abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker zondag 26 januari 2025 @ 12:25:19 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216436331
Belgische politie zoekt Heidi (toen 26); jonge moeder van drie kindjes die al in 2010 vermist raakte.
quote:
Belgische politie zoekt Heidi (26), jonge moeder van drie kindjes die al in 2010 vermist raakte: ‘Niemand heeft toen aangifte gedaan’

Heidi De Schepper, een jonge moeder uit Balen in België, is al sinds 2010 vermist, maar dat ontdekte de politie pas vorig jaar. Niemand deed namelijk aangifte van de verdwijning van de toen 26-jarige vrouw, zelfs haar vriend niet. De speurders tasten volledig in het duister. ,,Volgens haar vriend was ze van de ene op de andere dag plots verdwenen”, zegt het parket van Antwerpen tegen het Vlaamse opsporingsprogramma Faroek.

‘Dit is de vrouw die al sinds 2010 vermist is.’ Kristof Aerts van het parket van Antwerpen toont in het programma foto’s van Heidi De Schepper, een jonge vrouw met lange bruine en blonde lokken. Op een foto is te zien hoe ze samen met haar vriend en oudste zoontje een bezoek brengt aan de markt van Balen. Zij duwt de kinderwagen, hij houdt de hond aan de lijn. Op een andere foto is Heidi druk in de weer in de keuken. Samen met haar zoon is ze cupcakes aan het bakken. ‘Ze is duidelijk een aanwezige moeder, dat maakt het heel vreemd dat ze plots verdwenen is.’

‘Van de ene op de andere dag verdwenen’
De politie weet niet wanneer Heidi precies verdwenen is. Vast staat dat ze in 2010 vermist raakte, maar niemand deed toen aangifte, ook haar vriend niet. Toen hij onlangs voor het eerst werd verhoord, verklaarde hij ‘dat Heidi van de ene op de andere dag was verdwenen en dat ook al haar spullen verdwenen waren’, zegt Aerts.

Op het moment van haar verdwijning is Heidi 26 jaar. Ze woont met haar vriend in een huurhuis in een rustige straat in Balen. Samen hebben ze drie zoontjes van 2, 3 en 7 jaar. Heidi heeft geen baan, ze zorgt voor het huishouden en de kinderen: ,,Daardoor had ze eigenlijk weinig sociale contacten in Balen", zegt Aerts.

Ook met haar ouders had Heidi geen contact meer. Ze wordt op 12 maart 1984 geboren en groeit op in Merksem. Als tiener gaat ze naar het SISO 2, een kappersschool in Deurne. Heidi heeft een moeilijke jeugd. Zodra ze 18 is, verhuist ze naar haar vriend in Balen en verbreekt ze alle contact met haar eigen familie. ,,Het lijkt erop dat Heidi geïsoleerd leefde”, zegt Aerts. ,,Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom 14 jaar lang niemand aangifte heeft gedaan van haar verdwijning.”

Laatste teken van leven
De verdwijning komt pas vorig jaar aan het licht wanneer de school van een van haar kinderen Heidi wil bereiken en dat niet lukt. ,,Het afgelopen jaar is er heel wat onderzoek gevoerd om te achterhalen of er ergens een spoor is van Heidi, eventueel in het buitenland, maar dat heeft tot nu toe nog niks opgeleverd”, aldus Aerts.

Uit het onderzoek blijkt dat op 6 mei 2010 een voorlopig rijbewijs op naam van Heidi De Schepper is afgehaald in het gemeentehuis van Balen. ,,Mogelijk door iemand anders, maar misschien ook door Heidi zelf.” Als Heidi het zelf heeft afgehaald, dan is dat een van haar laatste tekenen van leven.

Uitgaan in Amsterdam
Meer dan 14 jaar na de verdwijning is nog altijd niet duidelijk wat er met Heidi De Schepper is gebeurd. ,,Is ze ergens anders een nieuw leven gestart? Is er sprake van een wanhoopsdaad? Of hebben we toch te maken met criminele feiten? Eigenlijk weten we het niet. Op dit moment sluiten we geen enkele mogelijkheid uit", vertelt Aerts.

Daarom lanceren politie en het Antwerpse parket nu een opsporingsbericht. De speurders zijn op zoek naar mensen die Heidi gekend of gezien hebben. Zo ging haar oudste zoon op het moment van haar verdwijning naar de Vrije Basisschool in het centrum van Balen. ,,Ze heeft aan die schoolpoort gestaan. Misschien heeft ze daar met andere ouders gesproken?”

Mogelijk ging Heidi voor haar verdwijning af en toe uit in Amsterdam met enkele vrienden. Naar die vrienden is de politie specifiek op zoek. Ten slotte willen de speurders ook een oproep doen naar Heidi De Schepper zelf: ,,Als zij dit ziet, dan vragen wij haar om contact met ons op te nemen, zodat we weten dat ze veilig is”, aldus Aerts. Alle tips en informatie zijn welkom op het gratis nummer 0800 30 300 of via opsporingen@police.belgium.eu.

https://www.politie.be/op(...)en/heidi-de-schepper
  zondag 26 januari 2025 @ 12:51:44 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216436695
15 Jaar geleden vermist. O.a. haar man heeft geen aangifte gedaan. Ze leefde geïsoleerd.

:{w
  zondag 26 januari 2025 @ 12:56:23 #3
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_216436739
Wtf :{
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  Spellchecker zondag 26 januari 2025 @ 14:01:36 #4
197773 crew  maily
pi_216437434
Wat zou die vader tegen die kinderen gezegd hebben vraag ik me dan af.

En tegen ouders op school als er vragen kwamen van andere ouders.
"We zien Heidi nooit meer?"
pi_216438958
Raar verhaal.

Moeder van drie kinderen vermist en er kraait niemand naar. Kinderen zeggen ook niks op school :?

Partner zal er wel meer van weten.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 26 januari 2025 @ 19:25:52 #6
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_216441070
Wat een ontzettend vaag verhaal. En ook erg gevaarlijk om zo afhankelijk te moeten leven van je partner (en dan doel ik vooral op het feit dat hij de enige volwassene geweest lijkt te zijn die in haar leven was).

Heel bijzonder (aka verdacht) dat hij geen aangifte heeft gedaan. Ieder ander zou dat wel doen, me dunkt. Zeker als er kinderen in het spel zijn.

Hebben die kinderen dan nooit wat laten vallen op school, ofzo?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_216441230
Bizar verhaal.
Ook dat die school in 2024 eens gaat bellen. Die kinderen zijn intussen pubers/volwassen. Dus ze zitten niet meer op de school van 15 jaar geleden. Ik vraag me af hoe die school dan aan de gegevens van de moeder komt.
  zondag 26 januari 2025 @ 20:08:52 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216441803
Intens triest voor die kinderen. Moeder ineens verdwenen. Vader heeft ‘kort lontje’. Dan weet ik het wel.
pi_216441816
Goh wie zou de dader zijn :')
U MAD?
  maandag 27 januari 2025 @ 07:29:44 #10
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_216446167
quote:
Ex-partner van jonge Belgische moeder die al sinds 2010 vermist wordt: ‘Ik kon het niet meer aan’

De ex-partner van de vermiste Heidi De Schepper werd maandag opgepakt en urenlang ondervraagd over de moeder van zijn kinderen. De jonge moeder uit Balen in België verdween in 2010 spoorloos, maar dat ontdekte de politie pas vorig jaar. N. vertelt ongefilterd over het begin van hun relatie, de laatste keer dat hij haar zag én haar moeilijkheden: ,,Of Heidi nog leeft? Geen idee. Volgens mij zit ze in Spanje. Ik had haar voor de keuze gezet: kiezen voor de kinderen en stoppen met drugs of vertrekken.”

N. schuifelt wat zenuwachtig als hij verslaggevers ziet staan aan zijn voordeur. We vragen hem of hij de ex-partner van Heidi De Schepper is. ,,Dat klopt”, zegt hij. Ook wij zijn op onze hoede, na al enkele uren in Balen rond te wandelen. Onze tocht startte in Langvennen, waar hij en Heidi een huisje huurden. Intussen is het huis al met de grond gelijk gemaakt en heeft de huisbaas er een nieuwe woonst gebouwd. Hij wil ons niet te woord staan. Zijn partner benoemt kort de situatie van N.’s gezin: ,,Er kwamen heel wat rechters aan te pas om hem buiten te krijgen. Het was problematisch.”

Ook andere buurtbewoners bevestigen dat verhaal. Eén van hen waarschuwt zelf: ,,Hij is een gevaarlijke man met heel wat problemen en een kort lontje. Ik word toch niet genoemd, hé? Ik wil niet dat hij me komt opzoeken.”

Geen handboeien
Hier aan het tuinhek lijkt N. alvast geen bedreiging. Met een sappig accent en sportkledij met dezelfde grijstint als zijn haar staat hij ons te woord. Hij wil na de communicatie van de federale politie wat zaken verduidelijken, zijn versie van het verhaal doen. ,,Vorig jaar had één van mijn zonen gespijbeld. Ze hadden de moeder proberen te bellen, maar kregen geen contact en vonden dat verdacht. Daarom schakelden ze, achter m’n rug, de politie in. En dan kwamen ze maandag met het grote geschut, het was ongelooflijk.”
Hij vervolgt: ,,Ik was met m’n hond aan het wandelen. De politie was al bij mijn ouders — die iets verderop wonen — gaan aankloppen: ‘We zijn op zoek naar N., want hij is gevlucht en weet ik veel.’ Toen ik thuiskwam, stonden er allemaal anonieme wagens geparkeerd. Ik dacht bij mezelf: wat is dit allemaal? Ze kwamen een huiszoeking doen. Mij namen ze mee naar het kantoor, ik ben negen uur lang ondervraagd. Dat was niet normaal. De hele tijd staat de camera daar op je gericht, ze zetten je onder druk en willen plots alle informatie, alle exacte tijdstippen.” Hij zucht. ,,Kijk, ik ben zonder handboeien vertrokken, dat vond ik al een goeie.”

Geen melding
Maar waarom bleef het dan jarenlang stil rond haar verdwijning? ,,Ik ken Heidi door en door, daarom deed ik ook geen melding toen ze verdwenen was”, zegt N. ,,Als ze zich opgejaagd voelt, zal ze enkel nog verder weg vluchten. Ik wist: als je bij haar iets gedaan wilde krijgen, moest je haar ruimte geven.”

Vijf minuten later in het gesprek komt hij hierop terug en deed hij blijkbaar in de twee maanden na haar verdwijning wel melding van haar afwezigheid bij ‘het kinderbijslagfonds’. Het wordt uiteindelijk niet duidelijk welke stappen N. daadwerkelijk gezet zou hebben om haar verdwijning te melden.
We keren terug naar het moment ze elkaar ontmoetten. Ook dat is een ietwat onsamenhangend en op zijn minst bijzonder verhaal. Op het moment dat N. Heidi leerde kennen via haar vader, was ze nog minderjarig. ,,Ze had het zeer moeilijk”, zegt N. ,,Ik was de enige die nog naar haar omkeek en ben haar meermaals gaan bezoeken in instellingen. Toen ze 18 jaar werd, werd ze mijn pleegdochter en trok ze bij ons in, in het huis aan de Langvennen. Daar hebben wij toch behoorlijk lang gewoond. Haar grote droom was om naar de Ardennen te trekken, om er iets met paarden te doen. Als kind reed ze paard en die liefde was nooit verdwenen. Spijtig genoeg kwam er niks van in huis.”

Drugs
Hij begint zacht te huilen. Hij vertelt hoe Heidi moeilijkheden zou hebben gehad met drugs. ,,Haar situatie werd enkel erger. Ik kon het gewoon niet meer aan en had haar voor een keuze gezet. Ofwel kies je voor je kinderen of je kiest voor die rotzooi. Op het einde van mijn werkdag was ik gewoon bang om naar huis te komen, bang voor mijn kinderen. Want wat zal ik daar weer aantreffen? De moeder comateus op haar stoel, de drugs nog op de tafel. Ze gebruikte speed, want ze wou afvallen. Ooit is ze eens in het ziekenhuis opgenomen, omdat ze nog maar 35 kilo woog. Daar wordt niks van gezegd door de politie, hé! En dat vind ik heel erg. Zo kom ik over als de boeman, terwijl ik zo veel voor haar gedaan heb.”

,,Ze had een dubbelleven dat gevuld was met drugs en uitgaan, onder meer in Amsterdam. Ik zag ook dat er sprake is van die andere verdwijning in Balen. (Sigrid Dormaels verdween in 2008 in Balen, red.) Nog één. Dan stel ik mij een vraag: zouden die elkaar gekend hebben? We weten het niet.”

N. pauzeert. ,,Dit raakt iedereen. Ik wil vooral mijn gezin beschermen, daarom sta ik u ook anoniem te woord. Mijn kinderen hebben nog gezocht naar haar, ik heb zelfs geholpen. Maar ja, op een bepaald moment houdt dat ook op. Ze zeiden: ‘Als ze nog leeft, is ze welkom voor een gesprek. Maar ze zal nooit meer een deel van ons leven uitmaken.’ En ik begrijp dat ook.”
‘Het werd te veel’
,,Aan de ene kant was ze de perfecte moeder, zo maakte ze zelfs de fruit- en groentepapjes voor onze tweejarige zoon. Maar als de huishoudelijke taken erop zaten, was het tijd voor haar momentje: de drugs. En dat werd te veel.”

N. doet de laatste momenten dat hij Heidi zag uit de doeken. Maar wat volgt, wordt vaag. ,,We gingen naar de huisarts, daar erkende ze voor het eerst dat ze een probleem had. Tussen dat moment en de laatste keer dat ik haar zag, zitten zeven dagen. Dagen waarin Heidi niet meer met mij sprak. Een week later kwam ze de kinderen afzetten bij mijn ouders. Het was op een vrijdag, de dag waarop er altijd frietjes gegeten werden. De kinderen kwamen van school, op tafel stonden de frietjes al klaar. Zij vertrok terug. Naar waar? Geen idee.”

Laatste keer
Het was de laatste keer dat iemand Heidi zag. Als we hem vragen wanneer dat was, welk jaar of welke maand, heeft hij het moeilijk. ,,Geen idee, dat weet ik allemaal niet meer. Ik heb een zwaar motorongeval gehad, sindsdien ben ik een stuk van mijn geheugen kwijt.”

De telefoon van N. trilt. ,,Ah zie, weer van dat. Mijn telefoon staat niet stil vandaag.” N. wil terug naar binnen, naar zijn zonen. Intussen zijn we een uur verder en het mysterie is nog altijd even groot. Of de zaak-Heidi ooit opgelost wordt? Niemand weet het. Maar als ze ergens is, levend en wel, en leest en ziet wat haar verdwijning zelfs na 14 jaar nog altijd teweegbrengt, reageert ze misschien toch. ,,Dat betwijfel ik”, besluit N.
  maandag 27 januari 2025 @ 12:15:04 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216448350
‘Hij begint zacht te huilen.’

Maar hij heeft ook een kort lontje.

:?
pi_216448367
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:15 schreef Boca_Raton het volgende:
‘Hij begint zacht te huilen.’

Maar hij heeft ook een kort lontje.

:?
Dat kun je ook wel acteren. Manipulatie. Daar zal hij niet vies van zijn als ik het allemaal zo lees.

Er zijn wel meer latere daders die tranen met tuiten huilden. Richard Harteveld ging zelfs mee zoeken naar zijn vrouw en kinderen. :r
  maandag 27 januari 2025 @ 12:18:17 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216448387
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kun je ook wel acteren. Manipulatie. Daar zal hij niet vies van zijn als ik het allemaal zo lees.

Er zijn wel meer latere daders die tranen met tuiten huilden. Richard Harteveld ging zelfs mee zoeken naar zijn vrouw en kinderen. :r
Toch kan de huisarts waar zij toen geweest is, bevestigen dat ze drugs nam. Althans, als hij erbij was.
  maandag 27 januari 2025 @ 12:23:05 #14
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_216448434
Dus ze was zijn pleegdochter en daarna zijn partner. Mijn hemel. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_216448441
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Toch kan de huisarts waar zij toen geweest is, bevestigen dat ze drugs nam. Althans, als hij erbij was.
Dat kan.

Dat stappen in Amsterdam met vriendinnen is ook wel apart. Als dat zo was, dan leefde ze toch niet zo geïsoleerd en waarom hebben die vriendinnen dan geen aangifte gedaan?

En stel dat zij geen aangifte doen omdat ze met de verdwijning te maken hebben, waarom deed de partner dan geen aangifte?
  Spellchecker maandag 27 januari 2025 @ 12:24:51 #16
197773 crew  maily
pi_216448451
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ken ook het verhaal van een familielid dat mee ging lopen in een zoektocht/stille tocht en uiteindelijk ontmaskerd werd als de dader.
  maandag 27 januari 2025 @ 12:36:54 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216448581
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kan.

Dat stappen in Amsterdam met vriendinnen is ook wel apart. Als dat zo was, dan leefde ze toch niet zo geïsoleerd en waarom hebben die vriendinnen dan geen aangifte gedaan?

En stel dat zij geen aangifte doen omdat ze met de verdwijning te maken hebben, waarom deed de partner dan geen aangifte?
Ja, dat er door niemand aangifte is gedaan, dat is wel zo’n groot raadsel.
pi_216448610
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, dat er door niemand aangifte is gedaan, dat is wel zo’n groot raadsel.
Ja. Doet ook wel vermoeden dat zijn verhaal over uitgaan in Amsterdam met vriendinnen een verzinseltje is.
pi_216448626
Vaag verhaal allemaal.

Kan mij ook voorstellen dat als ze zo geïsoleerd leefde niemand haar echt mistte.
Buren die denken "nou, ze gaat eindelijk weg na al die jaren gedoe in dat huis". Vriendinnen die eigenlijk niet zo close meer waren omdat ze zo aan de drugs zat (of zelf drugs gebruikten en met hun eigen problemen zaten).

Afwachten maar.
pi_216450653
Er zitten wel rare stukken in het verhaal. Bijv. Als ze al 10 jaar weg is, waarom staat ze dan in de contactinformatie van school?
De school waar ze op zaten zou het moeten weten. In de tussentijd moeten ze van school gewisseld zijn (middelbare), dus dan geef je haar niet meer op als contactpersoon. (Met ook nog eens een 10 jaar oud telefoonnummer die je vast ook zelf al tot in den treure hebt geprobeerd en wat tot niks leidt)

De school zoekt contact met de moeder (vaag, want waarom is ze contactpersoon), vervolgens lukt dat niet en dan bellen ze meteen de politie. Dat is ook raar.
Er zijn wel meer kinderen waarvan 1 ouder niet in beeld is en daar bellen ze heus niet gelijk de politie voor.
Bovendien ga je als je iemand niet te pakken krijgt eerst eens navraag doen. Dat zou bij kind kunnen zijn. En daar kwam dan iets uit waar school zich niet senang bij voelde lijkt me. Al dan niet steunend op eerdere signalen, contact, gedrag, spijbelervaring etc
pi_216450712
Ze zullen vast bij de huisarts navraag doen maar uiteindelijk was hij erbij, waardoor het ook dwang kan zijn. In een ander artikel las ik trouwens dat ze daar ontkende, dus wat is het nou.

Lijkt mij dat dan gestaafd moet worden met de uitkomsten van het ziekenhuisbezoek dat hij ergens noemt. En dat dat dan ook voortkwam uit drugs of niet. Dat zal vast in het dossier staan

[ Bericht 14% gewijzigd door Dehelerambam op 27-01-2025 16:06:35 ]
pi_216450771
Had hij al een relatie met haar in de instelling als minderjarige? Wat zegt de exvrouw hierover?

Wat was er bij de school van de kinderen bekend? En wat zeggen de kinderen zelf.

Waarom doe je veel moeite om zelf fruithapjes te maken en je kind zo gezond mogelijk te laten opgroeien en daar ook de moeite voor te nemen en laat je wel speed op tafel liggen.

Waarom weet je niet wanneer de moeder van je kind is verdwenen als het zoveel impact heeft op je kinderen en ook op allerlei zaken er om heen: zoeken, je kinderen wat vertellen en de school, hopen, contact zoeken, dingen regelen dat ze er niet meer woont

Waarom denkt hij dat ze in Spanje zit. Hij had toch geen idee dat ze weg ging en nooit meer contact gehad?

Hij weet vast wie haar vrienden waren met wie ze ging stappen, dus dan heeft hij het ook bij de politie gemeld, dus waarom bezoekt de politie die dan niet direct? Of hoopt de politie op de bredere kring van kennissen en vage bekenden tijdens het stappen? Of weet hij niet wie het zijn en waarom dan.

Hoe kan het dat ze overal gewoon is uitgeschreven? En dat alle rekeningen e.d. zijn afgesloten? Zonder dat ze als vermist is opgegeven bij de politie. Je leest wel eens van partners van vermiste personen dat dit ze enorm veel moeite kost en hem lukt gewoon direct, zonder veel moeite en binnen een half jaar? Het kan natuurlijk, maar hoe werkt dat dan?

Hij zegt dat ze haar spullen heeft meegenomen, dan lijkt zelfmoord waar ze ook naar kijken niet de meest logische optie. Of ze moet het daarna bedacht hebben uit wanhoop.

Alle opties staan open, maar jeetje wat een vreemd verhaal.

Ik snap niet dat als de politie dit al een tijd onderzoekt dit soort basisvragen nog zo onduidelijk zijn. Natuurlijk weet de politie meer dan wij, maar dit is wel heel vaag.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dehelerambam op 27-01-2025 16:23:28 ]
pi_216451132
Echt een heel vaag verhaal.

Die man hoeft trouwens niet per se te weten wie haar vrienden waren.
Jarenlang zelf in een niet zo’n leuke relatie gezeten en op 1 vriend na kende mijn ex mijn vrienden niet.
pi_216451151
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2025 16:37 schreef mascara-klodder het volgende:
Echt een heel vaag verhaal.

Die man hoeft trouwens niet per se te weten wie haar vrienden waren.
Jarenlang zelf in een niet zo’n leuke relatie gezeten en op 1 vriend na kende mijn ex mijn vrienden niet.
Hij slaagt erin haar compleet te isoleren, maar kent haar stapvrienden niet. Wel een beetje apart.
pi_216451153
Voor meer info ook hier:
NWS / Belgische al sinds 2010 vermist, politie pas een jaar op de hoogte

Alhoewel het meer vragen oplevert dan dat er beantwoordt worden :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')