abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216293815
Hi :)

Zijn er hier mensen die wel eens aan dropshipping zijn begonnen?

Ik lees wat verschillende dingen over recht van retourneren en klachtenafhandeling; wie is hiervoor verantwoordelijk? Technisch gezien koop je een product van de leverancier, maar aangezien jij er tussen zit kan ik me voorstellen dat jij het product dan terug krijgt en de klachtenafhandeling moet regelen?
pi_216294101
Zonder enige kennis van zaken....
Ik mag het hopen, wel de lusten dus ook de lasten?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 14 januari 2025 @ 14:57:36 #3
508131 Beau_ter_Ham
Weg wegens slecht beleid
pi_216294228
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 14:27 schreef Solispolar het volgende:

Ik lees wat verschillende dingen over recht van retourneren en klachtenafhandeling; wie is hiervoor verantwoordelijk? Technisch gezien koop je een product van de leverancier, maar aangezien jij er tussen zit kan ik me voorstellen dat jij het product dan terug krijgt en de klachtenafhandeling moet regelen?
Jij bent de verkoper aan de consument en dus ook verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten en retourzendingen. Hoe jij dat met je leverancier oplost is jou probleem
Wegens minachting van de admin voor de leden (en zijn onfatsoenlijk gedrag ) heb ik dit forum verlaten
pi_216294291
Edit: ah zie dat je bedoelt dat jij dropshipper wil worden.

Jij als verkoper bent gewoon verantwoordelijk voor retouren, garantie en dergelijke.

Maar het is algemeen bekend dat dropshippers daar vooral heel veel schijt aan hebben.
pi_216294309
Ik begrijp dat je zelf overweegt om dropshipper te worden, om snel geld te verdienen? Of je nou aan dropshipping doet of je eigen voorraad hebt, je bent gewoon een winkel, en daar hoort een aantal juridische verplichtingen en regels bij. Dropshipping grenst wmb aan oplichting, zeker als je ook nog eens jouw verantwoordelijkheden en verplichtingen gaat afwentelen op anderen.
  dinsdag 14 januari 2025 @ 15:07:31 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_216294361
je mag een cursus komen volgen bij me, kost wel 2k aan inschrijfkosten en 450euro per zoom call.

Fantastisch toch?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_216294402
quote:

Eén keer iets bij Amazon besteld wat bij een dropshipper vandaan leek te komen, niet goed opgelet.

Was totaal 40 euro, ik was niet tevreden over het product. Mocht ik het alleen terugzenden met betaling verzendkosten naar China a 25 euro. Uiteindelijk, na een week lang heen en weer praten, 20 euro teruggehad, product gehouden maar wel gemeld bij Amazon hoe het ging en dat retour alleen naar China mocht. Amazon heeft die toko er vervolgens af gegooid, daar zie je hoe men denkt over dropshipping.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216294406
Jij krijgt het terug en jij moet het ook terug betalen aan je klant. Daarna heb jij weer een item beschikbaar voor de volgende klant of je moet hem afschrijven.

Een andere optie is agent worden. Dan krijg je commissie ever de verkoop en is de leverancier verantwoordelijk.
pi_216294560
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eén keer iets bij Amazon besteld wat bij een dropshipper vandaan leek te komen, niet goed opgelet.

Was totaal 40 euro, ik was niet tevreden over het product. Mocht ik het alleen terugzenden met betaling verzendkosten naar China a 25 euro. Uiteindelijk, na een week lang heen en weer praten, 20 euro teruggehad, product gehouden maar wel gemeld bij Amazon hoe het ging en dat retour alleen naar China mocht. Amazon heeft die toko er vervolgens af gegooid, daar zie je hoe men denkt over dropshipping.
Dan had je je klacht direct bij amazon moeten indienen en niet bij de dropshitter. Das het fijne als er een platform tussen zit ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216294602
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan had je je klacht direct bij amazon moeten indienen en niet bij de dropshitter. Das het fijne als er een platform tussen zit ;)
Het ging uiteraard via de amazon site. De Duitse versie, waar ik het besteld had. En die verwijzen door naar de koper, die mag verzendkosten rekenen voor de retour en daar zit geen maximum aan. Dus die 25 euro verzendkosten voor een kleine doos was volgens de regels van Amazon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216294722
quote:

los van het feit dat al die dropshippers laaienlichters zijn;

als jij in NL een winkeltje hebt waarin jij spullen gaat verkopen dan ben jij verantwoordelijk voor alle aspecten van die verkoop.
waar de producten vandaan komen zijn irrelevant.
dus jij bent het aanspreekpunt voor garantie, retouren, missende pakketten onderweg, betalings issues, alles. je mag overigens wel verzendkosten vragen voor een retour, maar daar houd het dan ook wel bij op.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_216294747
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het ging uiteraard via de amazon site. De Duitse versie, waar ik het besteld had. En die verwijzen door naar de koper, die mag verzendkosten rekenen voor de retour en daar zit geen maximum aan. Dus die 25 euro verzendkosten voor een kleine doos was volgens de regels van Amazon.
Ah, ik had een issue met de Nederlandse versie en dat werd prima opgelost door amazon zelf.
Eye opener wel over de niet Nederlandse versies. Ik bestel ook rustig bij de Franse of Italiaanse. Nog beter opletten dus :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_216295851
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
los van het feit dat al die dropshippers laaienlichters zijn;

als jij in NL een winkeltje hebt waarin jij spullen gaat verkopen dan ben jij verantwoordelijk voor alle aspecten van die verkoop.
waar de producten vandaan komen zijn irrelevant.
dus jij bent het aanspreekpunt voor garantie, retouren, missende pakketten onderweg, betalings issues, alles. je mag overigens wel verzendkosten vragen voor een retour, maar daar houd het dan ook wel bij op.
Ja maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een dropshipper.
pi_216296236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:09 schreef 111210 het volgende:

[..]
true. zie ook regel 1 van mijn reactie. maar dat is niet de vraag van TS.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_216308300
quote:

Daar zijn geen verschillen in hoor over dit recht. De verkopende partij aka de dropshipper is hier verantwoordelijk voor.
pi_216308923
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 17:09 schreef 111210 het volgende:

[..]
Daarom bij dit soort vraagstukken altijd betalen met Paypal, creditcard, of achteraf betalen. Methodes om je geld terug te krijgen als de verkoper niet reageert.
pi_216309752
quote:
6s.gif Op woensdag 15 januari 2025 15:52 schreef kirsten. het volgende:

[..]
Daarom bij dit soort vraagstukken altijd betalen met Paypal, creditcard, of achteraf betalen. Methodes om je geld terug te krijgen als de verkoper niet reageert.
Je kan toch niet zomaar je geld terugkrijgen van paypal of je creditcard maatschappij terwijl je het product hebt ontvangen
pi_216310548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 17:19 schreef 111210 het volgende:

[..]
Je kan toch niet zomaar je geld terugkrijgen van paypal of je creditcard maatschappij terwijl je het product hebt ontvangen
Hangt ervan af waarom je het wil retourneren. Als het niet is zoals omschreven, of een nep artikel is, dan kan je dat gewoon aangeven in de case. Zeker als de verkoper niet thuis geeft bij retourneren zijn ze erg genegen om in het voordeel van de aankoper te beslissen.
pi_216311736
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 15:02 schreef 111210 het volgende:
Edit: ah zie dat je bedoelt dat jij dropshipper wil worden.

Jij als verkoper bent gewoon verantwoordelijk voor retouren, garantie en dergelijke.

Maar het is algemeen bekend dat dropshippers daar vooral heel veel schijt aan hebben.
Heel veel bekende webshops zijn ook gewoon deels dropshippers hoor. Alleen merk jij daar als klant niks van. Vooral grote goederen kom vaak rechtstreeks uit het magazijn van de leverancier.
pi_216313999
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 19:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Heel veel bekende webshops zijn ook gewoon deels dropshippers hoor. Alleen merk jij daar als klant niks van. Vooral grote goederen kom vaak rechtstreeks uit het magazijn van de leverancier.
Klopt, je ziet het ook bij al die prepshops tegenwoordig, al die meuk komt van alieexpress en is daar dan ook 10x goedkoper te vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')