abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216300552
Weet iemand concreet wat de exacte periode is van de groep waar fouten zijn gemaakt in de berekening?

Ik dacht dat dit ging van januari 2020 t/m december 2024.
Maar dat laatste lijkt me bij nader onderzoek niet heel logisch.
Gezien ik heb gelezen dat de eerste signalen van fouten al binnen zijn gekomen begin 2024 én in juni het al uitgebreid in de media kwam.

Mogen we dan concluderen dat de periode bijvoorbeeld loopt van januari 2020 tot half (juni/juli) 2024?
En hoe krijg je als je in deze groep valt de informatie?
Ik lees zoveel verschillende dingen op social media (van iedereen een telefoontje, tot eerst de brieven als je niet in deze groep valt en daarna degene die herberekend worden etc) dat ik de bomen door het bos niet meer kan zien.
pi_216300989
quote:
Vanaf begin 2025 nemen wij contact op met mensen die sinds 2020 een WIA-uitkering krijgen. Als we fouten in de berekening hebben gemaakt, hoort u hoe we deze gaan corrigeren. Mochten we andere fouten tegenkomen, dan herstellen we die ook. In april 2025 beginnen we met het aanpassen van de uitkeringen.
https://www.uwv.nl/nl/act(...)0fouten%20corrigeren

Ik snap dat wachten vervelend is, maar binnen enkele weken heb je echt antwoord en een beter antwoord dan wie ook hier je waarschijnlijk kan geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216301008
Op de site van het UWV staat het volgende:
https://www.uwv.nl/nl/actueel/herstel-onjuiste-berekening-wia-uitkeringen

Edit: Hanca was me net voor
pi_216304217
Dank @simonblue en @Hanca voor de link. Deze had ik idd al gelezen.

Wachten is vervelend. Maar vooral de onduidelijkheid en omdat ik het door rede afkeuring kan ik het niet meer over zien.

Ik ben bv week 3 van september 2024 op medische gronden afgekeurd en ik had geen keuzebudget CAO / geen lease auto / geen contractwijzigingen etc.

Er zijn dan mensen die zeggen dat je dan mogelijk niet in de groep zit én ook dat ik qua periode van keuring safe zit. Omdat de groep waar het over gaat loopt tot half 2024.
Een ander zegt weer dat ze iedereen van afgelopen vier jaar bekijken.

Dan zegt de ene medewerker / persoon dat ze Q1 van dit jaar iedereen bellen. De ander zegt dat ze eerst brieven sturen naar degene waar het goed bij is gegaan en daar na de brieven komen waar het fout is gegaan.
pi_216304233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 06:54 schreef Paljasso het volgende:
Dank @:simonblue en @:Hanca voor de link. Deze had ik idd al gelezen.

Wachten is vervelend. Maar vooral de onduidelijkheid en omdat ik het door rede afkeuring kan ik het niet meer over zien.

Ik ben bv week 3 van september 2024 op medische gronden afgekeurd en ik had geen keuzebudget CAO / geen lease auto / geen contractwijzigingen etc.

Er zijn dan mensen die zeggen dat je dan mogelijk niet in de groep zit én ook dat ik qua periode van keuring safe zit. Omdat de groep waar het over gaat loopt tot half 2024.
Een ander zegt weer dat ze iedereen van afgelopen vier jaar bekijken.

Dan zegt de ene medewerker / persoon dat ze Q1 van dit jaar iedereen bellen. De ander zegt dat ze eerst brieven sturen naar degene waar het goed bij is gegaan en daar na de brieven komen waar het fout is gegaan.
Ten eerste: verwacht niet veel van UWV, die bezorgt elke uitkeringstrekker een onnodig stressen.

Tweede: je zult even moeten geduld hebben. UWV zijn altijd vaag met zulke antwoorden. Totdat zij een definitief is.

Derde: je kan pas ondernemen wanneer je de definitief uitslag hoort. Tot deze moment, kan je beter je energie anders besteden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_216353992
Met je eens @Captain_Ghost

Maar het is wel een moeilijke. Mede omdat ik het niet kan over zien.
Hebben we het over een paar tientjes per maand minder is er mee te leven.
Maar ik hoorde geluiden dat het bij veel mensen gaat om honderden euro's minder per maand.

Ik lig daar serieus wakker van met momenten. Vooral door de onduidelijkheid vanuit het UWV.
Ik mis hier in een concreter tijdspad. Ze houden het nu heel ruim. Ergens in kwartaal 1 hoor je iets.
Maar vervolgens hoor je alleen dat degene iets horen wie het betreft, de ander zegt weer dat iedereen wat hoort.

En belangrijkste vraag blijft spoken:
Wat is de laatste maand in 2024 die ze gaan onderzoeken. Ze roepen maar heel 2024 maar dat geloof ik niet. Gezien het al begin 2024 bekend was, en in juni ofzo al in de media kwam. Je zou zeggen dat ze toen al veel geleerd hebben. Ik weet wel dat bij mij de arbeidsdeskundige telefonisch mijn SV loon is door gelopen. Daar zat niet veel verschil in hoor ik hem nog zeggen. Toen niet wetende wat dat betekende. Achteraf gezien was het toen al misschien meer controle (betreft augustus, september 2024)
  zondag 19 januari 2025 @ 13:22:41 #7
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_216354580
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2025 12:26 schreef Paljasso het volgende:

Maar het is wel een moeilijke. Mede omdat ik het niet kan over zien.
Hebben we het over een paar tientjes per maand minder is er mee te leven.
Maar ik hoorde geluiden dat het bij veel mensen gaat om honderden euro's minder per maand.

Ik lig daar serieus wakker van met momenten.
Misschien krijg je nu wel juist te weinig en heb je binnenkort een mooie meevaller. :)

Hoe dan ook, het heeft geen zin om je er nu druk over te gaan maken. Wacht het af en zie te zijner tijd hoe het uitpakt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')