3. De zwever... die willen onderdak en eten en gaan spoedig weer een stadje verder
4. De dakloze door tijdelijke problemen, die zie je niet dus zal ook niets aan je vragen.
en als laatste 5 de dakloze die altijd dakloos zal blijven. Die vraagt vaak om geld en niet om andere zaken aangezien deze vaak al voor hem/haar geregeld worden.

Zo dat dus.
Waar ik woon was een jaar of 20 geleden eens een bewuste dakloze. Deze man had alles opgegeven en was vrijwillig op straat gaan leven. Dat een zonderling figuur dat in de stad doet zie ik nog wel voor me, maar deze kerel dwaalde gewoon door een paar dorpen. Na een jaar of wat nooit meer gezien, zal wel tegen wil en dank aan hoger wal zijn geraakt.
-nee-
pi_216602073
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 11:33 schreef Marsenal het volgende:

[..]
'Gewone' mensen denken al gauw aan een lange termijn plan, iets waarmee je op kan bouwen en stabiliteit kan bereiken. Maar de meeste daklozen die ik leerde kennen waren al door zo'n molen geweest, en zijn simpelweg niet in staat om zoiets vol te houden. Deze mensen moet je gewoon iedere week zakgeld geven en hopen dat ze van de crack af kunnen blijven. Niet iedereen valt te helpen.

De daklozen die wel de capaciteit hebben om van straat te komen, nemen zelf al vaak initiatief. Die komen via het leger des heils of de kerk ofzo al in contact met mensen die ze vooruit kunnen helpen.

De junks, dat zijn trieste gevallen, die zou je moeten dwingen, als je er wat van wilt maken. Maar als je drie jaar over straat zwerft met heroine in je lijf, dan is er m.i. niet vaak een weg terug, als de intrinsieke motivatie ontbreekt.

Sommige mensen zijn gewoon gedoemd te sterven in een steeg, en ik denk dat we dat moeten accepteren. Ik geef deze mensen graag een beetje geld of een maaltijd, maar, met alle liefde, ik denk niet dat je ze verder kan helpen.
Heel triest ja, maar een feit waar niemand omheen kan.
Ik erger me ook heel vaak aan mensen die dan geld geven aan zo'n stakker en er dan bij vertellen dat ze gezonde voeding of iets anders 'nuttigs' voor moeten kopen.
pi_216602214
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:24 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Waar ik woon was een jaar of 20 geleden eens een bewuste dakloze. Deze man had alles opgegeven en was vrijwillig op straat gaan leven. Dat een zonderling figuur dat in de stad doet zie ik nog wel voor me, maar deze kerel dwaalde gewoon door een paar dorpen. Na een jaar of wat nooit meer gezien, zal wel tegen wil en dank aan hoger wal zijn geraakt.
Of hij heeft zelfmoord gepleegd, is vermoord, is gewoon gestorven van de kou of de honger.
pi_216603927
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2025 22:24 schreef Marsenal het volgende:
Een zwerver dus! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 10 februari 2025 @ 20:54:26 #46
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216626177
quote:

[..]
Ik hoorde laatst op de radio een interview met een man die vier huizen (!) bezit, gewoon voor de lol. Hij komt er nooit en gebruikte het als statussymbool.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_216627639
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 20:54 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Ik hoorde laatst op de radio een interview met een man die vier huizen (!) bezit, gewoon voor de lol. Hij komt er nooit en gebruikte het als statussymbool.
Ik geloof niet dat dit het beeld van de gemiddelde zwerver is... }:|
pi_216628379
Ik haal nog wel eens wat van de supermarkt als ik ze zie.
In de zomer vaak iets van een flesje water, in de winter koffie als de supermarkt dat warm aanbied.
Soms vraag ik het ook gewoon aan ze, of ze nog iets willen uit de supermarkt of cafe to go.

Verder dingen als croissantje, appelflap, dat soort dingen gaat er altijd in.

Als het heel koud is en ik heb ze bij me dan geef ik wel eens van die handwarmdingen waar je alleen het ijzertje in hoeft te breken.

Het interesseert me niet zo of ze wel of niet verslaafd zijn, of ze wel of niet "echt" dakloos zijn, of ze wel of niet dankbaar genoeg zijn.
Twiddel
  dinsdag 11 februari 2025 @ 12:27:54 #49
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216632244
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 22:31 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat dit het beeld van de gemiddelde zwerver is... }:|
Eigendomsrecht is soms overgewaardeerd hier in Nederland. Net zoals de democratie.

Beetje stoer zitten doen met de 4 huizen en er niet eens over peinzen tegen een REDELIJKE vergoeding te verhuren... :r
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')