abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216381864
Het gaat slecht met een familielid.
Zo slecht dat mijn het komt wel goed houding weg is en ik mij nu voorbereid op zijn dood. Dit voelt erg onprettig.

Mijn eerste gedachte was: laat ik mijn huis opruimen en schoonmaken voor het geval familie bij mij komt slapen.

Is het normaal dat je verstand over gaat naar dit soort dingen of is dit een cultureel ding dat ik mij daarmee bezig houd? Ik maak ook altijd alles schoon als ik op vakantie ga voor het geval ik dood ga en ik geen schande wil krijgen als mijn huis niet helemaal schoon is.

Ik vermoed dat het openen van dit topic ook dient als niet-er-aan-denken move, dus de haat mag een tandje minder mensen 🥲

Dus, waarom gaat een brein altijd naar dit soort gedachtes ipv even in het gevoel zitten?
  Moderator dinsdag 21 januari 2025 @ 18:44:48 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216381882
Machteloosheid

Je wil wel wat maar je kunt niks dus ga je dingen doen die je wel kunt, voor jou is dat blijkbaar schoonmaken

Is niets mis mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:00:20 #3
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_216382050
Ligt eraan uit welke cultuur je komt.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_216382059
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:
Ligt eraan uit welke cultuur je komt.
Turkish, daarom vond ik het wel grappig dat ik aan schoonmaken denk.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:02:13 #5
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_216382069
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:01 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Mwoah, niks mis met een beetje afleiding. Daarin kan schoonmaken best nuttig zijn.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_216382126
De vorige keer ging ik alle zaken met de begrafenisondernemer regelen. ☠️ Bedoel als iedereen loopt te janken moet iemand nuttig zijn.
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 januari 2025 @ 19:06:52 #7
367000 roos94
pi_216382127
Ik denk altijd gelijk, hoe kan ik zijn/haar waardevolle objecten zo snel mogelijk toeeigenen.
pi_216382137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:06 schreef roos94 het volgende:
Ik denk altijd gelijk, hoe kan ik zijn/haar waardevolle objecten toeeigenen.
Haha, die zijn er hoor! Maar die gaan naar zijn kinders natuurlijk.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:08:58 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216382151
Ik heb het ook. Ik word heel erg praktisch. Niks doen is dan geen optie.
pi_216382155
Ik ga wel altijd even na wat de impact is op de agenda. Vooral op korte termijn, wanneer komt een uitvaart wel of niet uit. Maar ook wel op langere termijn in de zin van er nooit meer heen gaan e.d. Ik probeer die gedachten voor me te houden want er over praten schop je al snel tegen zere benen aan. Maar het is inderdaad houvast zoeken hoe je verder gaat.

Vooral als je opeens met een dergelijk telefoontje geconfronteerd wordt weet ik toch al niet wat te zeggen en kan ik dus wat te praktisch gaan denken.

Dat willen schoonmaken heb ik weer geen last van (helaas).
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216382793
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:09 schreef 215 het volgende:
Ik ga wel altijd even na wat de impact is op de agenda. Vooral op korte termijn, wanneer komt een uitvaart wel of niet uit. Maar ook wel op langere termijn in de zin van er nooit meer heen gaan e.d. Ik probeer die gedachten voor me te houden want er over praten schop je al snel tegen zere benen aan. Maar het is inderdaad houvast zoeken hoe je verder gaat.

Vooral als je opeens met een dergelijk telefoontje geconfronteerd wordt weet ik toch al niet wat te zeggen en kan ik dus wat te praktisch gaan denken.

Dat willen schoonmaken heb ik weer geen last van (helaas).
Ik heb net ook mijn agenda gecheckt en was blij dat er niet veel op staat :') Ook even mijn kleding gecheckt want mocht ik mee willen hem te begraven dan heb ik warme kleding nodig. Zojuist wilde ik zijn dochter appen; is alles geregeld? Dat gaat te ver.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik denk dat ik daar nu zit. Praktisch beschrijft het wel.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 20:15:07 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216383144
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Hier hetzelfde inderdaad. Opruimen, dingen regelen.
pi_216383196
Ligt echt aan de persoon, situatie etc..

Maar de laatste keer voelde het alsof de grond onder m'n voeten verdween en de wereld een loze bol was. :{
Just say hi!
pi_216383359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:18 schreef Chandler het volgende:
Ligt echt aan de persoon, situatie etc..

Maar de laatste keer voelde het alsof de grond onder m'n voeten verdween en de wereld een loze bol was. :{
Wie overleed er toen?
pi_216383573
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:32 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Wie overleed er toen?
M'n ex.. :{ waar ik nog heel veel liefde voor had (heb, wederzijds)
Just say hi!
pi_216383807
Veel sterkte toegewenst. Machteloosheid, iets om handen hebben , beetje afgeleid te zijn om de harde realiteit op dat moment een beetje te kunnen verzachten.
pi_216387218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 20:47 schreef Chandler het volgende:

[..]
M'n ex.. :{ waar ik nog heel veel liefde voor had (heb, wederzijds)
Dat herken ik. Had haar al een paar jaar niet gezien en dan dat telefoontje krijgen. Machteloos, de wereld staat ff stil. Omdat het ex is hoef je niets te regelen en eigenlijk is na de begrafenis je gewone leven direct op de rit maar de pijn van het verlies is niet minder.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  woensdag 22 januari 2025 @ 10:19:18 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216387746
Het is gewoon wie je bent.
Als het er niet is, dan is het er niet. Je kant dat toch niet forceren. Ook al zou je niet gaan opruimen en stil op de bank gaan zitten, dan komt dat verdriet echt niet zomaar ineens op je af.
Je bent wie je bent en jij doet het op jouw manier.
Niet zo streng zijn voor jezelf. :*
pi_216390461
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:42 schreef Servieskast het volgende:
Zo slecht dat mijn het komt wel goed houding weg is en ik mij nu voorbereid op zijn dood. Dit voelt erg onprettig.

Mijn eerste gedachte was: laat ik mijn huis opruimen en schoonmaken voor het geval familie bij mij komt slapen.

Is het normaal dat je verstand over gaat naar dit soort dingen of is dit een cultureel ding dat ik mij daarmee bezig houd? Ik maak ook altijd alles schoon als ik op vakantie ga voor het geval ik dood ga en ik geen schande wil krijgen als mijn huis niet helemaal schoon is.

Dus, waarom gaat een brein altijd naar dit soort gedachtes ipv even in het gevoel zitten?
Ik denk altijd: wat zal zijn/haar volgende reïncarnatie zijn?

Hopelijk reïncarneert diegene niet als dier.

PS: het brein doet niks, je doet het zelf. Je moet niet de schuld/verantwoording bij een orgaan leggen.
pi_216391789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 09:18 schreef 215 het volgende:

[..]
Dat herken ik. Had haar al een paar jaar niet gezien en dan dat telefoontje krijgen. Machteloos, de wereld staat ff stil. Omdat het ex is hoef je niets te regelen en eigenlijk is na de begrafenis je gewone leven direct op de rit maar de pijn van het verlies is niet minder.
Dat klopt inderdaad! Wij hadden nog steeds contact en waren al ruim 6 jaar uit elkaar maar wat ik al scheef, onze liefde voor elkaar was er nog steeds en stonden met raad en daad altijd voor elkaar klaar. De intensiteit van het contact was natuurlijk minimaal maar goed, maar toch wel om de maand oid. *;

Dus je ritme is zonder haar, en dat maakt alles stukken gemakkelijker maar de leegte die ze achterliet is niet te vergelijken met de leegte die we creëerden toen we uit elkaar gingen, dat was raar genoeg veel gemakkelijker.
Just say hi!
pi_216393280
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 14:29 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ik denk altijd: wat zal zijn/haar volgende reïncarnatie zijn?

Hopelijk reïncarneert diegene niet als dier.

PS: het brein doet niks, je doet het zelf. Je moet niet de schuld/verantwoording bij een orgaan leggen.
Werk aan je empathie.
pi_216397837
quote:

Ik vermoed dat het openen van dit topic ook dient als niet-er-aan-denken move, dus de haat mag een tandje minder mensen 🥲

Ja. Het hoort erbij.
pi_216398762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:01 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Het is "Turks".
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 23 januari 2025 @ 12:11:59 #24
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_216401091
Mijn vader is 2 maand geleden overleden. 80 jaar. Hartstilstand. Met zijn levensstijl verwachte ik vanaf zijn 60 al dat het zomaar eens gebeurd kon zijn maar hij heeft het lang volgehouden in goede en geestelijke gezondheid.
Ik mis hem enorm maar heb er vrede mee en wil er niet te lang in blijven hangen.
Het hoort er gewoon bij en het is zonde van je korte tijd hier om daar jaren over te treuren.
Mijn eerste gedachte was wel van praktische aard aangezien mijn dochter met mijn vader samenwoonde en die plots alleen in een groot huis zat.

Schoonmaken lijkt me een goed id als je je daar goed bij voelt.
Sterkte verder.
To BG or not to BG!
pi_216401838
quote:

Escapisme.
Zoals al eerder aangegeven, je bent machteloos dus je vlucht in andere dingen.
pi_216409530
Sterkte TS!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')