100% je eigen eigendom of heb jij het alleenrecht om daar te parkeren en is iemand anders de rechtmatige eigenaar?quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb een eigen parkeerplaats op een afgesloten terrein.
Kost je geldquote:Het probleem is dat er op de een of andere regelmatig onbekende gasten parkeren op mijn parkeerplaats of die van anderen. Het liefst zou ik die auto's weg laten slepen.
Dus mensen met eenzelfde blieper maken dat hek open..quote:De situatie is als volgt: om bij de parkeerplaats te komen, moet je vanaf de openbare weg een brug over, een afgesloten hek door (alleen te openen met een blieper), hoek om en de parkeerplaats op. Er is geen andere manier om er te komen, zowel met de auto als lopend.
Je moet ook geen schade maken. Rauw eitje op een warme voorruit doet wonderen. Maar goed, dat heb ik van horen zeggen en zou ik nooit of te nimmer adviseren of aanraden.quote:Een baksteen door het raam is overigens geen optie, omdat ze dan natuurlijk snel door hebben wie dat gedaan zal hebben.
excuus, ik probeerde enkel het punt van de persoon te verduidelijken, aangezien een prive terrein niet voldoende is. het moet afgesloten zijn van de openbare weg en bordjes e.d. hebben geen enkele juridische waarde.quote:Op donderdag 30 januari 2025 12:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, maar dat geeft TS toch ook aan?
Er moet een duidelijke scheiding zijn tussen het privé terrein en de openbare weg. Dat kan zoiets simpels zijn als een touwtje, maar enkel een bordje is niet voldoende.
Lijkt me toch wel heel duidelijk dat het beslist géén openbare weg is. Maar 100% "eigen terrein" dus discussies over de rechtskracht van (alleen maar) bordjes.zijn overbodig.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb een eigen parkeerplaats op een afgesloten terrein. Het probleem is dat er op de een of andere regelmatig onbekende gasten parkeren op mijn parkeerplaats of die van anderen. Het liefst zou ik die auto's weg laten slepen.
De situatie is als volgt: om bij de parkeerplaats te komen, moet je vanaf de openbare weg een brug over, een afgesloten hek door (alleen te openen met een blieper), hoek om en de parkeerplaats op. Er is geen andere manier om er te komen, zowel met de auto als lopend.
Nee, het zijn onbekenden. Het is onduidelijk wie ze binnen laat en wie ze weer laat vertrekken, er is idd een AB voor nodig om het hek te openen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:20 schreef Abrikozentaart het volgende:
Zijn het je buren die hun auto op jouw plek zetten?? Aangezien je een AB nodig hebt om er te komen?
Nee, ik heb iets beters te doen. De auto's staan er soms een hele dag, soms dag en nacht. Er is geen actieve camerabeveiliging op het terrein en ook niet mogelijk.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:35 schreef smizy het volgende:
Het bezoek van de buren staat w.s. even geparkeerd. TS weet dat allang want die houdt heel de dag alles nauwlettend in de gaten.
Het betreft een afgesloten privéterrein, daar heeft de politie niets te zoeken, tenzij er directe nood is. Er is dus geen enkele hulpdienst of instantie die hier iets wil, kan, of mag doen.quote:
Ook al gedacht, helaas blokkeer je daarmee het hele terrein. Het is allemaal net te smal voor dat soort grappen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:56 schreef Puala het volgende:
Ik zou mn auto de voor zetten en rustig mn ding gaan doen. Niet mijn probleem dat je vast staat
Eigenlijk nog best een ideequote:Op donderdag 30 januari 2025 08:24 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Wielen er afhalen en de auto op bakstenen plaatsen. Briefje onder de ruitenwisser dat je een paar passende wielen tekoop hebt voor dit model auto. Bijna zeker dat ze bellen, dus weet je gelijk wie het was
Nee, dat is er niet. Het is een relatief nieuw parkeerterrein zonder actieve Vve (nog). Dat zou wel de juiste partij moeten zijn in dit geval, maar ja...quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:47 schreef r_one het volgende:
@:TS: Ik neem aan dat er dan een parkeerreglement vanuit de VvE is, al dan niet met sancties. Want hoogstwaarschijnlijk is de parkeerplaats dan ook niet jouw eigendom maar heb je een -exclusief- gebruiksrecht gekocht. Kun je daar iets over natrekken?
Tenzij iemand van de andere eigenaren het opent. Dat weren we dus niet.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:11 schreef sanger het volgende:
Als het een gedeeld probleem is, en men er allemaal last van heeft, dan toch gewoon de AB/blieper frequentie aanpassen zodat onbevoegden met hun blieper het hek niet meer kunnen openen?
Nee, maar de parkeerplaatsen zijn ook niet gekoppeld aan kentekens.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:19 schreef kwiwi het volgende:
Maar TS, staat er nou een bordje met je kenteken of niet?
Je hebt toch een bepaalde parkeerplaats toegewezen gekregen? Waarom dan geen bordje met het kenteken van je auto neerzetten om duidelijk te maken dat die parkeerplaats niet voor een ander bedoeld is?quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:24 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Tenzij iemand van de andere eigenaren het opent. Dat weren we dus niet.
[..]
Nee, maar de parkeerplaatsen zijn ook niet gekoppeld aan kentekens.
Maar jij hebt toch wel de officiële aktes (appartementsrecht, splitsingsakte, dat soort dingen) van toen je je toko aankocht, destijds verleden bij een notaris?quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:05 schreef goed_volk het volgende:
Nee, dat is er niet. Het is een relatief nieuw parkeerterrein zonder actieve Vve (nog). Dat zou wel de juiste partij moeten zijn in dit geval, maar ja...
Dat is mij wel eens overkomen (2017) toen een klant me uitgenodigd had en ik niet wist dat de parkeerplekken alleen voor bewoners waren (parkeerterrein was doodlopend stuk naar aantal huizen langs het water).quote:Op donderdag 30 januari 2025 07:56 schreef Puala het volgende:
Ik zou mn auto de voor zetten en rustig mn ding gaan doen. Niet mijn probleem dat je vast staat
Succes met deze oplossing. Hint, dit gaat niet werken.quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:23 schreef Justinn het volgende:
[ afbeelding ]
Hiermee de auto verplaatsen naar de openbare weg.
Maar zou persoonlijk eerder kiezen voor een parkeerbeugel.
Zeker niet in een grindbak. Daar heb je inderdaad een punt.quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Succes met deze oplossing. Hint, dit gaat niet werken.
Het gaat niet alléén om de juridische rechten van TS, maar een dergelijk bordje kan ook een afschrikkende werking hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2025 10:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
let wel, afgesloten terrein. als een terrein prive bezit is maar toegankelijk vanaf de openbare weg dan kun je niet handhaven op parkeerbeleid. die bordjes met wegsleepregelin e.d. zijn fantastisch, maar juridisch waardeloos als de plek vanaf de openbare weg bereikbaar is.
Uiteraard, anders was het niet mijn parkeerplaatsquote:Op donderdag 30 januari 2025 15:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar jij hebt toch wel de officiële aktes (appartementsrecht, splitsingsakte, dat soort dingen) van toen je je toko aankocht, destijds verleden bij een notaris?
Oke. Sla die er eens op na.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:11 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Uiteraard, anders was het niet mijn parkeerplaats
Kan het niet gewoon zijn dat er meer plekken zijn verhuurd/verkocht dan er daadwerkelijk beschikbaar zijn?quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:24 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Tenzij iemand van de andere eigenaren het opent. Dat weren we dus niet.
[..]
Nee, maar de parkeerplaatsen zijn ook niet gekoppeld aan kentekens.
Heb je een persoonlijke parkeerplaats, of is er een rij parkeerplaatsen voor de appartementen of huizen oid wat een gezamelijk bezit is? Want als dat laatste het geval is, hebben jouw buren en hun bezoek net zo veel rechten als jij, vrees ik voor je.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:11 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Nee. ik heb de eigendomsakte met kadastrale omschrijving en tekening, evenals de andere eigenaren. Iedereen weet van wie welke auto is. En wanneer er 2 buurmannen staan te foeteren dat iemand breeduit op hun plek staan, weet je ook dat het geen gasten van hun zijn...quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon zijn dat er meer plekken zijn verhuurd/verkocht dan er daadwerkelijk beschikbaar zijn?
wat @r_one (run) al zegt;quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:11 schreef goed_volk het volgende:
[..]
VvE.. yech.. daar kan ik je verhalen over vertellen.. maar goed.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:05 schreef goed_volk het volgende:
Nee, dat is er niet. Het is een relatief nieuw parkeerterrein zonder actieve Vve (nog). Dat zou wel de juiste partij moeten zijn in dit geval, maar ja...
eens mbt VVE. wat ik echter uit het verhaal opmaak is dat het een compleet afgesloten terrein is wat duidelijk aangegeven staat als prive terrein en enkel toegankelijk is met een afstandsbediening. dat maakt de politie noch de gemeente geen partij in dezequote:Op vrijdag 31 januari 2025 08:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
VvE.. yech.. daar kan ik je verhalen over vertellen.. maar goed.
Mijn advies is in ieder geval dat als een VvE er verplicht moet komen, neem daar gerust actief in deel. Ik zat jaren in de kascomissie van een VvE en heb heel veel dingen geleerd hoe je bepaalde zaken voor elkaar kunt krijgen. Uiteindelijk is het net klein politiek.
Maar een VvE heb je vooral bij wooncomplexen waar je meestal niet eigenaar bent, maar gebruikersrecht hebt. Je bent bijvoorbeeld dan nooit eigenaar van de grond zelf. Of dat veel uitmaakt betreffende je parkeerplaatsprobleem weet ik niet.
Ik zou toch juridische hulp inschakelen, eventueel aan de wijkagent vragen wat de mogelijkheden zijn, etc.
Als je in ieder geval laat zien aan de gemeentelijke instanties dat jij op een normale volwassen manier kalm probeert het probleem op te lossen, dan gaat dat meestal het beste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |