abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216546545
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Redelijk goed, niet genoeg. De volgende keer zullen ze echt met iets beters moeten komen. De progressieven krijgen wereldwijd namelijk alleen maar meer klappen. Die boodschap gaat echt niet meer landen.
Ben ik op zich wel met je eens hoor.

Er was een golf aan positiviteit toen Harris net gekozen was als opvolger van Biden, maar toen schreef ik al in het verkiezingstopic dat Harris geen sterke kandidaat is.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:19:25 #252
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216546581
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ben ik op zich wel met je eens hoor.

Er was een golf aan positiviteit toen Harris net gekozen was als opvolger van Biden, maar toen schreef ik al in het verkiezingstopic dat Harris geen sterke kandidaat is.
Ik blijf het vreemd vinden. Het is een land met 325+ miljoen inwoners, waarin veel meer dan in Europa, competitie en streven naar een persoonlijke carrière en excellentie wordt aangemoedigd. Door het ontbreken van een sociaal vangnet heb je ook meer push daarnaartoe. Dan kan je toch iemand vinden bij wie je alle vinkjes kan zetten in 2024 bij de verkiezingen?
pi_216546626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik blijf het vreemd vinden. Het is een land met 325+ miljoen inwoners, waarin veel meer dan in Europa, competitie en streven naar een persoonlijke carrière en excellentie wordt aangemoedigd. Door het ontbreken van een sociaal vangnet heb je ook meer push daarnaartoe. Dan kan je toch iemand vinden bij wie je alle vinkjes kan zetten in 2024 bij de verkiezingen?
Tja, het is ook ongrijpbaar is. Er zijn waarschijnlijk meerdere prima competente kandidaten, zoals Kamala Harris dat ook was, maar het gaat vooral om de connectie met de kiezer. Mensen moeten er een positief gevoel bij hebben, mensen moeten er voor naar het stembureau komen (wat ook ingewikkelder gemaakt is dan in Nederland).

Dan kom je dus bij types uit als reality star Trump, acteur Ronald Reagan, de gladde Bill Clinton of getalenteerde spreker Obama.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:26:36 #254
396550 Richestorags
pi_216546648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Tja, het is ook ongrijpbaar is. Er zijn waarschijnlijk meerdere prima competente kandidaten, zoals Kamala Harris dat ook was, maar het gaat vooral om de connectie met de kiezer. Mensen moeten er een positief gevoel bij hebben, mensen moeten er voor naar het stembureau komen (wat ook ingewikkelder gemaakt is dan in Nederland).

Dan kom je dus bij types uit als reality star Trump, acteur Ronald Reagan, de gladde Bill Clinton of getalenteerde spreker Obama.
Nee zeker. Maar inmiddels weet je dus dat dat soort types het goed doet bij het publiek. Never change a winning team.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:29:42 #255
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_216546691
Maar goed.

De handelsoorlog die er nooit was.
pi_216546694
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee zeker. Maar inmiddels weet je dus dat dat soort types het goed doet bij het publiek. Never change a winning team.
Ach het merendeel daar is nog achterlijker dan ze hier zijn en trappen vol in de leugens van die clown, die mensen geloven bijvoorbeeld oprecht dat inflatie geregeld wordt met een knopje in het Witte Huis, tja, dan houdt alles op.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:31:18 #257
396550 Richestorags
pi_216546718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:29 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ach het merendeel daar is nog achterlijker dan ze hier zijn en trappen vol in de leugens van die clown, die mensen geloven bijvoorbeeld oprecht dat inflatie geregeld wordt met een knopje in het Witte Huis, tja, dan houdt alles op.
Het meerendeel? Trump had als je alle stemgerechtigden meetelt bepaald geen meerderheid.
pi_216546752
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het meerendeel? Trump had als je alle stemgerechtigden meetelt bepaald geen meerderheid.
Ik tel voor het gemak ook hen mee die niet gestemd hebben.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:35:12 #259
396550 Richestorags
pi_216546772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ik tel voor het gemak ook hen mee die niet gestemd hebben.
Dat zou ik zeker niet doen. Als ze in de leugens van die clown waren getrapt hadden ze immers gestemd op hem. Daar riep hij regelmatig toe op.

Ik denk eerder dat de niet-stemmers geen vertrouwen hadden in één van beide clowns.
pi_216546812
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat zou ik zeker niet doen. Als ze in de leugens van die clown waren getrapt hadden ze immers gestemd op hem. Daar riep hij regelmatig toe op.

Ik denk eerder dat de niet-stemmers geen vertrouwen hadden in één van beide clowns.
Ach, die zijn waarschijnlijk te achterlijk om te kunnen stemmen.
pi_216546815
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je alle blanco stemmen en derde kandidaten meetelt, is Trump niet eens boven de 50% gekomen.
pi_216546862
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Vance zal niet winnen in 2028, te weinig charisma en uitstraling.

Trump heeft natuurlijk wel een bepaalde (en vrij unieke) connectie met de (eenvoudige) Amerikaan.
Trump heeft helemaal geen connectie met de eenvoudige Amerikaan. Trump was al miljonair toen ie uit z'n moeder kroop.

Trump weet niet eens wat het concept 'boodschappen' inhoudt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:43:37 #263
396550 Richestorags
pi_216546882
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:38 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ach, die zijn waarschijnlijk te achterlijk om te kunnen stemmen.
Dat zal het zijn geweest ja.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:50:07 #264
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216546947
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je een beetje grafieken kan aflezen dan zie je dat onder Trump 1 de illegale migratie weer is gaan oplopen.
Maar je negeert dat stukje en kijkt alleen naar Biden.
Correct. De illegale migratie onder Biden liep de spuitgaten uit. En dit kunnen we zien ook door te kijken naar de situatie aan de Mexicaanse grens:

Bron

Er is een enorme piek zichtbaar, zodra Biden in het Witte Huis begon. Het was dan ook Biden die de anti-migratie wetgeving van Trump meteen terugdraaide. Zie bijvoorbeeld:
quote:
Joe Biden reverses anti-immigrant Trump policies hours after swearing-in

Executive orders will end travel ban and expand census as new president seeks path to citizenship for undocumented migrants

Hours after being sworn in as president, Joe Biden reversed several Donald Trump immigration policies by executive action, marking a stark change in tone from the previous four years of anti-immigrant rhetoric and actions.

The president had a slate of immigration actions planned for his first day in office, including the unveiling of an immigration reform bill, which provides a pathway to citizenship for undocumented people.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je een beetje grafieken kan aflezen dan zie je dat onder Trump 1 de illegale migratie weer is gaan oplopen.
Maar je negeert dat stukje en kijkt alleen naar Biden.

We hebben 4 jaar Trump gehad en onder zijn bewind liep de illegale migratie op. Dat zijn de feiten.
[..]
Oké, dus Trump heeft tariffs voor vandaag aangekondigd maar die heeft hij uitgesteld omdat Canada iets invoert wat ze in december al hadden aangekondigd? En dat brengt hij vervolgens als een nieuw behaald succes.

Waarom probeer je alles wat krom is recht te lullen? Beetje realisme is wel op z'n plaats.
Trump heeft herhaaldelijk over importheffingen gesproken vorig jaar, naar aanleiding van deze dreigingen kwam Canada met een plan om de grens beter te surveilleren en drugs-en mensenhandel aan te pakken. Naar aanleiding van de aankondigen van de daadwerkelijke importheffingen heeft Canda hier nog een schep bovenop gedaan en aangekondigd al deze plannen ook meteen te implementeren.

Alleen een aantal users, waaronder jij, weigeren te erkennen dat dit zo is dus moet er het beeld wordt geschetst dat Trump niets voor elkaar heeft gekregen om vervolgens. Dat kun je doen maar het veranderd de realiteit niet dat Trump dit uitstekend heeft gedaan en ook heeft gekregen wat hij wilde.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 4 februari 2025 @ 13:53:39 #265
396550 Richestorags
pi_216546979
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Trump heeft helemaal geen connectie met de eenvoudige Amerikaan. Trump was al miljonair toen ie uit z'n moeder kroop.

Hij kan prima die schijn wekken. Zijn garbage truck, zijn simpele, krachtige spraak, frietjes scheppen bij de Mac, tegenstanders dissen.
pi_216547046
De hele drugssmokkel over de Canadese grens is volstrekt verwaarloosbaar. En laten we wel wezen, praatjes vullen geen gaatjes. Veel van dit soort regeringen weten inmiddels ook prima hoe ze met Trump om moeten gaan waar het dreigementen aangaat. Als ze maar een bot toewerpen waarmee optisch mooie sier gemaakt kan worden, liefst in een tweet volledig in hoofdletters, dan is Trump content.

Als importheffingen voor Trump puur een pressiemiddel waren, dan had ie ze veel gerichter ingezet. Het probleem met Trump is een beetje dat hij de misvatting heeft dat brede importheffingen daadwerkelijk economisch gunstig zouden zijn voor de VS wat zo ongeveer geen enkele econoom zal onderschrijven. Als ik het vermoeden zou hebben dat Trump interesse had om iets te leren, dan zou ik hem aanraden om het werk van Dani Rodrik eens te lezen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_216547072
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat Trump een aantrekkingskracht op hen heeft. Dat hij zich er niet echt mee verbonden voelt, lijkt me duidelijk.
pi_216547162
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. De illegale migratie onder Biden liep de spuitgaten uit. En dit kunnen we zien ook door te kijken naar de situatie aan de Mexicaanse grens:

[ afbeelding ]

Bron

Er is een enorme piek zichtbaar, zodra Biden in het Witte Huis begon.
Die piek ontstond in 2020, toen was Trump nog in het witte huis.
Biden is er sinds 2021.

Even bij de feiten blijven.

pi_216547397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Musk kan niet tot (vice) president verkozen worden, hij is niet in Amerika geboren.

Trump viel Obama er destijds al constant op aan, weet je nog? ;)
Was garpje :{
Vakman pur sang
  dinsdag 4 februari 2025 @ 14:40:51 #270
289086 Shotty
graag verwijderen
pi_216547489
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron

Er is een enorme piek zichtbaar, zodra Biden in het Witte Huis begon. Het was dan ook Biden die de anti-migratie wetgeving van Trump meteen terugdraaide. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Trump heeft herhaaldelijk over importheffingen gesproken vorig jaar, naar aanleiding van deze dreigingen kwam Canada met een plan om de grens beter te surveilleren en drugs-en mensenhandel aan te pakken. Naar aanleiding van de aankondigen van de daadwerkelijke importheffingen heeft Canda hier nog een schep bovenop gedaan en aangekondigd al deze plannen ook meteen te implementeren.

Alleen een aantal users, waaronder jij, weigeren te erkennen dat dit zo is dus moet er het beeld wordt geschetst dat Trump niets voor elkaar heeft gekregen om vervolgens. Dat kun je doen maar het veranderd de realiteit niet dat Trump dit uitstekend heeft gedaan en ook heeft gekregen wat hij wilde.
Je haalt mening en feit door elkaar.

Het is jou mening dat Trump het uitstekend gedaan heeft. Dat kan.

Maar het feit is dat Trump en de VS niets hebben gekregen dat ze een week geleden nog niet hadden.
graag verwijderen
pi_216547616
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 14:40 schreef Shotty het volgende:

[..]
Je haalt mening en feit door elkaar.

Het is jou mening dat Trump het uitstekend gedaan heeft. Dat kan.

Maar het feit is dat Trump en de VS niets hebben gekregen dat ze een week geleden nog niet hadden.
Aandacht wel.
Vakman pur sang
  dinsdag 4 februari 2025 @ 14:57:09 #272
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216547626
Ook Canada luistert.
Luisteren loont.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 4 februari 2025 @ 14:59:01 #273
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216547648
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:59 schreef Monolith het volgende:
De hele drugssmokkel over de Canadese grens is volstrekt verwaarloosbaar. En laten we wel wezen, praatjes vullen geen gaatjes. Veel van dit soort regeringen weten inmiddels ook prima hoe ze met Trump om moeten gaan waar het dreigementen aangaat. Als ze maar een bot toewerpen waarmee optisch mooie sier gemaakt kan worden, liefst in een tweet volledig in hoofdletters, dan is Trump content.

Als importheffingen voor Trump puur een pressiemiddel waren, dan had ie ze veel gerichter ingezet. Het probleem met Trump is een beetje dat hij de misvatting heeft dat brede importheffingen daadwerkelijk economisch gunstig zouden zijn voor de VS wat zo ongeveer geen enkele econoom zal onderschrijven. Als ik het vermoeden zou hebben dat Trump interesse had om iets te leren, dan zou ik hem aanraden om het werk van Dani Rodrik eens te lezen.
Wat je zegt zou kunnen. Of zou het kunnen zijn dat Westerse leiders dit nu zeggen om het imago groot te houden dat zijn niet hebben hoeven te buigen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:02:41 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216547679
We zien aan de koers pariteit dat er maar één wint op dit moment, en dat is de verenigde staten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 4 februari 2025 @ 15:10:27 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_216547773
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 15:02 schreef phpmystyle het volgende:
We zien aan de koers pariteit dat er maar één wint op dit moment, en dat is de verenigde staten.
twitter

Je valt wel heel makkelijk voor de grote Trump show.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')