abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216538775
Het Openbaar Ministerie heeft het ontzettend druk dus de volgende strafzaak dient zich aan.

quote:
BREAKING - ON! wordt strafrechtelijk vervolgd voor discriminatie vanwege een oude vacaturetekst waarin een hoofdredacteur ‘man/vrouw, geen X’ werd gezocht.

“We worden vervolgd voor iets dat niet bestaat. Er zijn maar twee genders,” zegt algemeen directeur
twitter

Morgen ongetwijfeld meer bij ONgehoord Nieuws op de NPO rond het middaguur.
pi_216538789
X bestaat ook niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_216538797
Ik ken het wetboek van strafrecht niet uit mijn hoofd maar lijkt mij sterk dat ON vervolgd wordt om zoiets.

Er is er een onafhankelijke bron die dit kan bevestigen. Of gaan we lulraak wat tweets voortaan als NWS deponeren die staan voor fophef en sluikreclame?
pi_216538813
Rare uitspraak dat er maar 2 genders zijn. Misschien bedoelde hij 2 geslachten?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216538848
Hahaha lol :M
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216538862
:N Met dit soort debiele rechtszaken geef je zulke partijen alleen maar legitimiteit.
pi_216539702
quote:
19s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef TwenteFC het volgende:
:N Met dit soort debiele rechtszaken geef je zulke partijen alleen maar legitimiteit.
Dit is ongehoord Nederland dat wat roept over een rechtszaak waar ze zelf in verwikkeld zouden zijn. Ik zou dit niet zomaar voor waar aannemen in ieder geval.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  maandag 3 februari 2025 @ 20:19:38 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216540350
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:01 schreef Nober het volgende:
Het Openbaar Ministerie heeft het ontzettend druk dus de volgende strafzaak dient zich aan.
[..]
[ x ]

Is er een andere bron dan ON die kan bevestigen dat ze vanwege dit vervolgd worden? Ik geloof er namelijk helemaal niets van.

Al hoop ik van wel want vervolging van ON is sowieso terecht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Starhopper op 03-02-2025 20:33:22 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 februari 2025 @ 20:23:27 #9
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_216540418
M/V, meer opties zijn er ook niet.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_216540715
Alsof een X persoon bij ongehoord Nederland wil werken :')

Of een PVV'er bij Omroep Zwart.

Allebei net zo treurig.
pi_216540932
https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Juridisch_geslacht

Tsja, het is tegenwoordig de wet, dus juridisch discrimineren ze.

Terecht dan dat er een juridische zaak van wordt gemaakt.
  maandag 3 februari 2025 @ 20:57:40 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216541161
Wat ik me nou af vraag; zou de politie dit zélf hebben gezien, of zijn ze op de een of andere manier verlinkt?

Echt. Hebben ze niks beters te doen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:00:23 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216541218
quote:
ON! wordt strafrechtelijk vervolgd
Hier gestopt met lezen. Dat kan namelijk helemaal niet. Edit: ik was te snel, blijkbaar kan het wel:

quote:
Kleinere ondernemingen

Bij vervolging van kleinere ondernemingen geeft artikel 51 Sr het Openbaar Ministerie (OM) de mogelijkheid om zowel de natuurlijke persoon als de onderneming (bijvoorbeeld de vennootschap onder firma) strafrechtelijk te vervolgen.
bron

[ Bericht 14% gewijzigd door -XOR- op 03-02-2025 21:13:44 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216541334
Dat het OM uitgerekend hier tijd voor vrijmaakt geeft wel weer aan hoe gepolitiseerd dat clubje is.
  maandag 3 februari 2025 @ 21:36:00 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216541862
Tja, dit voor de rechter lijkt me dan weer niet zo nodig.
pi_216541926
Fake news in de TT en van ON. Want ging dus niet om het 'ontbreken' van een 'x' maar om het expliciet melden van 'geen' x. Dat is wat anders.
  maandag 3 februari 2025 @ 22:42:17 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216542641
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:38 schreef PotjeSambal het volgende:
Fake news in de TT en van ON. Want ging dus niet om het 'ontbreken' van een 'x' maar om het expliciet melden van 'geen' x. Dat is wat anders.
Goh het zat toch anders dan geframed.
Huilen dan.
pi_216542961
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:37 schreef havanagila het volgende:
Alsof een persoon bij ongehoord Nederland wil werken :')
Fixed
pi_216542988
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Goh het zat toch anders dan geframed.
Vraag me ook af hoe ze dat gaan controleren bij een kandidaat.
pi_216543003
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:03 schreef halfway het volgende:
X bestaat ook niet.
De hilariteit, dit dan posten op X :')
pi_216543022
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:36 schreef Hexagon het volgende:
Tja, dit voor de rechter lijkt me dan weer niet zo nodig.
Kwestie van perspectief misschien. Als er expliciet om "geen negers" "geen joden" of "geen Polen" werd gevraagd hadden de meesten het toch wel raar gevonden om niet te vervolgen.
pi_216543029
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 21:38 schreef PotjeSambal het volgende:
Inderdaad ^O^
pi_216543044
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Kwestie van perspectief misschien. Als er expliciet om "geen negers" "geen joden" of "geen Polen" werd gevraagd hadden de meesten het toch wel raar gevonden om niet te vervolgen.
Of "no asians"

Bekijk deze YouTube-video
pi_216543053
quote:
_O-
pi_216544074
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar daarentegen bestaan 'negers', 'joden' en 'polen' wel, daar waar er naast de biologische 2 geslachten (man en vrouw) er geen andere geslachten bestaan.

Dus vrij logisch als dat er 'negers, joden of polen' gestaan had er sprake was van discriminatie, maar het vervolgen ivm het uitsluiten van iets niet bestaands is meer dan bizar.

Jammer dat die Vlemmix dan nog wat olie op het vuur gooit door het hebben over genders ipv geslachten. Maar dat is ook maar een mening en die mening mag je hebben.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_216544881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 08:52 schreef Montagui het volgende:

[..]
Maar daarentegen bestaan 'negers', 'joden' en 'polen' wel, daar waar er naast de biologische 2 geslachten (man en vrouw) er geen andere geslachten bestaan.

Dus vrij logisch als dat er 'negers, joden of polen' gestaan had er sprake was van discriminatie, maar het vervolgen ivm het uitsluiten van iets niet bestaands is meer dan bizar.

Jammer dat die Vlemmix dan nog wat olie op het vuur gooit door het hebben over genders ipv geslachten. Maar dat is ook maar een mening en die mening mag je hebben.
Maar het gaat hier over genders toch, niet geslachten? Ik hou me verder niet bezig met gendergedoe, maar kan wel enige parallel in zien. Lijkt me dat ze bij het OM beter weten wat het allemaal behelst. Misschien dat Van Weel het kan uit leggen.
pi_216545947
Even wat context bij het opereren van het OM:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)belanden-op-de-plank

https://vaklunch.nl/capac(...)ervolging/?print=pdf

https://eenvandaag.avrotr(...)g-maar-noodzakelijk/

https://www.parool.nl/ams(...)-vervolgen~ba532bd8/

en dan hebben ze opeens wel tijd om ON te vervolgen vanwege een oude vacaturetekst?

Zelfs rabiate ON haters (ben zelf ook geen kijker) moeten toch inzien hoe gepolitiseerd en corrupt het OM zelf is.

Overigens; dit is ook een ongelofelijke schofterige middelvinger naar de slachtoffers van die talrijke ernstige zeden- en geweldsmisdrijven waar het OM niks mee doet.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 12:31:06 #28
3542 Gia
User under construction
pi_216546119
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:01 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]

Vind dit een beetje onduidelijk. Stond er in de vacaturetekst specifiek: "Man/vrouw, geen X"? Of stond er alleen "Man/vrouw", en werd X buiten beschouwing gelaten?

In het eerste geval vind ik het terecht dat ze terecht gewezen worden, want waarom zou je iets benoemen waarvan je vindt dat het niet bestaat? In het tweede geval zouden ze volledig in hun recht staan.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 12:42:43 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216546206
Het OM blijkt dus gewoon politiek gemotiveerd te zijn.

Wat een schok.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_216546220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:
Het OM blijkt dus gewoon politiek gemotiveerd te zijn.

Wat een schok.
Zeker, maar veel erger: ze doen niks met daadwerkelijk ernstige zaken zoals kindermisbruik en grof geweld. Gewoon helemaal niks, die zaken belanden op de plank en geen medewerker van het OM pakt dat op.

Dat is grove nalatigheid waarvoor alleen al medewerkers van het OM zelf berecht kunnen worden.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 februari 2025 @ 13:20:34 #31
842 Zorro
Z
pi_216546591
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Maar het gaat hier over genders toch, niet geslachten? Ik hou me verder niet bezig met gendergedoe, maar kan wel enige parallel in zien. Lijkt me dat ze bij het OM beter weten wat het allemaal behelst. Misschien dat Van Weel het kan uit leggen.
Gender is gewoon het Engelse woord voor geslacht.
Ik word er doodmoe van dat mensen doen alsof het wat anders is.

Hetzelfde gezeik als wat van Gaal introduceerde: We hebben geen kansen gehad, wel mogelijkheden
DAT IS HETZELFDE LUL
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_216546634
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Juridisch_geslacht

Tsja, het is tegenwoordig de wet, dus juridisch discrimineren ze.

Terecht dan dat er een juridische zaak van wordt gemaakt.
Ja op zich heb je hier natuurlijk helemaal gelijk. Maar vind het wel een beetje zonde van de tijd. Als we steeds te horen krijgen dat de politie te weinig mensen heeft etc. En je dan hier tijd in stopt.

Maar je hebt idd gelijk als dat stuk uit wikipedia klopt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216546741
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja op zich heb je hier natuurlijk helemaal gelijk. Maar vind het wel een beetje zonde van de tijd. Als we steeds te horen krijgen dat de politie te weinig mensen heeft etc. En je dan hier tijd in stopt.

Maar je hebt idd gelijk als dat stuk uit wikipedia klopt.
Het is hetzelfde dat een heel legermacht aan politie agenten jou aanhouden omdat je door een rood licht fietst.

Theoretisch hebben ze gelijk, je mag namelijk niet door rood licht rijden.

Maar jij weet ook; hebben die agenten niet wat beters te doen? Hier klopt natuurlijk iets niet.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 14:08:02 #34
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216547138
X bestaat niet; ieder mens is een beetje non-binair als je er te veel over nadenkt.
Een bepaalde minderheid is hier gevoelig voor.
Ik kan begrijpen dat ON geen X wil. Ze hadden het er niet bij hoeven zetten, omdat X niet bestaat.
Iemand die in een fantasiewereld leeft, zal hier toch niet op reageren.
pi_216547313
Woke :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_216547697
Nederland is vergelijkbaar met de VS. De instituties zijn verdorven en moeten schoongemaakt worden, bij de wortel zoals Trump dat doet Ik denk dat het volk daar achter zou staan.
Graag op anoniem
  dinsdag 4 februari 2025 @ 16:09:58 #37
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216548406
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:05 schreef Confetti het volgende:
Nederland is vergelijkbaar met de VS. De instituties zijn verdorven en moeten schoongemaakt worden, bij de wortel zoals Trump dat doet Ik denk dat het volk daar achter zou staan.
De meerderheid van de bevolking staat hier ook achter. Het is gewoon een kleine minderheid die overal macht heeft gekregen. Dat er nooit iemand met gezond verstand, een klassiek-liberaal, heeft ingegrepen, heb ik nooit begrepen
pi_216552620
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:31 schreef Gia het volgende:
Stond er in de vacaturetekst specifiek: "Man/vrouw, geen X"?
Ja.
pi_216552672
Wanneer is de zitting eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216552923
Het zou maar een 'grapje' zijn geweest. Wat is dat toch een superslecht argument.
Wat denken ze eigenlijk, dat het dan wel goed zit? Ah leuk grapje ja, nu is het wel goed hoor.

Herinner mij meer zaken waarbij het opeens een grapje was. iets met Jan Roos die een oproep deed tot geweld. Het was al die tijd een grapje. Nee, het werd een grap genoemd toen justitie ermee aan de slag ging.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216553238
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:20 schreef Zorro het volgende:

[..]
Gender is gewoon het Engelse woord voor geslacht.
Ik word er doodmoe van dat mensen doen alsof het wat anders is.

Hetzelfde gezeik als wat van Gaal introduceerde: We hebben geen kansen gehad, wel mogelijkheden
DAT IS HETZELFDE LUL
:') Wat een boosheid joh.

Volgens mij wordt bij het Engelse sex gedoeld op welk geslacht je hebt als het gaat om voortplanting, zeg maar je biologische geslacht. Gender gaat voor zover ik weet meer om je geslachtkenmerken, hoe je je gedraagt, hoe je je voelt, je geslachtsidentiteit. En dan heb je bv. ook nog een juridisch geslacht, zoals de overheid je officieel kent. En je hebt vast nog andere betekenissen. Of een gender als X bestaat ... weet ik het. Vraag het een psycholoog of sexuoloog.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 04-02-2025 22:06:05 ]
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:07:41 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216553523
Maar als X niet bestaat is het ook niet nodig dat in je advertentie te zetten. Dus eigenlijk erkennen ze dat X bestaat.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:08:25 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_216553538
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 22:07 schreef Hexagon het volgende:
Maar als X niet bestaat is het ook niet nodig dat in je advertentie te zetten. Dus eigenlijk erkennen ze dat X bestaat.
:D _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 4 februari 2025 @ 22:18:57 #44
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216553672
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:38 schreef r_one het volgende:

[..]
De hilariteit, dit dan posten op X :')
[ afbeelding ]
:D

X bestaat wel dus, dat was vroeger Twitter. :7
pi_216553738
Laat er maar een heleboel nonbinairen en transgenders solliciteren.
Het was maar een grapje, toch?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216553747
Gelukkig heeft het OM overcapaciteit en dus alle tijd voor dit soort zaken.
pi_216554474
twitter

Tja, dit krijg je ervan. Het OM heeft de schijn tegen.
  woensdag 5 februari 2025 @ 10:49:54 #48
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_216557112
Het gaat nu al zo ver dat er mensen zijn die non-binair zijn of pronouns gebruiken, maar teruggaan naar man of vrouw omdat niemand hen meer aanneemt, dat ze achterkomen waar ben ik mee bezig geweest.
Het is maar een fase.

Over een paar jaar hoor je er waarschijnlijk niets meer over.
pi_216557121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2025 10:49 schreef KingRadler het volgende:
Het gaat nu al zo ver dat er mensen zijn die non-binair zijn of pronouns gebruiken, maar teruggaan naar man of vrouw omdat niemand hen meer aanneemt, dat ze achterkomen waar ben ik mee bezig geweest.
Het is maar een fase.

Over een paar jaar hoor je er waarschijnlijk niets meer over.
Hahaha, dat zal idd wel gebeuren..
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')