abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 6 februari 2025 @ 09:35:59 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_216568424
De ondernemers in Nederland worden steeds somberder. Een op de vijf ondernemers denkt zelfs serieus aan stoppen. Vooral de regeldruk en hoge kosten zijn ondernemers een doorn in het oog. Ondernemers kijken nadrukkelijk naar de politiek om het ondernemersklimaat te verbeteren.

Het gaat niet goed met het ondernemersklimaat in Nederland. Uit een enquête van ondernemersorganisaties VNO-NCW en MKB Nederland onder drieduizend bedrijven blijkt dat de lol van ondernemen steeds kleiner wordt in Nederland. Ondernemers hekelen de vele regels, het zwalkende beleid van de overheid en de hoge kosten. Een op de vijf ondernemers overweegt serieus om niet meer in Nederland maar in het buitenland te gaan investeren. Dat is meer dan een jaar geleden en die trend is al langer zichtbaar, zegt Jacco Vonhof, voorzitter van MKB-Nederland.

De werkgevers komen met de enquête voorafgaand aan een debat in de Tweede Kamer over het verdienvermogen van Nederland. ,,Het geld wordt verdiend in de bedrijven. We hebben een houdbare en duurzame economie nodig om geld te verdienen en de uitgaven aan onder andere onderwijs, defensie en de vergrijzing te kunnen betalen’’, aldus de werkgeversvoorzitter.

Regeldruk
Voor de verbetering van het ondernemersklimaat kijken de ondernemers nadrukkelijk naar Den Haag. Het nieuwe kabinet heeft gezegd de regeldruk te willen verminderen en oog te hebben voor de belangen van bedrijven. Maar dat is niet voldoende om de stemming te verbeteren. ,,Bij ondernemers heerst het gevoel eerst zien dan geloven.’’

Dat gevoel is begrijpelijk, want de afgelopen jaren zijn regels en rapportageverplichtingen alleen maar strenger en complexer geworden en is de vrijheid om te ondernemen verder afgenomen. Papier is geduldig, dus eerst maar eens kijken naar de daden is de stemming onder ondernemers. En tot nu toe is er nog niet veel bereikt. ,,Het kabinet zit er te kort om ons teleur te stellen’’, zegt Vonhof zuinigjes. ,,Ze hebben het afgelopen halfjaar gehad om zich in te werken, maar nu is het tijd dat ze gaan leveren.’’

Wat dat leveren betreft is de ondernemersvoorman optimistischer gestemd. De minister van economische zaken maakt zich echt druk om het ondernemersklimaat, ziet Vonhof. ,,We hebben een ondernemers-top gehad en voor de zomer ligt er een ondernemers-pact. Dat moet helpen ondermeer de regeldruk te verminderen. Het zou mooi zijn als het kabinet daar meters maakt.‘’

Op het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid wordt hard gewerkt om de arbeidsmarkt te moderniseren. Ook een langgekoesterde wens van de ondernemers.

Ergernissen
De ondernemers hebben nog veel meer op hun wensenlijstje voor Den Haag staan. Een van de grote ergernissen zijn de hoge kosten, onder andere de hoge loonkosten. ,,Werken moet lonen en meer werken moet meer lonen’’, vat Vonhof de wens samen. ,,Nu gaat van elke extra verdiende euro zeventig cent naar de schatkist.’’

Vonhof is bezorgd dat de ondernemersgeest langzaam verdwijnt uit Nederland als er niets verandert. ,,Dat ondernemers het niet meer leuk vinden komt door een waslijst aan kleine frustraties.’’ Zo moeten bedrijven soms lang wachten op een vergunning, die ook nog eens duurder wordt. En anderen lopen weer tegen een vol stroomnet aan, zodat ze hun productieproces niet kunnen elektrificeren.

Wat dat betreft moet er ook meer rekening gehouden worden met het midden- en kleinbedrijf. Voor hen zijn alle administratieve lasten nog belastender en wordt de lust tot ondernemen nog minder. ,,Die bedrijven vormen wel het grootste deel van de economie’’, waarschuwt Vonhof.

https://www.ad.nl/economi(...)buitenland~ace8ee26/

Tijd voor een frisse linkse wind. ^O^ Maar eerst nog het huidige kabinet een kans geven. Anders komen er te vroeg nieuwe verkiezingen.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216568572
Met welk klimaat, inclusief het ekte klimaat, gaat het wel goed in Nederland?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216568654
Vreemd zeg.

Je maakt de energietarieven 3 a 4 keer hoger dan in de VS
Je verzint allerhande vergroeningsregels waar men aan moet voldoen maar je moet 10 jar wachten op een stroomaansluiting.
Een verstikkende regeldruk en administratieve last waar bijna niet meer doorheen te komen is

En dan besluiten bedrijven te vertrekken? Wie had dat aan kunnen zien komen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216568657
Hoe is dat dan mogelijk nu willen de veel te dure ondernemers ook weg? Ondanks dat ieder verstandig mens zijn inkopen al jaren zoveel als mogelijk doet in de goedkopere buurlanden, aangezien zij geen dief van de eigen portemonnee willen zijn.
pi_216568898
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
quote:
Het land dat in de wereld de laagste benzineprijs heeft is Iran, gevolgd door Libië op plek twee en Venezuela op positie drie. Met prijzen voor een liter benzine omgerekend tussen de 0,027 en 0,033 euro betaal je hier rond een euro om de tank van je auto vol te gooien.
Kan nog beter dus. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216568903
Mee eens, maar het is niet alleen de landelijke overheid die voor frustratie zorgt, als je de gemeente voor iets nodig hebt gaat het vaak minstens net zo stroperig.
  donderdag 6 februari 2025 @ 10:23:10 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216569066
Halfjaarlijks MKB Nederland oNdErNeMeRs wIlLeN wEg oF sToPpEn nIeUwSbErIcHt
pi_216569226
Ik denk dat een groot deel van de ondernemers die aangeven dat ze weg willen gewoon blijven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_216569240
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:39 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de ondernemers die aangeven dat ze weg willen gewoon blijven.
Veel ondernemers kunnen niet eens verhuizen.

Ja, een online marketeer of iemand die geld verdient met z'n blog, kan naar Portugal of Thailand of zo. Maar voor de mensen met een winkeltje, schildersbedrijf of taxibedrijf is dat natuurlijk niet het geval.

In de buurlanden is het daarnaast allemaal niet veel beter. De belastingdruk in België is op inkomen nog hoger en Duitsland is enorm bureaucratisch.
pi_216569309
Ik vraag me af welk buitenland ze dan bedoelen? In de EU zal het verder niet veel anders zijn.
Engeland? Lijkt me niet, net zoveel regels, maar een stuk geisoleerder.
VS? Als ondernemer wel vrijer ja, moet je wel willen wonen, en vergeet ook niet dat er ook voor ondernemers geen sociaal vangnet is.
En verder? Europa buiten de EU? Lijkt me sterk. Zwitserland en Noorwegen zijn reteduur, of je moet echt redelijk ver naar het oosten.
China? Als je dat land en cultuur niet heel goed kent, is het een verloren zaak. Zelfde met andere landen in Azie (India, Singapore etc).
UAE? Moet wel geschikt zijn voor wat je wilt doen.
  donderdag 6 februari 2025 @ 10:48:55 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216569328
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vreemd zeg.

Je verzint allerhande vergroeningsregels waar men aan moet voldoen maar je moet 10 jar wachten op een stroomaansluiting.
Een verstikkende regeldruk en administratieve last waar bijna niet meer doorheen te komen is

En dan besluiten bedrijven te vertrekken? Wie had dat aan kunnen zien komen?
Volgens sommige mensen zijn bedrijven intrinsiek slecht.

Volgens hen komt geld gewoon uit de muur.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_216569329
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vraag me af welk buitenland ze dan bedoelen? In de EU zal het verder niet veel anders zijn.
Engeland? Lijkt me niet, net zoveel regels, maar een stuk geisoleerder.
VS? Als ondernemer wel vrijer ja, moet je wel willen wonen, en vergeet ook niet dat er ook voor ondernemers geen sociaal vangnet is.
En verder? Europa buiten de EU? Lijkt me sterk. Zwitserland en Noorwegen zijn reteduur, of je moet echt redelijk ver naar het oosten.
China? Als je dat land en cultuur niet heel goed kent, is het een verloren zaak. Zelfde met andere landen in Azie (India, Singapore etc).
UAE? Moet wel geschikt zijn voor wat je wilt doen.
Ik denk dat ze dat zelf ook niet weten. De mensen die simpel naar het buitenland kunnen en daar hun ondernemen door kunnen zetten, die zijn al wel weg.

Verder is het bijna overal wel wat natuurlijk. Heb zelf in drie andere EU-landen gezeten met een bedrijf. Dat was nu allemaal niet direct beter dan Nederland.
pi_216569356
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
[..]
Kan nog beter dus. :)
In dat soort apenlanden verdien je ook maar 200 euro per maand. Uiteindelijk maakt het dus geen bal uit
pi_216569396
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:48 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Volgens sommige mensen zijn bedrijven intrinsiek slecht.

Volgens hen komt geld gewoon uit de muur.
De veel te dure ondernemers pesten wil ieder mens met weinig geld het land uit.
pi_216569412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:51 schreef ditiswatikvind het volgende:

[..]
In dat soort apenlanden
Het gros van de bevolking in Iran is wel wat beter ontwikkeld dan jij bent
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 6 februari 2025 @ 11:01:08 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216569490
Ondernemers zijn twee decennia bediend door vvd66 en hebben alles gekregen wat ze vroegen.
Waar willen ze naar toe? Frankrijk met zijn rechten voor werknemers? Duitsland met ICT uit de vorige eeuw? Het corrupte en achterlijke België? Rusland? Italië??
The End Times are wild
pi_216569573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:35 schreef tong80 het volgende:
Tijd voor een frisse linkse wind. ^O^

Maar wie gaat dan jouw uitkering betalen als de rendabele mensen vertrekken?
pi_216569699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vraag me af welk buitenland ze dan bedoelen?
Utopia
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Trouwste user 2022 donderdag 6 februari 2025 @ 11:29:49 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_216569806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:08 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Maar wie gaat dan jouw uitkering betalen als de rendabele mensen vertrekken?
Uw, voor jou.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_216569855
Ondernemers of cursusverkopers/coaches/cryptoklojo's met een astosbrilletje?
pi_216569889
Afgelopen weken een
Brandblusser keuring
Heftruck keuring
Watersilo keuring
Bhv
Grasp en Brc komen eraan waaronder HACCP, Fooddefence, Co2 uitstoot, Eerlijk verlonen, opleidingsprogramma uitzendkrachten, afvalscheiding, welke publiekelijke bijdrage aan de samenleving lever je per jaar? Hoeveel m2 groenstrook voor de biodiversiteit heb je ingezaaid. Hoeveel externe transport bewegingen per jaar Etc etc

Dus ik snap het wel dat bedrijven willen vertrekken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216570195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 10:23 schreef RamboDirk het volgende:
Halfjaarlijks MKB Nederland oNdErNeMeRs wIlLeN wEg oF sToPpEn nIeUwSbErIcHt
Vergeet VNO/NCW niet. Ik hoor deze huilverhalen al 30+ jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216570247
Het D66 effect. Bedankt Kaag/Jetten voor de onbetaalbare groene gekte.
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:11:13 #25
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216570258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 09:56 schreef torentje het volgende:
Ondanks dat ieder verstandig mens zijn inkopen al jaren zoveel als mogelijk doet in de goedkopere buurlanden
Alsof het verstandig is dat ik voor mijn inkopen 2,5 uur naar de Duitse of Belgische grens ga rijden :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_216570419
Werkgevers willen nederland verlaten omdat werknemers te maken zouden kunnen hebben met
quote:
Nu gaat van elke extra verdiende euro zeventig cent naar de schatkist
Klinkt als een verzonnen argument of denk ik te beperkt?
  donderdag 6 februari 2025 @ 12:28:58 #27
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216570432
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 11:37 schreef halfway het volgende:
Afgelopen weken een
Brandblusser keuring
Heftruck keuring
Watersilo keuring
Bhv
Grasp en Brc komen eraan waaronder HACCP, Fooddefence, Co2 uitstoot, Eerlijk verlonen, opleidingsprogramma uitzendkrachten, afvalscheiding, welke publiekelijke bijdrage aan de samenleving lever je per jaar? Hoeveel m2 groenstrook voor de biodiversiteit heb je ingezaaid. Hoeveel externe transport bewegingen per jaar Etc etc

Ik denk dat we blij mogen zijn dat die keuringen er zijn om bijvoorbeeld het aantal arbeidsongevallen te verminderen. De rest van de keuringen zijn er om doelstellingen die we hebben afgesproken in dit land te halen, zoals met betrekking tot het sociale vangnet en het klimaat.

Als je goed weet welke keuringen etc. er zijn kun je het toch gewoon inplannen? Dan hoort het gewoon bij het ondernemen. Er zullen vast tegenstrijdige regels zijn maar het grootste probleem lijkt mij niet zozeer de regels zelf maar de onduidelijkheid bij sommige ondernemers over welke regels er zijn waardoor ze tegen de regels aanlopen. Of misschien problemen met handhavingscapaciteit van de overheidsinstanties.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_216570456
quote:
6s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:28 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn dat die keuringen er zijn om bijvoorbeeld het aantal arbeidsongevallen te verminderen. De rest van de keuringen zijn er om doelstellingen die we hebben afgesproken in dit land te halen, zoals met betrekking tot het sociale vangnet en het klimaat.

Als je goed weet welke keuringen etc. er zijn kun je het toch gewoon inplannen? Dan hoort het gewoon bij het ondernemen. Er zullen vast tegenstrijdige regels zijn maar het grootste probleem lijkt mij niet zozeer de regels zelf maar de onduidelijkheid bij sommige ondernemers over welke regels er zijn waardoor ze tegen de regels aanlopen. Of misschien problemen met handhavingscapaciteit van de overheidsinstanties.
Bedrijven en andere landen zien dat blijkbaar anders.

Kan je hier wel een krankzinnige regeldruk instellen, dan zijn alle ondernemers straks weg en blijven we hier achter met regels die op niemand meer van toepassing zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216570700
quote:
Afgelopen weken een
Brandblusser keuring
Heftruck keuring
Watersilo keuring
Bhv

Al die technische keuringen zijn er gekmen nadat er eerst doden waren gevallen. Want het is de mens en dus ook de onderdernemer eigen om een apparaat te kopen en er dan nooit meer naar om te kijken tot het ding er helemaal mee stopt. Maar dat is een beetje gevaarlijk bij een brandblusser of de remmen van de heftruck.
Zie ook de VS, daar moeten nu ineens regels komen voor helicopters die langs vliegvelden vliegen terwijl er voorheen geacht werd dat ze zelf maar moesten kijken of er niet toevallig een vliegtuig aankwam.
Wie dit leest is gek
pi_216570796
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Al die technische keuringen zijn er gekmen nadat er eerst doden waren gevallen. Want het is de mens en dus ook de onderdernemer eigen om een apparaat te kopen en er dan nooit meer naar om te kijken tot het ding er helemaal mee stopt. Maar dat is een beetje gevaarlijk bij een brandblusser of de remmen van de heftruck.
Zie ook de VS, daar moeten nu ineens regels komen voor helicopters die langs vliegvelden vliegen terwijl er voorheen geacht werd dat ze zelf maar moesten kijken of er niet toevallig een vliegtuig aankwam.
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is maar wel heel veel en ieder jaar verzinnen ze er weer een pak papier bij.
pi_216570969
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 13:00 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is maar wel heel veel en ieder jaar verzinnen ze er weer een pak papier bij.
De regels voor de voedselveiligheid zijn ook een gevolg van.
Het schandaal met glycol in de wijn bijvoorbeeld. En toenemend gebruik van bestrijdingsmiddelen
Trouwens tegenwoordig zijn het meestal andere ondernemers die hun leverancier-ondernemers willen auditten.
Wie dit leest is gek
  donderdag 6 februari 2025 @ 13:26:08 #32
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216571094
quote:
Afgelopen weken een
Brandblusser keuring
Heftruck keuring
Watersilo keuring
Bhv

Zo houd je ook weer een hoop andere bedrijven aan het werk ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 6 februari 2025 @ 13:31:45 #33
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216571151
quote:
Een op de vijf ondernemers overweegt serieus om niet meer in Nederland maar in het buitenland te gaan investeren.
Het is maar een op de vijf, het is maar een overweging, het gaat maar om investeren en niet eens geheel vertrekken. Lekker boeiend, zoiets roepen ze elk jaar. In de omringende landen is het minstens net zo erg en verder weg loop je weer tegen andere zaken aan, zoals corruptie en gebrekkige voorzieningen.

Maar als het zo'n drama is, ga dan met zijn allen. Dat zou tenminste een statement zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Forum Admin donderdag 6 februari 2025 @ 13:32:27 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216571156
Dit kabinet (de kabinetten Rutte overigens ook) waren er sowieso nooit voor "de ondernemer" ook al hebben ze goed weten te framen van wel. Ze waren en zijn er voor grootkapitaal.

Al die muppets met kleine bedrijfjes die vvd stemden omdat het een ondernemerspartij zou zijn. _O- fascinerend eigenlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 6 februari 2025 @ 13:43:14 #35
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_216571268
Misschien kunnen ze in Gaza iets beginnen? Blijkbaar gaat het daar opgeruimd worden en als ze er snel bijzijn vinden ze misschien wel een premium vastgoed locatie aan de kust.
  donderdag 6 februari 2025 @ 13:51:23 #36
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216571404
Daarom gewoon digitale space in met je bedrijf, dan is je vestigingsplaats slechts een papiertje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 6 februari 2025 @ 15:29:56 #37
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_216572585
Ach, het standaard "onderzoek" dat elke paar jaar langs komt in de hoop dat ze dan weer wat politici in paniek krijgen en hun zin door kunnen drukken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_216572609
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 15:29 schreef mvdejong het volgende:
Ach, het standaard "onderzoek" dat elke paar jaar langs komt in de hoop dat ze dan weer wat politici in paniek krijgen en hun zin door kunnen drukken.
ik denk dat zelfs de vvd niet van onder de indruk meer is.
pi_216573016
quote:
99s.gif Op donderdag 6 februari 2025 13:13 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
De regels voor de voedselveiligheid zijn ook een gevolg van.
Het schandaal met glycol in de wijn bijvoorbeeld. En toenemend gebruik van bestrijdingsmiddelen
Trouwens tegenwoordig zijn het meestal andere ondernemers die hun leverancier-ondernemers willen auditten.
En toenemend gebruik van bestrijdingsmiddelen.

Nope niet in de Nederlandse groente glastuinbouw, wij gebruiken werkelijk niets en doen alles met beestjes ed. Er worden wekelijks blad monsters genomen om dat te bewijzen.
Ik heb het natuurlijk niet over boertjes buiten :r
  Forum Admin donderdag 6 februari 2025 @ 16:09:50 #40
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216573036
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:07 schreef halfway het volgende:

[..]
En toenemend gebruik van bestrijdingsmiddelen.

Nope niet in de Nederlandse groente glastuinbouw, wij gebruiken werkelijk niets en doen alles met beestjes ed. Er worden wekelijks blad monsters genomen om dat te bewijzen.
Ik heb het natuurlijk niet over boertjes buiten :r
En die dingen komen nauwelijks in de Nederlandse schappen toch?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216573089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En die dingen komen nauwelijks in de Nederlandse schappen toch?
Nee hoor wij leveren AH Jumbo Coop en Plus van week 12 tm week 44 daarna neemt Spanje het over, zo gaat het al decennia lang. Helaas zijn ze in Almeria niet zo begaan met bestrijdingsmiddelen en arbeidsvoorwaarden.

https://www.dewereldmorge(...)or-arbeidsmigranten/
pi_216573243
Ik kan me dit levendig voorstellen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_216573396
Ach iedereen wil altijd weg uit Nederland, maar ondertussen vertrekt daarvan slechts 1% omdat ze donders goed weten dat ze hun sores ook in andere landen wel krijgen.

Voor alle mensen die twijfelen: als het je hier niet bevalt dan ga je toch gewoon? En het is geen vliegveld hoor, je hoeft het niet aan te kondigen. Gewoon gaan is goed. Ook altijd die hele proza's over het hoe en waarom..dat boeit toch niemand? Ga lekker in Finland wonen met je kutbedrijf.
pi_216573574
We hebben geen ondernemers nodig
pi_216573846
Haha de loze dreigementen van bedrijven en ondernemers. Zijn de winsten weer met 1% gedaald?
pi_216574127
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 12:10 schreef RotatoR het volgende:
Het D66 effect. Bedankt Kaag/Jetten voor de onbetaalbare groene gekte.
Ja hoor, daar is-ie: de "Désessunsestig heevd allus kappotguhmaakt!!!" *O*
pi_216574268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja hoor, daar is-ie: de "Désessunsestig heevd allus kappotguhmaakt!!!" *O*
De hoogste energiebelasting van Europa en het overvolle stroomnet is inderdaad een D66 feestje. Zo sloop je het vestigingsklimaat.
pi_216574318
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 17:58 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De hoogste energiebelasting van Europa en het overvolle stroomnet is inderdaad een D66 feestje. Zo sloop je het vestigingsklimaat.
En wat gaat de grootste partij van het land er aan doen dan? Boos twitteren over moslims?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216574523
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En wat gaat de grootste partij van het land er aan doen dan? Boos twitteren over moslims?
Wat hebben moslims te maken met hoge energiebelasting en een overvol stoomnet?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 6 februari 2025 @ 18:33:48 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216574641
Help we kunnen niet meer ongelimiteerd groeien en de bijkomende problemen volledig op de maatschappij afschuiven zodat we maximale winst kunnen innen help ons alstublieft

Tief dan maar op, met je ondernemersklimaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')