quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je maakt de energietarieven 3 a 4 keer hoger dan in de VS
Kan nog beter dus.quote:Het land dat in de wereld de laagste benzineprijs heeft is Iran, gevolgd door Libië op plek twee en Venezuela op positie drie. Met prijzen voor een liter benzine omgerekend tussen de 0,027 en 0,033 euro betaal je hier rond een euro om de tank van je auto vol te gooien.
Veel ondernemers kunnen niet eens verhuizen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:39 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de ondernemers die aangeven dat ze weg willen gewoon blijven.
Volgens sommige mensen zijn bedrijven intrinsiek slecht.quote:Op donderdag 6 februari 2025 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vreemd zeg.
Je maakt de energietarieven 3 a 4 keer hoger dan in de VS
Je verzint allerhande vergroeningsregels waar men aan moet voldoen maar je moet 10 jar wachten op een stroomaansluiting.
Een verstikkende regeldruk en administratieve last waar bijna niet meer doorheen te komen is
En dan besluiten bedrijven te vertrekken? Wie had dat aan kunnen zien komen?
Ik denk dat ze dat zelf ook niet weten. De mensen die simpel naar het buitenland kunnen en daar hun ondernemen door kunnen zetten, die zijn al wel weg.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vraag me af welk buitenland ze dan bedoelen? In de EU zal het verder niet veel anders zijn.
Engeland? Lijkt me niet, net zoveel regels, maar een stuk geisoleerder.
VS? Als ondernemer wel vrijer ja, moet je wel willen wonen, en vergeet ook niet dat er ook voor ondernemers geen sociaal vangnet is.
En verder? Europa buiten de EU? Lijkt me sterk. Zwitserland en Noorwegen zijn reteduur, of je moet echt redelijk ver naar het oosten.
China? Als je dat land en cultuur niet heel goed kent, is het een verloren zaak. Zelfde met andere landen in Azie (India, Singapore etc).
UAE? Moet wel geschikt zijn voor wat je wilt doen.
In dat soort apenlanden verdien je ook maar 200 euro per maand. Uiteindelijk maakt het dus geen bal uitquote:
De veel te dure ondernemers pesten wil ieder mens met weinig geld het land uit.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen zijn bedrijven intrinsiek slecht.
Volgens hen komt geld gewoon uit de muur.
Het gros van de bevolking in Iran is wel wat beter ontwikkeld dan jij bentquote:
Utopiaquote:Op donderdag 6 februari 2025 10:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik vraag me af welk buitenland ze dan bedoelen?
Uw, voor jou.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar wie gaat dan jouw uitkering betalen als de rendabele mensen vertrekken?
Vergeet VNO/NCW niet. Ik hoor deze huilverhalen al 30+ jaar.quote:Op donderdag 6 februari 2025 10:23 schreef RamboDirk het volgende:
Halfjaarlijks MKB Nederland oNdErNeMeRs wIlLeN wEg oF sToPpEn nIeUwSbErIcHt
Alsof het verstandig is dat ik voor mijn inkopen 2,5 uur naar de Duitse of Belgische grens ga rijdenquote:Op donderdag 6 februari 2025 09:56 schreef torentje het volgende:
Ondanks dat ieder verstandig mens zijn inkopen al jaren zoveel als mogelijk doet in de goedkopere buurlanden
Klinkt als een verzonnen argument of denk ik te beperkt?quote:Nu gaat van elke extra verdiende euro zeventig cent naar de schatkist
Ik denk dat we blij mogen zijn dat die keuringen er zijn om bijvoorbeeld het aantal arbeidsongevallen te verminderen. De rest van de keuringen zijn er om doelstellingen die we hebben afgesproken in dit land te halen, zoals met betrekking tot het sociale vangnet en het klimaat.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:37 schreef halfway het volgende:
Afgelopen weken een
Brandblusser keuring
Heftruck keuring
Watersilo keuring
Bhv
Grasp en Brc komen eraan waaronder HACCP, Fooddefence, Co2 uitstoot, Eerlijk verlonen, opleidingsprogramma uitzendkrachten, afvalscheiding, welke publiekelijke bijdrage aan de samenleving lever je per jaar? Hoeveel m2 groenstrook voor de biodiversiteit heb je ingezaaid. Hoeveel externe transport bewegingen per jaar Etc etc
Dus ik snap het wel dat bedrijven willen vertrekken.
Bedrijven en andere landen zien dat blijkbaar anders.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik denk dat we blij mogen zijn dat die keuringen er zijn om bijvoorbeeld het aantal arbeidsongevallen te verminderen. De rest van de keuringen zijn er om doelstellingen die we hebben afgesproken in dit land te halen, zoals met betrekking tot het sociale vangnet en het klimaat.
Als je goed weet welke keuringen etc. er zijn kun je het toch gewoon inplannen? Dan hoort het gewoon bij het ondernemen. Er zullen vast tegenstrijdige regels zijn maar het grootste probleem lijkt mij niet zozeer de regels zelf maar de onduidelijkheid bij sommige ondernemers over welke regels er zijn waardoor ze tegen de regels aanlopen. Of misschien problemen met handhavingscapaciteit van de overheidsinstanties.
Al die technische keuringen zijn er gekmen nadat er eerst doden waren gevallen. Want het is de mens en dus ook de onderdernemer eigen om een apparaat te kopen en er dan nooit meer naar om te kijken tot het ding er helemaal mee stopt. Maar dat is een beetje gevaarlijk bij een brandblusser of de remmen van de heftruck.quote:Op donderdag 6 februari 2025 11:37 schreef halfway het volgende:
Afgelopen weken een
Brandblusser keuring
Heftruck keuring
Watersilo keuring
Bhv
Grasp en Brc komen eraan waaronder HACCP, Fooddefence, Co2 uitstoot, Eerlijk verlonen, opleidingsprogramma uitzendkrachten, afvalscheiding, welke publiekelijke bijdrage aan de samenleving lever je per jaar? Hoeveel m2 groenstrook voor de biodiversiteit heb je ingezaaid. Hoeveel externe transport bewegingen per jaar Etc etc
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is maar wel heel veel en ieder jaar verzinnen ze er weer een pak papier bij.quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Al die technische keuringen zijn er gekmen nadat er eerst doden waren gevallen. Want het is de mens en dus ook de onderdernemer eigen om een apparaat te kopen en er dan nooit meer naar om te kijken tot het ding er helemaal mee stopt. Maar dat is een beetje gevaarlijk bij een brandblusser of de remmen van de heftruck.
Zie ook de VS, daar moeten nu ineens regels komen voor helicopters die langs vliegvelden vliegen terwijl er voorheen geacht werd dat ze zelf maar moesten kijken of er niet toevallig een vliegtuig aankwam.
De regels voor de voedselveiligheid zijn ook een gevolg van.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:00 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het verkeerd is maar wel heel veel en ieder jaar verzinnen ze er weer een pak papier bij.
Zo houd je ook weer een hoop andere bedrijven aan het werkquote:Op donderdag 6 februari 2025 11:37 schreef halfway het volgende:
Afgelopen weken een
Brandblusser keuring
Heftruck keuring
Watersilo keuring
Bhv
Het is maar een op de vijf, het is maar een overweging, het gaat maar om investeren en niet eens geheel vertrekken. Lekker boeiend, zoiets roepen ze elk jaar. In de omringende landen is het minstens net zo erg en verder weg loop je weer tegen andere zaken aan, zoals corruptie en gebrekkige voorzieningen.quote:Een op de vijf ondernemers overweegt serieus om niet meer in Nederland maar in het buitenland te gaan investeren.
ik denk dat zelfs de vvd niet van onder de indruk meer is.quote:Op donderdag 6 februari 2025 15:29 schreef mvdejong het volgende:
Ach, het standaard "onderzoek" dat elke paar jaar langs komt in de hoop dat ze dan weer wat politici in paniek krijgen en hun zin door kunnen drukken.
En toenemend gebruik van bestrijdingsmiddelen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 13:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De regels voor de voedselveiligheid zijn ook een gevolg van.
Het schandaal met glycol in de wijn bijvoorbeeld. En toenemend gebruik van bestrijdingsmiddelen
Trouwens tegenwoordig zijn het meestal andere ondernemers die hun leverancier-ondernemers willen auditten.
En die dingen komen nauwelijks in de Nederlandse schappen toch?quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:07 schreef halfway het volgende:
[..]
En toenemend gebruik van bestrijdingsmiddelen.
Nope niet in de Nederlandse groente glastuinbouw, wij gebruiken werkelijk niets en doen alles met beestjes ed. Er worden wekelijks blad monsters genomen om dat te bewijzen.
Ik heb het natuurlijk niet over boertjes buiten
Nee hoor wij leveren AH Jumbo Coop en Plus van week 12 tm week 44 daarna neemt Spanje het over, zo gaat het al decennia lang. Helaas zijn ze in Almeria niet zo begaan met bestrijdingsmiddelen en arbeidsvoorwaarden.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En die dingen komen nauwelijks in de Nederlandse schappen toch?
Ja hoor, daar is-ie: de "Désessunsestig heevd allus kappotguhmaakt!!!"quote:Op donderdag 6 februari 2025 12:10 schreef RotatoR het volgende:
Het D66 effect. Bedankt Kaag/Jetten voor de onbetaalbare groene gekte.
De hoogste energiebelasting van Europa en het overvolle stroomnet is inderdaad een D66 feestje. Zo sloop je het vestigingsklimaat.quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja hoor, daar is-ie: de "Désessunsestig heevd allus kappotguhmaakt!!!"
En wat gaat de grootste partij van het land er aan doen dan? Boos twitteren over moslims?quote:Op donderdag 6 februari 2025 17:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De hoogste energiebelasting van Europa en het overvolle stroomnet is inderdaad een D66 feestje. Zo sloop je het vestigingsklimaat.
Wat hebben moslims te maken met hoge energiebelasting en een overvol stoomnet?quote:Op donderdag 6 februari 2025 18:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat gaat de grootste partij van het land er aan doen dan? Boos twitteren over moslims?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |