Dit. En of je bij een malafide en onbetrouwbare werkgever werkt waar eigenlijk de DE siroopkoffie nog te duur is en ze liever 100.000 euro lossen om je te lozen dan je 50k mee te geven, of dat je bij een geweldige Duitse werkgever zit met hart voor het personeel.quote:Op woensdag 29 januari 2025 13:57 schreef Jordy-B het volgende:
ligt eraan of er bijvoorbeeld sprake is van een cao.
Dit is, zeker bij internationale bedrijven, vaak hetzelfde ja. Ze hebben meestal geen salarisschalen per regio voor een klein land als Nederland.quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:06 schreef herverwijderd het volgende:
Het bedrijf waar ik werk zit in Limburg en in de Randstad, en met dezelfde functie heb je hetzelfde salaris. Geen idee hoe dat bij andere bedrijven zit.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 13:55 schreef golfer het volgende:
Bananenplukkers verdienen overal hetzelfde.
Ambtenaren ookquote:Op woensdag 29 januari 2025 13:55 schreef golfer het volgende:
Bananenplukkers verdienen overal hetzelfde.
Depends. Binnen hetzelfde ministerie etc wel. Maar als je naar agentschappen enzo gaat kijken enzo kan je verschillen zien. Ook aan de hand van waar ze zitten.quote:
Ligt er ook wel aan wat je programmeert en waar aan (projecten). Het is meer dat in de randstad meer banen zijn bij grote/internationale bedrijven. Maar als je een ton wil verdienen als programmeur zijn ook in Groningen stad wel functies voor te vinden. Het zijn er gewoon minder.quote:Op woensdag 29 januari 2025 16:54 schreef silliegirl het volgende:
In mijn ervaring hangt dat echt af van de sector waarin je werkt. Wij wonen in het zuiden en mijn man (programmeur) verdient in de randstad fors meer dan hier in het zuiden.
Ik zelf daarentegen werk in de jeugdzorg (met cao) en verdien overal hetzelfde.
Gemiddeld klopt het ook.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:01 schreef laziness het volgende:
Ja hoi recent verhuisd van de Randstad naar Twente. Voor financiële functies zit er echt nul verschil in salarissen is onze ervaring.
Maar de opvatting heerst onder onze buren ook dat de salarissen in de randstad hoger zouden liggen.
Wij hebben nog nooit gewerkt in een functie met CAO. Ik vind het een fabel met wat ik tot nu toe gezien heb.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Gemiddeld klopt het ook.
In vergelijkbare (cao) functies. nah
Kijk even naar de gemiddelde inkomens, de kans op een hoger inkomen is hoger in de randstad.quote:Op woensdag 29 januari 2025 19:39 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben nog nooit gewerkt in een functie met CAO. Ik vind het een fabel met wat ik tot nu toe gezien heb.
Ik merk in mijn bedrijf dat men eenvoudiger een inschalige verhoging kan krijgen, of zelfs bump naar de volgende loonschaal, als men zich in de Randstad bevindt.quote:Op woensdag 29 januari 2025 13:49 schreef bananen-plukker het volgende:
Vaak wordt geroepen dat in de randstad men meer verdiend dan in het noorden, oosten of Limburg. Ik begrijp dat daar meer grotere en internationale bedrijven zitten, maar wanneer je bijv. zelfde functie hebt (en ook binnen zelfde bedrijf) is dan het salaris gelijk of verschillend tussen iemand in Amsterdam en Groningen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |