Nee. Als het vroeger wordt neemt Vance het over.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zouden er in 2028 geen verkiezingen zijn? Eerder al vroeger gelet op de leeftijd van Trump dan later.
O ja klopt, je hebt gelijk. Vice-presidentquote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Als het vroeger wordt neemt Vance het over.
Vervolgens wint Vance in 2028.
Zijn er landen waar je wel afhankelijk van wil worden als het om energie gaat?quote:
Zo min mogelijk en zo verspreid mogelijk het liefst.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:04 schreef mackinac het volgende:
[..]
Zijn er landen waar je wel afhankelijk van wil worden als het om energie gaat?
De afhankelijkheid van de VS is bij beide landen enorm, helemaal in het geval van Mexico. Je kunt denken dat men zich wel even zal gaan loskoppelen van de VS, maar dat is niet maar zo te bewerkstelligen. Het is ook om die reden dat men meteen toegeeft naar aanleiding van de aangekondige heffingen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:30 schreef soeverein het volgende:
[..]
De dreiging van Trump heeft zeker gewerkt. De prijs die de USA betaalt is echter veel hoger dan de winst die hier behaald is. Canada en Mexico gaan zich verder loskoppelen van de USA zodat ze niet/minder gechanteerd kunnen worden in de toekomst.
Penny wise pound foolish beleid.
Nee hoor, verwachten dat bondgenoten hun grenzen beschermen en niet de VS met enorme problemen opzadelt mbt illegale migratie, drugs-en mensenhandel, heeft niets met chantage te maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Yup. Ook long term.
Trump is niet mee samen te werken natuurlijk maar zelfs als we ervan uitgaan dat er in 2028 gewoon weer verkiezingen zijn: het land is zo gepolariseerd, het electoral college is zo'n volstrekt achterlijk systeem en de president heeft zo buitenproportioneel veel buitenlandse macht dat er na Trump zomaar weer een andere losgeslagen gek aan de macht kan komen.
De VS zijn een buitengewoon onbetrouwbare partner geworden. Logisch dus dat andere overheden en bedrijven daarop de risicos zullen gaan inperken.
Als je bijvoorbeeld voor je energie afhankelijk bent van de VS is het zaak daar heel snel wat aan te doen, want voor je het weet word je gechanteerd door je bondgenoot.
Kunnen we wel fijn nog slechte whiskey en onbetrouwbare voertuigen uit de VS halen maar voor cruciale zaken zullen andere landen toch echt ergens anders gaan kijken.
Amerika kan haar eigen grenzen wel bewaken, zou je zeggen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, verwachten dat bondgenoten hun grenzen beschermen en niet de VS met enorme problemen opzadelt mbt illegale migratie, drugs-en mensenhandel, heeft niets met chantage te maken.
Beide landen zouden hier aan moeten bijdragen. En de VS heeft hier natuurlijk ook steken laten vallen, dankzij Democratisch beleid waar illegale migratie simpelweg als geen groot probleem werd gezien.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Amerika kan haar eigen grenzen wel bewaken, zou je zeggen.
Daarnaast is Trump nu akkoord gegaan met een voorstel van Canada dat in december 2024 al goedgekeurd was door Canada.
quote:Canada announces new border funding after Trump tariff threat
OTTAWA, Dec 16 (Reuters) - Canada's government on Monday proposed C$1.3 billion ($913.05 million) for border security after U.S. President-elect Donald Trump threatened tariffs unless Canada reduced the movement of migrants and drugs into the United States.
The border funding proposal was part of the mini-budget, or fall economic statement unveiled on Monday. Trump has threatened 25% tariffs on all exports to the U.S. from Canada and Mexico.
The money would go towards Public Safety Canada, the Canada Border Services Agency, the Communications Security Establishment, and the Royal Canadian Mounted Police," the statement said.
...
Dus de VS heeft een handelsoverschot met die landen? Trump beweert het tegengestelde.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De afhankelijkheid van de VS is bij beide landen enorm, helemaal in het geval van Mexico. Je kunt denken dat men zich wel even zal gaan loskoppelen van de VS, maar dat is niet maar zo te bewerkstelligen. Het is ook om die reden dat men meteen toegeeft naar aanleiding van de aangekondige heffingen.
[..]
Illegale immigratie liep terug onder Obama en liep op toen Trump in eerste termijn aan de macht was.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Beide landen zouden hier aan moeten bijdragen. En de VS heeft hier natuurlijk ook steken laten vallen, dankzij Democratisch beleid waar illegale migratie simpelweg als geen groot probleem werd gezien.
Trump is gewoon akkoord gegaan met dat plan van $1,3 miljard dat er al lag sinds 20 december.quote:En zoals eerder al aangegeven is Trump akkoord gegaan met een verbeterde versie van eerder aangekondigde plannen, die enkel van de grond kwamen doordat hij druk uit begon te oefenen op Canada. Zie wederom:
[..]
Vance zal niet winnen in 2028, te weinig charisma en uitstraling.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weet ik niet. Normaal gesproken zou ik zeggen ja, echter het is Amerika. Wat over Vance gezegd kan worden, kan ook over Kamala gezegd worden. Als de Democraten weer met een Kamala (achtige) komen, zie ik Vance prima kunnen winnen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vance zal niet winnen in 2028, te weinig charisma en uitstraling.
Trump heeft natuurlijk wel een bepaalde (en vrij unieke) connectie met de (eenvoudige) Amerikaan.
Ik heb het dan ook niet over de illegale immigratie van tien jaar geleden, maar die onder de regering-Biden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Illegale immigratie liep terug onder Obama en liep op toen Trump in eerste termijn aan de macht was.
Dat is hoe het echt zit.
[ afbeelding ]
[..]
Trump is gewoon akkoord gegaan met dat plan van $1,3 miljard dat er al lag sinds 20 december.
Misschien zijn er een paar komma's of punten verzet maar het budget blijft gelijk.
Ga die drol nu niet proberen te polijsten. Dat doet Trump zelf wel, namelijk.
Vance zal het dan wss moeten opnemen tegen Pete.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weet ik niet. Normaal gesproken zou ik zeggen ja, echter het is Amerika. Wat over Vance gezegd kan worden, kan ook over Kamala gezegd worden. Als de Democraten weer met een Kamala (achtige) komen, zie ik Vance prima kunnen winnen.
Stukken capabeler en komt krachtiger over dan Harris. Na de vrouw trope met Hillary zijn ze met Kamala voor de dubbele bonus gegaan, vrouw en kleur, men valt er nog steeds niet voor. Met Pete zie ik ze best winnen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vance zal het dan wss moeten opnemen tegen Pete.
Als je een beetje grafieken kan aflezen dan zie je dat onder Trump 1 de illegale migratie weer is gaan oplopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de illegale immigratie van tien jaar geleden, maar die onder de regering-Biden.
Oké, dus Trump heeft tariffs voor vandaag aangekondigd maar die heeft hij uitgesteld omdat Canada iets invoert wat ze in december al hadden aangekondigd? En dat brengt hij vervolgens als een nieuw behaald succes.quote:En nee, Trump is akkoord gegaan met extra toezeggingen op een voorstel dat überhaupt al op tafel kwam doordat hij Canada onder druk had gezet. Hoe graag jij en sommigen dit ook willen blijven ontkennen, het zal de realiteit niet veranderen.
Ik kende heel die Vance niet. Tot hij bij joe rogan zijn podcast kwam. En moet zeggen hij komt wel goed over. Die heb ik er liever zitten dan Trump zelf.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je ziet wat voor klappen links/progressief in veel andere westerse landen heeft gehad, heeft Kamala het nog redelijk goed gedaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weet ik niet. Normaal gesproken zou ik zeggen ja, echter het is Amerika. Wat over Vance gezegd kan worden, kan ook over Kamala gezegd worden. Als de Democraten weer met een Kamala (achtige) komen, zie ik Vance prima kunnen winnen.
Lijkt me veel te vroeg om er wat zinnigs over te zeggen. Het zal in ieder geval Harris niet zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vance zal het dan wss moeten opnemen tegen Pete.
Redelijk goed, niet genoeg. De volgende keer zullen ze echt met iets beters moeten komen. De progressieven krijgen wereldwijd namelijk alleen maar meer klappen. Die boodschap gaat echt niet meer landen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je ziet wat voor klappen links/progressief in veel andere westerse landen heeft gehad, heeft Kamala het nog redelijk goed gedaan.
Bovendien was Trump de oppositiekandidaat, de democraten moesten steeds uitleggen wat ze gedaan hadden, terwijl Trump gewoon kon roepen dat alles kut is en dat hij het beter zou doen.
We weten het inderdaad niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lijkt me veel te vroeg om er wat zinnigs over te zeggen. Het zal in ieder geval Harris niet zijn.
Iets voor Musk?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We weten het inderdaad niet.
Hij heeft in ieder geval charisma en is een stevige debater die je niet snel klem praat. Dat maakt hem wel kanshebber. Of hij dat zelf ook wil en of hij als kandidaat wordt verkozen, is natuurlijk nog een paar stappen verder.
Musk kan niet tot (vice) president verkozen worden, hij is niet in Amerika geboren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |