abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216341180
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 13:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jawel, normaliseren van dat gedachtegoed, en zelfs medisch een soort van willen beamen (mutilerende procedures), ik denk dat dat onmenselijke schade doet.
Bij gedachtengoed denk ik aan een politieke of economische stroming, iets dat je ontwikkelt / opdoet.

Juist gevoelens als op hetzelfde geslacht vallen (geaardheid) of niet het juiste geslacht hebben komen van binnenuit.

Daar wordt acceptatie voor gezocht en dat zorgt voor veel tegenwerking vanuit mensen die dat gevoel niet hebben of het niet accepteren. Je ziet een hele sterke "anti beweging", vooral vanuit conservatief christelijke stroming. Dat is dan wel weer een gedachtengoed.

quote:
[..]
Die is een beetje gek.
Een heel aardige en intelligente man, ik weet niet of hij zich voorstelde als vrouw, dat is te lang geleden en ik was jong.
Maar ik heb het als normaal ervaren.

quote:
Maar een individu zal ik ook niet op afgeven of wat dan ook, maar de vraag is meer of je die gekte moet faciliteren, nu maak je als samenleving kosten voor iemand, waarmee je dat persoon niet beter maakt, maar slechter. Dat past niet. Ethisch is het 3x fout.
Als iemand goed in z'n vel zit, lijkt me dat je die persoon beter maakt.

Er zullen vast gevallen zijn waar het te maken heeft met andere psychologische problemen en je ziet en leest op social media natuurlijk altijd de "extreme gevallen" omdat je daar makkelijk mee kan scoren.

Ik vind dat je het per individu serieus moet nemen maar aan de andere kant ook niet zomaar zo'n traject moet ingaan, zeker niet met kinderen. Aan de andere kant is het juist bij kinderen nog makkelijk om met hormonale behandelingen te starten die op latere leeftijd minder effect hebben. Dat blijft ethisch koorddansen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')