CUL / Mijn eigen citroenkvass brouwenquote:Op donderdag 16 januari 2025 22:06 schreef Socios het volgende:
Niet je eigen whiskystokerij in de kelder hebben.
Belachelijk.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor een liter van de nationale drank raki betalen burgers zo'n 35 euro.
Geïmporteerd in Nederland is dat zelfs veel goedkoper:quote:
Je mag natuurlijk denken wat je wil. Maar zo'n 20 miljoen Turken zijn Aleviet, waardoor alcohol niet strikt verboden is en nog eens zo'n 5 miljoen zijn ongelovig.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:24 schreef Tengano het volgende:
En ik maar denken dat die moslims geen alcohol drinken omdat dat niet haram is
Er zijn behoorlijk wat seculieren / atheïsten in Turkije. Daarnaast een flink aantal moslims dat niet zo streng in de leer is net zoals in Albanië, Kosovo en Bosnië.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:24 schreef Tengano het volgende:
Dus als gelovige mag je zelf een beetje de regels bepalen?quote:Op vrijdag 17 januari 2025 08:45 schreef Dven het volgende:
....of zich niet volledig aan de regels van 1500 jaar geleden houden
Eenieder moet toch zelf weten hoe hij/zij gelooft.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus als gelovige mag je zelf een beetje de regels bepalen?
Is wel een beetje het probleem met 'geloven', he?. Ahmed gelooft dit, Hassan gelooft dat, ze hebben allebei 'gelijk', want religie. En voila, honderden jaren van religieuze strijd waar de hele wereld last van heeft.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 10:43 schreef Durmada het volgende:
[..]
Eenieder moet toch zelf weten hoe hij/zij gelooft.
Er zijn er genoeg die de 'regels' niet zo nauw nemen. Ik heb een Afghaanse buurman gehad die tijdens de ramadan gewoon op zijn balkon een biertje stond te drinken.quote:Op donderdag 16 januari 2025 22:24 schreef Tengano het volgende:
Ja, er is geen God die jou met een bliksemschicht om zeep helpt als je een middelvinger geeft naar die regels.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die vermoeiende discussie mag je met een ander gaan houden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 09:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet vermoeiend, hoor. Niet eens een discussie. Elke religie is gedachtengoed uit de dark ages. Moet gewoon verboden worden. Of op z'n minst 18+.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Die vermoeiende discussie mag je met een ander gaan houden.
okquote:Op vrijdag 17 januari 2025 13:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet vermoeiend, hoor. Niet eens een discussie. Elke religie is gedachtengoed uit de dark ages. Moet gewoon verboden worden. Of op z'n minst 18+.
Dan drink je een extra Yeni raki op dat het niet opnieuw fout gaat.quote:
quote:Op vrijdag 17 januari 2025 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan drink je een extra Yeni raki op dat het niet opnieuw fout gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |