abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216530191
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 00:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Inderdaad. Maar we zagen de VS al die tijd als de grote verlosser en het grote voorbeeld. Het heeft lang geduurd en we hadden de EU nodig om een eigen identiteit te ontwikkelen. En pas sinds Brexit is het ook een beetje doorgedrongen wat voor voordelen dat heeft. Alleen extreem rechts begrijpt dat nog niet, maar die navigeren voornamelijk op het gevoel. Het is voor hun allemaal de ver van mijn bed show. En die zijn nu aan de winnende hand.

Alhoewel de mensen die er wel over nadenken toch wel meer het nut inzien van een sterk leger, waar je dan ook een sterke kern van gelijkgestemde landen voor nodig hebt. En een overkoepelende organisatie die beslissingen kan nemen zonder dat de premier van 1 land dat kan vetoën.

En dan moet die overkoepelende organisatie ook het geld en mandaat hebben om er voor te zorgen dat alle leden daar ook aan mee werken. En ze dus te kunnen straffen als ze dat niet doen.

Zoals we hebben gezien met Brexit is de EU nu vooral blijheid vrijheid en kun je daar als land gewoon uitstappen. Ok, dat is dan economische zelfmoord, maar zo ziet dat deel van de bevolking dat niet. Die zien vrijheid en zelfbeschikking. Dat hun inkomen dan op termijn gehalveerd wordt is te abstract.
Jij zit zelf ook in het leger? Ik neem aan dat links voorop loopt in je sterke legerplannen…
pi_216530231
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 00:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij zit zelf ook in het leger? Ik neem aan dat links voorop loopt in je sterke legerplannen…
Ik heb inderdaad in het leger gezeten, tijdens mijn dienstplicht. En zoals ik al zei: als je vrede wilt, moet je er voor zorgen dat jouw leger en bondgenoten zo sterk zijn dat geen ander land je aan durft te vallen. Want er zitten er altijd een paar tussen die dat gaan proberen.

Zonder democratie moet je als heerser de sterke man zijn. Je weet wel: iedereen die het niet met je eens is hun kop in laten slaan, zoals we dat vroeger deden. En de logistiek heeft de afstanden in de loop der eeuwen steeds korter gemaakt en dus het aantal potentiële vijanden steeds groter. Als een (klein) zelfstandig land trek je dat niet meer.

We behandelen de VS wel als 1 land, maar dat is natuurlijk ook een samenwerkingsverband tussen 50 staten. Om je in de globale wereldpolitiek staande te kunnen houden heb je sterke bondgenoten nodig, en een overkoepelend orgaan dat voor jullie allemaal kan praten en dus afspraken en een vuist kan maken. Wat dus ook een goed geolied en groot leger heeft.
pi_216530251
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 00:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad in het leger gezeten, tijdens mijn dienstplicht. En zoals ik al zei: als je vrede wilt, moet je er voor zorgen dat jouw leger en bondgenoten zo sterk zijn dat geen ander land je aan durft te vallen. Want er zitten er altijd een paar tussen die dat gaan proberen.

Zonder democratie moet je als heerser de sterke man zijn. Je weet wel: iedereen die het niet met je eens is hun kop in laten slaan, zoals we dat vroeger deden. En de logistiek heeft de afstanden in de loop der eeuwen steeds korter gemaakt en dus het aantal potentiële vijanden steeds groter. Als een (klein) zelfstandig land trek je dat niet meer.

We behandelen de VS wel als 1 land, maar dat is natuurlijk ook een samenwerkingsverband tussen 50 staten. Om je in de globale wereldpolitiek staande te kunnen houden heb je sterke bondgenoten nodig, en een overkoepelend orgaan dat voor jullie allemaal kan praten en dus afspraken en een vuist kan maken. Wat dus ook een goed geolied en groot leger heeft.
je klinkt nu net als Trump… -O-
  maandag 3 februari 2025 @ 01:06:03 #229
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216530253
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat zegt ie juist ook.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216530273
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 01:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, hoor. Ik ben in tegenstelling tot Trump een groot voorstander van een democratie. Ok, als kleine minderheid maakt dat mijn leven niet gemakkelijk, maar het is beter dan alle andere alternatieven.
pi_216530550
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 23:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Eh, waar kwamen die wereldoorlogen ook weer vandaan en waar zijn die uitgevochten? Europa is daar heftig van geschrokken en wilde dat in de toekomst voorkomen, de VS vond dat ze het allemaal in hun eentje hadden opgelost, omdat zij de grootste, beste en machtigste waren.

De Marshall hulp was voor een deel ook gewoon zout in de wonde strooien en laten zien wie er nu de baas was. Ze kwamen tenslotte onder het Engelse juk vandaan en waren pas sinds kort een echte natie geworden.
Dat geld van Marshall Hulp had allerlei voordelen natuurlijk, bijvoorbeeld om er voor te zorgen dat ze niet zouden denken dat Communisme goed was, daarnaast was Europa natuurlijk een prima toekomstige afzetmarkt voor spulletjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216530570
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 00:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad in het leger gezeten, tijdens mijn dienstplicht. En zoals ik al zei: als je vrede wilt, moet je er voor zorgen dat jouw leger en bondgenoten zo sterk zijn dat geen ander land je aan durft te vallen.
De Romeinen zeiden dat al: Si vis pacem, para bellum. Of: Qui desiderat pacem, bellum praeparet

Als je vrede wilt, bereid je dan voor op oorlog.
pi_216530677
Het zou me niet verbazen als we vandaag een beurscrash gaan zien.
pi_216530744
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 06:11 schreef raptorix het volgende:
https://www.dailymail.co.(...)sh-raises-alarm.html

Die kans zit er op korte termijn dik in.
  maandag 3 februari 2025 @ 06:40:53 #235
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216530759
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 06:11 schreef raptorix het volgende:
Lekker short gaan op van alles en nog wat.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216530761
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 06:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
https://www.dailymail.co.(...)sh-raises-alarm.html

Die kans zit er op korte termijn dik in.
Het probleem is dat door wereldwijde lage rentes aandelen relatief duur maken, een combinatie van een niet zo geweldige economie in combinatie met veel te dure aandelen is natuurlijk een recept voor een implosie, gooi daar nog een gespannen geopolitiek sausje over en je weet dat het fout gaat.
pi_216530762
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 06:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Lekker short gaan op van alles en nog wat.
Ik was van plan voor eerst wat aandelen te gaan kopen vorige week, maar wacht nog wel even ;)
pi_216530855
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 23:14 schreef Terecht het volgende:

[..]
In z'n vorige termijn vond Trump al dat Europese landen maar moesten gaan betalen voor de aanwezigheid van Amerikaanse militairen en bases, want dat was in zijn ogen toch vooral bedoeld ter bescherming van de slappe Europeanen. Hij wilde beschermingsgeld zien. In die zin is hij consistent.

Interessant artikel dat je linkt. Is in lijn met het Caesarisme waar Curtis Yarvin voor pleit.
Nee Trump vond dat Europa meer moest investeren in hun eigen defensie want ze voldeden niet aan de 2% norm.Anders zou hij een deel van zijn defensie uit Europa weghalen. En terecht van die 2% norm is een afspraak en daar hoor je aan te houden.

quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2025 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar daar had hij ook helemaal gelijk in.
Kijk maar, de Europese defensies zijn holle kasten, een oorlog op eigen continent en alle ogen zijn gericht naar de VS. Ook vwb slagkracht en basissen op de oceanen.
De EU heeft decennia haar veiligheid en defensie uitbesteedt aan de VS en heeft daarvoor weinig bijgedragen.
Beetje populistisch gezegd, de EU heeft Amerika jarenlang misbruikt daarvoor en nog steeds al schijnt dit schip te keren.
Sowieso was de EU fout bezig. Aan de ene kant Amerika om hulp roepen vanwege de toenemende Russische invloeden en dreigingen om aan de andere kant miljardendeals voor gas met Rusland te sluiten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Redactie Sport maandag 3 februari 2025 @ 07:35:41 #239
274204 crew  Mexicanobakker
pi_216530888
En wat heeft Trump nu bereikt?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_216530911
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 07:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laten zien dat de VS niet te vertrouwen is en het verlies van softpower.
pi_216530970
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 07:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Its great its fine. Everything that Canada ships to us we earn a lot of money.
Vakman pur sang
  maandag 3 februari 2025 @ 08:15:58 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216531158
Er bestaat geen vaccin tegen achterlijkheid helaas.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216531326
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 21:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Goed gezien. Dog eat Dog. Unieke kansen voor de topdogs zodat er (alweer) een nieuwe ronde van de opwaartse stroom van kapitaal kan plaatsvinden naar die kleine groep.
En ze creeëren die kansen ook gewoon zelf, en niemand die er zich enorm druk over maakt. Ik zie het hier in dit topic ook. Discussie over welke land of welke landen gaan 'winnen'. Het gaat helemaal niet om landen of handelsconglomeraten. Maar zolang iedereen daar mee bezig is, ligt de aandacht niet bij de oligarchen.
  maandag 3 februari 2025 @ 08:52:20 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216531393
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 21:46 schreef Candymannetje het volgende:

Dingen als cultureel erfgoed en een degelijke gezinsverband.
Waarom moet te politiek dat voor jou oplossen? En hoe moeten ze dat precies doen?
pi_216531490
Kan iemand duiden wat nou precies zijn beoogde doel is met dit soort handels oorlogen?
De dollar verzwakken en Amerikaanse spullen aantrekkelijker maken voor buitenlandse kopers?

Het is een zakenman pur sang dus je mag aannemen dat er een idee achter zit.

Overigens voor iedereen begint dat het gewoon een gestoorde narcist is zijn veel van die importheffingen die door Trump zijn ingevoerd onder Biden ook niet teruggedraaid. Bijvoorbeeld de sojabonen. Dus er zit kennelijk veel meer achter dan Trump die koekoek is.

https://www.nytimes.com/2(...)-goods-clothing.html
blablablabla
pi_216531526
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 09:05 schreef Elan het volgende:
Kan iemand duiden wat nou precies zijn beoogde doel is met dit soort handels oorlogen?
De dollar verzwakken en Amerikaanse spullen aantrekkelijker maken voor buitenlandse kopers?

Overigens voor iedereen begint dat het gewoon een gestoorde narcist is zijn veel van die importheffingen die door Trump zijn ingevoerd onder Biden ook niet teruggedraaid. Bijvoorbeeld de sojabonen. Dus er zit kennelijk veel meer achter dan Trump die koekoek is.

In het geval van Canada economische oorlogsvoering met als doel annexatie.
  maandag 3 februari 2025 @ 09:09:57 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216531535
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 09:05 schreef Elan het volgende:

Macht, Trump en Musk hebben maar één doel: macht.

De wereld draait om geld, sex en macht.
Geld hebben ze al (maar willen altijd meer), sex heeft Trump alleen nog met blauwe pilletjes en onder druk, macht kunnen ze nooit genoeg hebben.
Gelukkig zijn ze beiden ook niet bereid tot delen, dus er ontstaat vanzelf een probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216531581
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 09:05 schreef Elan het volgende:

Hij denkt dat het hebben van een handelstekort betekent dat de landen die tegen de VS een handelsoverschot hebben de VS zouden uit buiten. Dat was bij zijn vorige termijn al zo en dat handelstekort is sinds zijn importheffingen van destijds alleen maar groter geworden.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_216531892
En wat doet Musk in de US Treasury?

Musk Says DOGE Halting Treasury Payments to US Contractors

https://archive.ph/Aa4by

Wat doet een burger in de US treasury met zoveel macht?
Wat zijn hun plannen hier? Totale controle over alles? Wetten negeren, rechtbanken negeren voor totalitare macht?
  maandag 3 februari 2025 @ 09:44:17 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216531920
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2025 09:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij denkt dat het hebben van een handelstekort betekent dat de landen die tegen de VS een handelsoverschot hebben de VS zouden uit buiten. Dat was bij zijn vorige termijn al zo en dat handelstekort is sinds zijn importheffingen van destijds alleen maar groter geworden.
Daarom noemt hij de bedragen die naar Canada gaan voor zaken die de VS van Canada koopt ook subsidies...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')