abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216491458
Het is sowieso één van je buren die dan een kennis oid laat parkeren, kan niet anders. Maak gewoon een appgroep aan met alle eigenaren en iedere keer als er een auto staat een fotootje sturen met de mededeling dat de sleepdienst er binnen een uurtje is.

Ik durf te wedden dat het dan gelijk afgelopen is.
pi_216491470
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:21 schreef freak1 het volgende:

uiteindelijk is het iemand met een afstandsbediening, die dus waarschijnlijk een van de mede eigenaren is, en die er schijt aan heeft. maar dat is mijn gevoel..
Goed punt.

ALS TS 100% eigenaar is van dat stukje grond dat zijn parkeerplaats heet (en dus ook verantwoordelijk is voor onderhoud, etc, etc) dan is eigenlijk het allerbeste het stukje grond permanent verdedigen met zo'n slot inderdaad. Er zal altijd wel een idioot zijn die daar gratis wil parkeren.

Trouwens als er nu geen VVe en dus geen beleid is, en het is 100% je eigen eigendom, dan kun je zelf het beleid gaan bepalen. :) En later als er een VvE is en je neemt daar actief in deel, dan bepaal jij het beleid mee. In mijn ervaring was 75% van de medebewoners totaal niet geinsteresseerd en stemde overal mee in, omdat het ze niet boeide. Dat gaf interessante mogelijkheden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr_Belvedere op 31-01-2025 08:30:48 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216491471
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:23 schreef MaximumRush het volgende:
Het is sowieso één van je buren die dan een kennis oid laat parkeren, kan niet anders. Maak gewoon een appgroep aan met alle eigenaren en iedere keer als er een auto staat een fotootje sturen met de mededeling dat de sleepdienst er binnen een uurtje is.

Ik durf te wedden dat het dan gelijk afgelopen is.
tenzij die persoon daar schijt aan heeft en heel goed weet dat
-het wegslepen volledig op kosten van de wegsleper zijn
-eventuele schade ook nog eens verhaald kan worden
-eventuele vervolgschade (taxi kosten) ook nog eens verhaald kunnen worden
-er geen enkele sleepdienst in een uur zal zijn
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_216491479
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Goed punt.

ALS TS 100% eigenaar is van dat stukje grond dat zijn parkeerplaats heet (en dus ook verantwoordelijk is voor onderhoud, etc, etc) dan is eigenlijk het allerbeste het stukje grond permanent verdedigen met zo'n slot inderdaad. Er zal altijd wel een idioot zijn die daar gratis wil parkeren.
ik vermoed dat TS een gebruiksrecht heeft op een specifieke parkeerplaats. dan moet die parkeerplaats goed aangegeven staan en dan zou ik er persoonlijk een bordje onder hangen met "hoi dit is mijn parkeerplaats, zet je hem hier wel zet ik er een wielklem op. kusjes goed_Volk"
dan sta je volledig in je recht.
en dank u meneer Dood,
pi_216491507
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:26 schreef freak1 het volgende:

ik vermoed dat TS een gebruiksrecht heeft op een specifieke parkeerplaats. dan moet die parkeerplaats goed aangegeven staan en dan zou ik er persoonlijk een bordje onder hangen met "hoi dit is mijn parkeerplaats, zet je hem hier wel zet ik er een wielklem op. kusjes goed_Volk"
dan sta je volledig in je recht.
Kan, maar dan heb je nog steeds altijd gedoe wat je moet oplossen en regelen, want die auto gaat niet uit zichzelf weg. Een goed slot dat al voorkomt dat die andere auto er überhaupt kan staan lijkt mij persoonlijk een stuk rustigere oplossing :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216491551
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Kan, maar dan heb je nog steeds altijd gedoe wat je moet oplossen en regelen, want die auto gaat niet uit zichzelf weg. Een goed slot dat al voorkomt dat die andere auto er überhaupt kan staan lijkt mij persoonlijk een stuk rustigere oplossing :)
eens, maar dan weet je wel hoe de persoon op het terrein is gekomen en kan er op die manier actie ondernomen worden. nu weet TS niets. er staan autos op plekken van anderen en van zichzelf en die verschijnen en verdwijnen geheel naar eigen invulling.

een parkeerplaats in het grind "beveiligen" met een slot, bijv. een opklappaaltje of beugel" kost een berg geld, moeite en zou niet nodig zijn op een afgeloten terrein. de wielklem is 25 euro en zeer effectief. de erstvolgende keer dat er iemand parkeerd heb je in de kortste tijd prijs hoe die persoon je terrein op is gekomen.
en dank u meneer Dood,
  vrijdag 31 januari 2025 @ 08:51:28 #57
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216491641
Koop 4 paaltjes en veranker deze in de grond met behulp van beton. Span tussen deze paaltjes een metalen ketting die je kan openen doormiddel van een slot.

Regel elektriciteit (stopcontact, accu, ...) en zet stoom op die metalen ketting (zoals boeren doen om hun weiland). Hang een bordje op met de mededeling dat dit jou parkeerplaats is en dat er stroom op de ketting staat.

Tevens plaats je een bordje dat als er iemand toch op jou plaats geparkeerd staat, deze persoon automatisch toestemming geeft om onderdelen van de geparkeerde auto aftehalen en dat jij het recht hebt deze onderdelen te verkopen.

Ook een mededeling dat jij op geen enkele manier verantwoordelijk bent voor schade aan de daar geparkeerde voertuigen en dat parkeerkosten 100¤ per minuut zijn, ingaande vanaf het moment dat jij een wielklem plaatst. Verwijderkosten wielklem 500¤

En dan consequent zijn en je jezelf aan de opgelegde regels houden.
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
  vrijdag 31 januari 2025 @ 15:08:48 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_216495082
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:02 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ook in een grindbak kun je een beugel laten aanbrengen. Deze bijvoorbeeld.
Persoonlijk zou ik met de buren overleggen en aangeven dat je van plan bent om zo'n parkeerbeugel aan te schaffen. Mogelijk zijn er meer buren die dat willen (kwantumkorting?). De mensen die dat niet willen, zijn vervolgens de pineut als het gaat om ongewilde parkeerders. Het is jammer dat je er een paar honderd euro aan uit moet geven, maar het is denk ik de snelste manier om van het gezeik af te zijn.

En ga je inderdaad bemoeien met de VVE om mee te kunnen praten over hoe dit soort dingen geregeld gaan worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216495092
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Goed punt.

Trouwens als er nu geen VVe en dus geen beleid is, en het is 100% je eigen eigendom, dan kun je zelf het beleid gaan bepalen. :) En later als er een VvE is en je neemt daar actief in deel, dan bepaal jij het beleid mee. In mijn ervaring was 75% van de medebewoners totaal niet geinsteresseerd en stemde overal mee in, omdat het ze niet boeide. Dat gaf interessante mogelijkheden.
Meestal is de VVE eigenaar en betaalt iedereen 1/x deel kosten voor de hele parkeerplaats (stroom, onderhoud ed.).
  vrijdag 31 januari 2025 @ 16:15:10 #60
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_216495752
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 15:10 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Meestal is de VVE eigenaar en betaalt iedereen 1/x deel kosten voor de hele parkeerplaats (stroom, onderhoud ed.).
Een VvE is nooit eigenaar, het is een Vereniging van Eigenaren ;)
Feitelijk is mijn parkeerplaats een appartementsrecht met een specifieke, genummerde, kadastrale aanduiding.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_216496117
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 16:15 schreef goed_volk het volgende:

[..]
Feitelijk is mijn parkeerplaats een appartementsrecht met een specifieke, genummerde, kadastrale aanduiding.
Kadastraal zelfs, dat zie je niet vaak

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 01-02-2025 08:39:44 ]
pi_216503634
quote:

[..]
maar;
-staat er een bordje bij dat het van jou is?
-is het een duidelijk parkeervak?
-hoeveel mensen hebben toegang tot dat terrein?
en dank u meneer Dood,
pi_216503655
quote:
5s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:
Wat zijn de opties om een auto weg te laten slepen? Langs de openbare weg doen ze dat niet, maar is duidelijk priveterrein.
Begin een wegsleepbedrijf.
  zaterdag 1 februari 2025 @ 09:01:31 #64
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_216503768
quote:

[..]
Is je parkeerplek ook gekoppeld aan je appartement?

Woon zelf ook in een appartementencomplex, onze parkeerplaatsen zijn ook genummerd corresponderend met onze huisnummers. Dan is er in iedergeval duidelijkheid.
Je schrijft, geen actieve VVE. Die zou er wel moeten zijn. Hoe is onderhoud en schoonmaak van gemeenschappelijke zaken bijvoorbeeld nu dan geregeld?
  zaterdag 1 februari 2025 @ 09:52:19 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_216504074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 09:01 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Is je parkeerplek ook gekoppeld aan je appartement?

Woon zelf ook in een appartementencomplex, onze parkeerplaatsen zijn ook genummerd corresponderend met onze huisnummers.
Dit zou natuurlijk ook een oplossing kunnen zijn. Maar in gesprek gaan met je buren kan dit soort dingen versnellen natuurlijk, zeker als andere buren er ook last van hebben. Een paar nummerbordjes zijn nog goedkoper dan zo'n beugel ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')