Turkish, daarom vond ik het wel grappig dat ik aan schoonmaken denk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:00 schreef LordofLeaves het volgende:
Ligt eraan uit welke cultuur je komt.
Mwoah, niks mis met een beetje afleiding. Daarin kan schoonmaken best nuttig zijn.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:01 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Turkish, daarom vond ik het wel grappig dat ik aan schoonmaken denk.
Haha, die zijn er hoor! Maar die gaan naar zijn kinders natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:06 schreef roos94 het volgende:
Ik denk altijd gelijk, hoe kan ik zijn/haar waardevolle objecten toeeigenen.
Ik heb net ook mijn agenda gecheckt en was blij dat er niet veel op staatquote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:09 schreef 215 het volgende:
Ik ga wel altijd even na wat de impact is op de agenda. Vooral op korte termijn, wanneer komt een uitvaart wel of niet uit. Maar ook wel op langere termijn in de zin van er nooit meer heen gaan e.d. Ik probeer die gedachten voor me te houden want er over praten schop je al snel tegen zere benen aan. Maar het is inderdaad houvast zoeken hoe je verder gaat.
Vooral als je opeens met een dergelijk telefoontje geconfronteerd wordt weet ik toch al niet wat te zeggen en kan ik dus wat te praktisch gaan denken.
Dat willen schoonmaken heb ik weer geen last van (helaas).
Ik denk dat ik daar nu zit. Praktisch beschrijft het wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb het ook. Ik word heel erg praktisch. Niks doen is dan geen optie.
Hier hetzelfde inderdaad. Opruimen, dingen regelen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb het ook. Ik word heel erg praktisch. Niks doen is dan geen optie.
Wie overleed er toen?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:18 schreef Chandler het volgende:
Ligt echt aan de persoon, situatie etc..
Maar de laatste keer voelde het alsof de grond onder m'n voeten verdween en de wereld een loze bol was.
Dat herken ik. Had haar al een paar jaar niet gezien en dan dat telefoontje krijgen. Machteloos, de wereld staat ff stil. Omdat het ex is hoef je niets te regelen en eigenlijk is na de begrafenis je gewone leven direct op de rit maar de pijn van het verlies is niet minder.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:47 schreef Chandler het volgende:
[..]
M'n ex..waar ik nog heel veel liefde voor had (heb, wederzijds)
Ik denk altijd: wat zal zijn/haar volgende reïncarnatie zijn?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:42 schreef Servieskast het volgende:
Het gaat slecht met een familielid.
Zo slecht dat mijn het komt wel goed houding weg is en ik mij nu voorbereid op zijn dood. Dit voelt erg onprettig.
Mijn eerste gedachte was: laat ik mijn huis opruimen en schoonmaken voor het geval familie bij mij komt slapen.
Is het normaal dat je verstand over gaat naar dit soort dingen of is dit een cultureel ding dat ik mij daarmee bezig houd? Ik maak ook altijd alles schoon als ik op vakantie ga voor het geval ik dood ga en ik geen schande wil krijgen als mijn huis niet helemaal schoon is.
Dus, waarom gaat een brein altijd naar dit soort gedachtes ipv even in het gevoel zitten?
Dat klopt inderdaad! Wij hadden nog steeds contact en waren al ruim 6 jaar uit elkaar maar wat ik al scheef, onze liefde voor elkaar was er nog steeds en stonden met raad en daad altijd voor elkaar klaar. De intensiteit van het contact was natuurlijk minimaal maar goed, maar toch wel om de maand oid.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:18 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat herken ik. Had haar al een paar jaar niet gezien en dan dat telefoontje krijgen. Machteloos, de wereld staat ff stil. Omdat het ex is hoef je niets te regelen en eigenlijk is na de begrafenis je gewone leven direct op de rit maar de pijn van het verlies is niet minder.
Werk aan je empathie.quote:Op woensdag 22 januari 2025 14:29 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik denk altijd: wat zal zijn/haar volgende reïncarnatie zijn?
Hopelijk reïncarneert diegene niet als dier.
PS: het brein doet niks, je doet het zelf. Je moet niet de schuld/verantwoording bij een orgaan leggen.
Ja. Het hoort erbij.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:42 schreef Servieskast het volgende:
Zo slecht dat mijn het komt wel goed houding weg is en ik mij nu voorbereid op zijn dood. Dit voelt erg onprettig.
Mijn eerste gedachte was: laat ik mijn huis opruimen en schoonmaken voor het geval familie bij mij komt slapen.
Is het normaal dat je verstand over gaat naar dit soort dingen of is dit een cultureel ding dat ik mij daarmee bezig houd? Ik maak ook altijd alles schoon als ik op vakantie ga voor het geval ik dood ga en ik geen schande wil krijgen als mijn huis niet helemaal schoon is.
Ik vermoed dat het openen van dit topic ook dient als niet-er-aan-denken move, dus de haat mag een tandje minder mensen 🥲
Dus, waarom gaat een brein altijd naar dit soort gedachtes ipv even in het gevoel zitten?
Het is "Turks".quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:01 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Turkish, daarom vond ik het wel grappig dat ik aan schoonmaken denk.
Escapisme.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:42 schreef Servieskast het volgende:
Ik vermoed dat het openen van dit topic ook dient als niet-er-aan-denken move, dus de haat mag een tandje minder mensen 🥲
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |