abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216305847
Hoi,

De laatste tijd is mijn douchekop steeds iets meer gaan lekken, en nadat ik de watertoevoer naar de douchekop heb losgekoppeld(foto) zie ik dat er uit de watertoevoer water komt. Mijn conclusie is dat de kraan en/of thermos lekt.

Omdat er een speciale bestelling nodig is voor dit type thermos/kraan, duurt het even voordat het gefixed wordt.

Omdat er toch een halve liter tot liter per uur uitkomt wil ik dit tijdelijk oplossen. Dat scheelt water en irritant getik. Hiervoor heb ik een kogelkraan in gedachte, zie foto hieronder. Ik vraag me af of het verstandig is om dat te doen? Onstaat er zo geen druk op kraan/thermostaat, waterdruk, risico op terugloop van water, etc? Mijn gevoel zegt van niet, maar deze vraag aan jullie doorgewinterde klussers :-)

bvd!
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_216306547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:32 schreef webbyplus het volgende:
Hoi,

De laatste tijd is mijn douchekop steeds iets meer gaan lekken, en nadat ik de watertoevoer naar de douchekop heb losgekoppeld(foto) zie ik dat er uit de watertoevoer water komt. Mijn conclusie is dat de kraan en/of thermos lekt.
[ afbeelding ]

Omdat er een speciale bestelling nodig is voor dit type thermos/kraan, duurt het even voordat het gefixed wordt.

Omdat er toch een halve liter tot liter per uur uitkomt wil ik dit tijdelijk oplossen. Dat scheelt water en irritant getik. Hiervoor heb ik een kogelkraan in gedachte, zie foto hieronder. Ik vraag me af of het verstandig is om dat te doen? Onstaat er zo geen druk op kraan/thermostaat, waterdruk, risico op terugloop van water, etc? Mijn gevoel zegt van niet, maar deze vraag aan jullie doorgewinterde klussers :-)
[ afbeelding ]

bvd!
prima oplossing. Neem aan dat je deze op de watertoevoer zet.
pi_216306671
Bedankt voor de reactie!
ja, op de watertoevoer en dan de slang naar de douchekop op de andere kant...
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_216306806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 11:54 schreef webbyplus het volgende:
Bedankt voor de reactie!
ja, op de watertoevoer en dan de slang naar de douchekop op de andere kant...
Het is feitelijk enkel een extra stopkraan bovenop de chromen inbouw stopkraan.
pi_216308068
Eigenlijk moet er wel KIWA op staan voor water. Maar voor de doucheslang zou ik me niet druk maken. Wel een beetje teflontape of Loctite 55 gebruiken aan de druk zijde.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_216308088
Vergeet niet te tapen, dat maakt het echt waterdicht. (loctite of zoiets). Zelfde tip als hierboven, was nog even de naam aan het zoeken, je spelt het dus compleet anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')