Ben je gestopt? Vroeger was je zo'n onredelijke verdediger van drugs en alcohol. Toch niet goed voor je?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
* Papierversnipperaar gaat weer roken.
zie jewel ze hebben gewoon wat gevonde iom mense zwart te make roken nooitslechter geweest dan nie roken maar ze zoeke gwoon maniere im ons het levren zuur te maken nou ik rook gewoon lekkr me sjekkie hoor hahahamij krijgen ze niet groet elsquote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:32 schreef xzaz het volgende:
Heel facebook:
ZIE J e wel! RoKken is NiEt SlecHHT
dat heb gestaan op faaaasseebooooeekquote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:32 schreef xzaz het volgende:
Heel facebook:
ZIE J e wel! RoKken is NiEt SlecHHT
Je kan beter weer gaan roken. Steeds meer niet-rokers krijgen longkanker.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Toch ben ik blij dat ik al jaren geleden het roken afgezworen heb.
Gelukkig is de lucht verder wel heel schoon
De lucht hier is inderdaad schoon maar de meetapparatuur kan steeds meer meten. En we willen natuurlijk dat die apparatuur niets meer kunnen traceren.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Toch ben ik blij dat ik al jaren geleden het roken afgezworen heb.
Gelukkig is de lucht verder wel heel schoon
Een beetje verstandig mens doet zijn inkopen zoveel als mogelijk in Duitsland of België.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:47 schreef Nober het volgende:
Dus maar snel beginnen met roken, ook goed voor de staatskas.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan beter weer gaan roken. Steeds meer niet-rokers krijgen longkanker.
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben zo blij dat ik nog nooit heb gerookt of gedronken in mijn leven. Voel me zo happy.²
Iets met aandeelhouders en lobbyisten. Zo werkt dat in B.V.Nederland.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:12 schreef junkiesietze het volgende:
Dus wanneer word Tata steel hier nou eens voor veroordeeld? wij doen er alles aan om de lucht zo schoon mogelijk te houden, denk aan weinig uitstotende auto's, mensen stoken amper nog houtkachels etc etc.
En wat doen bedrijven als tata steel? uitstoten, uitstoten en nog eens uitstoten.
Ik ben ook een groot voorstander van abortus, dat betekend toch niet meteen dat ik ze aan de lopen de band neem?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben je gestopt? Vroeger was je zo'n onredelijke verdediger van drugs en alcohol. Toch niet goed voor je?²
Maatschappelijk gezien moeilijk te realiseren . Dan kun je zowat elke industrie opdoeken. Dan moet je ook Sabic opdoeken waar men met zwaar kankerverwekkende stoffen werkt. Maar dat zou betekenen dat zowat half Limburg werkloos thuis zit omdat zelfs bakkerijen heel wat afzetten voor Sabic.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:12 schreef junkiesietze het volgende:
Dus wanneer word Tata steel hier nou eens voor veroordeeld? wij doen er alles aan om de lucht zo schoon mogelijk te houden, denk aan weinig uitstotende auto's, mensen stoken amper nog houtkachels etc etc.
En wat doen bedrijven als tata steel? uitstoten, uitstoten en nog eens uitstoten.
Probeer eens 2cb.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben zo blij dat ik nog nooit heb gerookt of gedronken in mijn leven. Voel me zo happy.²
Die groep word groter. Als er niemand meer zou roken zal longkanker niet als sneeuw onder de zon verdwijnen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is de kans dat een niet-roker longkanker krijgt ook echt toegenomen of komt het omdat de groep groter wordt?
Is vooral vanwege koken op gas met slechte pannen en weinig ventilatie, dacht ik.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Op nu.nl staat dat dit vooral speelt in landen in Azië, zoals China.
Ahhhh geen onbelangrijk detail!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Op nu.nl staat dat dit vooral speelt in landen in Azië, zoals China.
Klopt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ahhhh geen onbelangrijk detail!
Daar heb je sowieso een enorme luchtvervuiling.
#theskydontlie
Ik neem al amlou. Vol me er goed bij man. Aanrader.quote:
Doet me ook denken aan de Filipijnen met de jeepneys daar, maar Duterte heeft toen een opstart gemaakt die dingen uit te faseren.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Na een dagje rondlopen in kathmandu waren m’n neusgaten helemaal zwart van binnen.![]()
Kwam allemaal rotzooi uit.
Niet. In Nijmegen stond een kolencentrale 40-50 jaar geleden kreeg iedereen in die wijk kanker er is nooit iets ondernomen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:12 schreef junkiesietze het volgende:
volgens mij kunnen ze best een goed filter installeren in hun schoorstenen, maarja das waarschijnlijk duur en kost ze dan miljoenen winstquote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maatschappelijk gezien moeilijk te realiseren . Dan kun je zowat elke industrie opdoeken. Dan moet je ook Sabic opdoeken waar men met zwaar kankerverwekkende stoffen werkt. Maar dat zou betekenen dat zowat half Limburg werkloos thuis zit omdat zelfs bakkerijen heel wat afzetten voor Sabic.
wi egaat er dan ook in een grote stad wonen, als je heerlijk door het struweel kunt fietsenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:59 schreef CarbonC het volgende:
Steeds meer niet-rokers krijgen longkanker, mogelijk door luchtvervuiling
Er zijn steeds meer mensen bij wie longkanker wordt vastgesteld, terwijl zij nooit hebben gerookt. Dat blijkt uit onderzoek van het kankeragentschap van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Luchtvervuiling lijkt een ‘belangrijke factor’.
Longkanker bij mensen die nooit sigaretten of tabak hebben gerookt, is volgens het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek (IARC) nu wereldwijd naar schatting de vijfde doodsoorzaak door kanker. Deze ‘nooit-rokers’ krijgen bijna uitsluitend het type adenocarcinoom, schrijven de experts in hun studie die is gepubliceerd in het toonaangevende tijdschrift Lancet Respiratory Medicine. Wetenschappers zijn hard op weg om meer te weten te komen over andere oorzaken van longkanker dan roken. In 2022 werden volgens de studie ongeveer 200.000 gevallen van adenocarcinoom in verband gebracht met blootstelling aan fijnstof.
Deze vorm van longkanker is wereldwijd inmiddels de dominante van de vier belangrijkste types longkanker bij zowel mannen als vrouwen: in 2022 was 45,6 procent van alle longkankergevallen bij mannen van het type adenocarcinoom, en zelfs 59,7 procent van alle longkankergevallen bij vrouwen. Twee jaar eerder was dat nog 39 en 57,1 procent. Adenocarcinoom is verantwoordelijk voor maar liefst 70 procent van de longkankergevallen onder nooit-rokers, aldus het IARC. Alle typen longkanker samen zijn de meest voorkomende kanker ter wereld, met in 2022 ruim 2,5 miljoen mensen die de diagnose kregen.
Veranderingen in de productie van sigaretten en rookpatronen in de afgelopen decennia beïnvloeden welke typen longkanker er vaker voorkomen. Er is steeds meer bewijs voor een oorzakelijk verband tussen luchtvervuiling en een verhoogd risico op adenocarcinoom, aldus het IARC. ,,Met een afname in het aantal rokers - zoals te zien is in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten - neemt het aandeel longkankers dat wordt gediagnosticeerd bij mensen die nooit hebben gerookt regelmatig toe”, zegt hoofdauteur van de studie Freddie Bray tegen The Guardian.
Bron: https://www.ad.nl/gezond/(...)vervuiling~a9199733/
Dat zou best kunnen. Ik neem.ook aan dat ze er alles aan proberen te doen in vergelijking met vele andere landen. Maar industrie, zeker de zware industrie is nu eenmaal ongezond. Ook voor zij die er werken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:16 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
volgens mij kunnen ze best een goed filter installeren in hun schoorstenen, maarja das waarschijnlijk duur en kost ze dan miljoenen winst
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat het komt door derdehands rook, dat je in de bus zit naast iemand met rook in zijn kleren nadat die voorbij een terras met asbak is gelopen.
Wat een ziekelijke obsessie heb je daar toch meequote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:00 schreef CarbonC het volgende:
Maar ga vooral door met het opstoken van je houtkachel
Alles buiten zuurstof om is schadelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Ik neem.ook aan dat ze er alles aan proberen te doen in vergelijking met vele andere landen. Maar industrie, zeker de zware industrie is nu eenmaal ongezond. Ook voor zij die er werken.
Over Pfas nog maar te zwijgen. Weet niet of dat voor de longen schadelijk is. Het zal wel niet maar is wel mogelijk voor andere kankervormen wel een mogelijke bron.
zuurstof is heel goed , moet 99% zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Alles buiten zuurstof om is schadelijk.
wie gaat er nu in een bus zittenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat het komt door derdehands rook, dat je in de bus zit naast iemand met rook in zijn kleren nadat die voorbij een terras met asbak is gelopen.
jullie mogen hopen dat je zo oud als ik mag wordenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:20 schreef Fietsenrek het volgende:
Mooi man. Tegenwoordig is alles slecht voor het menselijk lichaam, dus geniet maar van elke dag zolang het duurt.
Hmmm zuurstof ook niet altijd. Maar goed, het leven zit vol met risico's. Als je elk risico moet vermijden heb je geen leven.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Ga maar eens duiken met pure zuurstof dan.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Komt van de bovenleiding/stroomafnemer af.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:39 schreef Hathor het volgende:
Ik heb in het verleden regelmatig de ramen van een kantoorpand moeten zemen dat vlak achter het station van Houten ligt. Dat is dus gesitueerd op een locatie waar de hele dag treinen langs komen denderen. Nou weet ik niet precies wat voor rotzooi treinen allemaal uitstoten, maar het heeft in de loop der jaren onherstelbare schade aangericht aan het glaswerk en de gevel. Als je daar de hele dag zit te werken, vooral in de zomer lekker met een raampje open, adem je die shit dus ook in. En ja, ik kan me levendig voorstellen dat je daar op den duur ziek van wordt.
Het veroorzaakt in ieder geval iets wat een soort van glaspit-achtig iets achter laat. Ik had altijd het idee dat het niet eens de moeite waard was om die ramen te zemen, want na een wasbeurt zagen ze er nog steeds even smerig uit.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Komt van de bovenleiding/stroomafnemer af.
Je moet het zien als slijpsel. Een deel komt ook van de wielen/draaistel. Het zijn dus zeer kleine metaal/koolstofdeeltjesquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het veroorzaakt in ieder geval iets wat een soort van glaspit-achtig iets achter laat. Ik had altijd het idee dat het niet eens de moeite waard was om die ramen te zemen, want na een wasbeurt zagen ze er nog steeds even smerig uit.
Username checks out.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat een ziekelijke obsessie heb je daar toch mee
Zuurstof is schadelijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:14 schreef halfway het volgende:
[..]
quote:Het mechanisme waardoor zuurstof de weefsels beschadigt is nog niet volledig begrepen. Men vermoedt dat de giftigheid wordt veroorzaakt doordat zuurstof in het lichaam kan reageren tot reactievere verbindingen. Voorbeelden hiervan zijn het superoxide-ion, en verschillende radicalen zoals hydroxylradicalen. Deze radicalen binden zich op een voor het lichaam ongewenste wijze aan vetten, eiwitten en enzymen in het lichaam waardoor de cellen beschadigd raken. Een voorbeeld is lipideperoxidatie, de aanhechting van peroxidegroepen (-OOH) in de lipiden van de celmembranen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |