quote:BREAKING - ON! wordt strafrechtelijk vervolgd voor discriminatie vanwege een oude vacaturetekst waarin een hoofdredacteur ‘man/vrouw, geen X’ werd gezocht.
“We worden vervolgd voor iets dat niet bestaat. Er zijn maar twee genders,” zegt algemeen directeur
Dit is ongehoord Nederland dat wat roept over een rechtszaak waar ze zelf in verwikkeld zouden zijn. Ik zou dit niet zomaar voor waar aannemen in ieder geval.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef TwenteFC het volgende:
Met dit soort debiele rechtszaken geef je zulke partijen alleen maar legitimiteit.
Is er een andere bron dan ON die kan bevestigen dat ze vanwege dit vervolgd worden? Ik geloof er namelijk helemaal niets van.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:01 schreef Nober het volgende:
Het Openbaar Ministerie heeft het ontzettend druk dus de volgende strafzaak dient zich aan.
[..]
[ x ]
Morgen ongetwijfeld meer bij ONgehoord Nieuws op de NPO rond het middaguur.
Hier gestopt met lezen. Dat kan namelijk helemaal niet. Edit: ik was te snel, blijkbaar kan het wel:quote:ON! wordt strafrechtelijk vervolgd
quote:Kleinere ondernemingen
Bij vervolging van kleinere ondernemingen geeft artikel 51 Sr het Openbaar Ministerie (OM) de mogelijkheid om zowel de natuurlijke persoon als de onderneming (bijvoorbeeld de vennootschap onder firma) strafrechtelijk te vervolgen. bron
Goh het zat toch anders dan geframed.quote:Op maandag 3 februari 2025 21:38 schreef PotjeSambal het volgende:
Fake news in de TT en van ON. Want ging dus niet om het 'ontbreken' van een 'x' maar om het expliciet melden van 'geen' x. Dat is wat anders.
Fixedquote:Op maandag 3 februari 2025 20:37 schreef havanagila het volgende:
Alsof een persoon bij ongehoord Nederland wil werken
Vraag me ook af hoe ze dat gaan controleren bij een kandidaat.quote:Op maandag 3 februari 2025 22:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goh het zat toch anders dan geframed.
Kwestie van perspectief misschien. Als er expliciet om "geen negers" "geen joden" of "geen Polen" werd gevraagd hadden de meesten het toch wel raar gevonden om niet te vervolgen.quote:Op maandag 3 februari 2025 21:36 schreef Hexagon het volgende:
Tja, dit voor de rechter lijkt me dan weer niet zo nodig.
Inderdaadquote:Op maandag 3 februari 2025 21:38 schreef PotjeSambal het volgende:
Fake news in de TT en van ON. Want ging dus niet om het 'ontbreken' van een 'x' maar om het expliciet melden van 'geen' x. Dat is wat anders.
Of "no asians"quote:Op maandag 3 februari 2025 23:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kwestie van perspectief misschien. Als er expliciet om "geen negers" "geen joden" of "geen Polen" werd gevraagd hadden de meesten het toch wel raar gevonden om niet te vervolgen.
quote:Op maandag 3 februari 2025 23:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of "no asians"
Bekijk deze YouTube-video
Maar daarentegen bestaan 'negers', 'joden' en 'polen' wel, daar waar er naast de biologische 2 geslachten (man en vrouw) er geen andere geslachten bestaan.quote:Op maandag 3 februari 2025 23:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kwestie van perspectief misschien. Als er expliciet om "geen negers" "geen joden" of "geen Polen" werd gevraagd hadden de meesten het toch wel raar gevonden om niet te vervolgen.
Maar het gaat hier over genders toch, niet geslachten? Ik hou me verder niet bezig met gendergedoe, maar kan wel enige parallel in zien. Lijkt me dat ze bij het OM beter weten wat het allemaal behelst. Misschien dat Van Weel het kan uit leggen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 08:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maar daarentegen bestaan 'negers', 'joden' en 'polen' wel, daar waar er naast de biologische 2 geslachten (man en vrouw) er geen andere geslachten bestaan.
Dus vrij logisch als dat er 'negers, joden of polen' gestaan had er sprake was van discriminatie, maar het vervolgen ivm het uitsluiten van iets niet bestaands is meer dan bizar.
Jammer dat die Vlemmix dan nog wat olie op het vuur gooit door het hebben over genders ipv geslachten. Maar dat is ook maar een mening en die mening mag je hebben.
Vind dit een beetje onduidelijk. Stond er in de vacaturetekst specifiek: "Man/vrouw, geen X"? Of stond er alleen "Man/vrouw", en werd X buiten beschouwing gelaten?quote:Op maandag 3 februari 2025 19:01 schreef Nober het volgende:
Het Openbaar Ministerie heeft het ontzettend druk dus de volgende strafzaak dient zich aan.
[..]
[ x ]
Morgen ongetwijfeld meer bij ONgehoord Nieuws op de NPO rond het middaguur.
Zeker, maar veel erger: ze doen niks met daadwerkelijk ernstige zaken zoals kindermisbruik en grof geweld. Gewoon helemaal niks, die zaken belanden op de plank en geen medewerker van het OM pakt dat op.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:42 schreef Scorpie het volgende:
Het OM blijkt dus gewoon politiek gemotiveerd te zijn.
Wat een schok.
Gender is gewoon het Engelse woord voor geslacht.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar het gaat hier over genders toch, niet geslachten? Ik hou me verder niet bezig met gendergedoe, maar kan wel enige parallel in zien. Lijkt me dat ze bij het OM beter weten wat het allemaal behelst. Misschien dat Van Weel het kan uit leggen.
Ja op zich heb je hier natuurlijk helemaal gelijk. Maar vind het wel een beetje zonde van de tijd. Als we steeds te horen krijgen dat de politie te weinig mensen heeft etc. En je dan hier tijd in stopt.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Juridisch_geslacht
Tsja, het is tegenwoordig de wet, dus juridisch discrimineren ze.
Terecht dan dat er een juridische zaak van wordt gemaakt.
Het is hetzelfde dat een heel legermacht aan politie agenten jou aanhouden omdat je door een rood licht fietst.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:25 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja op zich heb je hier natuurlijk helemaal gelijk. Maar vind het wel een beetje zonde van de tijd. Als we steeds te horen krijgen dat de politie te weinig mensen heeft etc. En je dan hier tijd in stopt.
Maar je hebt idd gelijk als dat stuk uit wikipedia klopt.
De meerderheid van de bevolking staat hier ook achter. Het is gewoon een kleine minderheid die overal macht heeft gekregen. Dat er nooit iemand met gezond verstand, een klassiek-liberaal, heeft ingegrepen, heb ik nooit begrepenquote:Op dinsdag 4 februari 2025 15:05 schreef Confetti het volgende:
Nederland is vergelijkbaar met de VS. De instituties zijn verdorven en moeten schoongemaakt worden, bij de wortel zoals Trump dat doet Ik denk dat het volk daar achter zou staan.
Ja.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:31 schreef Gia het volgende:
Stond er in de vacaturetekst specifiek: "Man/vrouw, geen X"?
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gender is gewoon het Engelse woord voor geslacht.
Ik word er doodmoe van dat mensen doen alsof het wat anders is.
Hetzelfde gezeik als wat van Gaal introduceerde: We hebben geen kansen gehad, wel mogelijkheden
DAT IS HETZELFDE LUL
quote:Op dinsdag 4 februari 2025 22:07 schreef Hexagon het volgende:
Maar als X niet bestaat is het ook niet nodig dat in je advertentie te zetten. Dus eigenlijk erkennen ze dat X bestaat.
quote:Op maandag 3 februari 2025 23:38 schreef r_one het volgende:
[..]
De hilariteit, dit dan posten op X![]()
[ afbeelding ]
Hahaha, dat zal idd wel gebeuren..quote:Op woensdag 5 februari 2025 10:49 schreef KingRadler het volgende:
Het gaat nu al zo ver dat er mensen zijn die non-binair zijn of pronouns gebruiken, maar teruggaan naar man of vrouw omdat niemand hen meer aanneemt, dat ze achterkomen waar ben ik mee bezig geweest.
Het is maar een fase.
Over een paar jaar hoor je er waarschijnlijk niets meer over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |