Meteen erna voelde ik me echt enorm schuldig, want zo haatdragend ben ik niet, en ik denk: Wat nou als ze straks echt iets krijgt, misschien heb ik daar wel schuld aan
Herkent iemand deze gevoelens? en flapt iemand er ook wel eens zo iets haatdragends uit..
Verder, als zij een hartaanval krijgt is het niet jouw schuld. Zoiets kun je toch niet met woorden bewerkstelligen, dat snap je toch wel. Als zij een hartaanval krijgt is het gewoon stom toeval dat jij dat toevallig zei, meer niet.
Als je je er echt rot om voelde kun je altijd nog tegen die persoon met wie je stond te praten zeggen dat je je misschien wat fout uitdrukte. Meer kun je er niet aan doen en meer is er ook eigenlijk niet aan de hand. Met woorden kun je niemand een hartaanval bezorgen.
quote:Dit heet 'magisch denken'. Doen kinderen ook vaak
Op donderdag 20 februari 2003 17:39 schreef lloyd het volgende:
Wat nou als ze straks echt iets krijgt, misschien heb ik daar wel schuld aan
Nu maar hopen dat ze van8 niet dood gaat
de beruchte 6 mei: vriendin en ik liepen in de stad en hadden het over pim fortuin, dat hij wel erg duidelijk over zn mening was, en dat hij vandaag of morgen nog wel es vermoord zou kunnen worden, we lopen door naar de telefooncel om ouders te bellen dat we in de stad gaan stappen ipv thuis, verteld haar moeder dat pim fortuin is vermoord
heel eng
nog voorbeeld :
diezelfde vriendin haar broertje is bij een brugwachter geweest tijdens het collectelopen, die man kat het kleine jochie af, met de woorden : 'ik ga geen geld geven aan een kleine etter als jij, straks hou je het zelf'
jochie komt thuis en verteld wat die man zei, dus ik zo tegen mn vriendin : noujah zeg wat een eikel laat em de klere krijgen *niet serieus natuurlijk* mn vriendin : jah laat em lekker doodvallen niets van hem aantrekken hoor *ook niet serieus ofzo* een week later stond in de krant dat die man was overleden aan een hartstilstand.
zulke dingen zijn vaker gebeurd en dan begin je je toch wel af te vragen of het misschien door jou komt, ik zeg iig noooooooit meer dingen die ik niet meen, voelde me er best klote door maarjah
Beetje zelfreflectie is nooit weg
quote:Heb je ook iets in haar koffie gegooid dan? Of ben je gewoon een beetje simpel.
Op donderdag 20 februari 2003 17:39 schreef lloyd het volgende:
Wat nou als ze straks echt iets krijgt, misschien heb ik daar wel schuld aan
Maargoed, alvast bedankt voor uw medewerking
quote:Dat verklaart wel veel inderdaad. Ik had het vroeger ook wel, dat ik me om alles schuldig voelde (en ik heb ook een tijdje officieel een dwangstoornis gehad, ook die diagnose, ben er nu wel aardig vanaf, dus ik weet wel een beetje hoe het is).
Op donderdag 20 februari 2003 19:45 schreef lloyd het volgende:
Laat maar.. hetgeen waar ik last van heb is OCD. mensen met enige psychische kennis weten wat het is, dwangstoornis dus. Ik heb soms van die buien dat ik me overal schuldig over voel. Vandaag dus weer, en het lezen van een bepaald verhaal hier over die brugwachter is nou niet echt bemoedigendMaargoed, alvast bedankt voor uw medewerking
In elk geval sterkte ermee en ik hoop dat het minder wordt.
Al die mensen leven ook allemaal nog en hebben nog steeds geen erge ziektes, duzzzz....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |