Moet je kijken wat zorg ook kost tegenwoordigquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:31 schreef PzKpfw het volgende:
Ze betalen maar mooi, moet je kijken wat voor schandalige bedragen ze tegenwoordig opstrijken aan zorgpremies.
Tijd voor harde bezuinigingen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Moet je kijken wat zorg ook kost tegenwoordig
Pure onzin, spoedeisende hulp kan je altijd voor terechtquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:
Nee, ze kunnen niks. Ze werken het ook zelf in de hand met budgetten, waardoor je bij bepaalde ziekenhuizen al vanaf november niet meer terecht kunt voor niet spoedeisende hulp. Die komen dus allemaal het eerste kwartaal.
Ik zeg toch ook "voor niet spoedeisende hulp".quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Pure onzin, spoedeisende hulp kan je altijd voor terecht
Ik pas mijn verzekering er niet op aan maar ik poog wel jaren tussendoor te maken dan ik mijn eigen risico lang niet vol maak. Het jaar erop dan weer alles achter elkaar. Met name een nieuw hoorapparaat kan je wel een half jaar uitstellen b.v. net als bepaalde operaties.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:05 schreef diginoob2 het volgende:
Zoals zovelen heb ik bepaalde zorg gemeden/uitgesteld tot het nieuwe jaar om de zorgverzekering erop aan te passen. Het gaat om diversen en allerlei uit het aanvullende pakket, denk steunzolen, alternatieve zorg, fysio, tandarts.
Is er een kans dat Zilveren Kruis recht heeft om dit niet te vergoeden omdat ik vrijwel alles begin van het jaar declareer? Staan ze hiermee in hun recht?
https://www.zilverenkruis(...)ijd-bij-vergoedingenquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:05 schreef diginoob2 het volgende:
Zoals zovelen heb ik bepaalde zorg gemeden/uitgesteld tot het nieuwe jaar om de zorgverzekering erop aan te passen. Het gaat om diversen en allerlei uit het aanvullende pakket, denk steunzolen, alternatieve zorg, fysio, tandarts.
Is er een kans dat Zilveren Kruis recht heeft om dit niet te vergoeden omdat ik vrijwel alles begin van het jaar declareer? Staan ze hiermee in hun recht?
Dit is ook wel afhankelijk van het type verzekering. Als je de goedkoopste neemt is de kans idd aanmerkelijkquote:Op donderdag 6 februari 2025 16:57 schreef Hanca het volgende:
Nee, ze kunnen niks. Ze werken het ook zelf in de hand met budgetten, waardoor je bij bepaalde ziekenhuizen al vanaf november niet meer terecht kunt voor niet spoedeisende hulp. Die komen dus allemaal het eerste kwartaal.
Ze vergoeden waar jij volgens de voorwaarden recht op hebt. Ik denk niet dat er in de voorwaarden beperkingen staan van de maanden waarin je wel en geen zorggebruik mag hebben. Enige is eventuele wachttijd, maar dat heeft niets met 'begin van het jaar' te maken maar met looptijd van specifiek pakket op de polis.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:05 schreef diginoob2 het volgende:
De mensen met dure verzekeringen bij ASR en Zilveren Kruis konden in 2023 3 maanden niet terecht bij het Martini Ziekenhuis in Groningen: https://nos.nl/regio/gron(...)n-kruis-en-a-s-r-aanquote:Op donderdag 6 februari 2025 22:04 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dit is ook wel afhankelijk van het type verzekering. Als je de goedkoopste neemt is de kans idd aanmerkelijk
Niet vergoeden gaat niet .... afhankelijk van wanneer een eventuele diagnose gesteld is of behandeling gestart zou het zo kunnen zijn dat de zorg ondanks dat je die in 2025 krijgt.... alsnog in het eigen risico van 2024 valt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:05 schreef diginoob2 het volgende:
Dat hangt toch echt van je levensstandaard af. We betalen (gezin, 3 kinderen) nu zo'n 350 euro in de maand voor onze zorgverzekeringen, dat is dus iets meer dan 4000 euro in het jaar. Mijn vakantie kost zo'n 1200 euro in een jaar, boodschappen kosten zo'n 70 euro per week en dus 3600 euro per jaar, zelfs mijn hypotheek is met 400 euro rente en aflossing, zonder de HRA mee te rekenen, nauwelijks duurder. Een telefoon koste me nog nooit boven de 110 euro en koop ik hooguit eens in de 5 jaar, hebben we wel 3 van in huis inmiddels.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:42 schreef zatoichi het volgende:
Even algemeen he; maar wat kost een zorgverzekering nu echt hê? Ik bedoel als je nagaat wat de zorgpremie jou als burger kost en je vergelijkt dat met bijvoorbeeld vakanties, een nieuwe Iphone, of zelfs de boodschappen, dan is het echt niet het duurste wat er is.
Hier helemaal eens. Zvw premies (werkgever en werknemer) fors verhogen en de verzekeringspremie naar 50 euro is echt veel redelijker, kun je gelijk de zorgtoeslag afschaffen.quote:En ja, ik snap dat je niet allemaal zorg afneemt dus sommigen zullen netto betalers zijn en dat voelt soms zuur.
Wat mij betreft gooien we het helemaal overhoop; wordt er extra (of eigenlijk gewooon normaal zoals dat voor iedere gewone hardwerkende Nederlander ook geldt) belast op vermogen en winst in b.v.'s (https://www.nporadio1.nl/(...)n-de-belastingdienst)
Met dat geld kan de zorgpremie echt een stuk omlaag en niemand gaat daar heel veel armer van worden. Dan heb je dus betaalbaardere zorg, meer vergoedingen en een gelijkere verdeling van de lasten.
quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:42 schreef zatoichi het volgende:
Even algemeen he; maar wat kost een zorgverzekering nu echt hê? Ik bedoel als je nagaat wat de zorgpremie jou als burger kost en je vergelijkt dat met bijvoorbeeld vakanties, een nieuwe Iphone, of zelfs de boodschappen, dan is het echt niet het duurste wat er is.
Wel slim. Met mijn tandarts plan ik bepaalde behandelingen in de jaren met hoge tandverzekering (Tand plus of zo iets). Risico is wel, dat de aandoening erger wordt en daardoor alsnog veel duurder.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:05 schreef diginoob2 het volgende:
Met alle respect, maar dan heb je het ook gewoon goed voor elkaar en zou, hopelijk, de kosten van de zorgverzekering dus ook geen issue voor jou moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 09:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hangt toch echt van je levensstandaard af. We betalen (gezin, 3 kinderen) nu zo'n 350 euro in de maand voor onze zorgverzekeringen, dat is dus iets meer dan 4000 euro in het jaar. Mijn vakantie kost zo'n 1200 euro in een jaar, boodschappen kosten zo'n 70 euro per week en dus 3600 euro per jaar, zelfs mijn hypotheek is met 400 euro rente en aflossing, zonder de HRA mee te rekenen, nauwelijks duurder. Een telefoon koste me nog nooit boven de 110 euro en koop ik hooguit eens in de 5 jaar, hebben we wel 3 van in huis inmiddels.
Dus ja, de zorgverzekering is wel ongeveer de duurste kostenpost voor mijn gezin.
Offtopic, maar ja: kamperen 18 nachten is 450/500 euro, uitjes bestaan uit wandelen en dat kost niks extra's, wat extra benzinekosten om naar Frankrijk te rijden en boodschappen proberen we gelijk aan thuis te houden maar komt vaak wel wat duurder uit.quote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:00 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dan heb je het ook gewoon goed voor elkaar en zou, hopelijk, de kosten van de zorgverzekering dus ook geen issue voor jou moeten zijn.
Ter vergelijking; ik betaal 425 per maand aan zorgverzekering dus 5500,- per jaar voor mijn gezin met twee kinderen. Dat is bij lange na niet het duurste kostenpotje; mijn hypotheek is ruim drie keer zo hoog, mijn boodschappen en vakantie zijn 2 keer zo duur.
off-topic: serieus? 1200 voor een vakantie; inclusief alle uitjes, boodschappen daar, vervoer en verblijf?
Je weet dat er geen eigen risico van toepassing is op zorg uit de aanvullende verzekering? En uit de OP:quote:Op vrijdag 7 februari 2025 08:46 schreef namliam het volgende:
[..]
Niet vergoeden gaat niet .... afhankelijk van wanneer een eventuele diagnose gesteld is of behandeling gestart zou het zo kunnen zijn dat de zorg ondanks dat je die in 2025 krijgt.... alsnog in het eigen risico van 2024 valt.
quote:Het gaat om diversen en allerlei uit het aanvullende pakket, denk steunzolen, alternatieve zorg, fysio, tandarts.
Dat zou dan in de voorwaarden moeten staan.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:05 schreef diginoob2 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |