Deze vrolijke spring in het veld ook alweer 60..quote:Op zaterdag 25 januari 2025 22:28 schreef Farenji het volgende:
Ik heb wel favoriete herinneringen aan Kiki Classen (Wiep Lansberg in Zeg ns aaa), vooral aan de reportage van haar in de Playboy.
Oppassen!!!, Zeg 'ns Aaa en In de Vlaamsche Pot hebben een appeltje met je te schillenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:46 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd of er een echt originele Nederlandse sitcom bestaat.
Alle comedies hier zijn gebaseerd op buitenlandse series.
Ik heb echt het idee dat je gewoon willekeurige teksten van internet haalt, en er dan vervolgens je eigen teksten ordinair achteraan kwakt. Dit lijkt wel een totaal ander persoon dan de TS.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:18 schreef Bpalma het volgende:
wie heeft er weleens een opname van een sitcom bijgewoond
Shin Chan met z’n blote billen boogie.quote:Op zondag 26 januari 2025 05:32 schreef Eagles89 het volgende:
Geen sitcom maar ik keek bijvoorbeeld vroeger als kind ook naar Sjin Chen ofzoiets
SamSam is idd flauw, maar zou nu ook niet meer op de TV kunnen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 19:42 schreef Remco het volgende:
Kess & Co is ook de enige echt leuke Nederlandse sitcom geweest(de eerste seizoenen met Ben).
Oppassen!!! Was voor zijn tijd ook wel aardig maar niet perse echt grappig.
Flodder zat erg goed in elkaar maar behoorlijk a-typisch als sitcom. Het zonnetje in huis en SamSam zijn zeker als je ze nu kijkt voor 90% ronduit flauw.
Prima reactie. Oppassen!!! heeft eigenlijk haar hoogtepunt in 1993-1996. De eerste reeks is echt niet door te komen, en de laatsten met Edmond Classen ook niet.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:23 schreef Writersright het volgende:
Veel van de Nederlandse sitcoms zijn wanneer je later kijkt vrij flauw en enorm opgeleukt door een lachband. Met name de Vara-sitcoms. Ik keek laatst Oppassen voor het eerst sinds dat het uitgezonden werd. Goed acteerwerk maar vrij flauw.
De Wim Schippers-comedies zijn niet voor iedereen maar ze zijn wel redelijk origineel en soms vrij bizar. We zijn weer thuis voelde dan wel weer meer standaard.
Een nieuwe bodem hebben ze bereikt met die recent-achtige Nederlandse versies van Amerikaanse sitcoms zoals de Nederlandse versie van Golden Girls of Everybody loves Raymond. Blijkbaar denken ze dat het succes van een serie afhangt van de scripts en niet de unieke mix van script en casting. Wanneer je het gaat vertalen naar het Nederlands mis je al een slag.
Ik zat even op Wikipedia te kijken en Oppassen liep 15 seizoenen lang? Blijkbaar stopte ik al eerder met kijken. Wel wist ik dat er nog een spin-off was met de opa die nog leefde en dat die niet heel best was. Naar mijn beleving was dat ergens in 1998 maar blijkbaar was dat 2003. Raar hoe zoiets in je hoofd kan lopen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 19:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Prima reactie. Oppassen!!! heeft eigenlijk haar hoogtepunt in 1993-1996. De eerste reeks is echt niet door te komen, en de laatsten met Edmond Classen ook niet.
Er zijn veel series waarvan ik dacht dat ze echt geweldige comedy waren, waaronder Vrienden voor het Leven. Pakkende intro...maar als ik terugkijk...niet zo best.quote:Nederlandse comedyseries hebben nogal te maken met de houdbaarheidsdatum. En 'Kind aan huis' is altijd al verschrikkelijk geweest. Als ik een mooie onbekende serie mag noemen: Pril geluk. Ook categorie 'bizar', maar wel origineler dan de rest.
Aaf en Bar Gezellig kende ik nog niet. Wat een vreselijke trend. Helemaal gezien de originele series juist goed zijn. Die vertaalde titels zijn al genoeg om je tenen van te laten krommen. Veel te simpel/makkelijk gedacht. Een serie overbrengen kan wel lukken, zie bijvoorbeeld the Office, maar het is meer dan scripts vertalen en "BN'ers" casten.quote:Aaf, Iedereen is Gek op Jack, Golden Girls en Bar Gezellig moeten allemaal post-nataal gewist worden en vergeten. Serieus. Dat is TV-aids.
Parels voor de zwijnen. Roseanne en Cheers waren hun origineel. Schan-da-lig. En eigenlijk schaar ik ook 'Familie Kruys' hieronder, dat schreeuwt gewoon 'Wij zijn Modern Family zonder dat we de rechten willen betalen!', met een homo-paar, een beeldschone multiculti-vrouw die getrouwd is met een man op leeftijd, en een 'gewoon gezin' ertussen.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:25 schreef Writersright het volgende:
[..]
Aaf en Bar Gezellig kende ik nog niet. Wat een vreselijke trend. Helemaal gezien de originele series juist goed zijn. Die vertaalde titels zijn al genoeg om je tenen van te laten krommen. Veel te simpel/makkelijk gedacht. Een serie overbrengen kan wel lukken, zie bijvoorbeeld the Office, maar het is meer dan scripts vertalen en "BN'ers" casten.
dat was degene die ik zocht en kwam bij Kinderen geen bezwaar uit... klopte al niet met mijn herinnering dat de kinderen een relatie kregen en dat een verhaallijn werd...quote:
Bekijk deze YouTube-video Astu!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat was degene die ik zocht en kwam bij Kinderen geen bezwaar uit... klopte al niet met mijn herinnering dat de kinderen een relatie kregen en dat een verhaallijn werd...
dat was bij Kgb ook wel zo maar niet zo prominent
ja inmiddels weet ik dat dat was wat ik in mn hoofd had.... maar kwam vorige week met google op samengesteld gezin en weet ik veel welke zoekopties er bij niet uit op Pril geluk maar kinderen geen bezwaar...quote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:27 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video Astu!
Ja snap ik, maar bedoel meer van, kun je 't meteen terugzienquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja inmiddels weet ik dat dat was wat ik in mn hoofd had.... maar kwam vorige week met google op samengesteld gezin en weet ik veel welke zoekopties er bij niet uit op Pril geluk maar kinderen geen bezwaar...
ow dat heb je helemaal niet vertelt aan TSquote:
De TS is een halve ChatGPT/Nova heb ik zo het idee, dus ik had daar niet zo'n behoefte voorquote:Op vrijdag 31 januari 2025 21:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
ow dat heb je helemaal niet vertelt aan TS
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:32 schreef Firuze60 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Vond dat erg leuk. Vooral schoonouders.
Die verhaspelingen van moeder Veenstra waren puur genotquote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:32 schreef Firuze60 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Vond dat erg leuk. Vooral schoonouders.
Oja, die serie vond ik ook wel leuk, sowieso vond ik Luc Lutz een goede acteur. En als kind was ik gek op Swiebertje uiteraard.quote:Op donderdag 6 februari 2025 19:42 schreef Staaf het volgende:
Ik zie dat ‘Ha die pa’ met Luc Lutz nog niet is genoemd, vond ik toch best wel leuk toen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |