abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 februari 2003 @ 16:59:24 #1
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8611697
Gewoon iets wat ik me afvraag...

Hoe komt het dat het altijd dezelfde mensen zijn die gepest worden? Staat zoiets op je voorhoofd geschreven oid?

Want als je op de basisschool gepest werd, en je gaat naar de middelbare school, weten ze jou altijd uit te pikken als slachtoffer.

Zelf ben ik op de basisschool gepest, en nog steeds maak ik voor veel mensen een gemakkelijk slachtoffer. Komt het misschien daardoor? Dat je nooit geleerd hebt om jezelf te verdedigen, of voor jezelf op te komen? Of ligt zoiets aan je houding...?

Wie helpt mij met dit vraagstukje...?

pi_8611727
Je wordt gepest als je je niet verweerd. Wanneer je dan naar de middelbare school toe gaat en je jezelf nog niet heb leren verweren, zal je, hoogstwaarschijnlijk, weer gepest worden.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_8611731
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:59 schreef Christine het volgende:
Gewoon iets wat ik me afvraag...

Hoe komt het dat het altijd dezelfde mensen zijn die gepest worden? Staat zoiets op je voorhoofd geschreven oid?

Want als je op de basisschool gepest werd, en je gaat naar de middelbare school, weten ze jou altijd uit te pikken als slachtoffer.

Zelf ben ik op de basisschool gepest, en nog steeds maak ik voor veel mensen een gemakkelijk slachtoffer. Komt het misschien daardoor? Dat je nooit geleerd hebt om jezelf te verdedigen, of voor jezelf op te komen? Of ligt zoiets aan je houding...?

Wie helpt mij met dit vraagstukje...?

dat straal je uit!!
pi_8611760
Ja, het ligt toch aan jezelf (ookal wordt altijd gezegd dat de schuld nooit bij jou ligt).

Ikzelf ben ook altijd gepest, pas toen ik naar een andere school ging waar niemand mij kende! heb ik me anders opgesteld en ging het gelijk een heel stuk beter. Niemand wist van mijn verleden af dus niemand kon me nog pesten met dingen van vroeger oid..

Ik ging er nooit tegenin, ik vluchtte altijd of begon te huilen en dat maakt het juist aantrekkelijk, dat ik er zo gevoelig voor was.

pi_8611762
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:00 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

dat straal je uit!!

Waarom zijn er dan mensen, die dat menen te zien ?
pi_8611774
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:00 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

dat straal je uit!!

Wat een crap
pi_8611782
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:02 schreef Tburg het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan mensen, die dat menen te zien ?

nou ja, iemand die gepest is, komt zonder enige zelfvertrouwen ergens binnen

schuchter, je straalt als het ware een houding uit van "ik ben pispaal geweest"

donderdag 20 februari 2003 @ 17:02:52 #8
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8611785
Dat is ook iets wat ik me wel eens afvraag. Ben zelf ook regelmatig gepest op school. Vooral de basisschool was erg. Waren het niet de leerlingen, dan waren het wel de rasistische leerkrachten (vooral het schoolhoofd wist daar wel raad mee).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_8611801
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:02 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

Als je schuchter en verlegen bent en een beetje naar de vloer staart oid betekent dat toch niet gelijk dat je gepest bent
pi_8611826
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:02 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

Nee waarom zijn die mensen er ? Dat ze er zijn snap ik ook wel.
  donderdag 20 februari 2003 @ 17:04:41 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8611834
Je hebt 'iets' waardoor je anders bent dan anderen, opvalt en daarom uit de meute gepikt wordt. En als je eenmaal gepest bent, ga je je er soms naar gedragen..
Je wordt zoiezo stiller, meer teruggetrokken en dat zijn natuurlijk nieuwe redenen om gepest te worden..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8611847
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:02 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Wat een crap

hoezo? ik zeg toch niet dat ik voor pesten ben, maar het is wel zo dat iemand die gepest is, vaak weinig zelfvertrouwen heeft, en zich ook zo gedraagt.

Non verbale communicatie

pi_8611858
Houding, uitstraling, niet zo goed in staat zich verbaal te verweren etc.
  donderdag 20 februari 2003 @ 17:06:13 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8611871
Het gekke is, ook bijv. kinderen op straat zien zoiets zomaar. Of ze moeten toevallig net een doelwit hebben.

Zonet nog, ik kwam thuis van de supermarkt. Een meisje (jaar of 13) keek mij ineens recht aan en riep hard "Susanne! Herken je me niet meer??" Er was echt niemand anders in de buurt tegen wie ze het kon hebben. Dat vond ik echt wel raar.

donderdag 20 februari 2003 @ 17:06:38 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8611881
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:05 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

hoezo? ik zeg toch niet dat ik voor pesten ben, maar het is wel zo dat iemand die gepest is, vaak weinig zelfvertrouwen heeft, en zich ook zo gedraagt.

Non verbale communicatie

idd, je krijgt een onzekere uitstraling en 'pesters' ruiken daarin dus een slachtoffer
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_8611886
Hoe het komt daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Ik snap alleen de pestende mensen niet, een geintje moet kunnen maar doelbewust mensen uitklooien
pi_8611894
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:05 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

Non verbale communicatie

Ja, daar heb je zeker gelijk in, maar zoals ik al zei.. niet iedereen die zich zo gedraagd zoals jij beschrijft is vroeger een pispaal geweest toch?
pi_8611906
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:06 schreef Tburg het volgende:
Hoe het komt daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Ik snap alleen de pestende mensen niet, een geintje moet kunnen maar doelbewust mensen uitklooien
Dat is weer een ander verhaal
pi_8611922
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:03 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Als je schuchter en verlegen bent en een beetje naar de vloer staart oid betekent dat toch niet gelijk dat je gepest bent

nee, natuurlijk niet, het is een combinatie van factoren, echt niet 1 factor "staart iemand naar de vloer"

hangt ook af van de groep waar je in terecht komt natuurlijk

donderdag 20 februari 2003 @ 17:10:07 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8611955
Ik ben trouwens ook heeeeel lang gepest en dat kwam denk ik omdat ik gewoon een makkelijk slachtoffer was. Ik had rood, rossig haar, een brilletje en was n beetje mollig. Ik kleedde me daar ook naar. Bepaalde mensen roken dus bijna dat ik wel onzeker moest zijn en dat zo iemand makkelijk te pesten was: ik zou toch niets terug doen.

Tegenwoordig kijk ik totaal anders uit mijn ogen, houd ik mijn hoofd meestal rechtop ipv naar beneden hangend en straalt ook mijn houding zelfvertrouwen uit. Ik heb echt nooit meer last van pesterijen of mensen die me uitlachen. Het ligt denk ik echt aan je houding...

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 20-02-2003 17:14]

pi_8611957
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:07 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is weer een ander verhaal

ben je zelf vroeger weleens gepest?
pi_8612025
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:10 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

ben je zelf vroeger weleens gepest?

L-E-Z-E-N kan geen kwaad.

Waarom wil je dat weten?

pi_8612044
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:13 schreef heaven7 het volgende:

[..]

L-E-Z-E-N kan geen kwaad.

Waarom wil je dat weten?

sorry heaven, helemaal overheen gelezen

lekker fel hehe

pi_8612053
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:03 schreef heaven7 het volgende:

[..]

nee, maar wel dat je gepest moet worden
  donderdag 20 februari 2003 @ 17:15:10 #25
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_8612056
het gaat om 1 ding.: zelfvertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')