abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216482558
quote:
5s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:

Ik heb een eigen parkeerplaats op een afgesloten terrein.
100% je eigen eigendom of heb jij het alleenrecht om daar te parkeren en is iemand anders de rechtmatige eigenaar?

quote:
Het probleem is dat er op de een of andere regelmatig onbekende gasten parkeren op mijn parkeerplaats of die van anderen. Het liefst zou ik die auto's weg laten slepen.
Kost je geld

quote:
De situatie is als volgt: om bij de parkeerplaats te komen, moet je vanaf de openbare weg een brug over, een afgesloten hek door (alleen te openen met een blieper), hoek om en de parkeerplaats op. Er is geen andere manier om er te komen, zowel met de auto als lopend.
Dus mensen met eenzelfde blieper maken dat hek open..

quote:
Een baksteen door het raam is overigens geen optie, omdat ze dan natuurlijk snel door hebben wie dat gedaan zal hebben.
Je moet ook geen schade maken. Rauw eitje op een warme voorruit doet wonderen. Maar goed, dat heb ik van horen zeggen en zou ik nooit of te nimmer adviseren of aanraden.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216482610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 12:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Klopt, maar dat geeft TS toch ook aan?

Er moet een duidelijke scheiding zijn tussen het privé terrein en de openbare weg. Dat kan zoiets simpels zijn als een touwtje, maar enkel een bordje is niet voldoende.
excuus, ik probeerde enkel het punt van de persoon te verduidelijken, aangezien een prive terrein niet voldoende is. het moet afgesloten zijn van de openbare weg en bordjes e.d. hebben geen enkele juridische waarde.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_216483517
quote:
5s.gif Op woensdag 29 januari 2025 19:55 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb een eigen parkeerplaats op een afgesloten terrein. Het probleem is dat er op de een of andere regelmatig onbekende gasten parkeren op mijn parkeerplaats of die van anderen. Het liefst zou ik die auto's weg laten slepen.

De situatie is als volgt: om bij de parkeerplaats te komen, moet je vanaf de openbare weg een brug over, een afgesloten hek door (alleen te openen met een blieper), hoek om en de parkeerplaats op. Er is geen andere manier om er te komen, zowel met de auto als lopend.
Lijkt me toch wel heel duidelijk dat het beslist géén openbare weg is. Maar 100% "eigen terrein" dus discussies over de rechtskracht van (alleen maar) bordjes.zijn overbodig.

@TS: Ik neem aan dat er dan een parkeerreglement vanuit de VvE is, al dan niet met sancties. Want hoogstwaarschijnlijk is de parkeerplaats dan ook niet jouw eigendom maar heb je een -exclusief- gebruiksrecht gekocht. Kun je daar iets over natrekken?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 30 januari 2025 @ 15:05:21 #29
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_216483675
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:20 schreef Abrikozentaart het volgende:
Zijn het je buren die hun auto op jouw plek zetten?? Aangezien je een AB nodig hebt om er te komen?
Nee, het zijn onbekenden. Het is onduidelijk wie ze binnen laat en wie ze weer laat vertrekken, er is idd een AB voor nodig om het hek te openen.
Er zijn meerdere gebruikers / eigenaren van parkeerplaatsen, dus een gedeeld probleem. Een actieve VvE is er niet die dit normaliter op zou moeten lossen.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 20:35 schreef smizy het volgende:
Het bezoek van de buren staat w.s. even geparkeerd. TS weet dat allang want die houdt heel de dag alles nauwlettend in de gaten.
Nee, ik heb iets beters te doen. De auto's staan er soms een hele dag, soms dag en nacht. Er is geen actieve camerabeveiliging op het terrein en ook niet mogelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 02:43 schreef ditiswatikvind het volgende:
Ik zou 112 bellen
Het betreft een afgesloten privéterrein, daar heeft de politie niets te zoeken, tenzij er directe nood is. Er is dus geen enkele hulpdienst of instantie die hier iets wil, kan, of mag doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 07:56 schreef Puala het volgende:
Ik zou mn auto de voor zetten en rustig mn ding gaan doen. Niet mijn probleem dat je vast staat :P
Ook al gedacht, helaas blokkeer je daarmee het hele terrein. Het is allemaal net te smal voor dat soort grappen.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 08:24 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Wielen er afhalen en de auto op bakstenen plaatsen. Briefje onder de ruitenwisser dat je een paar passende wielen tekoop hebt voor dit model auto. Bijna zeker dat ze bellen, dus weet je gelijk wie het was
Eigenlijk nog best een idee :')
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 14:47 schreef r_one het volgende:
@:TS: Ik neem aan dat er dan een parkeerreglement vanuit de VvE is, al dan niet met sancties. Want hoogstwaarschijnlijk is de parkeerplaats dan ook niet jouw eigendom maar heb je een -exclusief- gebruiksrecht gekocht. Kun je daar iets over natrekken?
Nee, dat is er niet. Het is een relatief nieuw parkeerterrein zonder actieve Vve (nog). Dat zou wel de juiste partij moeten zijn in dit geval, maar ja...
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  donderdag 30 januari 2025 @ 15:11:09 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_216483726
Als het een gedeeld probleem is, en men er allemaal last van heeft, dan toch gewoon de AB/blieper frequentie aanpassen zodat onbevoegden met hun blieper het hek niet meer kunnen openen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 30 januari 2025 @ 15:19:00 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216483798
Maar TS, staat er nou een bordje met je kenteken of niet?
  donderdag 30 januari 2025 @ 15:24:34 #32
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_216483857
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:11 schreef sanger het volgende:
Als het een gedeeld probleem is, en men er allemaal last van heeft, dan toch gewoon de AB/blieper frequentie aanpassen zodat onbevoegden met hun blieper het hek niet meer kunnen openen?
Tenzij iemand van de andere eigenaren het opent. Dat weren we dus niet.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:19 schreef kwiwi het volgende:
Maar TS, staat er nou een bordje met je kenteken of niet?
Nee, maar de parkeerplaatsen zijn ook niet gekoppeld aan kentekens.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
  donderdag 30 januari 2025 @ 15:29:36 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216483902
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:24 schreef goed_volk het volgende:

[..]
[..]
Je hebt toch een bepaalde parkeerplaats toegewezen gekregen? Waarom dan geen bordje met het kenteken van je auto neerzetten om duidelijk te maken dat die parkeerplaats niet voor een ander bedoeld is?
pi_216483938
Er was op fok! ooit een topic waar de TS een camera bij de parkeerplaats plaatste en een livestream op het forum liet lopen. Misschien niet het verstandigste besluit, maar het zorgde wel voor een legendarische topicreeks.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216484027
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:05 schreef goed_volk het volgende:
Nee, dat is er niet. Het is een relatief nieuw parkeerterrein zonder actieve Vve (nog). Dat zou wel de juiste partij moeten zijn in dit geval, maar ja...
Maar jij hebt toch wel de officiële aktes (appartementsrecht, splitsingsakte, dat soort dingen) van toen je je toko aankocht, destijds verleden bij een notaris?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216484269
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 07:56 schreef Puala het volgende:
Ik zou mn auto de voor zetten en rustig mn ding gaan doen. Niet mijn probleem dat je vast staat :P
Dat is mij wel eens overkomen (2017) toen een klant me uitgenodigd had en ik niet wist dat de parkeerplekken alleen voor bewoners waren (parkeerterrein was doodlopend stuk naar aantal huizen langs het water).

Uiteindelijk kon ik er weinig aan doen, ik kwam voor de klus en wist de lokale situatie niet, er was ook niets aangegeven.

Na een onvriendelijke woordenwisseling en aangeven dat ik de politie zou bellen (had ook daadwerkelijk al 112 ingedrukt met telefoon op speaker) reed hij de auto toch maar weg.

Het was m'n laatste klus van de dag en ik was er wel klaar mee, dus als hij niet bij z'n auto was teruggekomen had ik z'n zijruit ingetikt, de auto van de handrem gehaald en weggeduwd.

Uiteindelijk moet het gewoon duidelijk aangegeven staan, dan heb je dit soort gezeik niet.
pi_216484320

Hiermee de auto verplaatsen naar de openbare weg.

Maar zou persoonlijk eerder kiezen voor een parkeerbeugel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Justinn op 30-01-2025 16:36:10 ]
pi_216484441
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2025 16:23 schreef Justinn het volgende:
[ afbeelding ]

Hiermee de auto verplaatsen naar de openbare weg.

Maar zou persoonlijk eerder kiezen voor een parkeerbeugel.
Succes met deze oplossing. Hint, dit gaat niet werken.
pi_216484456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 16:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Succes met deze oplossing. Hint, dit gaat niet werken.
Zeker niet in een grindbak. Daar heb je inderdaad een punt.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
let wel, afgesloten terrein. als een terrein prive bezit is maar toegankelijk vanaf de openbare weg dan kun je niet handhaven op parkeerbeleid. die bordjes met wegsleepregelin e.d. zijn fantastisch, maar juridisch waardeloos als de plek vanaf de openbare weg bereikbaar is.
Het gaat niet alléén om de juridische rechten van TS, maar een dergelijk bordje kan ook een afschrikkende werking hebben.
  donderdag 30 januari 2025 @ 17:11:21 #40
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_216484754
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Maar jij hebt toch wel de officiële aktes (appartementsrecht, splitsingsakte, dat soort dingen) van toen je je toko aankocht, destijds verleden bij een notaris?
Uiteraard, anders was het niet mijn parkeerplaats
pi_216484755
Maak wat pannenkoekbeslag en gooi het random over de auto's heen.
Geef reigers de schuld.
pi_216485074
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2025 17:11 schreef goed_volk het volgende:

[..]
Oke. Sla die er eens op na.
.
  donderdag 30 januari 2025 @ 18:06:46 #43
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_216485350
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:24 schreef goed_volk het volgende:

[..]
[..]
Kan het niet gewoon zijn dat er meer plekken zijn verhuurd/verkocht dan er daadwerkelijk beschikbaar zijn?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_216486259
quote:

[..]
Heb je een persoonlijke parkeerplaats, of is er een rij parkeerplaatsen voor de appartementen of huizen oid wat een gezamelijk bezit is? Want als dat laatste het geval is, hebben jouw buren en hun bezoek net zo veel rechten als jij, vrees ik voor je.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216486434
Het klinkt alsof het voor de mensen met toegang tot het terrein helemaal niet duidelijk is dat het jouw parkeerplaats betreft.

Een bordje met jouw kenteken ophangen lijkt me de eerste logische stap.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 30 januari 2025 @ 19:35:49 #46
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_216486449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 18:06 schreef sanger het volgende:

[..]
Kan het niet gewoon zijn dat er meer plekken zijn verhuurd/verkocht dan er daadwerkelijk beschikbaar zijn?
Nee. ik heb de eigendomsakte met kadastrale omschrijving en tekening, evenals de andere eigenaren. Iedereen weet van wie welke auto is. En wanneer er 2 buurmannen staan te foeteren dat iemand breeduit op hun plek staan, weet je ook dat het geen gasten van hun zijn...
pi_216486727
Hek dicht zodat de ongenodigde gast niet wegkan? Of zijn het steeds andere auto’s?
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_216491380
quote:

[..]
wat @r_one (run) al zegt;
lees even goed wat er exact in die overeenkomst staat. staat daar een specifieke plek afgetekend, of het gebruiksrecht op een parkeerplaats? daar staat een en ander wel in.

dat er nu geen actieve VVE is helpt de zaak uiteraard al niet. heb je wel contactgegevens van de andere mensen?

naar mijn mening zou de snelste en meest simpele oplossing zijn;
-zoek hoe de parkeerplaats exact staat beschreven in je huur dan wel koop overeenkomst. is het daadwerkelijk een specifieke plek die jouw plek is?
-zorg dat jouw plek duidelijk gemarkeerd is. desnoods een gelamineerd bordje wat je daar in de grond slaat met "parkeerplaats eigendom van goed_volk"
-schrijf een keurig briefje wat je bij alle mede eigenaren in de bus kan doen. hoi ik ben goed_volk, ik loop regelmatig tegen het oneigelijk gebruik van mijn parkeerplaats aan. helaas wordt er regelmatig ook snachts geparkeerd. ik zou het fijn vinden als iedereen op de hoogte was van dat dit prive parkeerplaatsen zijn en het dus niet de bedoeling is gasten maar overal te laten parkeren. ik heb een wielklem aangeschaft en de volgende die oneigelijk op de plaats parkeerd ga ik een wielklem opzetten om dit gedrag te ontmoedigen. stuur me vooral een appje of een mailtje op dit adres als je het er niet mee eens bent. groetjes kusje"
-koop een wielklem https://www.hbm-machines.(...)re-wielklem-met-slot voor 25 euro. zet onder je markering van je parkeerplaats dat er bij oneigenlijk gebruik een wielklem geplaatst wordt
-plaats wielklem en een briefje onder de ruit met je nummer.
en dank u meneer Dood,
pi_216491435
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2025 15:05 schreef goed_volk het volgende:

VvE.. yech.. daar kan ik je verhalen over vertellen.. maar goed.

Mijn advies is in ieder geval dat als een VvE er verplicht moet komen, neem daar gerust actief in deel. Ik zat jaren in de kascomissie van een VvE en heb heel veel dingen geleerd hoe je bepaalde zaken voor elkaar kunt krijgen. Uiteindelijk is het net klein politiek.

Maar een VvE heb je vooral bij wooncomplexen waar je meestal niet eigenaar bent, maar gebruikersrecht hebt. Je bent bijvoorbeeld dan nooit eigenaar van de grond zelf. Of dat veel uitmaakt betreffende je parkeerplaatsprobleem weet ik niet.

Ik zou toch juridische hulp inschakelen, eventueel aan de wijkagent vragen wat de mogelijkheden zijn, etc.

Als je in ieder geval laat zien aan de gemeentelijke instanties dat jij op een normale volwassen manier kalm probeert het probleem op te lossen, dan gaat dat meestal het beste.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216491449
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
VvE.. yech.. daar kan ik je verhalen over vertellen.. maar goed.

Mijn advies is in ieder geval dat als een VvE er verplicht moet komen, neem daar gerust actief in deel. Ik zat jaren in de kascomissie van een VvE en heb heel veel dingen geleerd hoe je bepaalde zaken voor elkaar kunt krijgen. Uiteindelijk is het net klein politiek.

Maar een VvE heb je vooral bij wooncomplexen waar je meestal niet eigenaar bent, maar gebruikersrecht hebt. Je bent bijvoorbeeld dan nooit eigenaar van de grond zelf. Of dat veel uitmaakt betreffende je parkeerplaatsprobleem weet ik niet.

Ik zou toch juridische hulp inschakelen, eventueel aan de wijkagent vragen wat de mogelijkheden zijn, etc.

Als je in ieder geval laat zien aan de gemeentelijke instanties dat jij op een normale volwassen manier kalm probeert het probleem op te lossen, dan gaat dat meestal het beste.
eens mbt VVE. wat ik echter uit het verhaal opmaak is dat het een compleet afgesloten terrein is wat duidelijk aangegeven staat als prive terrein en enkel toegankelijk is met een afstandsbediening. dat maakt de politie noch de gemeente geen partij in deze

eens dat de bewoording van de parkeerplaats in de splitsingsakte een groot verschil zal uitmaken. daar zal ook wat instaan over het recht van de parkeerplaats en het hoe en wat daaromheen.

juridische hulp zal niet veel verder komen op dit moment zonder VVE als "richt een VVE op en bepaal beleid"

uiteindelijk is het iemand met een afstandsbediening, die dus waarschijnlijk een van de mede eigenaren is, en die er schijt aan heeft. maar dat is mijn gevoel..
en dank u meneer Dood,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')