quote:Europa moet aanzienlijk meer geld steken in defensie, onderstreepte Rutte op het WEF nog maar eens. De defensie-industrie zou snel in een veel hogere versnelling moeten, ook in de VS. Hij spreekt van ‘echt een crisistoestand’.
De VS of Oekraïne?quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:14 schreef Strijder_ het volgende:
Geen cent meer naar dat corrupte land.
Dat doet hij dan ook niet. Hij spreekt voor de NAVO.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
Snap niet dat deze man nog denkt dat hij spreekt voor Europa.
De EU moet meer aan defensie uitgeven.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:14 schreef inslagenreuring het volgende:
Genieten.
Uncle Sam helpt ons een oorlog in, profiteert optimaal van de nieuwe geopolitieke situatie en trekt het voetje terug als we oorlogstaal uit gaan slaan.
Well played. En straks zijn ze weer onze redder in nood om ons aan een nieuwe financiële strop te leggen.
Murica.
Ja. Onze wapenindustrie. Juist.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:37 schreef Cherni het volgende:
Als de rekening bij de EU komt te liggen dan wel graag onze eigen Europese wapenindustrie/defensie op alle gebied. Maar dat zal de VS niet bedoelen. Het moet natuurlijk naar de Amerikaanse wapenindustrie vloeien. Zo slim zijn die Amerikanen wel.
Dan moet daar verandering in komen. Dat we meer aan defensie moeten besteden ben ik voor. Maar dan verwacht ik wel dat wij onze eigen industrieen hiervoor inzetten inclusief ontwikkeling. We hebben knappe koppen genoeg binnen de EU.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:53 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ja. Onze wapenindustrie. Juist.
Die zijn zo oeverloos corrupt dat ze na 50 jaar hiermee aankomen als gevechtshelikopter:
[ afbeelding ]
Heel Airbus helicopters draait grotendeels op dit ding. Nog een Japans ontwerp ook.
Paar jaar geleden een Duits BMVg onderzoek: van de 200 NH90s en Tigers in Duitsland was nog geen 10% inzetbaar.
En laten we het maar niet hebben over bv de nieuwe Saab Scania's voor onze defensie waarvan de transmissie oververhit in warm en rul terrein. Die moet je letterlijk een kwartier stilzetten.
Het is helemaal niet slim, want het is gewoon enorm doorzichtig. Het is wél erg dom om je zo voor het karretje te laten spannen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:37 schreef Cherni het volgende:
Als de rekening bij de EU komt te liggen dan wel graag onze eigen Europese wapenindustrie/defensie op alle gebied. Maar dat zal de VS niet bedoelen. Het moet natuurlijk naar de Amerikaanse wapenindustrie vloeien. Zo slim zijn die Amerikanen wel.
Je schrijft Vladimir Poetin verkeerd. Vreemd, gezien het de dictator van je favoriete shithole country is.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:14 schreef inslagenreuring het volgende:
Genieten.
Uncle Sam helpt ons een oorlog in, profiteert optimaal van de nieuwe geopolitieke situatie en trekt het voetje terug als we oorlogstaal uit gaan slaan.
Well played. En straks zijn ze weer onze redder in nood om ons aan een nieuwe financiële strop te leggen.
Murica.
Dab moet die ook afgekondigd worden en dat doet geen enkel land. Zelfs Oekraïne deed dat pas op de avond van de inval, terwijl de vijand letterlijk aan de poorten stond riep Zelensky dat er niks aan de hand was.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:37 schreef havanagila het volgende:
Is ook een noodtoestand. Als Oekraïne valt gaat ie lopen kutten in andere landen.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:37 schreef havanagila het volgende:
Is ook een noodtoestand. Als Oekraïne valt gaat ie lopen kutten in andere landen.
Als ik de naam Rutte zie, krijg ik de kriebels. Brr wat een eng ventje.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:11 schreef suijkerbuijk het volgende:
Rekening voor hulp Oekraïne gaat naar Europa, waarschuwt Rutte
https://www.nd.nl/varia/v(...)opa-waarschuwt-rutte
De rekening voor verdere hulp aan Oekraïne gaat naar Europa, waarschuwt NAVO-topman Mark Rutte. De Verenigde Staten, sinds Rusland Oekraïne binnenviel een belangrijke steunpilaar, hebben wat anders aan het hoofd.
De Amerikaanse wapenindustrie is nodig om Oekraïne te voorzien van alles wat het nodig heeft om zich te verdedigen, stelde Rutte donderdag op het World Economic Forum (WEF) in Davos. Maar ‘de rekening zal betaald worden door de Europeanen’, zo valt Rutte de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump bij. Dat is volgens de Nederlandse secretaris-generaal ook begrijpelijk. ‘Oekraïne ligt dichter bij Europa dan bij de VS.’
De zakenman en dealmaker Trump voelt misschien meer voor het voortzetten van de steun aan Oekraïne als hij kansen voor het Amerikaanse bedrijfsleven ziet, klinkt het rond de NAVO. De Europese defensie-industrie lijkt sowieso voorlopig niet in de behoeften van Oekraïne en het herbewapenende Europa te kunnen voorzien, al willen landen als Frankrijk het liefst inkopen bij eigen fabrikanten.
Europa moet aanzienlijk meer geld steken in defensie, onderstreepte Rutte op het WEF nog maar eens. De defensie-industrie zou snel in een veel hogere versnelling moeten, ook in de VS. Hij spreekt van ‘echt een crisistoestand’.
Ts
Nu weet je waarom de rat van de haag de positie in de Navo heeft gekregen
Snap niet dat deze man nog denkt dat hij spreekt voor Europa.
Daarom ben ik voorstander voor een Europese leger .
Dan spekken van Amerika en hun oorlogszuchtige wat ze altijd al hadden.
Onder zogenaamde democratie te brengen aan landen.
En dat Europa het mag gaan oplossen.
Oekraïne of niet we hebben niks te maken met een oorlog wat niet de onze is.
Ook dan is het poep. Qua wapen expenditure lopen we ongeveer gelijk.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Men moet even hun ik haat Rutte bril afzetten en kijken naar wat hij inhoudelijk zegt..
Zoals het er nu zich laat aanzien gaat er een groter deel op ons bordje terecht komen. USA wilde Oekraine niet bij nato, Oekraine wilde zelf niet bij nato.. zelfs na de annexatie van de krim niet. Pas na de invasie wilden ze het wel. Net als Zweden en Finland.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook dan is het poep. Qua wapen expenditure lopen we ongeveer gelijk.
Maar wij betalen alle kosten voor de opvang.
Wij zijn zo ontzettend genaaid. USA wil OEK bij de navo, RUS boos. Oorlog volgt. USA helpt in den beginnen zeker mee. Trump gekozen en wij kunnen nu bukken.
Wtf.
Wat hij zegt klopt op zich wel maar het is wel eng dat iemand eigenlijk in zijn nieuwe rol volledig het beleid van zijn oude rol aan het afkraken is. Bijna alsof hij geen eigen persoonlijkheid heeft en samensmelt met zijn rol.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Men moet even hun ik haat Rutte bril afzetten en kijken naar wat hij inhoudelijk zegt..
Ruttequote:Op donderdag 23 januari 2025 21:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat hij zegt klopt op zich wel maar het is wel eng dat iemand eigenlijk in zijn nieuwe rol volledig het beleid van zijn oude rol aan het afkraken is. Bijna alsof hij geen eigen persoonlijkheid heeft en samensmelt met zijn rol.
Je bent de laatste tijd wel heel blij. En volgens mij ook aardig sadistisch. Of in ieder geval niet erg slim.quote:Op donderdag 23 januari 2025 16:14 schreef inslagenreuring het volgende:
Genieten.
Murica.
Coalitiepartijen die door de kiezer tot de oppositie veroordeeld worden en die vervolgens vanuit de oppositie de nieuwe coalitiepartijen aanvallen op de gevolgen van hun eigen desastreuze beleid in de vier voorgaande jaren zijn niets nieuws, dat gebeurt op alle politieke niveau's.quote:Op donderdag 23 januari 2025 21:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat hij zegt klopt op zich wel maar het is wel eng dat iemand eigenlijk in zijn nieuwe rol volledig het beleid van zijn oude rol aan het afkraken is. Bijna alsof hij geen eigen persoonlijkheid heeft en samensmelt met zijn rol.
Sorry, ik luister graag zo min mogelijk naar pathologische leugenaars.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja, zoiets. De VS leveren de wapens en munitie, en de rekening daarvoor komt in Brussel terecht. Terwijl de Russen militair gezien een flink jasje aan het uitdoen zijn, zijn de Amerikanen zich aan het verrijken.quote:Op donderdag 23 januari 2025 17:37 schreef Cherni het volgende:
Ik zit ook wel met dat dilemma. We zouden als EU zijnde veel zelfstandiger moeten zijn. Maar als je met een grootmacht zoals de VS te maken hebt word dat moeilijk. Het blijkt ook wel dat we het belangrijker vinden wie de president van de VS word dan onze structuur in Brussel.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 11:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, zoiets. De VS leveren de wapens en munitie, en de rekening daarvoor komt in Brussel terecht. Terwijl de Russen militair gezien een flink jasje aan het uitdoen zijn, zijn de Amerikanen zich aan het verrijken.
Rekening gaat naar de gewone burger.quote:
Als je een heel goed salaris hebt, zoals veel D'66 stemmers of GroenLinks-stemmers met hun luxe bakfietsen en Ekoplaza-tassen, kan je wellicht nog wel iets missen financieel.quote:Op donderdag 23 januari 2025 20:53 schreef Hexagon het volgende:
Rutte is een soort handpopje van Trump geworden
Maargoed, af en toe samen de portemonnee voor Oekraine trekken is overkomelijk
Welnee, we kunnen ook een taks invoeren op bezorgdiensten bijvoorbeel, of op kerosine.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als je een heel goed salaris hebt, zoals veel D'66 stemmers of GroenLinks-stemmers met hun luxe bakfietsen en Ekoplaza-tassen, kan je wellicht nog wel iets missen financieel.
Veel anderen hebben het nu al niet breed en kunnen de tandarts niet eens betalen of elke ochtend een maaltijd voorschotelen voor het hele gezin en zijn blij als ze een fietsenmaker kunnen betalen bij een lekke band. Deze mensen gaan kopje onder, vanwege een oorlogszuchtige Rutte.
Zeg maar dag tegen goede en betaalbare gezondheidszorg, dag tegen het Rijnland-model, dag tegen uitkeringen, dag tegen goed en gedegen en betaalbaar (hoger) onderwijs.
Maar he, we kunnen mooie wapens kopen van de Amerikanen.
We hebben wel gelijk de migratie opgelost, want als we straks straatarm zijn, wil geen migrant hier meer komen wonen. Wel winst voor de PVV-stemmer.
Belast de rijken.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, we kunnen ook een taks invoeren op bezorgdiensten bijvoorbeel, of op kerosine.
Je stelt valse dilemma's
Wat versta je onder rijk. Tegenwoordig ben je schijnbaar al rijk als je een arbeider bent en al die tijd gespaard hebt en een afbetaald huis hebt terwijl je mogekijk meer dan 50 jaar een zware job hebt gehad.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Belast de rijken.
Dat zou mooi zijn.
Maar zie je dat ook gebeuren met dit kabinet?
Bekijk deze YouTube-video
Laat de rijken de crisis betalen.
Uit de tijd dat links er nog was voor de arbeider.
Aldus degene die nog nooit een cent belasting heeft betaald.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Belast de rijken.
Dat zou mooi zijn.
Maar zie je dat ook gebeuren met dit kabinet?
Bekijk deze YouTube-video
Laat de rijken de crisis betalen.
Uit de tijd dat links er nog was voor de arbeider.
"Idiooit" is een nog compliment voor de betreffende user.quote:
Geen zorgen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:55 schreef Cherni het volgende:
Er is een post van mij verwijderd,een reactie op Linkse_Boomknuffelaar. Ik heb hem niet als idioot weggezet maar duidelijk uitgelegd dat ik zijn menig niet deel. Hoop niet dat het aan mij gelegen heeft. Het was niet mijn bedoeling om iemand voor idioot uit te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |