Waar je hier beetje op moet letten met service bedrijven in Nederland is de arbeidskosten (Uurloon). En die swingt dan helemaal de pan uit.
Nieuwe motor in het voorwiel kost dan misschien maar ¤150, maar moeten ze wel even opnieuw in het wiel spaken. Dus oude motor eruit, nieuwe erin is toch al snel 2 uurtjes werken tel die er dan bij. Volgende vraag is het een fiets met velgremmen? (V-brakes) De rem vlakken van de velg slijten daarmee in en worden dus dunner, dat kun je voelen. Dan is dit vlak enigermate hol, voel je dit nu al een beetje dan overleeft de oude velg de nieuwe motor niet meer. Ook de spaken zijn aan materiaal moeheid onderhevig, een wiel geheel opnieuw spaken met oude spaken is geen garantie voor een goed wiel. Het kan zomaar zijn dat er elke 3 maanden een slag in het wiel zit met eindeloos bijstellen. En dan moet de nieuwe motor compatibel zijn met de oude controller, zo niet moet er nieuwe controller komen. Onvoorziene bijkomende kosten.
Wanneer je alles bij elkaar op telt en kijkt naar de kosten voor een geheel nieuwe kit ben je waarschijnlijk beter af.
https://yosepower.com/pro(...)e-hub-motor-in-black¤230 en je hebt alles nieuw 36 volt 250 Watt
Batterij heb je al, en hoe goed is die nog? Doorsnee levensduur 5 jaar en 1000 laadcyclussen, daarna wordt actieradius gestaag minder.
Er zijn batterij revisie bedrijven en ik heb ze gevraagd wat de kosten zijn voor mijn 36 volt 10Ah batterij te reviseren. En erbij vermeld dat de nieuwprijs ¤175 is. IK kreeg het advies een nieuwe te kopen, gezien de arbeidslonen in Nederland vele malen hoger liggen en daarom mijn batterij niet onder de ¤175 kunnen reviseren.
Afijn voor ¤ 400 heb je een geheel nieuwe set met batterij en al.
Dus laat je eerst goed informeren over de prijs bij elke vorm van revisie van een oudere e bike. Dat wordt meestal diep in de buidel tasten waar het vaak de moeite waard is om nieuw te overwegen. Mits je handig genoeg bent het zelf te monteren of een handig mannetje kent. En dat is waar de revisie bedrijven dan op bouwen, de 2 linkse handen van de klant. Dan ben je de Sjaak en betaal je de hoofdprijs.