https://www.bnr.nl/nieuws(...)me-moeder-mediamarktquote:Bloomberg: interesse Chinees JD.com in overname moeder MediaMarkt
Auteurs: BNR Webredactie en ANP
De grote Chinese webwinkel JD.com heeft interesse in een overname van het Duitse winkelbedrijf Ceconomy, de eigenaar van elektronicaketens MediaMarkt en Saturn. Dat meldden bronnen aan persbureau Bloomberg. Op de beurs in Frankfurt sprong het aandeel Ceconomy met 14 procent omhoog door het bericht.
Volgens de ingewijden heeft JD.com recent Ceconomy benaderd om te praten over een mogelijke deal en zijn ook grote aandeelhouders van het Duitse bedrijf gepolst over een mogelijk bod. De gesprekken zouden nog lopen. Ceconomy heeft een marktwaarde van ongeveer 1,5 miljard euro.
Daarmee zou JD.com opnieuw zijn oog laten vallen op het in Düsseldorf gevestigde Ceconomy, want volgens Bloomberg was er eind 2023 ook al eens interesse van de Chinezen om het bedrijf te kopen. Ceconomy heeft meer dan duizend winkels van MediaMarkt en Saturn in Europa. MediaMarkt is ook een grote speler in Nederland met 55 winkels.
JD.com behoort tot de grootste webwinkels van China en zou op jacht zijn naar buitenlandse overnames omdat de binnenlandse markt is verzwakt. Vorig jaar zou JD.com nog een overname van de Britse elektronicaketen Curry's hebben onderzocht, maar besloot daar uiteindelijk van af te zien.
Bloomberg zegt dat er geen zekerheid is dat er een deal wordt gesloten. Ceconomy wilde geen commentaar geven tegenover het persbureau en JD.com was niet onmiddellijk bereikbaar voor een reactie.
En velen denken dat Action Duits is. Boeiend.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:57 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)me-moeder-mediamarkt
over mediamarkt gesproken het grappige is dat vele in NL denken dat het een nederlands bedrijf is
dat wist ik niet. dat is idd boeiend.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:06 schreef Nober het volgende:
Lijkt dat niet teveel op JD Sports?
[..]
En velen denken dat Action Duits is. Boeiend.
Wat mensen denken klopt niet.quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:07 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
dat wist ik niet. dat is idd boeiend.
Wat is het probleem?quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:23 schreef Horzula het volgende:
Het hele Kapitalistische spelletje van het Westen heeft haarzelf vreselijk haar eigen vlees gesneden door handel te drijven met de Volksrepubliek China.
quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:57 schreef gwn_een_user het volgende:
over mediamarkt gesproken het grappige is dat vele in NL denken dat het een nederlands bedrijf is
quote:Op woensdag 5 februari 2025 15:06 schreef Nober het volgende:
En velen denken dat Action Duits is. Boeiend.
Eigenlijk moeten we blij zijn dat er nog steeds mensen zijn die denken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:07 schreef KingRadler het volgende:
Mensen dachten dat Coolblue uit Belgie komt
Als je een beetje doordenkt, dan realiseer je je dat het in dit geval om een mening gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2025 17:09 schreef 215 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Eigenlijk moeten we blij zijn dat er nog steeds mensen zijn die denken.
Heb je even?quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
Waarom mag het Oosten van de wereld geen vennootschap overnemen?
Iets met gelijke spelregels Hans.quote:Op woensdag 5 februari 2025 16:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
Waarom mag het Oosten van de wereld geen vennootschap overnemen?
Pure aids inderdaad. Ze hebben op een gegeven moment een reputatie opgebouwd dat ze ingeruilde artikelen gewoon weer terugzetten in het schap, ook als er wat mee was. Hopend dat er een keer iemand is die z'n verlies neemt. En alles waar onmogelijk iets mis mee kan zijn verkopen ze voor woekerprijzen. Een simpele stekkerdoos of HDMI kabel voor 40 euro, dat soort onzinquote:Op woensdag 5 februari 2025 18:34 schreef Mikeytt het volgende:
Mediamarkt is momenteel bottom of the barrel troep. Kan nooit slechter worden.
Als kleine ondernemer kun je juist prima concurreren tegen de mediamarkt, moet je alleen niet dezelfde shit verkopen als hun, hier zitten bijvoorbeeld 2 kleine computer zaakjes 1 deur van elkaar, ze zitten er al 40 jaar schat ik en weten wel wat service en kennis is, ook hoge gunfactor, laatst moest ik nieuwe externe SSD kopen, betaal ik bij hun 2 tientjes meer als online, maar een kwartiertje lullen over een Raspberry Pi probleem heb ik daar graag voor over.quote:Op donderdag 6 februari 2025 00:54 schreef Straatcommando. het volgende:
Mediamarkt heeft inmiddels op de plekken waar ze zit de kleinere ondernemers kopje onder gedrukt, dus nu kun je er van profiteren. Terwijl het echt een kont zaak is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |