abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216850533
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 08:21 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Ook in Europa is er serieus werk van gemaakt hoor. Wat te denken van het Franse Cometa rapport, de openheid waarmee de Belgische luchtmacht heeft geacteerd tijdens de Belgische UFO golf. De Scandinavische landen, waar sinds WW2 regelmatig wat te doen is met orbs (al weet ik hier wat minder van).
Qua Russische context ook wel interessant om naar wat ouder materiaal van Knabb te luisteren, die is een aantal keer naar de (voormalig) Sovjet Unie geweest en heeft daar veel documentatie van terug kunnen nemen. Ook behandeld in een van de eerdere Weaponize pocasts.
Precies hierom zou het toch mooi zijn als er een overzichtswerk was over het Europese UFO fenomeen. En artikelen in zo'n bundel door lokale experts laten schrijven. Over de Nederlandse naoorlogse UFOlogie is volgens mij nog nooit een naslagwerk geschreven dat de meldingen in historische context plaatst. Die nuchtere Nederlanders zagen ze vliegen.

Over UFO in literatuur en filmnarratologie is misschien nog wel wat te vinden. Maar een monografie over de specifiek Nederlandse UFO-cultuur wordt gemist.

De Sterrenwacht van Westerbork en mentale ervaringen die bezoekers kregen als ze in de buurt waren geweest, is een typisch Nederlands verschijnsel bijvoorbeeld. Die brede context over het denken over buitenaards leven, vliegende objecten, literatuur en wetenschap, en het technisch-militaire aspect, dat is razend interessant.

[ Bericht 8% gewijzigd door yessie234 op 27-02-2025 11:55:57 ]
  donderdag 27 februari 2025 @ 11:56:55 #252
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216850611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 11:35 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Precies hierom zou het toch mooi zijn als er een overzichtswerk was over het Europese UFO fenomeen. En artikelen in zo'n bundel door lokale experts laten schrijven. Over de Nederlandse naoorlogse UFOlogie is volgens mij nog nooit een naslagwerk geschreven dat de meldingen in historische context plaatst. Die nuchtere Nederlanders zagen ze vliegen.

Over UFO in literatuur en filmnarratologie is misschien nog wel wat te vinden. Maar een monografie over de specifiek Nederlandse UFO-cultuur wordt gemist.

De Sterrenwacht van Westerbork en mentale ervaringen die bezoekers kregen als ze in de buurt waren geweest, is een typisch Nederlands verschijnsel bijvoorbeeld. Die brede context over het denken over buitenaards leven, vliegende objecten, literatuur en wetenschap, en het technisch-militaire aspect, dat is razend interessant.
Ik zou zeggen, wat hindert je er aan dat te schrijven?
pi_216850696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 11:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, wat hindert je er aan dat te schrijven?
Budget. Ik moet toch wat reizen, overnachten, de archieven in.

Maar ik kan een crowdfunding voor het project proberen. Als ik het in het Engels schrijf, of een goede Engelse vertaling kan laten maken, is het project wellicht makkelijker te verwezenlijken.

Tweede lezers met hun specifieke kennis van zaken en inspiratie voor dit onderwerp, die zijn hier actief!

Maar aanhaken bij een bestaand instituut en op projectbasis deze studie schrijven, heeft mijn voorkeur.

[ Bericht 5% gewijzigd door yessie234 op 27-02-2025 12:26:52 ]
pi_216853123
twitter
I want to believe...
pi_216853415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 16:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zou jij yessie234 laten we zeggen 100 Euro geven om zijn boek research te doen?
Ik ben geen TRU of BNW vriendje, maar nee, dat zou ik niet.
Simpelweg omdat het niet interessant genoeg is.

Wel zou ik mogelijk zijn boek kopen, zoals ik ook met bijv. boeken van Taede Smedes of Coen Vermeeren heb gedaan. Eerlijkheidshalve, bieden de boeken van Nederlandse bodem te weinig nieuws, info of kennis om investeren waard te maken. Leuk voor de heb, weinig nieuwswaardig. Prima plankvulling.
I want to believe...
pi_216854035
Doe gewoon TR, laten we dit topic gewoon netjes houden.

Oprotten met BNW en TRU. En vooral ook de users die dat hier verwijten. Het ging zo goed.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_216855272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2025 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
Doe gewoon TR, laten we dit topic gewoon netjes houden.

Oprotten met BNW en TRU. En vooral ook de users die dat hier verwijten. Het ging zo goed.
Even een reactie op de verzameling reacties hierboven:

Voor 100 euro zijn niet de antiquarische naslagwerken aan te schaffen, die de basis moet zijn voor dergelijk onderzoek. Wordt al serieuzer zodra er 100 personen dat bedrag willen lappen. Dan komt er een deel n, en in volgende collectieronde een deel twee. Het historisch onderzoek beslaat een lange periode, kost tijd,dus geld.

Daarnaast acht ik het noodzakelijk bij een instituut aan te haken wiens naam en reputatie afdekt dat geanonimiseerde bronnen worden opgevoerd en geciteerd Dit is noodzakelijk bij serieuze publicaties over UFO-UAP om de militarie oorsprong van UFO fenomenen in dat perspectief te kunnen houden.

Het kaderen van het UFO-fenomeen is serieuze zaak.

Als je in de jaren '70 over UFO's begon te praten, werd dat gepareerd met a) foute USA-nazi Werner von Braun, V2 en paperclip-dossiers van Duitsers, Sovjets en Gladio of B) fout persoon , niet goed bij zijn hoofd, opsluiten en pillen en vooral niet naar luisteren want als je zoiets geloofd, zal er wel alleen maar onzin uitkomen.

UFO-logen uit die tijd, wilden die technische aspecten van alle mogelijkheden en alle scenario's open houden, en zochten ze kadering voor UFO-fenomenen?

Het zijn de wegbereiders geweest voor de genteresseerden in dit onderwerp. Maar je moet het in zijn militaire context en achtergrond blijven zien, aanhaken bij het heden, en het politieke discours momenteel in de USA.

De culturele achtergrond van de tijd dat de Nederlandse proto-ufologie ontstond, kan bijdragen aan het begrip van de huidige discussie, en het fenomeen zelf, en kan een theoretisch kader bieden voor bestudering van ufologie binnen de lokaliteit van taal- en cultuurgebieden in Europa.

@Jan_Onderwater : in TRU kom ik nooit, en BNW kan zandbak spielerei voor vrije brainstorming zijn voor kaderen van serieuze zaken. UFO is in de USA een politieke discussie. Daar kunnen we niet omheen.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 27-02-2025 19:42:44 ]
pi_216903411
Weinig UAP nieuws dit weekend.
Iemand al kennis genomen van Dolan's nieuwe boek over USO's?
Wordt blijkbaar in meerdere delen uitgebracht. Als ik het goed zie is het eerste deel tot en met 1969.
I want to believe...
pi_216903899
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 07:27 schreef NoFoksGiven het volgende:
Weinig UAP nieuws dit weekend.
Iemand al kennis genomen van Dolan's nieuwe boek over USO's?
Wordt blijkbaar in meerdere delen uitgebracht. Als ik het goed zie is het eerste deel tot en met 1969.
Boek van Richard Dolan over Unidentified Submerged Objects (USO) is net verschenen. Ziet er veelbelovend uit. Van vreemd licht dat Christoffel Columbus waarnam tot 1969. Al voor er vliegtuigen bestonden, werden waarnemingen gedaan. Dolan positioneert zichzelf als al dertig jaar onderzoeker op dit gebied, met de overtuiging dat "non human intelligence" bestaat.

Ik heb nog wat anders liggen dat ik uit wil lezen, maar deze gaat met stip naar mijn leeslijst, want het lijjkt me een prima naslagwerk.

Op youtube staat een lezing van Dolan van 1,5 uur over dit USO-onderwerp, alleen te zien voor leden van zijn kanaal.
pi_216904233
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 08:28 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Boek van Richard Dolan over Unidentified Submerged Objects (USO) is net verschenen. Ziet er veelbelovend uit. Van vreemd licht dat Christoffel Columbus waarnam tot 1969. Al voor er vliegtuigen bestonden, werden waarnemingen gedaan. Dolan positioneert zichzelf als al dertig jaar onderzoeker op dit gebied, met de overtuiging dat "non human intelligence" bestaat.

Ik heb nog wat anders liggen dat ik uit wil lezen, maar deze gaat met stip naar mijn leeslijst, want het lijjkt me een prima naslagwerk.

Op youtube staat een lezing van Dolan van 1,5 uur over dit USO-onderwerp, alleen te zien voor leden van zijn kanaal.
Ik heb inderdaad afgelopen jaar meerdere podcast gehoord waar Dolan te gast was. Ik zag dat hij nu weer de ronde doet, dus het boek zal net beschikbaar zijn, zag al wel op Amazon, maar nog niet op de Nederlandse online shops.
Vind altijd erg prettig luisteren naar de verhalen en cassussen die Dolan bespreek in de podcast waar hij te gast is.
Ik zal zijn Youtube ook eens checken, goede tip. Dank!
I want to believe...
  maandag 3 maart 2025 @ 22:27:56 #261
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216914400
Soms lijkt het wel of alles bij elkaar komt. UFO's en bewustzijn. Plus een duit in het zakje vanuit AI:

twitter

Best intrigerende theorie.

In UFO wereld gaat het al best vaak over 'andere dimensies', en nu Barber met 'psionics'. Wat als 'bewustzijn' inderdaad de oplossing is voor alle vage shit.

[/observatie]
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_216915608
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Soms lijkt het wel of alles bij elkaar komt. UFO's en bewustzijn. Plus een duit in het zakje vanuit AI:

Best intrigerende theorie.

In UFO wereld gaat het al best vaak over 'andere dimensies', en nu Barber met 'psionics'. Wat als 'bewustzijn' inderdaad de oplossing is voor alle vage shit.

[/observatie]
Dit vind ik een interessant zijpad voor verdieping en verbreding op het onderwerp, goed dat je het noemt.

Ik nu nog bezig in Nexus, van stenen tijdperk tot AI, geschiedenis van informatienetwerken van Harari. In een ander boek van hem, Homo Deus, maakt hij in twee bladzijden korte mette met het bestaan van een vrije wil. Als de mens geen vrije wil heeft, wat is zijn bewustzijn dan.

Door deze bril over menselijk bewustzijn naar de geschiedenis van USO, UAP, UFO waarnemingen en besprekingen kijken, maakt het onderwerp voor mij, en wellicht vele anderen, fascinerend.

Je hoeft er niets van te geloven, om er toch aandacht aan te besteden. Het kan van alles zijn.

Hier de link naar het boek over USO van Richard Dolan. In het inkijkexemplaar zowel de inhoudsopgave, als het register.

https://www.amazon.com/Hi(...)inning/dp/B0DX7D33GR

[ Bericht 2% gewijzigd door yessie234 op 04-03-2025 01:22:55 ]
pi_216918489
Er gebeurt echt amper nog wat.
pi_216919552
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 09:07 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad afgelopen jaar meerdere podcast gehoord waar Dolan te gast was. Ik zag dat hij nu weer de ronde doet, dus het boek zal net beschikbaar zijn, zag al wel op Amazon, maar nog niet op de Nederlandse online shops.
Vind altijd erg prettig luisteren naar de verhalen en cassussen die Dolan bespreek in de podcast waar hij te gast is.
Ik zal zijn Youtube ook eens checken, goede tip. Dank!
Mooie rustige stem ook.
pi_216930955
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:02 schreef Discombobulate het volgende:
Gevoelsmatig is er afgelopen tijd ontzettend veel gebeurt, daarom lijkt het inderdaad zo.
Zoals eigenlijk altijd sneeuwt het UFO/UAP topic weer ontzettend onder, in al het wereldnieuws.
I want to believe...
pi_216931085
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 11:02 schreef Discombobulate het volgende:
Dit weekend de premire van Age of Disclosure. Dat belooft wel weer wat nieuws te gaan brengen. Zal allemaal geen aardverschuiving zijn maar toch.
pi_216932253
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:14 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dit weekend de premire van Age of Disclosure. Dat belooft wel weer wat nieuws te gaan brengen. Zal allemaal geen aardverschuiving zijn maar toch.
Er wordt inderdaad hoog over opgegeven, Premiere is op SxSW toch?
Benieuwd op welke kanalen het verder beschikbaar komt.
I want to believe...
pi_216932649
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 09:14 schreef alpeko het volgende:

[..]
Verwacht er weinig van. Is gewoon media wat goed verkoopt, maar ik verwacht niets nieuws.

Helaas. Ben de afgelopen tijd er ook echt veel minder mee bezig, want "extraordinary claims require (extraordinary) evidence."

We horen ook niets meer van Grusch.
pi_216933021
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 11:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Verwacht er weinig van. Is gewoon media wat goed verkoopt, maar ik verwacht niets nieuws.

Helaas. Ben de afgelopen tijd er ook echt veel minder mee bezig, want "extraordinary claims require (extraordinary) evidence."

We horen ook niets meer van Grusch.
Grusch lijkt inderdaad van de aardbodem verdwenen, na het nieuws rondom een rechtzaak vanwege het vrijgeven van zijn medische gegevens (wat is daar eigenlijk uit gekomen?) heb ik niets meer vernomen. ZIjn Op-ed is al een jaar te laat...zou het toch een bookdeal zijn, waarna hij weer in de media gaat komen?
I want to believe...
pi_216937636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 12:22 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Grusch lijkt inderdaad van de aardbodem verdwenen, na het nieuws rondom een rechtzaak vanwege het vrijgeven van zijn medische gegevens (wat is daar eigenlijk uit gekomen?) heb ik niets meer vernomen. ZIjn Op-ed is al een jaar te laat...zou het toch een bookdeal zijn, waarna hij weer in de media gaat komen?
Gevoelsmatig vind ik dat altijd linke soep, dat dreigen argumenten onderuit halen omdat er "mentale problemen" zijn gesignaleerd.
We weten zelf hier in Nederland ook wat voor type O Sullivan is, die deed dat namelijk ook. Niet het meest frisse soort, en die jochies die ze aanstuurt denken al helemaal niet na over waar ze nou eigenlijk voor ingezet worden.

Misschien kiest Grusch zelf nu even de luwte. Vergeet niet dat Trump de bezem door de CIA gehaald heeft ook. Valt mij altijd op de huidige US-UFO scene weinig contact met het geestverwanten in het buitenland zoekt.
pi_216937866
Ratcliffe had ook mooie woorden, maar is ook nog niets achterweg gekomen. :')

Ach ja, we zien het wel.
pi_216943732
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 18:09 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Gevoelsmatig vind ik dat altijd linke soep, dat dreigen argumenten onderuit halen omdat er "mentale problemen" zijn gesignaleerd.
We weten zelf hier in Nederland ook wat voor type O Sullivan is, die deed dat namelijk ook. Niet het meest frisse soort, en die jochies die ze aanstuurt denken al helemaal niet na over waar ze nou eigenlijk voor ingezet worden.

Misschien kiest Grusch zelf nu even de luwte. Vergeet niet dat Trump de bezem door de CIA gehaald heeft ook. Valt mij altijd op de huidige US-UFO scene weinig contact met het geestverwanten in het buitenland zoekt.
Tue, dat is natuurlijk z'n goed recht, maar wel jammer voor het publiek,
Dat er weinig contact wordt gezocht met het buitenland, snap ik wel vanuit de rol van de betrokkenen zoals wij ze zover kennen. M.n. in dienst of contractor van de US Federal Government, dat heb je mogelijk contractuele beperkingen met het openlijk communiceren met buitenlandse overheden.
I want to believe...
pi_216963915
"Non-human Intelligence Is Hiding in the World’s Oceans" - Ex-Navy Admiral & NOAA Administrator Tim Gallaudet - “I don’t believe they’re of the natural world as we know it. They may come from Earth, but I don’t believe they belong to the plant and animal kingdoms as we know it".

https://12ft.io/https://w(...)s-hiding-underwater/

Nog geen tijd gehad om te lezen. Gallaudet oogt mij wel integer, zoals Mellon bijvoorbeeld.
  zaterdag 8 maart 2025 @ 07:35:42 #274
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_216969324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2025 19:38 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het is toch wel echt een heel vreemde verklaring vanuit het Witte Huis. Dat er eigenlijk niets aan de hand is met de drones, en ze gewoon goedgekeurd waren door de FAA.

Terwijl er in december nog getuigenissen zijn afgelegd voor congress dat ze niet weten wat de drones zijn.

Ongeloofwaardig.

[ x ]
Alles wordt momenteel volledig weggeduwd uit het nieuws door de onrust vanuit Trump, maat het Witte Huis onder de 'most transparant president' blijkt inderdaad een verklaring vol lulkoek te hebben gegeven over de NJ drones.

Air Control weet niets van de zogenaamde FAA goedgekeurde drones.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_216971375
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2025 07:35 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Alles wordt momenteel volledig weggeduwd uit het nieuws door de onrust vanuit Trump, maat het Witte Huis onder de 'most transparant president' blijkt inderdaad een verklaring vol lulkoek te hebben gegeven over de NJ drones.

Air Control weet niets van de zogenaamde FAA goedgekeurde drones.

[ x ]
Zag het vandeweek ook op X, bizar toch...ik kan me niet voorstellen dat de FAA de veiligheid in het luchtruim zo in het gedrang zou brengen.
I want to believe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')