abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216470461
Hoi,
Over enige tijd ga ik van het gas af en moet een inductiekookplaat kopen.
Geen flauw idee welke.

Er is ruimte voor zo'n plaat van 62 cm. breed (max.) en
60,5 diep (wat eventueel meer mag zijn.

Ook moet deze geschikt zijn voor een aansluiting van 3x 25 Ampère, 3 fasen en een stroomkabel met perilex stekker (wat dat ook moge zijn).

Ben pas net een zoektocht begonnen en heb even gauw gezien dat er inductiekookplaten van 165 tot over de 1.000 Euro te koop zijn.
Uiteraard ga ik ook op Tweakers zoeken.

Wat hebben jullie?
En welke zijn aan te raden?
  Moderator woensdag 29 januari 2025 @ 15:01:32 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216470628
Wij hebben deze: https://www.aeg.nl/kitchen/cooking/hobs/induction-hob/ipe8457sfb/ maar daar heb jij niks aan omdat het een bredere kookplaat is dan jij kwijt kunt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216470884
Een AEG van 60 x 60 cm. Het ding heeft vijf jaar terug bijna 500 Euro gekost dacht ik. Je ziet er nog zat staan voor rond die prijs.

Minpuntjes:
- Tiptoetsen in plaats van schuiven voor kook kracht. Moet wel erg vaak achter elkaar tippen om de gewenste stand te bereiken.
- Connectie met afzuiging werkt alleen voor het eigen merk. Jammer dat zoiets niet standaard is.

Verder prima ding, voor mijn gebruik niets mis mee eigenlijk.

Perilex is een vijfpolige stekker die ook wel voor afzuiging (Itho) gebruikt wordt. Het aansluiten is geen standaard voor dus moet je wcd en de stekker even op elkaar afstemmen. Advies is om de WCD met viltstift even te merken wat waar zit voor een volgende plaat.

edit: - Inderdaad als je vocht morst dan slaat het op hol of doet het niets meer. Afdrogen en in het ergste geval in de meterkast even uit en weer aan.
- Een pan op de schakelaars geeft piepende geluiden, ook als ie verder uit staat.

[ Bericht 12% gewijzigd door 215 op 29-01-2025 15:40:18 ]
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216471172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 15:20 schreef 215 het volgende:

Minpuntjes:
- Tiptoetsen in plaats van schuiven voor kook kracht. Moet wel erg vaak achter elkaar tippen om de gewenste stand te bereiken.
Jep en bij die van ons gaat is soms spontaan leuke dingen doen als er vocht per ongeluk op spat.

Voor de rest is onze Indesit 2/3 fasen kookplaat prima.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216471247
quote:

- Een pan op de schakelaars geeft piepende geluiden, ook als ie verder uit staat.
Dan heb je of een heel goed gehoor of staat de bodem van je pan niet helemaal goed erop (vocht, omgebogen) en dan hoor je wel zo'n piep/zoem geluid.

Die Indesit van ons kun je wel 4 pitten tegelijk gebruiken, maar het geniet de voorkeur om 1 helft tegelijkertijd (linker of rechter helft) te gebruiken. Bij beide helften gebruiken gaat het ding schakelen als een gek. Het werkt prima, maar je hoort de hele tijd klikgeluiden als je er op gaat letten.

Eigenlijk had ik liever gewoon gas, want dat kookt gewoon een heel stuk beter, maar inductie is het minst slechte van alle electrische systemen :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216471265
Test van inductiekookplaten:
https://www.ad.nl/wonen/v(...)ostfunctie~a4594b5c/

[ Bericht 6% gewijzigd door CarbonC op 30-01-2025 12:23:51 ]
pi_216471400
Kijk even bij de Consumentenbond voor hun onderzoek, ze hebben volgens mij vrij recent nog inductie kookplaten beoordeeld.
pi_216471406
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 15:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Dan heb je of een heel goed gehoor of staat de bodem van je pan niet helemaal goed erop (vocht, omgebogen) en dan hoor je wel zo'n piep/zoem geluid.

Die Indesit van ons kun je wel 4 pitten tegelijk gebruiken, maar het geniet de voorkeur om 1 helft tegelijkertijd (linker of rechter helft) te gebruiken. Bij beide helften gebruiken gaat het ding schakelen als een gek. Het werkt prima, maar je hoort de hele tijd klikgeluiden als je er op gaat letten.

Eigenlijk had ik liever gewoon gas, want dat kookt gewoon een heel stuk beter, maar inductie is het minst slechte van alle electrische systemen :)
Ik bedoel op de bedieningstoetsen. Net even nog geprobeerd maar als daar dus een pan op staat dan protesteert ie.

Dat een boden helemaal vlak moet zijn bij inductie is een mythe. Dat geld wel voor ouderwetse kookplaatjes maar niet voor inductie. Sterker nog je kan zelfs een theedoek tussen de kookplaat en de pan leggen, dan werk het nog steeds zei het minimaal minder vermogen.
  woensdag 29 januari 2025 @ 16:29:33 #9
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_216471791
Dan moet je toch ook zelf aangeven wat zo'n beetje je eisen zijn.

Ben je een fanatieke kok, die vaak 3 of meer pannen op het vuur heeft staan en veel wokt? Of kook je af en toe een eitje, rijst of wat aardappels en een stukkie vlees en blijft het daar wel zo'n beetje bij?
  woensdag 29 januari 2025 @ 17:31:26 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216472618
Ik heb deze: https://www.bosch-home.nl(...)ookplaten/PXV875DC1E maar daar heb jij niks aan omdat het een bredere kookplaat is dan jij kwijt kunt.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 29 januari 2025 @ 18:15:11 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_216473118
In ieder geval kun je dan kijken naar kookplaten met een maximaal aansluitvermogen van 11kW, dit komt omdat je een 3 fase aansluiting hebt. Dus je kunt een plaat kopen met een groter vermogen dan standaard.

Ooit heb ik over perilex aansluiten al eens een heel topic geschreven, K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten #3 maar ik zag dat daar de plaatjes niet meer zichtbaar zijn... }:|
pi_216480837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 15:44 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Eigenlijk had ik liever gewoon gas, want dat kookt gewoon een heel stuk beter, maar inductie is het minst slechte van alle electrische systemen
Van iedereen die ik ken en is overgestapt naar inductie hoor ik zelden tot nooit dat ze liever teruggaan naar gas. Ik vind het persoonlijk ook een verademing en fantastisch koken. Heel misschien zou ik het missen als ik een fanatiek potje wilde wokken, maar dat doe ik niet wekelijks.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  Moderator donderdag 30 januari 2025 @ 10:27:36 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216481153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 09:57 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Van iedereen die ik ken en is overgestapt naar inductie hoor ik zelden tot nooit dat ze liever teruggaan naar gas. Ik vind het persoonlijk ook een verademing en fantastisch koken. Heel misschien zou ik het missen als ik een fanatiek potje wilde wokken, maar dat doe ik niet wekelijks.
Ik vind vooral het gemak van schoonmaken briljant. Want gaspitten kun je over het algemeen uit elkaar halen en daar komt dus allemaal vet en vocht en en en tussen, en dat schoonmaken is bewerkelijk. Maar zo'n kookplaat is gewoon heel makkelijk schoonmaken. Een verademing vind ik het.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216482078
Met gas 'waait' meer dan de helft van je warmte langs de pan, bij inductie komt alles in de pan waarvan het overgrote deel in de bodem.

De verbrandingsproducten van gas zijn water, kooldioxide, koolmonoxide en nog wat stofjes die je niet in huis wilt hebben. Bij inductie heb je geen verbrandingsgassen. Bij koken op gas moet je heel veel ventileren.

Gas is minder goed te regelen dan inductie, bovendien kan je over het algemeen geen tijd instellen hoe lang het moet aan staan.

Het gevaar van directe verbranding is bij inductie minimaal.

Schoonmaken.

Enzovoort.

Ik zie werkelijk niet waarom iemand nog op gas zou willen koken. zijn dat mensen die ook nog een kolenkachel ambiëren?
pi_216482261
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 15:57 schreef 215 het volgende:

Ik bedoel op de bedieningstoetsen. Net even nog geprobeerd maar als daar dus een pan op staat dan protesteert ie.
Ah zo. Dat zal wel een slimmigheidje of beveiliging zijn dan.

quote:
Dat een boden helemaal vlak moet zijn bij inductie is een mythe. Dat geld wel voor ouderwetse kookplaatjes maar niet voor inductie. Sterker nog je kan zelfs een theedoek tussen de kookplaat en de pan leggen, dan werk het nog steeds zei het minimaal minder vermogen.
Ah, weer wat geleerd. Thanks!
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216482292
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 09:57 schreef Cinemaniak het volgende:

Oh in het algemeen heb ik er niet echt last van, maar heel soms is het handig om een wokpan even wat schuiner op de pit te kunnen zetten zodat je het kookvocht aan 1 kant hebt en dat soort kleine eigenzinnige dingetjes.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216482348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 12:24 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Oh in het algemeen heb ik er niet echt last van, maar heel soms is het handig om een wokpan even wat schuiner op de pit te kunnen zetten zodat je het kookvocht aan 1 kant hebt en dat soort kleine eigenzinnige dingetjes.
pi_216482375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 12:29 schreef 215 het volgende:

[ afbeelding ]
Cool ding! Maar ik ga niet echt nog een apparaat op het aanrecht proppen :D
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216482395
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2025 12:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Cool ding! Maar ik ga niet echt nog een apparaat op het aanrecht proppen :D
Wees eens creatief en gebruik google om uit te vinden dat ze er behalve deze horeca uitvoering ook wel zijn die ingebouwd zitten in een kookplaat. Alleen die plaatjes vond ik wat minder duidelijk of niet in het forum in te voegen.
pi_216482411
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 12:34 schreef 215 het volgende:

Wees eens creatief en gebruik google om uit te vinden dat ze er behalve deze horeca uitvoering ook wel zijn die ingebouwd zitten in een kookplaat. Alleen die plaatjes vond ik wat minder duidelijk of niet in het forum in te voegen.
Super bedankt voor het zoeken, maar ik ben tevreden met wat ik nu al heb.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216484477
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:59 schreef 215 het volgende:
Met gas 'waait' meer dan de helft van je warmte langs de pan, bij inductie komt alles in de pan waarvan het overgrote deel in de bodem.

De verbrandingsproducten van gas zijn water, kooldioxide, koolmonoxide en nog wat stofjes die je niet in huis wilt hebben. Bij inductie heb je geen verbrandingsgassen. Bij koken op gas moet je heel veel ventileren.

Gas is minder goed te regelen dan inductie, bovendien kan je over het algemeen geen tijd instellen hoe lang het moet aan staan.

Schoonmaken.

Enzovoort.

Ik zie werkelijk niet waarom iemand nog op gas zou willen koken. zijn dat mensen die ook nog een kolenkachel ambiëren?
Ik krijg in mijn nieuwbouw deze:
https://www.miele.nl/prod(...)fl-u-blackperfection

Maar ik denk dat met name het missen van draaiknoppen en visuele indicatie voor mij vervelend gaan zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 30 januari 2025 @ 17:00:10 #22
545 dop
:copyright: dop
pi_216484618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 14:44 schreef gepromoveerT het volgende:
Hoi,
Over enige tijd ga ik van het gas af en moet een inductiekookplaat kopen.
Geen flauw idee welke.

Er is ruimte voor zo'n plaat van 62 cm. breed (max.) en
60,5 diep (wat eventueel meer mag zijn.

Ook moet deze geschikt zijn voor een aansluiting van 3x 25 Ampère, 3 fasen en een stroomkabel met perilex stekker (wat dat ook moge zijn).

Ben pas net een zoektocht begonnen en heb even gauw gezien dat er inductiekookplaten van 165 tot over de 1.000 Euro te koop zijn.
Uiteraard ga ik ook op Tweakers zoeken.

Wat hebben jullie?
En welke zijn aan te raden?
Wil je specifiek inductie. Of is Infrarood/keramische of gewoon elektrisch misschien ook een optie?
Om de keuze nog wat lastiger te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 30-01-2025 17:13:25 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 30 januari 2025 @ 17:22:26 #23
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_216484888
Bora ^O^ Die hebben volgens mij ook een 60cm variant.
pi_216484913
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar ik denk dat met name het missen van draaiknoppen en visuele indicatie voor mij vervelend gaan zijn.
Ach, in plaats van de stand van de knop heb je nu een getalletje. In plaats van draaien is het nu schuiven of de vinger even leggen op het juiste plekje op die Miele.

Voor de een is dat meer wennen dan voor de ander. Dat ooit het horloge een getal kreeg in plaats van een wijzer vond ik een pre, mijn zus kon er lang niet aan wennen.
pi_216484983
- kies een plaat met voldoende stappen per 'pit'. Mijn eerste inductiekookplaat had 9 stappen. Het verschil tussen de standen was soms net iets te groot.
De huidige kookplaat heeft ook 'halve' standen, dus veel kleinere stappen.

- Als je een grote braadslede of grillpan wilt kunnen gebruiken, is het handig wanneer je hiervoor twee pitten kunt samenvoegen.
pi_216491023
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 17:00 schreef dop het volgende:

[..]
Wil je specifiek inductie. Of is Infrarood/keramische of gewoon elektrisch misschien ook een optie?
Om de keuze nog wat lastiger te maken.
Je wordt bedankt ;)

Ik ga voor de 'cooker' die het beste is, waarmee ik bedoel; snel warm worden en veel tussenstanden.
En dat alles zonder teveel knopjes te moeten indrukken, bijvoorbeeld, om dat ding op de hoogste stand te zetten moet je 10x het 'standenknopje' indrukken, wat ik bij mijn Blokker Airfryer, goed ding trouwens, wel heb.
Een draaischakelaar lijkt mij wat dat betreft handiger, of een "schuif met je vinger erover 'slider' ".

En zo energiezuinig als mogelijk, met uitstekende schoonmaakmogelijkheden en heb er zo'n 1000 E. voor over, denk ik.
Het is voor mij gewoon een gebruiksvoorwerp, net zoals mijn pollepel en soeppan.

En een vriendin vertelde mij, dat je 'er' geen pan op moet laten staan, omdat, als je kat dan over de knopjes loopt, het ding kan aanslaan.

Dus dat soort dingen moet ik nu gaan uitzoeken, waar ik helegaar geen zin in heb :N
De Fok-users hebben mij wel op een goede start gezet; Thanks :P
pi_216491033
quote:
Een AEG van 60 x 60 cm. Het ding heeft vijf jaar terug bijna 500 Euro gekost dacht ik. Je ziet er nog zat staan voor rond die prijs.

Minpuntjes:
- Connectie met afzuiging werkt alleen voor het eigen merk. Jammer dat zoiets niet standaard is.

Verder prima ding, voor mijn gebruik niets mis mee eigenlijk.

Perilex is een vijfpolige stekker die ook wel voor afzuiging (Itho) gebruikt wordt. Het aansluiten is geen standaard voor dus moet je wcd en de stekker even op elkaar afstemmen. Advies is om de WCD met viltstift even te merken wat waar zit voor een volgende plaat.

edit: - Inderdaad als je vocht morst dan slaat het op hol of doet het niets meer. Afdrogen en in het ergste geval in de meterkast even uit en weer aan.
ik heb nu een Atag gasgeval, dat prima bevalt. Maar wtf is een WCD? Washington Correction Department? Worlds Cooking Dream? :P
pi_216491037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 15:57 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Kijk even bij de Consumentenbond voor hun onderzoek, ze hebben volgens mij vrij recent nog inductie kookplaten beoordeeld.
Thanks, maar dat onderzoek zit achter een lidmaatschapsmuur.
pi_216491050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 16:29 schreef Zelva het volgende:
Dan moet je toch ook zelf aangeven wat zo'n beetje je eisen zijn.

Ben je een fanatieke kok, die vaak 3 of meer pannen op het vuur heeft staan en veel wokt? Of kook je af en toe een eitje, rijst of wat aardappels en een stukkie vlees en blijft het daar wel zo'n beetje bij?
Water koken voor koffie en een eitje of spiegelei bij het ontbijt; het diner kan van alles zijn; van magnetronmaaltijd of een heerlijk tomatengroentesoepje met eigen gedraaide ballen :9 of gehaktballen; biefstuk, steak, kippenvleugels, Haché, enz. enz.
Heb niet vaak 4 pannen aan het pruttelen.

Het gaat mij om snelheid en gebruikersgemak.
En om gigantische hoeveelheden Cristal Meth te koken; nee geintje :P

Dus moet ook nog rekening houden met Wattage. Begint een afschuwelijke zoektocht te worden. Geef mij een opdracht om een pc samen te stellen en je krijgt van mij een prima pc; dat vind ik leuk om uit te zoeken. Maar een kookplaat?! Dat ding moet het gewoon goed doen.
pi_216491067
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 11:59 schreef 215 het volgende:

Schoonmaken.

Enzovoort.

Nou, ik ben niet meer de jongste en heb mijn hele leven op gas gekookt; bevalt mij prima; ook al omdat je de gasvlam kan regelen via de draaischijf of je kijkt gewoon naar de vlamhoogte. Dat lijkt mij beter te gaan dan met inductie.
En nooit last gehad van die verbrandingsproducten. Zal mij eigenlijk worst wezen.

Wat die kolenkachel betreft; ik heb een aantal jaren m'n huis verwarmt met een petroleumkachel uit 1936, waar in de oorlog ook nog op is gekookt en de lonten in 1975 zelfs nog te koop waren, een Valor was dat.
De planten in m'n huis groeiden geweldig.

Later 2 gaskacheltjes neergezet en dat is gewoon een prettige warmte in tegenstelling tot een cv. Een cv geeft droge, eigenlijk een beetje muffe warmte, geen kraak noch smaak zit daaraan.

Een vriend van mij gebruikte tot zijn overlijden 10 jaar geleden een kolenkachel, zo'n klassiek zwart ding. Man, wat gaf dat een heerlijke warmte.

En een familie, waar ik weleens over de vloer kwam, had een uitgebreide kolenkachel met heel veel pijpen eraan. Aan de hand van het weer kon je een klepje hier en een schuifje daar openen. Dat ding zag er majestueus uit, prachtig.

Wat dat betreft zijn de huidige verwarmingstechnieken m.i. van abominabele kwaliteit als je "voelwarmte" in ogenschouw neemt. Het verwarmt en that's it. :P
  vrijdag 31 januari 2025 @ 07:49:12 #31
545 dop
:copyright: dop
pi_216491309
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 05:01 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
ik heb nu een Atag gasgeval, dat prima bevalt. Maar wtf is een WCD? Washington Correction Department? Worlds Cooking Dream? :P
Want Contact Doos.
Hij bedoelt dat je bij elk pinnetje op de muur zet welke kleur draad daar in de wcd zit
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216491364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 10:27 schreef CoolGuy het volgende:

Ik vind vooral het gemak van schoonmaken briljant. Want gaspitten kun je over het algemeen uit elkaar halen en daar komt dus allemaal vet en vocht en en en tussen, en dat schoonmaken is bewerkelijk. Maar zo'n kookplaat is gewoon heel makkelijk schoonmaken. Een verademing vind ik het.
Ik vind het vooral anders.

Die inductie glasplaat is best goed schoon te maken, maar soms zit het er wel heel goed op aangekoekt (ligt ook aan onze kookkunsten, dat geef ik grif toe) voor mooie glans heb je toch wel iets als HG spul nodig.

Gaspitten haalde ik eens in de zoveel tijd helemaal uit elkaar en stopte ze een nachtje in een warm sopje. Daarna met een oude afwasborstel er over heen en je hebt alles wel goed schoon.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216491376
quote:
Circulatielucht ongeleid ...

Hoe werkt dat precies met die afzuiging? Wordt dat ergens opgevangen alleen in het koolstof filter of zo?
En hoeveel kosten die filters en hoe vaak moet je die vervangen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216491763
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 08:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Circulatielucht ongeleid ...

Hoe werkt dat precies met die afzuiging? Wordt dat ergens opgevangen alleen in het koolstof filter of zo?
En hoeveel kosten die filters en hoe vaak moet je die vervangen?
Recirculatie dus wordt door de filters geblazen en dan weer de keuken in.
Ik heb zelf voor een plasmafilter gekozen van https://www.plasmamade.nl/ .
Liefst zou ik de vervuilde lucht naar buiten blazen maar daar wil de bouwer niet aan.

Misschien dat ik de lucht nog naar de kruipruimte laat blazen maar ik denk dat dat ook problemen gaat opleveren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_216491799
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 07:49 schreef dop het volgende:

[..]
Want Contact Doos.
Hij bedoelt dat je bij elk pinnetje op de muur zet welke kleur draad daar in de wcd zit
Ohw, raar, want daar zijn toch gestandaardiseerde ISO-normen voor?
pi_216491868
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 09:10 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Yeaahh.. maar bij periliex wordt daar wel eens creatief mee omgegaan.

Bij het inbouwen van onze inductieplaat deed de eerste keer alleen de linker heflt het. Toen bleek dat de de installateur de draden toch anders in het perilex stoptcontact had gemonteerd dan norm. Gelukkig had ik foto's gemaakt van de oude situatie, zodat het redelijk makkelijk was om de stekker juist te monteren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_216494901
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 09:10 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Nou, het probleem is dat het systeem voor verschillende soorten aansluitingen wordt gebruikt. Het is ontworpen voor 3 fasen (draaistroom) maar het wordt dus ook gebruikt voor twee groepen/kookgroep (op 1 fase, vaak foutief twee fasen genoemd) En waar de meeste mensen het van kennen is de stekker aan de centrale afzuiging waarbij het als een standen schakelaar gebruikt wordt. Ik begrijp dat het hele systeem er uit gaat en vervangen wordt door de blauwe caravanstekker (IEC 60309)
  Moderator vrijdag 31 januari 2025 @ 17:25:15 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_216496312
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 09:19 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Yeaahh.. maar bij periliex wordt daar wel eens creatief mee omgegaan.

Bij het inbouwen van onze inductieplaat deed de eerste keer alleen de linker heflt het. Toen bleek dat de de installateur de draden toch anders in het perilex stoptcontact had gemonteerd dan norm. Gelukkig had ik foto's gemaakt van de oude situatie, zodat het redelijk makkelijk was om de stekker juist te monteren.
Meten is weten; ik ga er zelf bij Perilex eigenlijk nooit vanuit dat het helemaal juist aangesloten is. :)
pi_216542595
Tweedehands AEG inductieplaat 60x60 gekocht voor 60 piek, en de keramische plaat die er in zat toen we het huis verkochten voor 50 van de hand gedaan dus dat was een goedkope overstap.
Bevalt best goed, elke pit heeft zijn eigen regelaar, en voor een kopje theewater gebruik ik de waterkoker niet meer maar een pannetje op de powerstand.
Mijn moeder kocht een inventum. Die is niet duur, maar daar moet je eerst de pit kiezen en dan kun je pas regelen. Dat wordt al heel snel vervelend.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_216542778
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:36 schreef De_Melkboer het volgende:
Tweedehands AEG inductieplaat 60x60 gekocht voor 60 piek, en de keramische plaat die er in zat toen we het huis verkochten voor 50 van de hand gedaan dus dat was een goedkope overstap.
Bevalt best goed, elke pit heeft zijn eigen regelaar, en voor een kopje theewater gebruik ik de waterkoker niet meer maar een pannetje op de powerstand.
Mijn moeder kocht een inventum. Die is niet duur, maar daar moet je eerst de pit kiezen en dan kun je pas regelen. Dat wordt al heel snel vervelend.
Klinkt goed; ga er zeker eens naar kijken :P powerstand hè!
  maandag 3 februari 2025 @ 23:08:33 #41
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_216542838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
Wij hebben deze: https://www.aeg.nl/kitchen/cooking/hobs/induction-hob/ipe8457sfb/ maar daar heb jij niks aan omdat het een bredere kookplaat is dan jij kwijt kunt.
Wij hebben deze. Maar daar heeft TS ook niks aan.
pi_216543929
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:59 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Klinkt goed; ga er zeker eens naar kijken :P powerstand hè!
Heb je die test nou al bekeken?
pi_216544122
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 08:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Nee, want ik heb aan het uitzoeken van zo'n inductieplaat een hartgrondige hekel + ik hoef het pas veel later aan te schaffen, dus dat komt wel als ik daar zin in krijg. Daarbij zit die (als je het over de consumentenbond hebt) achter een betaalmuur. Maar ben wel zo'n beetje bezig daarmee; hoef het dus niet op het laatste moment uit te zoeken. :)
pi_216544330
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2025 23:08 schreef borbit het volgende:

[..]
Wij hebben deze. Maar daar heeft TS ook niks aan.
[ afbeelding ]
Woon jij in een studentenhuis?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216544342
Lol, goede tijden.
Denk in een studentenhuis dat het ook serieus goed zou zijn voor de hygiëne zo een inductieplaat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216544357
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat ding ziet er strak uit hoor.

https://dehanzewitgoed.nl(...)_pKOa6QaAtHFEALw_wcB

Wij hebben nu deze staan geloof ik, maar die van Miele ziet er eigenlijk strakker uit.
pi_216544379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 08:27 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Verloren uurtje, dus toch maar gekeken:

Snel water koken doe je bijvoorbeeld met een boostfunctie. Braden op een langwerpige grillplaat kan met een grotere flexibele zone die 2 kookzones aan elkaar koppelt. En met een kookplaat met afzuiging worden de kookluchtjes afgevoerd zonder dat je een afzuigkap nodig hebt.

Nu nog het model, maar daar kom ik nog op terug.

Jaren geleden wilde ik een Atag gaskookplaat kopen. Alleen al omdat tie zo mooi is:
Niet gedaan, dus nu maar voor het mooie icm gebruikersgemak.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 09:50:40 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216544504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:29 schreef ludovico het volgende:
Lol, goede tijden.
Denk in een studentenhuis dat het ook serieus goed zou zijn voor de hygiëne zo een inductieplaat.
Zal meevallen, je eet toch niet van het fornuis? Eerder de brandveiligheid, wanneer je met je dronken kop besluit dat het een goed idee is om met de motoriek van een peuter een pizza in een pan te bakken, vergeet waar je mee bezig was, en vervolgens knock out gaat op bed.
Huilen dan.
pi_216544920
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:50 schreef Isdatzo het volgende:
Zal meevallen, je eet toch niet van het fornuis?
Het is te moeilijk die gaspitten.
Wij veegden alle kruimels e.d. wel weg, gaspit niet.

We waren zelfs zo slim om aluminiumfolie neer te leggen op het fornuis dan kon je dat weggooien, in de praktijk kreeg je gewoon vies aluminiumfolie op het fornuis maar ach.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 10:48:25 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216544983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het is te moeilijk die gaspitten.
Wij veegden alle kruimels e.d. wel weg, gaspit niet.

We waren zelfs zo slim om aluminiumfolie neer te leggen op het fornuis dan kon je dat weggooien, in de praktijk kreeg je gewoon vies aluminiumfolie op het fornuis maar ach.
Ja, same :') . Mooi tijden. Maar een gasvlam is zo'n 1000 graden en je eten zit meestal (hopelijk?) in de pan.

Onze keuken was echt te ranzig voor woorden, dus ik bereidde m'n eten altijd op m'n kamer. Maar hoe het gasfornuis erbij stond maakte me echt niks uit.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')