Hoe komt het dat het altijd dezelfde mensen zijn die gepest worden? Staat zoiets op je voorhoofd geschreven oid?
Want als je op de basisschool gepest werd, en je gaat naar de middelbare school, weten ze jou altijd uit te pikken als slachtoffer.
Zelf ben ik op de basisschool gepest, en nog steeds maak ik voor veel mensen een gemakkelijk slachtoffer. Komt het misschien daardoor? Dat je nooit geleerd hebt om jezelf te verdedigen, of voor jezelf op te komen? Of ligt zoiets aan je houding...?
Wie helpt mij met dit vraagstukje...?
quote:dat straal je uit!!
Op donderdag 20 februari 2003 16:59 schreef Christine het volgende:
Gewoon iets wat ik me afvraag...Hoe komt het dat het altijd dezelfde mensen zijn die gepest worden? Staat zoiets op je voorhoofd geschreven oid?
Want als je op de basisschool gepest werd, en je gaat naar de middelbare school, weten ze jou altijd uit te pikken als slachtoffer.
Zelf ben ik op de basisschool gepest, en nog steeds maak ik voor veel mensen een gemakkelijk slachtoffer. Komt het misschien daardoor? Dat je nooit geleerd hebt om jezelf te verdedigen, of voor jezelf op te komen? Of ligt zoiets aan je houding...?
Ikzelf ben ook altijd gepest, pas toen ik naar een andere school ging waar niemand mij kende! heb ik me anders opgesteld en ging het gelijk een heel stuk beter. Niemand wist van mijn verleden af dus niemand kon me nog pesten met dingen van vroeger oid..
Ik ging er nooit tegenin, ik vluchtte altijd of begon te huilen en dat maakt het juist aantrekkelijk, dat ik er zo gevoelig voor was.
quote:Waarom zijn er dan mensen, die dat menen te zien ?
Op donderdag 20 februari 2003 17:00 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
dat straal je uit!!
quote:Wat een crap
Op donderdag 20 februari 2003 17:00 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
dat straal je uit!!
quote:nou ja, iemand die gepest is, komt zonder enige zelfvertrouwen ergens binnen
Op donderdag 20 februari 2003 17:02 schreef Tburg het volgende:[..]
Waarom zijn er dan mensen, die dat menen te zien ?
schuchter, je straalt als het ware een houding uit van "ik ben pispaal geweest"
quote:Als je schuchter en verlegen bent en een beetje naar de vloer staart oid betekent dat toch niet gelijk dat je gepest bent
Op donderdag 20 februari 2003 17:02 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
nou ja, iemand die gepest is, komt zonder enige zelfvertrouwen ergens binnen
quote:Nee waarom zijn die mensen er ? Dat ze er zijn snap ik ook wel.
Op donderdag 20 februari 2003 17:02 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
nou ja, iemand die gepest is, komt zonder enige zelfvertrouwen ergens binnen
quote:hoezo? ik zeg toch niet dat ik voor pesten ben, maar het is wel zo dat iemand die gepest is, vaak weinig zelfvertrouwen heeft, en zich ook zo gedraagt.
Op donderdag 20 februari 2003 17:02 schreef heaven7 het volgende:[..]
Wat een crap
Non verbale communicatie
Zonet nog, ik kwam thuis van de supermarkt. Een meisje (jaar of 13) keek mij ineens recht aan en riep hard "Susanne! Herken je me niet meer??" Er was echt niemand anders in de buurt tegen wie ze het kon hebben. Dat vond ik echt wel raar.
quote:idd, je krijgt een onzekere uitstraling en 'pesters' ruiken daarin dus een slachtoffer
Op donderdag 20 februari 2003 17:05 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
hoezo? ik zeg toch niet dat ik voor pesten ben, maar het is wel zo dat iemand die gepest is, vaak weinig zelfvertrouwen heeft, en zich ook zo gedraagt.
Non verbale communicatie
quote:Ja, daar heb je zeker gelijk in, maar zoals ik al zei.. niet iedereen die zich zo gedraagd zoals jij beschrijft is vroeger een pispaal geweest toch?
Op donderdag 20 februari 2003 17:05 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
hoezo? ik zeg toch niet dat ik voor pesten ben, maar het is wel zo dat iemand die gepest is, vaak weinig zelfvertrouwen heeft, en zich ook zo gedraagt.
Non verbale communicatie
quote:Dat is weer een ander verhaal
Op donderdag 20 februari 2003 17:06 schreef Tburg het volgende:
Hoe het komt daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Ik snap alleen de pestende mensen niet, een geintje moet kunnen maar doelbewust mensen uitklooien
quote:nee, natuurlijk niet, het is een combinatie van factoren, echt niet 1 factor "staart iemand naar de vloer"
Op donderdag 20 februari 2003 17:03 schreef heaven7 het volgende:[..]
Als je schuchter en verlegen bent en een beetje naar de vloer staart oid betekent dat toch niet gelijk dat je gepest bent
hangt ook af van de groep waar je in terecht komt natuurlijk
Tegenwoordig kijk ik totaal anders uit mijn ogen, houd ik mijn hoofd meestal rechtop ipv naar beneden hangend en straalt ook mijn houding zelfvertrouwen uit. Ik heb echt nooit meer last van pesterijen of mensen die me uitlachen. Het ligt denk ik echt aan je houding...
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 20-02-2003 17:14]
quote:ben je zelf vroeger weleens gepest?
Op donderdag 20 februari 2003 17:07 schreef heaven7 het volgende:[..]
Dat is weer een ander verhaal
quote:L-E-Z-E-N kan geen kwaad.
Op donderdag 20 februari 2003 17:10 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
ben je zelf vroeger weleens gepest?
Waarom wil je dat weten?
quote:sorry heaven, helemaal overheen gelezen
Op donderdag 20 februari 2003 17:13 schreef heaven7 het volgende:[..]
L-E-Z-E-N kan geen kwaad.
Waarom wil je dat weten?
lekker fel hehe
quote:nee, maar wel dat je gepest moet worden
Op donderdag 20 februari 2003 17:03 schreef heaven7 het volgende:[..]
Als je schuchter en verlegen bent en een beetje naar de vloer staart oid betekent dat toch niet gelijk dat je gepest bent
quote:Rustig aan Heaven
Op donderdag 20 februari 2003 17:13 schreef heaven7 het volgende:[..]
L-E-Z-E-N kan geen kwaad.
Waarom wil je dat weten?
quote:volgens mij denkt heaven dat ik een pestkop was vroeger
Op donderdag 20 februari 2003 17:15 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Rustig aan Heaven
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:15 schreef Kingske het volgende:[..]
nee, maar wel dat je gepest moet worden
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 20-02-2003 17:17]
quote:Ik denk helemaal niks
Op donderdag 20 februari 2003 17:15 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
volgens mij denkt heaven dat ik een pestkop was vroeger
Waarom wilde je dat weten??
quote:Nee heaven7 reageert gauw nogal heftig als ze het idee heeft dat ze verkeerd begrepen wordt, heb ik gemerkt
Op donderdag 20 februari 2003 17:15 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
volgens mij denkt heaven dat ik een pestkop was vroeger
quote:snel gepikeerd tiepje ben je zeg, ligt het nogal gevoelig?
Op donderdag 20 februari 2003 17:16 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik denk helemaal niks
quote:Ik wil je graag beter leren kennen
Op donderdag 20 februari 2003 17:16 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik denk helemaal niks
quote:Bemoei jij je er maar niet mee he
Op donderdag 20 februari 2003 17:17 schreef Kingske het volgende:[..]
snel gepikeerd tiepje ben je zeg, ligt het nogal gevoelig?
quote:Yeah right
Op donderdag 20 februari 2003 17:17 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
Ik wil je graag beter leren kennen
quote:nou nou , niet zo vijandig he,
Op donderdag 20 februari 2003 17:18 schreef heaven7 het volgende:[..]
Yeah right
je weet maar nooit hoe goed ik 't zou kunnen bedoelen
quote:valt me alleen op hoor, rustig maar...
Op donderdag 20 februari 2003 17:18 schreef heaven7 het volgende:[..]
Bemoei jij je er maar niet mee he
Het was tenslotte geen reactie op of naar jou.
quote:zullen we haar dan maar lief behandelen?
Op donderdag 20 februari 2003 17:17 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Nee heaven7 reageert gauw nogal heftig als ze het idee heeft dat ze verkeerd begrepen wordt, heb ik gemerkt
quote:zou niet weten wrom, zo vriendelijk doet ze niet
Op donderdag 20 februari 2003 17:20 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
zullen we haar dan maar lief behandelen?
quote:Ik kan er gewoon niet tegen.. jij zegt dat iemand die er schuchter bijloopt en naar de grond staart gepest moet worden. Nou, dan spoor je niet helemaal naar mijn idee hoor.
Op donderdag 20 februari 2003 17:19 schreef Kingske het volgende:[..]
valt me alleen op hoor, rustig maar...
Terug in je HOK!
quote:volgens anderen bedoelde ik hoor...
Op donderdag 20 februari 2003 17:22 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ik kan er gewoon niet tegen.. jij zegt dat iemand die er schuchter bijloopt en naar de grond staart gepest moet worden. Nou, dan spoor je niet helemaal naar mijn idee hoor.
kattekop
quote:Dat doe ik al altijd, anders noemt ze me doos
Op donderdag 20 februari 2003 17:20 schreef bastardjimmy het volgende:[..]
zullen we haar dan maar lief behandelen?
quote:Als je het "volgens anderen" bedoelde moet je dat erbij zetten natuurlijk muts
Op donderdag 20 februari 2003 17:23 schreef Kingske het volgende:[..]
volgens anderen bedoelde ik hoor...
dat het blijkbaar zo werkt...d at als je er zo bij loopt dat mensen het dan nodig vinden om te pesten...
zo bedoelde ik het hoor...kattekop
Daar heb je gelijk in ja, en daar kan ik me nu dus ontiegelijk kwaad over maken!
quote:Er zit best een lief meisje achter
Op donderdag 20 februari 2003 17:22 schreef Kingske het volgende:[..]
zou niet weten wrom, zo vriendelijk doet ze niet
quote:Ja, nog even doorwerken aan dat luisteren en we kunnen trouwen Semmie
Op donderdag 20 februari 2003 17:23 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dat doe ik al altijd, anders noemt ze me doos
Het is best een schatje, maar je moet wel goed naar d'r luisteren
quote:tis wel best, anderen verdienen ook respect omdat het gevoelige wezens zijn hoor...
Op donderdag 20 februari 2003 17:24 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Er zit best een lief meisje achter
quote:WTF
Op donderdag 20 februari 2003 17:27 schreef Kingske het volgende:[..]
tis wel best, anderen verdienen ook respect omdat het gevoelige wezens zijn hoor...
tis wel best met dur...
Ik probeer je juist aan je verstand te peuteren dat je respect moet hebben voor anderen en ze in hun waarde moet laten!
Het onderwerp is al moeilijk genoeg voor bepaalde mensen.
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 17:24 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, nog even doorwerken aan dat luisteren en we kunnen trouwen Semmie
Best gemeen, als ik tegenwoordig die kinders zien die mij vroeger hadden gepest, dan zeg ik daar echt niks meer tegen hoor!! pff..
Toen ik naar de middelbare ging toen zat ik in de 1e wel in de klas met wat oud klasgenootjes en die zeiden toen aan het eind van het 1e jaar dat ik ben veranderd en echt een leuke meid geworden...kijk, daar krijg je zelfvertrouwen van!!
Het probleem nu is, is dat ik nu een tikkeltje arrogant ben..
quote:Geef dan zelf het goede voorbeeld met je chagerijnige gekat!
Op donderdag 20 februari 2003 17:28 schreef heaven7 het volgende:[..]
WTF
![]()
![]()
Ik probeer je juist aan je verstand te peuteren dat je respect moet hebben voor anderen en ze in hun waarde moet laten!
quote:Ook niet gelijk, heb even gewacht, maar ze blijft volhouden en dan alle mensen die het voor haar opnemen die zeggen dat ik me aan haar aan moet passen...Jullie kunnen haar ook zeggen dat ze het goede voorbeeld zou kunnen geven, zeker als het zo gevoelig ligt dat ze het noodzakelijk vindt om zo explosief steeds te reageren.
Op donderdag 20 februari 2003 17:28 schreef miss_bleu het volgende:
Owkay mensen hou het een beetje leuk hier. Heaven7 reageert gewoon wat aan de felle kant. Tis niet nodig haar meteen aan te vallen.Het onderwerp is al moeilijk genoeg voor bepaalde mensen.
quote:Ik vraag me echt af wat jouw probleem is hoor.
Op donderdag 20 februari 2003 17:51 schreef Kingske het volgende:[..]
Ook niet gelijk, heb even gewacht, maar ze blijft volhouden en dan alle mensen die het voor haar opnemen die zeggen dat ik me aan haar aan moet passen...Jullie kunnen haar ook zeggen dat ze het goede voorbeeld zou kunnen geven, zeker als het zo gevoelig ligt dat ze het noodzakelijk vindt om zo explosief steeds te reageren.
quote:En wat fel reageren is totaal iets anders dan mensen niet respecteren of niet in hun waarde laten.
Op donderdag 20 februari 2003 17:49 schreef Kingske het volgende:[..]
Geef dan zelf het goede voorbeeld met je chagerijnige gekat!
quote:Ik zei geloof ik dat dit gezeik afgelopen moest zijn of nie?
Op donderdag 20 februari 2003 17:49 schreef Kingske het volgende:[..]
Geef dan zelf het goede voorbeeld met je chagerijnige gekat!
quote:Het zijn idd altijd dezelfde, daarom snap ik ook niet waarom ze er niks aan doen. Het ligt gewoon aan aanpassingsvermogen (vaak te weinig, maar sommige ook teveel) en het feit dat ze makkelijk met zich laten sollen.
Gewoon iets wat ik me afvraag...Hoe komt het dat het altijd dezelfde mensen zijn die gepest worden? Staat zoiets op je voorhoofd geschreven oid?
quote:In mijn geval niet. Ik probeerde in elke volgende klas weer op te krabbelen, nieuwe vrienden te maken, etc. Maar ik bleef uncool, niet aantrekkelijk en net als het weer goed ging, begon het gepest dan weer. het ligt niet altijd aan de gepeste persoon. Sommige mensen zien er gewoon nogal onaantrekkelijk uit, of ze hebben een megapuist. Die mensen kunnen nog zo aardig en populair doen, ze blijven een mikpunt van spot.
Op donderdag 20 februari 2003 18:09 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Het zijn idd altijd dezelfde, daarom snap ik ook niet waarom ze er niks aan doen. Het ligt gewoon aan aanpassingsvermogen (vaak te weinig, maar sommige ook teveel) en het feit dat ze makkelijk met zich laten sollen.
quote:Is meestal zo, je hebt mensen die op jonge leeftijd angstig zijn en later grote bek krijgen..
Op donderdag 20 februari 2003 17:34 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Misschien dat mijn aandeel werkt:
Ik ben vroeger ook enorm gepest, en ik vond het echt heel zielig voor mezelf, maar iedere keer als ik dan gepest werd, plaste ik in mijn broek van angst, ik kon er echt niet tegen...kijk, iedereen was onzeker, maar door dat gepest werd het alleen nog maar erger en erger, ik heb wel gewoon netjes de school afgemaakt en op de middelabare gedroeg ik me ook anders.
Ik hoefde niet naar een andere school, omdat dat geen zin heeft, nieuwe school, allemaal nieuwe dingen, daar word je pas onzeker van!
Ik ben op school gebleven nog een beetje gepest maar dat was gewoon echt altijd vaste prik in de kleine pauze.Best gemeen, als ik tegenwoordig die kinders zien die mij vroeger hadden gepest, dan zeg ik daar echt niks meer tegen hoor!! pff..
Toen ik naar de middelbare ging toen zat ik in de 1e wel in de klas met wat oud klasgenootjes en die zeiden toen aan het eind van het 1e jaar dat ik ben veranderd en echt een leuke meid geworden...kijk, daar krijg je zelfvertrouwen van!!
Het probleem nu is, is dat ik nu een tikkeltje arrogant ben..
De enige reden waarom er gepest wordt
Let op lichaamstaal, schouders afhangend, zichzelf onbewust klein makend.
Niet direct aankijken, maar ogen die wegschieten, wegkijken.
Vaak "zenuwtrekjes", met dingen in de handen zitten, of met de handen spelen---> geen houding kunnen geven.
Zacht praten, of juist erg schreeuwen.
Iemand die zeker is loopt rechtop, staat er, iemand die onzeker is heeft een lichaamstaal die ontwijkend is.
En dan 9 van de 10 keer heeft zo'n kind iets waardoor hij/zij anders is als de rest(over vooroordelen gesproken, kinderen zitten bomvol met vooroordelen).
Maar dit anders zijn moet wel in combinatie met onzekerheid gaan...
Er zijn zat kinderen die anders zijn en die helemaal niet gepest worden.
En als er iets op de wereld goed in lichaamstaal is dan zijn het kinderen.....
quote:Wat een nonses, uiterlijk is alleen een smoesje om iemand op te kunnen pakken.
Op donderdag 20 februari 2003 20:25 schreef dikkebanaan het volgende:
Uiterlijk.De enige reden waarom er gepest wordt
Ook kinderen die er heel normaal uitzien worden gepest en weer andere kinderen die hun uiterlijk echt niet mee hebben zitten hoog in de popie-jopie groep.
Dus nee het is niet het uiterlijk.
Anders zijn werkt wel mee, maar is niet alles, houding is veel belangerijker.
quote:Nope. Absoluut niet. Houding is veel belangrijker. Al ben je moeders mooiste niet, heb je knalrood haar, een bril en ben je dik, dan hoef je nog steeds niet gepest te worden. Terwijl als je gewoon een simpele gemiddelde persoon bent die net het verkeerde uitstraalt van, ik voel me hier niet zo lekker, jullie mogen mij toch niet, ik ben te bang om er wat tegen te doen, dan ben je vrijwel zeker de lul.
Op donderdag 20 februari 2003 20:25 schreef dikkebanaan het volgende:
Uiterlijk.De enige reden waarom er gepest wordt
Ik heb in 6 maanden op 3 verschillende scholen gezeten. Niemand wist van mijn verleden af, maar telkens wisten ze het weer te ruiken bij mij
quote:Met uiterlijk bedoel ik: afwijkende kleren, afwijkend kapsel, bril, blablabla..
Op donderdag 20 februari 2003 20:44 schreef erodome het volgende:[..]
Wat een nonses, uiterlijk is alleen een smoesje om iemand op te kunnen pakken.
Ook kinderen die er heel normaal uitzien worden gepest en weer andere kinderen die hun uiterlijk echt niet mee hebben zitten hoog in de popie-jopie groep.
Dus nee het is niet het uiterlijk.
Anders zijn werkt wel mee, maar is niet alles, houding is veel belangerijker.
Een mens kan harstikke knap zijn, een heel erg mooi gezicht hebben en een perfect lichaam, maar als dat wordt bedekt met bovenstaande dingen zien andere mensen dat niet en ligt het aan je 'uiterlijk', punt.
en dat zeg ik uit ervaring als voormalig Bill Gates 'kloon' (zonder z'n geld uiteraard )
Ik ga niet meer klagen over wat er allemaal met mij is gebeurd in m'n jeugd en de tijd daarna, maar ik kan je wel vertellen dat je dat je ergste vijand nog niet toewenst.
Het ergste is nog wel dat het uiteindelijk allemaal idd (direct en indirect) door jezelf komt
quote:Juist, en waar denk je dat die slechte houding / negative uitstraling door komen?
Op donderdag 20 februari 2003 20:49 schreef Anton het volgende:[..]
Nope. Absoluut niet. Houding is veel belangrijker. Al ben je moeders mooiste niet, heb je knalrood haar, een bril en ben je dik, dan hoef je nog steeds niet gepest te worden. Terwijl als je gewoon een simpele gemiddelde persoon bent die net het verkeerde uitstraalt van, ik voel me hier niet zo lekker, jullie mogen mij toch niet, ik ben te bang om er wat tegen te doen, dan ben je vrijwel zeker de lul.
Komt ook niet zomaar uit de lucht vallen..
quote:Dat is een neerwaartse spriraal waar kinderen die gepest worden in terecht komen. Waar het mee begint, ik denk dat dat antwoord al verschillende keren is gegeven. Die kinderen stralen iets uit.
Op donderdag 20 februari 2003 21:51 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Juist, en waar denk je dat die slechte houding / negative uitstraling door komen?
Komt ook niet zomaar uit de lucht vallen..
Was zelf vroeger altijd de pispaal. Vanaf zo jong als ik me kon herinneren was ik het mannetje wat ze er altijd uit pikten. Tot mijn 14e/15e, toen was ik op een punt dat ik er 1 een paar ketsen heb verkocht. Ik was voor mezelf opgekomen, en ben nooit meer gepest
-uitstraling
-uiterlijk
-assertiviteit
van de persoon die het haasje is...
quote:Wat een loser ben jij zeg. Waar iemand over praat moet ie toch zelf weten. Dat die personen geen schone kleding aantrekken of deo opdoen, is niet fris. Maar wie ben jij om daar op die manier wat aan te doen.
Op donderdag 20 februari 2003 22:36 schreef Markster het volgende:
als je wegduikt, nix durft te zeggen, in je eentje in de pauze je blikje cola leeg loopt te dirnken, mee loopt om vriendjes te zoeken ed, dan wordt je gepest, ze vragen er zelf om en ik heb er ook geen medelijde mee. Moet je maar niet zo een loser zijn. Ken er genoeg en ik pest (naja, alleen opmerkingen maken) net zo hard mee. Lekker voor ze, Moeten ze maar niet de hele dag over warhammer en magic the gathering lopen te praten. Is het zo moeilijk om deo te gebruiken en schone kleren aan te doen
quote:Groot valt mee, ben maar 170cm.
Op donderdag 20 februari 2003 22:41 schreef skyhigh het volgende:[..]
Wat een loser ben jij zeg. Waar iemand over praat moet ie toch zelf weten. Dat die personen geen schone kleding aantrekken of deo opdoen, is niet fris. Maar wie ben jij om daar op die manier wat aan te doen.
Maar ja, je wil zelf natuurlijk niet buiten de groep vallen, dadelijk word jij nog gepest....grote jongen ben jij hoor
edit: ff toevoeging: Ik heb het voornamelijk over 1 gozer die ik zelf gepest hebt, en met die gast heb ik het er vaak genoeg serieus over gehad maar er veranderde nix aan en negeerde onze opmerkingen op hem gewoon. (over ze deo enzo dan) nou sorry hoor, dan maar the hard way
quote:Gatverdamme, wat ben jij een triest ventje zeg
als je wegduikt, nix durft te zeggen, in je eentje in de pauze je blikje cola leeg loopt te dirnken, mee loopt om vriendjes te zoeken ed, dan wordt je gepest, ze vragen er zelf om en ik heb er ook geen medelijde mee. Moet je maar niet zo een loser zijn. Ken er genoeg en ik pest (naja, alleen opmerkingen maken) net zo hard mee. Lekker voor ze, Moeten ze maar niet de hele dag over warhammer en magic the gathering lopen te praten. Is het zo moeilijk om deo te gebruiken en schone kleren aan te doen
quote:gelukkig zijn er genoeg mensen die daar anders over denken.
Op donderdag 20 februari 2003 23:01 schreef IP het volgende:[..]
Gatverdamme, wat ben jij een triest ventje zeg
quote:jah, oke, er is nix mis mee, maar meestal zijn het bepaald soort mensen die dat spelen. Van die gassies die maar alto zijn omdat ze toch al anders zijn, en dan denken dat ze stoer zijn omdat ze naar metal luisteren, en vervolgens alleen maar SOAD of Korn luisteren enzo
Op donderdag 20 februari 2003 23:10 schreef drmoebius het volgende:
hey ik speel ook magic maar ben daarvoor nooit gepest
Ze heeft geen sociaal leven. Als ze uit school komt gaat ze op bed liggen, tv kijken en komt de rest van de dag niet uit haar kamer. Op school loopt ze vaak alleen en probeert ze zich bij allemaal groepjes te mengen. Maar haar klasgenoten zijn zo hard! Ze zeggen gewoon "wat doe jij hier hé?". Bijna elke dag komt ze jankend thuis, ze spijbelt zich rot en elke ochtend verzint ze een andere ziekte om maar niet naar school te gaan.
Zo iemand als mijn zusje is volgens mij voor het leven getekend. Geen psycholoog die hier nog verandering in kan krijgen. Die kutkoters op de basisschool weten gewoon niet wat ze aangedaan hebben. Het ligt natuurlijk niet alleen aan de pesters dat zij zo is. Ze heeft geen makkelijke jeugd gehad, vader onlangs overleden. Voordat zij gepest werd was het zo'n mooie, spontane meid. Ik gun haar echt een mooi leven, dat verdiend ze echt!
quote:Als ik zoiets lees dan voel ik me opslag machteloos... ik heb zelf ook een jonger zusje & als zij in zo'n situatie zat... ik zou 't verschrikkelijk vinden...
Op donderdag 20 februari 2003 23:53 schreef Jummy het volgende:
Ik heb een zusje van veertien en zij wordt al jaren gepest. Ze heeft regelmatig driftbuien. Vroeger probeerde ze haar klasgenootjes te wurgen als zij weer gepest werd. Echt contact maken met haar is bijna onmogelijk. Ze gaat altijd van het slechtste uit, en misgunt zichzelf alles. Als ik bijvoorbeeld met haar ga winkelen, zegt ze bij elke handeling "sorry".Ze heeft geen sociaal leven. Als ze uit school komt gaat ze op bed liggen, tv kijken en komt de rest van de dag niet uit haar kamer. Op school loopt ze vaak alleen en probeert ze zich bij allemaal groepjes te mengen. Maar haar klasgenoten zijn zo hard! Ze zeggen gewoon "wat doe jij hier hé?". Bijna elke dag komt ze jankend thuis, ze spijbelt zich rot en elke ochtend verzint ze een andere ziekte om maar niet naar school te gaan.
Zo iemand als mijn zusje is volgens mij voor het leven getekend. Geen psycholoog die hier nog verandering in kan krijgen. Die kutkoters op de basisschool weten gewoon niet wat ze aangedaan hebben. Het ligt natuurlijk niet alleen aan de pesters dat zij zo is. Ze heeft geen makkelijke jeugd gehad, vader onlangs overleden. Voordat zij gepest werd was het zo'n mooie, spontane meid. Ik gun haar echt een mooi leven, dat verdiend ze echt!
Ik kan mensen die pesten niet begrijpen. Er kunnen misschien wel punten aan een persoon zitten, die je niet aanstaan, maar waarom zou je dan moeten gaan pesten
Vooral kinderen begrijpen niet wat voor invloed pesten kan hebben op het leven van het slachtoffer
Dat pesten alleen van groep 5 basisschool t/m klas 2 middelbare school voor zou komen, is ook een fabeltje. Ik zit in het tweede jaar van een hbo opleiding, en in mijn klas is er ook een knul die ontzettend gepest wordt. Alleen de manier waarop is zo vreselijk laf...
Over pesten op de basisschool heb ik trouwens laatst een documentaire gezien. Dat ging over kinderen in Engeland die gepest werden op school. Daar was een programma voor ontwikkeld, om de "pestkoppen" bij hun gedrag stil te laten staan. In kleine groepjes van klasgenoten, werd er dan gepraat, in de trand van: "Annie voelt zich niet op haar gemak in de klas. Weten jullie hoe dat kan, en zouden jullie haar kunnen helpen?" Die projecten waren wel succesvol.
Het ligt inderdaad ook aan je houding... want van jarenlang gepest worden krijg je een negatief zelfbeeld, wat je ook weer uitstraalt. Zoals erodome al zei, je kunt het soms zien aan iemand's houding of die persoon gepest is.
Het blijft moeilijk...
quote:hmja, ik heb zelf nooit gepest, alleen geplaagt. Maar die gaste waar ik ook heus wel serieus mee lulde dat het echt niet zo kan zijn vaak echt getikt.(en omdat je naar ze vraagt, praat denken ze meteen een vriend te hebben)
Maar de gaste die dat WEL kunnen probeerde ik altijd over te halen is voor zichzelf te denken, en dan maar is een paar meppen krijgen, maar dat doet minder pijn (fysiek) dan psychies naar de teering gaan. En dat heeft geloofik wel is vruchten afgeworden (al zal je er persoonlijk nooit voor bedankt worden omdat je ze vaak zelf met plagen over moest halen, de druppel er ff bij gooien).
jeej vrijdag, lekker serieus reageren op topics
quote:ga er eens over nadenken wat jij die mensen allemaal aandoet samen met je 'stoere' vriendjes ..bah!
Op donderdag 20 februari 2003 23:16 schreef Markster het volgende:[..]
jah, oke, er is nix mis mee, maar meestal zijn het bepaald soort mensen die dat spelen. Van die gassies die maar alto zijn omdat ze toch al anders zijn, en dan denken dat ze stoer zijn omdat ze naar metal luisteren, en vervolgens alleen maar SOAD of Korn luisteren enzo
quote:Ik ben dus ook inderdaad een van die mensen die vroeger ontzettend gepest is geweest, en dat was op de lagere school en op de mavo. Dus ik heb mijn portie wel gehad toendertijd. En ik moet zeggen dat het altijd nog steeds moeilijk is om voor mijzelf op te komen omdat ik bang ben voor de reacties van anderen.
Op donderdag 20 februari 2003 18:31 schreef Natalie het volgende:
't Zal inderdaad wel te maken hebben met houding, uitstraling, manier van doen en reageren, uiterlijk. Een combi van dat alles.
Kinderen zijn soms heel wreed & te jong om te beseffen wat ze kunnen aanrichten met dat gepest. Sommige mensen houden er hun hele leven 'littekens' aan over en blijven zich minder of minderwaardig voelen. Ik zou nooit mensen opzettelijk kunnen kwetsen. Dat druist zo ontzettend tegen mijn natuur in. Zeker omdat ik weet hoe het voelt.. Maar ik ben wel adrem, volslagen eerlijk.. soms te eerlijk..dat wel..
Dus het blijft wel heel lang hangen in mijn leven. En wat betreft die mensen die zich schuldig hebben gemaakt met pesten, die heb ik later nog weleens terug gezien en eentje daarvan keek niet echt gelukkig. Ik zeg maar zo, ze krijgen wat ze verdienen.
quote:Tja ga dat eens aan die kinderen vertellen. Ik denk dat de ouders ook een grote rol kunnen spelen in de manier waarop zij hun kinderen trainen als het ware. Een kind wat erg terug getrokken is kan het niet zomaar even oplossen dmv bij zichzelf te rade te gaan.
Op donderdag 20 februari 2003 21:26 schreef R_ON het volgende:
Toch denk ik dat het voor mensen die gepest worden het verstandigst is om de oorzaak bij zichzelf te zoeken en daar iets proberen te veranderen. Dat is niet makkelijk, maar in ieder geval makkelijker dan proberen "de maatschappij" te veranderen, want dat is al heel snel een kansloze zaak. De pesters zou ik hetzelfde advies aanraden; ga eens bij jezelf na waarom.
quote:Ik had dus ook een 6 jaar jonger broertje en we zaten opdezelfde school toen hij ook gedreigd werd met pesten. Ik ben toen voor hem opgekomen en niet lang daarna was het ook afgelopen terwijl ik zelf ook een buitenbeentje was.
Op vrijdag 21 februari 2003 09:41 schreef Natalie het volgende:[..]
Als ik zoiets lees dan voel ik me opslag machteloos... ik heb zelf ook een jonger zusje & als zij in zo'n situatie zat... ik zou 't verschrikkelijk vinden...
Zo te lezen heeft jouw zusje het erg moeilijk en zit ze niet zo goed in haar vel. Ik hoop voor haar dat ze gauw die leuke spontane meid wordt met een mooi leven (zoals je zelf al aangeeft) Ze is pas 14.. en met een sterke wil kan ze alles. Als ze maar wil!
quote:Kijk dat werkt tenminste, ouders die er wat mee willen doen, zoals die taekwondo. Heel goed en een complimentje ervoor. Dat zal je kind zekerweten waarderen later als ie wat ouder is.
Op donderdag 20 februari 2003 23:11 schreef Sorella het volgende:
Mijn zoon is 9 en heeft last van faalangst en niet zoveel zelf vertrouwen
Hij zit sinds ruim een jaar op teakwondo om zijn houding te verbeteren.
Vaak begint hij ergens niet aan omdat hij denkt van dat kan ik niet, tis heel moeilijk om zo'n kind zelf vertrouwen bij te brengen dan, maar we werken eraan en tot nog toe wordt hij nog niet gepest.
Uitstraling en kleding heeft een hele hoop met wel of niet gepest worden te maken. Op een of andere manier ruiken pesters dat zoals al eerder aan gegeven werd.
In zijn klas zaten ook twee pesters, klassicaal is daar op ingesprongen.Een half jaar terug had mijn zoon ook gepest geworden maar nu schopt hij terug :)dus wordt hij nu aardig met rust gelaten.
quote:Je weet echt niet half hoeveel je mensen daar verdriet mee doet. Maar ja wel zo eerlijk dat je het toegeeft.
Op vrijdag 21 februari 2003 14:26 schreef Potter het volgende:
Ik heb ook altijd dezelfde gepest en dat samen met nog 3 anderen, het was geweldig. 4 jaar later hoorde ik dat ze het erg moeilijk heeft gehad, toen kreeg ik wel schuldgevoelens.
Heb wel andere mensen gezien die erg gepest werden. En niet zo'n beetje ook. En ook bepaalde leraren werden getreiterd. Totdat er een paar overspannen werden. Zolang ging men door ermee.
Ik liet mensen altijd met rust en ik verlangde ook dat ze mij met rust lieten. Met groepen meedoen heb ik nooit gedaan. Ik koos 3 mensen uit die me lagen en daar trok ik mee op.
Op de havo toch een leuke tijd gehad 4 super relaxte mensen leren kennen daar. Jammer dat het contact niet behouden is
Pesten is heel natuurlijk gedrag, de mens is nu eenmaal een groepsdier.
In groepen zijn rangorde's, wie het laagste in de rangorde zit is de lul, daar word op gepikt, dat is bij alle groepsdieren zo, kijk naar kippen, kijk naar wolven enz enz enz.
Ook afwijkende dingen worden vaak gepakt, het instinct zegt nu eenmaal afwijkend is niet goed en moet uitgestoten worden.
Kinderen beginnen het spel van rangorde net te leren kennen en zijn er vrij extreem in, erg oorspronkelijk in hun gedrag.
Pesten aanpakken is dus heel erg moeilijk omdat pesten in de instincten van de mens zit.
Ik zal eerlijk zijn, ben er niet trots op maar ik kom uit 1 van de ergste pest-gezinnen van ons dorp toendertijd.
Ik heb mijn deeltje pesten er dus wel opzitten.
Mijn ouders probeerde echt vanalles om ons aan het verstand te brengen hoe erg pesten wel niet was, er is met ons gepraat, we hebben straf gehad ervoor, de hele mik mak, niets hielp.
We waren high and migty, on top of the foodchain
Pas toen ik een jaar of 10/11 was begon ik in te zien wat pesten nu echt teweeg bracht, hoeveel schade ik ermee aanbracht, pas toen ben ik gestopt met pesten.
Daarvoor heb ik altijd gedacht dat het de eigen schuld van de gepeste was, en dat was ook voor een deel zo.
Zwaar gepeste kinderen gaan zich ook echt afwijkend gedragen, alleen zag ik als kind het oorzaak-gevolg niet en zag ik alleen wat ik op dat moment zag, afwijkend stom gedrag....
Pesten moet je dus aan 2 kanten aanpakken, met de pesters moet gewerkt worden zodat ze inzien wat ze werkelijk veroorzaken, maar ook de gepeste moeten aangepakt worden, zodat ze zekerder worden en weerbaarder worden.
Nu word er nog te veel aan 1 kant gewerkt, de pesters, zoalng ze niet ook structureel met gepeste en pesters beziggaan zal het weinig zin hebben.
quote:Had ik niet van jou verwacht, erodome, dat jij zo'n pester was. mensen die op 1 of andere manier anders zijn dan de rest zijn juist vaak degenen die gepest worden i.p.v. pesten. Gelukkig ben je al vrij vroeg tot het besef gekomen dat het not done is om "zwakkeren dan wel anderen" te pesten.
Op vrijdag 21 februari 2003 19:32 schreef erodome het volgende:
Kinderen zijn gewoon kinderen, voor kinderen is pesten heel normaal, alleen voor de gepeste en de oudere is het erg moeilijk.Pesten is heel natuurlijk gedrag, de mens is nu eenmaal een groepsdier.
In groepen zijn rangorde's, wie het laagste in de rangorde zit is de lul, daar word op gepikt, dat is bij alle groepsdieren zo, kijk naar kippen, kijk naar wolven enz enz enz.
Ook afwijkende dingen worden vaak gepakt, het instinct zegt nu eenmaal afwijkend is niet goed en moet uitgestoten worden.
Kinderen beginnen het spel van rangorde net te leren kennen en zijn er vrij extreem in, erg oorspronkelijk in hun gedrag.Pesten aanpakken is dus heel erg moeilijk omdat pesten in de instincten van de mens zit.
Ik zal eerlijk zijn, ben er niet trots op maar ik kom uit 1 van de ergste pest-gezinnen van ons dorp toendertijd.
Ik heb mijn deeltje pesten er dus wel opzitten.Mijn ouders probeerde echt vanalles om ons aan het verstand te brengen hoe erg pesten wel niet was, er is met ons gepraat, we hebben straf gehad ervoor, de hele mik mak, niets hielp.
Pas toen ik een jaar of 10/11 was begon ik in te zien wat pesten nu echt teweeg bracht, hoeveel schade ik ermee aanbracht, pas toen ben ik gestopt met pesten.
Daarvoor heb ik altijd gedacht dat het de eigen schuld van de gepeste was, en dat was ook voor een deel zo.
Zwaar gepeste kinderen gaan zich ook echt afwijkend gedragen, alleen zag ik als kind het oorzaak-gevolg niet en zag ik alleen wat ik op dat moment zag, afwijkend stom gedrag....
Pesten moet je dus aan 2 kanten aanpakken, met de pesters moet gewerkt worden zodat ze inzien wat ze werkelijk veroorzaken, maar ook de gepeste moeten aangepakt worden, zodat ze zekerder worden en weerbaarder worden.
Nu word er nog te veel aan 1 kant gewerkt, de pesters, zoalng ze niet ook structureel met gepeste en pesters beziggaan zal het weinig zin hebben.
Ikzelf ben noch pester noch gepeste geweest, alleen weet ik wel dat ik wellicht een keertje te vaak m'n mond heb gehouden als iemand verschrikkelijk gepest werd. Lang geleden bedoel ik op de lagere school. Op de middelbare school en later heb ik dit soort fenomenen nooit meer gezien. Of misschien op een andere manier.
Pesten vind ikzelf ongeveer het laagste wat mensen elkaar kunnen aandoen. Ik houd tegenwoordig juist niet m'n mond als ik zoiets tegenkom. Interesseert me niet wie ik tegenover me heb staan en wat de gevolgen zijn. Pesten mag natuurlijk zijn, maar onduldbaar. En persoonlijk denk ik dat met de juiste opvoeding zulks weldegelijk ook te voorkomen is. 1 onderdeel daarvan is om kinderen te leren dat afwijken van de norm niet een slechte karaktertrek is, maar juist getuigt van orginaliteit. Groepsdenken is altijd slecht en lijdt niet zelden tot uitwassen. Voedt uw kinderen op als individuen...
quote:Wat een bullshit
Op vrijdag 21 februari 2003 19:32 schreef erodome het volgende:
Kinderen zijn gewoon kinderen, voor kinderen is pesten heel normaal, alleen voor de gepeste en de oudere is het erg moeilijk.Pesten is heel natuurlijk gedrag, de mens is nu eenmaal een groepsdier.
Kinderen beginnen het spel van rangorde net te leren kennen en zijn er vrij extreem in, erg oorspronkelijk in hun gedrag.Pesten aanpakken is dus heel erg moeilijk omdat pesten in de instincten van de mens zit.
Ik heb mijn deeltje pesten er dus wel opzitten.Mijn ouders probeerde echt vanalles om ons aan het verstand te brengen hoe erg pesten wel niet was, er is met ons gepraat, we hebben straf gehad ervoor, de hele mik mak, niets hielp.
Jij bovenaan op de rangorde. Dan ben je mij niet tegen gekomen Maar dat durfde je ook niet. Omdat je dan mij was tegen gekomen en nog meer mensen die mij zouden beschremen. Jij zoekt de zwakkeren uit...omdat je zelf niet sterk genoeg bent voor de sterke mensen.
Zelfs nu heb ik zin om jou een flinke klop voor je kop te geven. Arrogant manneke dat je bent Vieze klootzak. Alsof jij beter bent
Niet dus
Je was gewoon een loser
En dat heeft niets te maken met beter zijn dan anderen.
Klootzak
quote:ik ben geen pester, maar als die gasten naar mij toe komen en denken dat ze me vriendje zijn mogen ze opzouten.
Op vrijdag 21 februari 2003 11:58 schreef piepo het volgende:[..]
ga er eens over nadenken wat jij die mensen allemaal aandoet samen met je 'stoere' vriendjes ..bah!
quote:Van jou slappe gelul word ik trouwens ook ontzettend moe
Op vrijdag 21 februari 2003 19:41 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Had ik niet van jou verwacht, erodome, dat jij zo'n pester was. mensen die op 1 of andere manier anders zijn dan de rest zijn juist vaak degenen die gepest worden i.p.v. pesten. Gelukkig ben je al vrij vroeg tot het besef gekomen dat het not done is om "zwakkeren dan wel anderen" te pesten.
Ikzelf ben noch pester noch gepeste geweest, alleen weet ik wel dat ik wellicht een keertje te vaak m'n mond heb gehouden als iemand verschrikkelijk gepest werd. Lang geleden bedoel ik op de lagere school. Op de middelbare school en later heb ik dit soort fenomenen nooit meer gezien. Of misschien op een andere manier.
Pesten vind ikzelf ongeveer het laagste wat mensen elkaar kunnen aandoen. Ik houd tegenwoordig juist niet m'n mond als ik zoiets tegenkom. Interesseert me niet wie ik tegenover me heb staan en wat de gevolgen zijn. Pesten mag natuurlijk zijn, maar onduldbaar. En persoonlijk denk ik dat met de juiste opvoeding zulks weldegelijk ook te voorkomen is. 1 onderdeel daarvan is om kinderen te leren dat afwijken van de norm niet een slechte karaktertrek is, maar juist getuigt van orginaliteit. Groepsdenken is altijd slecht en lijdt niet zelden tot uitwassen. Voedt uw kinderen op als individuen...
Kun je niet eens normaal beschaafd nederlands gaan praten inplaats van die oude wijven praat
quote:Erodome is geen mannetje hoor, maar een nogal ruimdenkende dame
Op vrijdag 21 februari 2003 19:51 schreef yingyang het volgende:
-Verhaal-
'ruim' in de breedste zin van het woord welteverstaan.
quote:Ahah, je hebt dus al een 'vriendje'?
Op vrijdag 21 februari 2003 19:56 schreef Markster het volgende:[..]
ik ben geen pester, maar als die gasten naar mij toe komen en denken dat ze me vriendje zijn mogen ze opzouten.
quote:Hier gaat het dus precies om: wat te doen met de misfits of mother nature zoals jij. Ikzelf ga altijd voor negeren, maar, zoals ik schreef, als anderen het treft dan wil ik nog wel eens opspelen. Wat bij mensen die rottig doen in de anonimiteit natuurlijk niets helpt. De anonimiteit stelt hen in staat om terreur uit te oefenen. Gevaar bestaat dat als je tegen lieden zoals jij dan opspeelt, de boel alleen maar erger wordt. Vandaar dat het de crew zou sieren om jou een permanente ban te geven...
Op vrijdag 21 februari 2003 19:56 schreef yingyang het volgende:[..]
Van jou slappe gelul word ik trouwens ook ontzettend moe
Kun je niet eens normaal beschaafd nederlands gaan praten inplaats van die oude wijven praat
Voor de jongelui die gepest worden wil ik ff mededelen dat je keihard van je af moet bijten. Een grote mond gebruiken en indien nodig flink erop los moet slaan. Keihard van je af bijten. Die losers pijn laten voelen ook.
Laat ze maar pijn voelen
Dat verdienen ze
Keihard van je afbijten dus !!!!!!!!
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 20:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hier gaat het dus precies om: wat te doen met de misfits of mother nature zoals jij. Ikzelf ga altijd voor negeren, maar, zoals ik schreef, als anderen het treft dan wil ik nog wel eens opspelen. Wat bij mensen die rottig doen in de anonimiteit natuurlijk niets helpt. De anonimiteit stelt hen in staat om terreur uit te oefenen. Gevaar bestaat dat als je tegen lieden zoals jij dan opspeelt, de boel alleen maar erger wordt. Vandaar dat het de crew zou sieren om jou een permanente ban te geven...
quote:Ach ventje toch, je bent vroeger veel gepest en nu betaal je het de wereld dubbel & dwars terug... Lekker in de anonimiteit... Het pesten maakt mensen kapot, het is weer eens bewezen...
Op vrijdag 21 februari 2003 20:13 schreef yingyang het volgende:
Waarom post ik hier nogIk ben de tijd van het pesten al lang voorbij.
Voor de jongelui die gepest worden wil ik ff mededelen dat je keihard van je af moet bijten. Een grote mond gebruiken en indien nodig flink erop los moet slaan. Keihard van je af bijten. Die losers pijn laten voelen ook.
Laat ze maar pijn voelen
Dat verdienen ze
Keihard van je afbijten dus !!!!!!!!
quote:Ik ben zelden gepest. Want toen ze het probeerden werd ik beschermd door mezelf en door anderen.
Op vrijdag 21 februari 2003 20:18 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ach ventje toch, je bent vroeger veel gepest en nu betaal je het de wereld dubbel & dwars terug... Lekker in de anonimiteit... Het pesten maakt mensen kapot, het is weer eens bewezen...
En anoniem ben ik niet. Ik laat hier mijn hele voor en achternaam achter in mijn email adres.
Ik ben niet kapot gemaakt ....ik ben wel het vertrouwen in mensen kwijt geraakt. vooral in jongeren. Mensen zijn slecht ja...das mijn conclusie. En oude wijven zoals jou die zijn saai
quote:U mist geloofwaardigheid.
Op vrijdag 21 februari 2003 20:23 schreef yingyang het volgende:[..]
Ik ben zelden gepest. Want toen ze het probeerden werd ik beschermd door mezelf en door anderen.
En anoniem ben ik niet. Ik laat hier mijn hele voor en achternaam achter in mijn email adres.
Ik ben niet kapot gemaakt ....ik ben wel het vertrouwen in mensen kwijt geraakt. vooral in jongeren. Mensen zijn slecht ja...das mijn conclusie. En oude wijven zoals jou die zijn saai
quote:je snapt wat ik bedoel
Op vrijdag 21 februari 2003 20:06 schreef KingCold het volgende:[..]
Ahah, je hebt dus al een 'vriendje'?
quote:Wat wil je nou
Op vrijdag 21 februari 2003 20:25 schreef Ryan3 het volgende:[..]
U mist geloofwaardigheid.
Rot toch op man
ga een eind fietsen
Doe iets waar je jezelf goed bij voelt.
quote:Wat een gebries...
Op vrijdag 21 februari 2003 20:33 schreef yingyang het volgende:[..]
Wat wil je nou
Rot toch op man
ga een eind fietsen
Doe iets waar je jezelf goed bij voelt.
quote:Beetje gefrustreerd??????????
Op vrijdag 21 februari 2003 19:51 schreef yingyang het volgende:[..]
Wat een bullshit
Jij bovenaan op de rangorde. Dan ben je mij niet tegen gekomen
Maar dat durfde je ook niet. Omdat je dan mij was tegen gekomen en nog meer mensen die mij zouden beschremen. Jij zoekt de zwakkeren uit...omdat je zelf niet sterk genoeg bent voor de sterke mensen.
Zelfs nu heb ik zin om jou een flinke klop voor je kop te geven. Arrogant manneke dat je bent
Vieze klootzak. Alsof jij beter bent
Niet dus
Je was gewoon een loser
Klootzak
Ik ben geen klootzak, mis wat atributen daarvoor....(oftewel ben een meisje).
Maak je geen enkele illusie, ook de sterkere pakte ik aan waar nodig, ik was zeker genoeg van mijzelf en ook ik had als het nodig was back-up, heb nu eenmaal een oudere broer die met zijn vrienden heel wat mensen hebben geterroriseerd toen ze jong waren(ja ook mijn broer heeft daar als volwassen persoon spijt van).
Als je goed gelezen had zou je weten dat ik er niet trots op ben dat ik gepest heb....
Ik heb met zo goed als elk persoon die ik gepest heb later een goede band gehad, hun waren niet zo haatdragend als jij hier toont....
De meeste van die luitjes zaten later ook bij mij op school, met een aantal van hun heb ik nu nogsteeds contact.
Als hun zo haatdragend geweest zouden zijn als jij hier nu toont zou ik nooit geleerd hebben wat pesten nu teweegbracht, dan had ik ze nogsteeds gezien als zielige krijserds die het verdiende om eens een flink pak rammel te krijgen omdat ze het zelf uitdaagde...
Gelukkig waren die personen wijzer als jij en door hun ben ik veranderd.
Ik stond nu eenmaal bovenin de kinder rangorde toendertijd, hoe ik daar kwam geen enkel idee, ik heb me nooit beter dan een ander gevoeld.
Puur menselijk gedrag lieverd, leer maar eens menselijk gerag kennen en doorgronden, dan kan je het ook veranderen........
quote:Een woord heb ik voor jou en dat is..............
Op vrijdag 21 februari 2003 20:42 schreef erodome het volgende:[..]
Beetje gefrustreerd??????????
Maak je geen enkele illusie, ook de sterkere pakte ik aan waar nodig, ik was zeker genoeg van mijzelf en ook ik had als het nodig was back-up, heb nu eenmaal een oudere broer die met zijn vrienden heel wat mensen hebben geterroriseerd toen ze jong waren(ja ook mijn broer heeft daar als volwassen persoon spijt van).
Als je goed gelezen had zou je weten dat ik er niet trots op ben dat ik gepest heb....
Ik heb met zo goed als elk persoon die ik gepest heb later een goede band gehad, hun waren niet zo haatdragend als jij hier toont....
De meeste van die luitjes zaten later ook bij mij op school, met een aantal van hun heb ik nu nogsteeds contact.
Als hun zo haatdragend geweest zouden zijn als jij hier nu toont zou ik nooit geleerd hebben wat pesten nu teweegbracht, dan had ik ze nogsteeds gezien als zielige krijserds die het verdiende om eens een flink pak rammel te krijgen omdat ze het zelf uitdaagde...Gelukkig waren die personen wijzer als jij en door hun ben ik veranderd.
Ik stond nu eenmaal bovenin de kinder rangorde toendertijd, hoe ik daar kwam geen enkel idee, ik heb me nooit beter dan een ander gevoeld.
Puur menselijk gedrag lieverd, leer maar eens menselijk gerag kennen en doorgronden, dan kan je het ook veranderen........
Alsof ik tegen jou moet opkijken
ga toch ff weg....
hier nog een dingus.
Alsof ik respect moet hebben voor jou.
[..]
Als hun zo haatdragend geweest zouden zijn als jij hier nu toont zou ik nooit geleerd hebben wat pesten nu teweegbracht, dan had ik ze nogsteeds gezien als zielige krijserds die het verdiende om eens een flink pak rammel te krijgen omdat ze het zelf uitdaagde...
Gelukkig waren die personen wijzer als jij en door hun ben ik veranderd.
En nu moet ik spijt hebben dat ik jou heb leren kennen zeker
quote:Als jij mij wilt veroordelen op 1 klein dingetje wat al heel erg lang geleden is, ga je gang, be my guest..........
Op vrijdag 21 februari 2003 20:47 schreef yingyang het volgende:[..]
Een woord heb ik voor jou en dat is..............
Alsof ik tegen jou moet opkijken
ga toch ff weg....
hier nog een
dingus.
Alsof ik respect moet hebben voor jou.
Tegen mij opkijken?
Ik hoop dat niemand dat doet, jij dus ook niet, elk mens is gelijkwaardig in mijn ogen, niemand is beter dan een ander.
Respect, ach ook al heb je geen respect voor mij en toon je dat ook heel aardig, ik heb wel respect voor jou.
Ik begrijp dat jij door het trauma wat je is aangedaan niet meer goed naar het groter geheel kan kijken, ik begrijp dat jij mij niet kan vergeven voor dingen die ik andere heb aangedaan.
Geloof me, het heeft me lang gekost om mezelf te vergeven daarvoor, dus ik heb er alle begrip voor dat jij, die je trauma nog niet verwerkt heeft dat zeker niet kan.
Ik wens je heel veel wijsheid toe en verder ben ik klaar met je,
Erodome
quote:Ik GA PITTEN
Op vrijdag 21 februari 2003 20:50 schreef yingyang het volgende:
[quote]Op vrijdag 21 februari 2003 20:42 schreef erodome het volgende:[..]
Als hun zo haatdragend geweest zouden zijn als jij hier nu toont zou ik nooit geleerd hebben wat pesten nu teweegbracht, dan had ik ze nogsteeds gezien als zielige krijserds die het verdiende om eens een flink pak rammel te krijgen omdat ze het zelf uitdaagde...Gelukkig waren die personen wijzer als jij en door hun ben ik veranderd.
daaaaaaaaag......ik ga pitten
quote:Ken je me dan?
Op vrijdag 21 februari 2003 20:50 schreef yingyang het volgende:
[quote]Op vrijdag 21 februari 2003 20:42 schreef erodome het volgende:[..]
quote:We zijn ook niet van de ene dag op de andere dag bevriend geraakt hoor, daar is best wel wat tijd overheen gegaan en heeeeeeeeeeel veel diepe gesprekken.
Op vrijdag 21 februari 2003 20:48 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Nou sorry dat is een ding wat ik niet zou kunnen vriendschap met de pesters .
Ik heb geaccepteerd wat er gebeurd is , maar een vriendschap zit er niet in omdat wat de pesters gedaan hebben tegen mijn grens van vriendschap indruist .
In een vriendschap moet ik me zwak op kunnen stellen en mijn gevoelens kunnen uiten , iemand die gepest heeft heeft misbruik gemaakt van die gevoelens en zo'n persoon kan ik niet vertrouwen.
Ik ga liever met mensen om die me accepteren zoals ik ben , en me in mijn waarde laten , dan mensen die me niet accepteren zoals ik ben.
Vergis je er niet in hoor, ook gepeste mensen kunnen zich heel onbehoorlijk gedragen naar andere mensen toe, ze zijn vaak echt niet alleen maar slachtoffer, zodra ze de kans krijgen zullen ze het ook niet nalaten andere kinderen te pakken...
Zo was het vaak zo dat als 1 kind slachtoffer was, dat andere kinderen die op andere keren het slachtoffer waren om het hardste meepesten en het verste gingen, zelfs zo ver dat de die-hard pesters er wat van zeiden...
quote:Niet serieus op ingaan, erodome...
Op vrijdag 21 februari 2003 20:54 schreef erodome het volgende:[..]
Ken je me dan?
Ik ken jou niet namelijk...
Volgens mij ligt het er mee aan hoe je praat en doet dan hoe je eruit ziet
quote:Dat kan ik me heel goed voorstellen...
Op vrijdag 21 februari 2003 21:06 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat weet ik ook wel , maar juist van het pesten weet ik dat ik daardoor best hard en ongevoelig kan lijken , want juist dat is iets wat ik mee gekregen heb door het pesten .
Toon je niet zwak , toon je emoties niet want dan hebben ze waar je willen , en bij mij is het juist van belang dat ik die gevoelens kan uiten en ik heb niet het idee dat iemand die van die gevoelens uitbuiting heeft gemaakt een vriend van me zou kunnen zijn.
Het is meer dat je accepteerd van ok dat is gebeurd , ik mijn gebied en jij het jouwe , je beiden verder gaat met je leven maar ik weet gewoon van mijzelf dat als eenmaal het vertrouwen in anderen zo geschaad is , het geen vriendschap kan worden . Een vriendschap is gebaseerd op vertrouwen en als het bij mij zo geschaad is dan is daar mee een vriendschap onmogelijk omdat je toch steeds over je schouder moet kijken naar mijn gevoel .
Wel knap van de anderen dat die toch een vriendschap zijn begonnen maar ik moet zeggen ik zou het niet kunnen .
Het is niet iets van haatdraging , maar de basis is er gewoon niet vanaf het begin en dat is iets wat ik van belang vind.
quote:Gelukkig spreek jij wel foutloos ABN
Op vrijdag 21 februari 2003 19:56 schreef yingyang het volgende:[..]
Van jou slappe gelul word ik trouwens ook ontzettend moe
[/sarcasme]
Maar pesten afdoen als een "law of nature" vind ik wel erg zwak hoor, ik kan ook in elk geval even darwin aanwentelen als excuus dat ik mijn buurman zijn hersens insla of zijn vrouw in haar hol neem maar daar begint dus zoiets als beschaving en zelfreflectie (waar darwin iets minder over heeft geschreven). En als kind mag je dat ook al ontwikkelen, zoniet ben je gewoon een onaangepast gefrustreerd individu. Pesters hebben aanvankelijk thuis vaak meer moeilijkheden dan gepeste kinderen!!!
quote:Ik zeg niet dat er niets aan gedaan kan worden....
Op vrijdag 21 februari 2003 21:30 schreef kamagurka het volgende:
Echt een topic voor fok-eikeltjes![]()
Maar pesten afdoen als een "law of nature" vind ik wel erg zwak hoor, ik kan ook in elk geval even darwin aanwentelen als excuus dat ik mijn buurman zijn hersens insla of zijn vrouw in haar hol neem maar daar begint dus zoiets als beschaving en zelfreflectie (waar darwin iets minder over heeft geschreven). En als kind mag je dat ook al ontwikkelen, zoniet ben je gewoon een onaangepast gefrustreerd individu. Pesters hebben aanvankelijk thuis vaak meer moeilijkheden dan gepeste kinderen!!!
Maar het is en blijft in de basis natuurlijk gedrag, niet wenselijk dat is waar, maar wel natuurlijk.
Ik neem honden even als voorbeeld, voer-agressie is niet wenselijk, we willen niet dat onze hond ons in de handen bijt als we bij zijn voer komen.
Maar het is puur natuurlijk gedrag, voedsel compentitie.
Je kan het eruit halen, maar daar moet je tegen instincten ingaan en dat kost moeite...
Kijk eens naar de dierenwereld, daar word enorm gepest, die staat bol van vooroordelen.
Als je als zwarte wolf bij de artische witte wolven komt hoef je echt niet te verwachten dat ze je accepteren, je mag al blij zijn als ze je niet afmaken...
Wij mensen zijn zover dat we instincten achter ons laten, maar dat betekend niet dat onze instincten niet nog in ons zitten, vooral bij kinderen zijn deze instincten vaak nog sterk.
Daardoor is het een gecompliceert probleem, het is te doen, als je maar alle kanten belicht en niet alleen de aandacht op de pesters vestigd.
Het gaat om zelfvertrouwen en uitstraling!!! Dat is erg belangrijk...
Maar natuurlijk zijn er ook etters de je pesten omdat je anders bent
(bril, puisten, rood haar, dik, dun, etc..). In zo'n geval gaat het om je reactie....om het maar bot te zeggen...je moet er gewoon schijt aan hebben en het negeren..niet gaan huilen of zoiets.
Succes.
Toch nooit last van gehad, buiten de gymlessen om. Vreemden die onlieve dingen schreeuwen, maar laat ze lekker. Vreemd genoeg had ik er binnen school nooit last van. Tot en met de tweede klas ben ik eigenlijk aan klassen gewend waarin iedereen met iedereen goed op kon schieten, zo ongeveer. Prachtig, die dorpsschooltjes!
Nou ja, okay, op een uitzondering van de basisschool na. Meisje van een klas lager dat zo ongeveer door iedereen gepest werd. Ik had op een gegeven moment even niet meer door waarom het gedaan werd dus ik besloot te kappen. Werd ze spontaan verliefd op me, dat was dan weer een vervelende bijwerking. Moet bekennen dat ik sindsdien niet meer zo aardig tegen haar heb gedaan....
Wat ik hiermee zeggen wil? Och, gewoon even hardop denken. Mag ik?
quote:Jaja ik hoor je wel lieverd. Maar ik denk dus niet dat je te snel dierenvoorbeelden moet aanhalen (alhoewel dat vaak leerzaam en nuttig is), want dan reduceer je het probleem dus tot: "die duif doet het ook, dus het is goed". Ik weet heel veel over dieren (hint-darwin), maar probeer toch ook het probleem te onderkennen, en dat is dat je als mens op een gegeven moment empatie moet leren ontwikkelen, verplaatsen in de ellende van iemand anders. Doe je dat niet, spoort er echt iets aan JOU! Niet aan degene op wie je je frustraties koelt.
Op vrijdag 21 februari 2003 21:42 schreef erodome het volgende:[..]
Ik zeg niet dat er niets aan gedaan kan worden....
Ik zeg ook niet dat je het moet goedkeuren en moet accepteren.Maar het is en blijft in de basis natuurlijk gedrag, niet wenselijk dat is waar, maar wel natuurlijk.
Ik neem honden even als voorbeeld, voer-agressie is niet wenselijk, we willen niet dat onze hond ons in de handen bijt als we bij zijn voer komen.
Maar het is puur natuurlijk gedrag, voedsel compentitie.Je kan het eruit halen, maar daar moet je tegen instincten ingaan en dat kost moeite...
Kijk eens naar de dierenwereld, daar word enorm gepest, die staat bol van vooroordelen.
Als je als zwarte wolf bij de artische witte wolven komt hoef je echt niet te verwachten dat ze je accepteren, je mag al blij zijn als ze je niet afmaken...
Wij mensen zijn zover dat we instincten achter ons laten, maar dat betekend niet dat onze instincten niet nog in ons zitten, vooral bij kinderen zijn deze instincten vaak nog sterk.
Daardoor is het een gecompliceert probleem, het is te doen, als je maar alle kanten belicht en niet alleen de aandacht op de pesters vestigd.
Ik heb nog steeds wel eens dat ik me zorgen maak over hoe ik overkom bij anderen enzo, maar dat is lang niet zo erg meer als eerst. Wel opmerkelijk dat zodra ik oude klasgenoten weer zie met wie ik het niet zo op had, dat ik me dan gelijk weer de gepeste sukkel voel (alsof je terugkeert in je oude rol)...
Maar goed... op de 1 of andere manier ruiken veel mensen gewoon of je onzeker bent of niet en maken ze er misbruik van.. dat is iig mijn ervaring...
Dan blijf je een fout persoontje. Met veel slechte gewoontes. Meer sadisme in mijn ogen. Je ziet iemand leiden en je beleefd er plezier aan En je doet er alles aan om die persoon het leven zuur te maken
Nogmaals ik ben niet vaak gepest. Maar ik heb in mijn verleden mensen gezien die echt zwaar gepest werden. En om dat te zien deed me pijn.
En het lijkt me raar dat je vrienden wordt met je slachtoffers.
Dat moest ik ff kwijt
quote:Praat toch normaal
Op vrijdag 21 februari 2003 21:42 schreef erodome het volgende:[..]
Ik zeg niet dat er niets aan gedaan kan worden....
Ik zeg ook niet dat je het moet goedkeuren en moet accepteren.Maar het is en blijft in de basis natuurlijk gedrag, niet wenselijk dat is waar, maar wel natuurlijk.
Maar het is puur natuurlijk gedrag, voedsel compentitie.Je kan het eruit halen, maar daar moet je tegen instincten ingaan en dat kost moeite...
Het is niet normaal dat je een mens slecht behandelt en pest. Wat praat jij toch een onzin. Je dient mensen gelijk te behandelen. En ga niet dom praten over natuur. Mensen zijn verstandig en ontwikkeld genoeg om te weten wat ze doen.
Als je de zwakste uitkiest om te pesten dan ben je gewoon sadistisch en slecht. Dan ben je een kut persoon die kut is dus
Ik haat pesters en ander tuig.
Ik heb gezien dat mensen hakenkruizen bij anderen op de rug tekenden. Zo laag vond men die andere persoon
En om nou mensen met dieren te gaan vergelijken Ik vind het maar raar. Mensen zijn bewuster van zichzelf en dieren handelen zonder te denken.
Mensen weten zeer zeker wat ze doen.
[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 22-02-2003 03:22]
quote:Ik hoop dat dat ironisch bedoeld was...
Ik lees hier trouwens wel erg veel vehalen over gepest zijn of gepest worden. Stom eigenlijk dat je dan op het moment zelf denkt dat jij de enige bent die dat overkomt, en dat iedereen populairder en cooler is dan jij.
Wat ik ook even niet begrijp is dat hier mensen 'kattig' en 'aggressief' genoemd worden, terwijl er ook gezegd wordt (niet noodzakelijkerwijs door dezelfde personen) dat gepeste mensen het over zichzelf afroepen doordat ze teveel over zich laten lopen. Laat je eens een keer niet over je lopen, is het wéér niet goed.
quote:Ik denk dat dat anders is bedoeld. Er zijn mensen die bij het minste of geringste kwaad en aangebrand reageren en dus vrij agressief zijn, vaak worden die juist gepest omdat ze laten merken dat ze er mee zitten. Dat staat dus los van kinderen die gepest worden omdat ze juist over zich heen laten lopen. Maar het gebeurt wel allebei. Kinderen die heel snel driftig worden zijn ook vaak pestslachtoffertjes.
Op zaterdag 22 februari 2003 18:36 schreef Pascalle27 het volgende:Wat ik ook even niet begrijp is dat hier mensen 'kattig' en 'aggressief' genoemd worden, terwijl er ook gezegd wordt (niet noodzakelijkerwijs door dezelfde personen) dat gepeste mensen het over zichzelf afroepen doordat ze teveel over zich laten lopen. Laat je eens een keer niet over je lopen, is het wéér niet goed.
quote:en mag ik vanuit een ex-pesters standpunt zeggen:
Op zaterdag 22 februari 2003 18:38 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik denk dat dat anders is bedoeld. Er zijn mensen die bij het minste of geringste kwaad en aangebrand reageren en dus vrij agressief zijn, vaak worden die juist gepest omdat ze laten merken dat ze er mee zitten. Dat staat dus los van kinderen die gepest worden omdat ze juist over zich heen laten lopen. Maar het gebeurt wel allebei. Kinderen die heel snel driftig worden zijn ook vaak pestslachtoffertjes.
quote:Zooo...stoer zeg
Op zaterdag 22 februari 2003 18:42 schreef Fliepke het volgende:en mag ik vanuit een ex-pesters standpunt zeggen:
Dat dat de ALLERleukste zijn om te pesten![]()
![]()
sorry
quote:Nee sorry, het spijt me
Op zaterdag 22 februari 2003 18:44 schreef Angeles het volgende:[..]
Zooo...stoer zeg
Maar zoals gezegd, structureel pesten doe ik niet meer aan. plagen wel, maar dat mag en ik ken mn grenzen
[edit] trouwens dit is geen voorbeeld van pesten, want dat is structureel...
dit was een welgemikt burgpieper grapje met een propje... plagen dus
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Fliepke op 22-02-2003 18:49]
quote:Plagen is ook wat anders natuurlijk, da's wel okee.
Op zaterdag 22 februari 2003 18:47 schreef Fliepke het volgende:structureel pesten doe ik niet meer aan. plagen wel, maar dat mag en ik ken mn grenzen
quote:Plagen zet zich wel heel snel om in pesten...
Op zaterdag 22 februari 2003 18:49 schreef Angeles het volgende:[..]
Plagen is ook wat anders natuurlijk, da's wel okee.
maar dat doe ik dus niet meer
quote:pesten is voor kinderen, maar het komt overal voor...
Op zaterdag 22 februari 2003 18:51 schreef yingyang het volgende:
Dit topic is eigenlijk te kinderachtig voor woorden.Pesten is voor kinderen
quote:volwassenen kunnen ook pesten ja
Op zaterdag 22 februari 2003 18:52 schreef Fliepke het volgende:[..]
pesten is voor kinderen, maar het komt overal voor...
Bij alle leeftijden, alleen wordt het steeds subtieler
Maar als je die volwassen mensen goed aanpakt dan spreken ze je voor altijd met U aan
Volwassen mensen die pesten zijn lager dan laag en die verdienen minder dan weinig.
quote:Erm, ik denk dat genoeg bazen van nederland ook heel goed kunnen pesten...
Op zaterdag 22 februari 2003 19:03 schreef yingyang het volgende:[..]
volwassenen kunnen ook pesten ja
Maar als je die volwassen mensen goed aanpakt dan spreken ze je voor altijd met U aan
Volwassen mensen die pesten zijn lager dan laag en die verdienen minder dan weinig.
Althans ik ga ervanuit dat ik ook baas word, en ik kan dat namelijk ook heel goed
quote:Mensen kunnen -gelukkig- veranderen. Wat dat betreft heb ik een heel mooi voorbeeld gezien op mijn werk, een jaar of twee geleden. Ik kwam daar weer terug, nadat ik er een tijdje uitgeweest was, en in de tussentijd was daar een jongen komen werken, die me ergens wel bekend voorkwam, maar omdat hij zo'n onmogelijk vriendelijke oogopslag had, kon ik m niet plaatsen. Totdat een collega hem bij zijn naam aansprak. Oooooooops... Mijn eerste reaktie was 'wegwezen hier!', terwijl ik van zo'n soort gedachte al jaaaaren geen last meer gehad had.
Op vrijdag 21 februari 2003 20:48 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Nou sorry dat is een ding wat ik niet zou kunnen vriendschap met de pesters .
Ik heb geaccepteerd wat er gebeurd is , maar een vriendschap zit er niet in omdat wat de pesters gedaan hebben tegen mijn grens van vriendschap indruist .
In een vriendschap moet ik me zwak op kunnen stellen en mijn gevoelens kunnen uiten , iemand die gepest heeft heeft misbruik gemaakt van die gevoelens en zo'n persoon kan ik niet vertrouwen.
Ik ga liever met mensen om die me accepteren zoals ik ben , en me in mijn waarde laten , dan mensen die me niet accepteren zoals ik ben.
quote:Mee eens, mee eens! Maar op de een of andere manier heb ik het gevoel, dat dat in het geval van heaven7 niet zo werkt (heaven, correct me if i'm wrong...!) en ik doelde eigenlijk vooral op de manier waarop er op haar reakties gereageerd werd. Maar nogmaals, ook de driftkoppies worden gepakt, zoals degene die na jou postte ook al duidelijk gemaakt heeft. Maar de vraag is, wanneer is iemand gewoon een driftkop, en wanneer is iemand assertief of zelfs aggressief (hoe je het ook noemen wilt) geworden juist dóór het pesten?
Op zaterdag 22 februari 2003 18:38 schreef Angeles het volgende:[..]
Ik denk dat dat anders is bedoeld. Er zijn mensen die bij het minste of geringste kwaad en aangebrand reageren en dus vrij agressief zijn, vaak worden die juist gepest omdat ze laten merken dat ze er mee zitten. Dat staat dus los van kinderen die gepest worden omdat ze juist over zich heen laten lopen. Maar het gebeurt wel allebei. Kinderen die heel snel driftig worden zijn ook vaak pestslachtoffertjes.
Mensen die gepest worden, hebben meestal ook een complex, probeer hier over te praten met andere mensen. Ga in een gevechtsport, en je assertieviteits peil schiet met 75% omhoog.
quote:Ja ik ben het wel met je eens, die gene die mij gepest hebben zal ik nooit vergeven. Van mij part mogen e dood vallen. Ook al bieden ze hun excuses aan, het kan mij gewoon niet schelen. De schade is al gedaan, en simpel even 'sorry' zeggen om er vanaf te komen is voor mij niet genoeg
Op zaterdag 22 februari 2003 02:57 schreef yingyang het volgende:
Ik ben van mening dat pesten in je karakter zit. Als je eenmaal gepest hebt en er plezier aan beleefd hebt dan ben je in mijn ogen een fout persoontje. Dan zit sadisme in je karakter. En dat groeit er niet uit. Never en nooit.Dan blijf je een fout persoontje. Met veel slechte gewoontes. Meer sadisme in mijn ogen. Je ziet iemand leiden en je beleefd er plezier aan
En je doet er alles aan om die persoon het leven zuur te maken
Nogmaals ik ben niet vaak gepest. Maar ik heb in mijn verleden mensen gezien die echt zwaar gepest werden. En om dat te zien deed me pijn.
En het lijkt me raar dat je vrienden wordt met je slachtoffers.
[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 23-02-2003 23:27]
quote:Ik denk er ook zo over, iedereen die mij ooit gepest heeft zal ik nooit vergeven voor wat ze me aangedaan hebben. Excuses van mijn pesters zijn alleen praatjes en kunnen het niet meer goed maken, niets wat hun kunnen zeggen/doen kan dat. Het zal me ook verder aan me reet oxideren hoe het met hun gaat of wat ze willen...
Op zondag 23 februari 2003 20:22 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Ja ik ben het wel met je eens, die gene die mij gepest hebben zal ik nooit vergeven. Van mij part mogen e dood vallen. Ook al bieden ze hun excoses aan, het kan mij gewoon niet schelen. De schade is al gedaan, en simple even 'sorry' zeggen om er vanaf te komen is voor mij niet genoeg
Voor mij mogen ze net zo goed in de stront zakken...
quote:Rustig... rustig...
Op vrijdag 21 februari 2003 19:51 schreef yingyang het volgende:[..]
Wat een bullshit
Jij bovenaan op de rangorde. Dan ben je mij niet tegen gekomen
Maar dat durfde je ook niet. Omdat je dan mij was tegen gekomen en nog meer mensen die mij zouden beschremen. Jij zoekt de zwakkeren uit...omdat je zelf niet sterk genoeg bent voor de sterke mensen.
Zelfs nu heb ik zin om jou een flinke klop voor je kop te geven. Arrogant manneke dat je bent
Vieze klootzak. Alsof jij beter bent
Niet dus
Je was gewoon een loser
Klootzak
Ze wist niet beter. En niemand staat hier bovenaan een rangorde, ook jij niet.
Goed?
quote:Hier sluit ik me helemaal bij aan....
Op woensdag 26 februari 2003 21:07 schreef Pascalle27 het volgende:[..]
Rustig... rustig...
Ze wist niet beter. En niemand staat hier bovenaan een rangorde, ook jij niet.
Goed?
quote:
quote:Het fout dat je errug gepest wordt is omdat je je errug onzeker voelt over jezelf... Je houd je dan afzijdig van de groep...
En aangezien al die vervelende klote pubbers de zwakste (de alleenstaande) pakken ben je wederom de l*l...
Ik heb het ook gehad... Mega geterroriseerd door een leraar uit groep 7 + 8 die heeft mijn leven tot een hel gemaakt omdat ik volgens hem anders was omdat ik van het LOM onderwijs afkwam (wat onzin was, want ik was op dat moment beter in grote groepen (was probeleem dus daarom naar LOM) en was slimmer dan de meeste van de klas) maar hij vond dat ik anders was...
Hij behandelde me ook anders en liet de rest mij ook anders behandelen... Ik dacht dat dit normaal was en deed er verder niet aan.... Op de middelbare school heeft dit een paar jaar door gesukkeld vanwege mijn verlegenheid... Toen is het afgenomen omdat ik de instelling had van: "Als je me niet aardig vind fuck u! Ik mag jou ook niet..."
Maar mijn haat tegen die leeraar is nog steeds niet verdwenen en door dat voorval ben ik nog steeds errug onzeker...
Terwijl ik diep in mn hart wel weet dat die leraar zwaar ongelijk heeft... Hij zei dat het nooit iets zou worden.. Dat ik VBO moest doen en in de fabriek moest staan, maar nu doe ik een HBO Informatica opleiding ben gelukkig in de liefde en vrij gelukkig met mij.... Maar nog kan ik me nog errug kut over het pesten voelen het laat echt een indruk achter op je!! Ik kan die man wel vermoorden!!
Als jullie me verhaal niet boeiend vinden lekker belangrijk ik ben het kwijt!
Natuurlijk is pesten een van de ergste dingen die je iemand aan kunt doen, en gepest worden is een van de ergste dingen die je kan overkomen.
Maar mensen kunnen veranderen... zoals erodome bijvoorbeeld, zij heeft op tijd ingezien dat ze met pesten andere mensen heel erg kwetste. En vaak is dat het probleem; mensen die anderen pesten, zien de gevolgen ervan niet. Zij denken vaak "dat zijn gewoon rare mensen, ze verdienen het om gepest te worden".
Zo is er het klassieke voorbeeld van een meisje op de basisschool die heel erg uit haar mond stinkt. Haar klasgenoten denken "getver, wat stinkt zij" en gaan haar pesten, in de hoop dat ze in het vervolg aandacht gaat besteden aan haar mondhygiėne. Maar het meisje voelt zich alleen maar miserabel erdoor, en het pesten werkt enkel averechts. Het is hard, maar dit is volgens mij hoe pesters denken. (Misschien kan anders erodome dit nog toelichten?)
Het is wel zo dat er mensen zijn die pesten óm het pesten. Die koste wat het kost een slachtoffer nodig hebben, en die het als hun levensdoel zien om andere mensen miserabel te maken. Zulke mensen vind ik vreselijk, maar ook dié mensen kunnen veranderen.
Zoals ik in mijn beginpost al schreef, ben ik vroeger gepest. Op de basisschool was dat... maar ik ben die mensen niet uit de weg gegaan. Tien jaar na groep 8 heb ik als enige het initiatief genomen om een reunie te organiseren. En ik ben daar "open minded" naartoe gegaan. Het bleek heel gezellig te zijn, en ik had de mensen die mij gepest hadden allang vergeven. Want daar draait het vaak om, vergeven.
Ook kwam ik erachter dat er veel misverstanden bestonden over dingen die vroeger gebeurd waren... zo mocht ik op de basisschool een klas overslaan, omdat ik al op mijn 4e kon lezen. Nu achteraf bleek, dat iedereen uit mijn klas had gedacht dat ik die klas over mocht slaan, omdat ik zo mooi kon zingen ( ). Helemaal niks van waar dus, maar dat wekt bijvoorbeeld wel jaloezie op.
In mijn klas op de basisschool zat nog een jongen die gepest werd. Deze jongen heeft het niet op kunnen brengen om bij de reunie aanwezig te zijn, en daar had iedereen respect voor. Met z'n allen hebben we daar nog even over gepraat, en het blijkt dat iedereen achteraf ontzettend veel spijt heeft dat ze die jongen zo hebben gepest vroeger. Wederom bleek dat het berust was op misverstanden, maar ook op onbegrip.
Wat ik nu probeer te zeggen: mensen kunnen veranderen. Mensen als erodome, die aangeven dat ze spijt hebben van wat ze vroeger gedaan hebben. En als de spijt die ze tonen dan oprecht is... waarom zou je die mensen dan nog haten? Waarom is het zo moeilijk om te vergeven, als mensen zijn veranderd?
Ik heb juist gemerkt dat vergeven, en opnieuw de confrontatie aangaan, voor mij een hele goede manier is om mijn oude wrok voorgoed overboord te gooien.
Zo was er 1 gezin dat door echt iedereen gepest werd(ook door de andere gepeste).
Dit kwam omdat ze gewoonweg een hele rare moeder hadden(doorgedraaide kinderpsychologe), je kent ze wel van die ouders die bij het minste of gerinste gaan lopen krijsen naar kinderen en die als er een klein dingetje gebeurt(wat echt niets voorsteld) gelijk bij je ouders op de stoep stond te gillen(ja letterlijk!!!!!!).
Het was(en is nogsteeds) een heel gek mens en daar denkt de hele buurt(inc volwassenen) hetzelfde over.
Haar kinderen zijn(sorry) nogsteeds erg raar, dat komt echt niet alleen door het pesten, maar ook door hun moeder.
Altijd hadden ze een grote bek, terwijl ze juist heel onzeker waren, altijd rare kleding, slonsig, niet schoon, nooit meedoen met iemand(ook al werden ze gevraagd), altijd die moeder die zich echt overal mee bemoeide...
Ging het dan beter en deden de kids eindelijk mee en werden ze niet meer zo gepest dan was er wel een klein ruzietje(wat heel normaal is onder kinderen, geen gepest dus) dan kwam gelijk die moeder er weer bij met alles erop en eraan en verpeste alles.
Het is zelfs zo geweest dat de dochter van die familie in haar tienerjaren eens op een verjaardag was waar ik ook was.
Haar moeder kwam s'avonds langs(het was een pyama party, de jongens zouden om 11 uur weggaan) met een hoop gegil dat het onzedelijk was dat haar dochter zwanger zou worden, dat er orgie's waren(!!!!!!!!!!!!! we waren 12 jaar!!!!!!!!!!!!!!!!).
In mijn kinderogen waren ze echt raar en vroegen ze er echt zelf om.
Later zie je in dat die kinderen enorm te lijden hebben gehad, zowel onder hun moeder als onder ons...
quote:Je wordt echt niet geboren als 'loser', soms word je zo GEMAAKT. Als jij systematisch genegeerd wordt door je klasgenootjes, veranderd je vanzelf van een leuk gezellig mens in een stil, teruggetrokken iemand die niet veel reageert. Iemand kiest er vaak niet eens voor 'loser'-gedrag te vertonen, er zit vaak heel wat meer achter.
quote:Er is idd een mogenlijkheid dat mensen veranderen. Maar daar gaat het niet om vind ik. Door te veranderen help je mij niet, alleen maar jezelf. De 'schade' (Waar ik de rest van mn leven met mij mee draag) is al gedaan, en door simpel te veranderen vergaat deze schade echt niet. Ik kan deze mensen daarom ook niet vergeven. Het beste voor hun is gewoon uit mijn leven te blijven.
Op vrijdag 28 februari 2003 10:05 schreef Christine het volgende:Wat ik nu probeer te zeggen: mensen kunnen veranderen. Mensen als erodome, die aangeven dat ze spijt hebben van wat ze vroeger gedaan hebben. En als de spijt die ze tonen dan oprecht is... waarom zou je die mensen dan nog haten? Waarom is het zo moeilijk om te vergeven, als mensen zijn veranderd?
Ik kwam een keer in een discotheek 2 van die 'pesters', die mij altijd voor homo uitmaakte (wat niet waar was/is) tegen. Ze deden overdreven aardig tegen me, ik deed gewoon alsof ik ze niet kende en ook niet wilde kennen. Doodvallen konden ze voor mij
quote:Helaas is dit een "maakbare samenleving" in elke zin van het woord.. Ook de negatieve kant op
Op vrijdag 28 februari 2003 14:37 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Je wordt echt niet geboren als 'loser', soms word je zo GEMAAKT. Als jij systematisch genegeerd wordt door je klasgenootjes, veranderd je vanzelf van een leuk gezellig mens in een stil, teruggetrokken iemand die niet veel reageert. Iemand kiest er vaak niet eens voor 'loser'-gedrag te vertonen, er zit vaak heel wat meer achter.
quote:Vooral dat laatste, daar kan ik niets, maar dan ook niets tegenin brengen. Maar iets toe te voegen (van mijzelf; je hoeft het er dus niet mee eens te zijn.) heb ik zeker wel, namelijk:
Op vrijdag 28 februari 2003 16:27 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Er is idd een mogenlijkheid dat mensen veranderen. Maar daar gaat het niet om vind ik. Door te veranderen help je mij niet, alleen maar jezelf. De 'schade' (Waar ik de rest van mn leven met mij mee draag) is al gedaan, en door simpel te veranderen vergaat deze schade echt niet.
En 'door te veranderen help je mij niet, alleen maar jezelf'. Idd, maar door te vergeven help jij hun weer niet, je hebt zelfs kans dat sommigen zich nog schuldiger gaan voelen, dan help je alleen jezelf. En daar draait het om.
quote:Ik denk dat heel veel pesten gebaseerd is op misverstanden. En dan zijn kinderen vooral erg hard, alles wat buiten de standaarden van de massa valt is voor hun 'raar'.
Op vrijdag 28 februari 2003 10:05 schreef Christine het volgende:
(...)
In mijn klas op de basisschool zat nog een jongen die gepest werd. Deze jongen heeft het niet op kunnen brengen om bij de reunie aanwezig te zijn, en daar had iedereen respect voor. Met z'n allen hebben we daar nog even over gepraat, en het blijkt dat iedereen achteraf ontzettend veel spijt heeft dat ze die jongen zo hebben gepest vroeger. Wederom bleek dat het berust was op misverstanden, maar ook op onbegrip.
(...)
En zoals Semtex zegt, als je dat vaak genoeg verteld wordt, dan ga je vanzelf geloven dat je raar bent. Dat motiveert natuurlijk niet om ze ook eens te tonen hoe je zelf bent en tegen de gevestigde ideeen in opstand te komen. Dat zie je vaak pas achteraf.
Zo ook met mij. De wereld snapte mij niet, of wilde mij niet begrijpen, en dus was ik de lul. En helemaal omdat ik zelf ook niet veel van de wereld begreep. Maar ook ik ben veranderd Je kan dan wel zeggen dat er schade is aangedaan door het pesten, maar ik heb geleerd dat je van alles wat je meemaakt het goede eruit kan zoeken en dat in je eigen voordeel gebruiken. Niet om egoistisch te zijn, maar er is niemand in de wereld belangrijker dan jezelf. En dat is (denk ik) juist waar pesters je mee proberen te pakken: jij bent niets, ik ben beter. Zie daar maar eens tegen in te gaan
Ik ben vanaf de basisschool t/m de tweede klas van de middelbare school ook veel gepest (zat inmiddels ook al 8 jaren met ze in een klas).
Omdat ik een beetje mollig was, een bril droeg, de beste van de klas was (cq lieffie juf/meester) en ook wel truttige (al zeg ik het nu) setjes rondliep.
Toen ik 14 was ben ik uit eigen beweging van deze school afgegaan.
De leraren van deze school (die ik toch al niet mocht met hun middeleeuws regime) zeiden me vanaf toen ook niet meer eens gedag.....
( ik was goede reclame en ze snapten me beslissing ook absoluut niet)-
Naar een school waar ik nooit eerder van had gehoord en waar ik dus ook niemand kende.
Vanaf toen ben ik nooit meer gepest.......
[Dit bericht is gewijzigd door Snappie op 03-03-2003 17:37]
quote:Maar ook mensen met een normaal / knap uiterlijk kunnen worden gepest
Op donderdag 20 februari 2003 17:18 schreef valtwelmee het volgende:
Pesten gebeurd dat niet tussen groep 5 en de 2 of 3e klas middelbare school??
Ik bedoel volgens mij duurt zoiets echt niet heel je leven...
Ik denk veel mensen weleens iemand hebben gepest, en jah om eerlijk te zijn pak je dan de meest lelijke en degeen die het minst zelfvertrouwen heeft!!..
Zo zit de natuur in elkaar en je word er hard van toch??
Wat ik altijd zeg: what doesnt kill you, makes you stronger!!
quote:Kan me hier absoluut in vinden... Ben ook nogsteeds onzeker. Ben hier op Fok! ook veel vrijer in de omgang dan irl. Over vier jaar durf ik misschien mijn eerste foto'tje op Fok! te gooien. En meetings... jah... het lijkt me gezellig, maar... het is toch altijd even slikken... Zal t waarschijnlijk alleen maar met een vast (slowchat-)groepje doen... en dan nog is het ze-nu-wen!!!
Op woensdag 5 maart 2003 00:50 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Maar ook mensen met een normaal / knap uiterlijk kunnen worden gepest
Zelf ben ik gepest op de middelbare school en heb altijd geloofd dat ik lelijk was. Volgens anderen was dit juist helemaal niet zo. Ze kunnen je dus ook "pakken" omdat ze jaloers zijn op je en zichzelf onzeker voelen en door een ander te kleineren eigenwaarde willen opbouwen. Lekker ziekelijke manier om zelfvertrouwen op te bouwen, bah
Wel zijn pestslachtoffers vaak onzekere mensen / verlegen, waardoor ze iets uitstralen dat de ander aangrijpt om ze tot zondebok te bombarderen.
Nog steeds ben ik onzekerdoor het gepest van vroeger. Zoiets heeft ingrijpende gevolgen en ik denk dat het ook op de werkvloer gebeurd, dus dat het niet perse aan de middelbare schooltijd is gebonden, helaas. Alleen is de manier van pesten bij volwassenen wel anders dan bij kindereren / tieners
quote:Vaak gaan ze het dan vaker doen is mijn ervaring, Omdat ze dan weten dat je hapt, Hier renden ze dan snel naar een leraartje die nogal machtsgeil was en je dan goed lang liet nakomen
Op maandag 3 maart 2003 00:56 schreef EggsTC het volgende:
Je straalt het zeker uit... Ze zien je reacties op opmerkingen van ze, en weten daarop door te spelen. Als jij op de middelbare school komt, en de eerste die een kutopmerking tegen jouw maakt gelijk een paar keer op zn bek ramt... dan laten ze het wel de volgende keer.
quote:Hebben we het hier over echt Pesten of treiteren. Er is nogal een groot verschil namelijk.
Op donderdag 20 februari 2003 16:59 schreef Christine het volgende:Zelf ben ik op de basisschool gepest, en nog steeds maak ik voor veel mensen een gemakkelijk slachtoffer. Komt het misschien daardoor? Dat je nooit geleerd hebt om jezelf te verdedigen, of voor jezelf op te komen? Of ligt zoiets aan je houding...?
quote:Idd.
Op vrijdag 7 maart 2003 14:35 schreef ArmaniMania het volgende:
Wat ik me nu afvraag, wordt je gepest door 1 iemand of meerdere. Want daar zit ook een wereld van verschil in.
quote:Over allebei. Maar ik blijk voornamelijk een heel gemakkelijk "slachtoffer" te zijn voor kleine treitereitjes, en vaak lach ik daar hard om (wat moet je anders).
Op vrijdag 7 maart 2003 14:38 schreef Rennie het volgende:
Hebben we het hier over echt Pesten of treiteren. Er is nogal een groot verschil namelijk.
quote:beetje pester vormt toch wel een groepje om zich heen, die zijn visie ook draagt, anders pest het niet zo gemakkelijk. stel je bent een dag niet aanwezig ofzo...
Op vrijdag 7 maart 2003 14:35 schreef ArmaniMania het volgende:
Wat ik me nu afvraag, wordt je gepest door 1 iemand of meerdere. Want daar zit ook een wereld van verschil in.
quote:Dat ben ik niet met je eens, het kan ook 1 iemand zijn die de pik op je heeft.
Op vrijdag 7 maart 2003 17:27 schreef Fliepke het volgende:[..]
beetje pester vormt toch wel een groepje om zich heen, die zijn visie ook draagt, anders pest het niet zo gemakkelijk. stel je bent een dag niet aanwezig ofzo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |