Filmen in het openbaar mag. En in de Jumbo ben je niet in het openbaar, maar op hun terrein. Daarom hebben ze ook toestemming gevraagd, die ook gegeven is door die vestigingsmanager.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:22 schreef ricky3 het volgende:
Heeft jumbo juridisch gezien een poot om op te staan?
Vast wel maar het komt nogal kinderachtig over. En hoge prijzen voor levensmiddelen daar heeft iedereen last van, zowel links als rechts.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:22 schreef ricky3 het volgende:
Heeft jumbo juridisch gezien een poot om op te staan?
Oh wees maar niet bang, ik breng nog geen cent naar die toko.quote:
Dat heeft natuurlijk ook een reden, die goedkope huismerk boters zijn van koeien die palmolie te vreten krijgen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is inderdaad roomboter.
Maar ze kiest wel een merk dat ruim 2x duurder is dan het huismerk.
Ik zou zelf nooit zo'n duur pakje roomboter uitkiezen.
Wij hadden gisteren toevallig AH huismerk roomboter een tijdje buiten de koelkast liggen, maar dat was gewoon zacht.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk ook een reden, die goedkope huismerk boters zijn van koeien die palmolie te vreten krijgen.
Die boter blijft buiten de koelkast ook gewoon keihard.
Kan je net zo goed margarine eten.
Echte boter van koeien die gras eten is gewoon duur.
Exact.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 12:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Vast wel maar het komt nogal kinderachtig over. En hoge prijzen voor levensmiddelen daar heeft iedereen last van, zowel links als rechts.
Wellicht zit er toch gedurende het jaar verschil in. De keuringsdienst van waarde had er een par jaar terug ook een uitzending overquote:Op zaterdag 1 februari 2025 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hadden gisteren toevallig AH huismerk roomboter een tijdje buiten de koelkast liggen, maar dat was gewoon zacht.
Sterker nog, mijn gedachte was "we zouden nu zo een cake kunnen bakken, de zachte boter hebben we al".
Maar je wil toch juist géén smeerbare zeg je? Dan moet je het toch juist in de koelkast zetten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gewone roomboter niet in de koelkast bewaren maar in een botervloot bijvoorbeeld.
Of wachten met smeren tot de roomboter op kamertemperatuur is.
Loonstijgingen volgen de inflatie. Het is niet dat er eerst 10% bijkwam en vervolgens de inflatie ging stijgen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat men daar de afgelopen jaren niet elk jaar absurde CAO verhogingen van 10% heeft. De loon-prijs spiraal weet u nog.
Nu niet gaan klagen mensen, duurdere boodschappen is het logische gevolg van verdubbeling in salaris in een paar jaar tijd.
Een leraar met 10 jaar ervaring verdient tegenwoordig gewoon zowat een ton. Om maar een voorbeeld te noemen.
Maar door die loonstijging volgt er natuurlijk nóg meer inflatie.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Loonstijgingen volgen de inflatie. Het is niet dat er eerst 10% bijkwam en vervolgens de inflatie ging stijgen.
De verkoopprijs heeft geen directe relatie met de productiekosten. Dan kun je beter over de "waarde" van het merk gaan praten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:19 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar door die loonstijging volgt er natuurlijk nóg meer inflatie.
Personeelskosten gaan omhoog, winstmarge mag niet dalen. Gevolg -> producten worden nog duurder.
Dus de verkoopprijs van een product kan lager zijn dan de productiekosten en toch winst opleveren?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De verkoopprijs heeft geen directe relatie met de productiekosten. Dan kun je beter over de "waarde" van het merk gaan praten.
En de agitpropper heeft het gewenste resultaat alweer bereikt.. Enige remedie is zo weinig mogelijk aandacht te besteden aan types met gratuite boodschappen, maar daar blijkt dit ophefverslaafde land het toch erg moeilijk mee te hebben.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:48 schreef Nober het volgende:
Jumbo wil dat ON-presentatrice Blommestijn filmpje verwijdert: ‘Gebruikt voor politieke boodschap’
[..]
[..]
[ x ]
[..]
[ x ]
Negerzoen, blanke vla, mexicano, chilisaus, jodekoek, blank, vrouw, moeder, allochtoon, Wit-Rusland, enzovoorts... het mag allemaal weer!
Maar die wordt duur betaald.quote:
slavernij excuses , stikstofcrisisquote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:48 schreef Nober het volgende:
Jumbo wil dat ON-presentatrice Blommestijn filmpje verwijdert: ‘Gebruikt voor politieke boodschap’
[..]
[..]
[ x ]
[..]
[ x ]
Negerzoen, blanke vla, mexicano, chilisaus, jodekoek, blank, vrouw, moeder, allochtoon, Wit-Rusland, enzovoorts... het mag allemaal weer!
Waarom zien we dit in België dan niet?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:19 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar door die loonstijging volgt er natuurlijk nóg meer inflatie.
Personeelskosten gaan omhoog, winstmarge mag niet dalen. Gevolg -> producten worden nog duurder.
Mwah, Eva komt me toch wel wat snuggerder voor.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dom is ze niet. Eerder een net iets minder succesvolle grifter dan haar dinnetje Eva.
verpakking, transport en winst is vaak 90% van de kosten van het produkt in de fles of in het pak zit meestal voor een paar cent sinaasappel concentraat van afgekeurde Braziliaanse sinaasappels en de rest is Bunniks water , die andere kosten, verpakking, reclame , transport en loonkosten zullen best wat hoger zijn gewordenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zien we dit in België dan niet?
Loonkosten zijn maar een klein deel van de productiekosten. Energiekosten, materialen en brandstofkosten hebben in veel maaksectoren een veel hogere invloed. Laten met name die eerste twee enorm zijn gestegen.
Tevens de rupsjes nooit genoeg onder de aandeelhouders. Er worden elk jaar recordwinsten geboekt. Maar nee, het zijn de loonsverhogingen.
Jij doet bewust of onbewust mee aan de gaslighting.
Daarom is ze ook succesvoller. Dat betekent niet dat Raïsa dom is. Zij weet ook prima wat ze zegt. Ze slaat ook een slaatje uit haar veroordeling. Grifter dus.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, Eva komt me toch wel wat snuggerder voor.
Kijk eens dom XOR, ja ho maar.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 18:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, Eva komt me toch wel wat snuggerder voor.
Dat kan inderdaad. Meestal is de productieprijs maar een klein beetje van de verkoopprijs, maar het gebeurt ook dat producten met verlies worden verkocht om het marktaandeel te vergroten. Een actueel voorbeeld: de meeste elektrische auto's uit Europa en de VS worden met verlies verkocht, zelfs met overheidssubsidies. Zelfs op een Tesla maken ze zonder die subsidies geen winst meer. Op een Rivian maken ze per auto bijna een ton verlies, voor de EV's van VW is dat ongeveer de helft. Voor een deel zit hem dat er ook in dat ze daar nieuwe fabrieken voor gebouwd hebben.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 17:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus de verkoopprijs van een product kan lager zijn dan de productiekosten en toch winst opleveren?
Iemand kan dom op iemand overkomen of iemand kan iemand dom voorkomen (reflexief, vgl. "Hij komt me b ekend voor"). Iets meer boeken lezen, Nober.quote:
Zelfs al hoefde ik totaal niet op geld te letten, zou ik dit soort shit nog steeds niet kopen. Wie gaat dit nou vrijwillig dit kopen? Dan kan je net zo goed je geld direct direct storten aan friesland campina. Het zijn echt de zeer achterlijke en blinde mensen die dit kopen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:15 schreef TwenteFC het volgende:
Moest het toch even checken maar wie de fuck koopt dit.
[ afbeelding ]
ze, niet hun.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:59 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Hehe ik snap wel dat hun niet met zoiets geassocieerd willen worden
Belachelijk veel geld. Wat moet je überhaupt met ruim een miljoen per jaarquote:Op maandag 3 februari 2025 14:43 schreef Feola het volgende:
[..]
Zelfs al hoefde ik totaal niet op geld te letten, zou ik dit soort shit nog steeds niet kopen. Wie gaat dit nou vrijwillig dit kopen? Dan kan je net zo goed je geld direct direct storten aan friesland campina. Het zijn echt de zeer achterlijke en blinde mensen die dit kopen.
Even ter info:
https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)ver-frieslandcampina
Die vuile arbeiders ook en hun loonsverhogingen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 23:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Omdat men daar de afgelopen jaren niet elk jaar absurde CAO verhogingen van 10% heeft. De loon-prijs spiraal weet u nog.
Nu niet gaan klagen mensen, duurdere boodschappen is het logische gevolg van verdubbeling in salaris in een paar jaar tijd.
Een leraar met 10 jaar ervaring verdient tegenwoordig gewoon zowat een ton. Om maar een voorbeeld te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |