abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8612478
Ik stond net met een vriend te praten over een of andere lerares die we beiden niet echt mogen. Op een gegeven moment flapte er zoiets bij mij uit van: Ik mag lijden dat ze een hartaanval krijgt ofzo..

Meteen erna voelde ik me echt enorm schuldig, want zo haatdragend ben ik niet, en ik denk: Wat nou als ze straks echt iets krijgt, misschien heb ik daar wel schuld aan

Herkent iemand deze gevoelens? en flapt iemand er ook wel eens zo iets haatdragends uit..

pi_8612535
nee ..niet haatdragends
wel andere dingen waarvan ik later spijt heb dat ik ze gezegd heb
die gaan dan meestal over sex
No1 ever really dies
pi_8612551
Het valt mij op dat jij je vaker ontzettend schuldig voelt over dingen waar je achteraf niets meer aan kunt veranderen. Naar mijn mening kun je van fouten beter leren en de volgende keer misschien iets beter nadenken dan ze maanden als een soort zware last met je mee te dragen.

Verder, als zij een hartaanval krijgt is het niet jouw schuld. Zoiets kun je toch niet met woorden bewerkstelligen, dat snap je toch wel. Als zij een hartaanval krijgt is het gewoon stom toeval dat jij dat toevallig zei, meer niet.

Als je je er echt rot om voelde kun je altijd nog tegen die persoon met wie je stond te praten zeggen dat je je misschien wat fout uitdrukte. Meer kun je er niet aan doen en meer is er ook eigenlijk niet aan de hand. Met woorden kun je niemand een hartaanval bezorgen.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8612664
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:39 schreef lloyd het volgende:
Wat nou als ze straks echt iets krijgt, misschien heb ik daar wel schuld aan
Dit heet 'magisch denken'. Doen kinderen ook vaak .
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8612755
zeg morgen tegen je klasgenoot dat je het tever vond gaan wat er gezegd is en dat jij die mening niet deelt!
Klaar!

Nu maar hopen dat ze van8 niet dood gaat

pi_8612774
heb wel een paar keer gehad, dat mn vriendin en ik iets zeiden en dat het 'iets' later gebeurde bijvoorbeeld :

de beruchte 6 mei: vriendin en ik liepen in de stad en hadden het over pim fortuin, dat hij wel erg duidelijk over zn mening was, en dat hij vandaag of morgen nog wel es vermoord zou kunnen worden, we lopen door naar de telefooncel om ouders te bellen dat we in de stad gaan stappen ipv thuis, verteld haar moeder dat pim fortuin is vermoord
heel eng

nog voorbeeld :

diezelfde vriendin haar broertje is bij een brugwachter geweest tijdens het collectelopen, die man kat het kleine jochie af, met de woorden : 'ik ga geen geld geven aan een kleine etter als jij, straks hou je het zelf'
jochie komt thuis en verteld wat die man zei, dus ik zo tegen mn vriendin : noujah zeg wat een eikel laat em de klere krijgen *niet serieus natuurlijk* mn vriendin : jah laat em lekker doodvallen niets van hem aantrekken hoor *ook niet serieus ofzo* een week later stond in de krant dat die man was overleden aan een hartstilstand.

zulke dingen zijn vaker gebeurd en dan begin je je toch wel af te vragen of het misschien door jou komt, ik zeg iig noooooooit meer dingen die ik niet meen, voelde me er best klote door maarjah

pi_8612775
Ja ik heb wel eens dat ik iemand in veel te sterke bewoordingen beschrijf of bejegen en dan vlak daarna denk 'ff dimmen trut'. Maar dan zeg ik het er ook meestal meteen bij.

Beetje zelfreflectie is nooit weg

Jusqu'ici tout va bien...
pi_8612798
Mensen met hartproblemen trekken trouwens wel vaak agressie aan omdat ze zelf de nodige agressie onderdrukken.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_8612822
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:39 schreef lloyd het volgende:
Wat nou als ze straks echt iets krijgt, misschien heb ik daar wel schuld aan
Heb je ook iets in haar koffie gegooid dan? Of ben je gewoon een beetje simpel.
pi_8614571
Laat maar.. hetgeen waar ik last van heb is OCD. mensen met enige psychische kennis weten wat het is, dwangstoornis dus. Ik heb soms van die buien dat ik me overal schuldig over voel. Vandaag dus weer, en het lezen van een bepaald verhaal hier over die brugwachter is nou niet echt bemoedigend

Maargoed, alvast bedankt voor uw medewerking

pi_8615409
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 19:45 schreef lloyd het volgende:
Laat maar.. hetgeen waar ik last van heb is OCD. mensen met enige psychische kennis weten wat het is, dwangstoornis dus. Ik heb soms van die buien dat ik me overal schuldig over voel. Vandaag dus weer, en het lezen van een bepaald verhaal hier over die brugwachter is nou niet echt bemoedigend

Maargoed, alvast bedankt voor uw medewerking

Dat verklaart wel veel inderdaad. Ik had het vroeger ook wel, dat ik me om alles schuldig voelde (en ik heb ook een tijdje officieel een dwangstoornis gehad, ook die diagnose, ben er nu wel aardig vanaf, dus ik weet wel een beetje hoe het is).

In elk geval sterkte ermee en ik hoop dat het minder wordt.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8615582
eerst denken en dan zeggen, niet andersom
en ja dat is moeilijk ik weet t
pi_8615745
Het kan helpen om je woorden te relativeren. Bedenk wat mensen elkaar allemaal toewensen tijdens een heftige ruzie; wat voetballers en scheidsrechters naar hun hoofd geslingerd krijgen; werknemers van de NS en zo kun je nog wel even doorgaan.

Al die mensen leven ook allemaal nog en hebben nog steeds geen erge ziektes, duzzzz....

High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_8619061
Dat is ook waar R_ON, bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')