Jij bent de verkoper aan de consument en dus ook verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten en retourzendingen. Hoe jij dat met je leverancier oplost is jou probleemquote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:27 schreef Solispolar het volgende:
Hi
Zijn er hier mensen die wel eens aan dropshipping zijn begonnen?
Ik lees wat verschillende dingen over recht van retourneren en klachtenafhandeling; wie is hiervoor verantwoordelijk? Technisch gezien koop je een product van de leverancier, maar aangezien jij er tussen zit kan ik me voorstellen dat jij het product dan terug krijgt en de klachtenafhandeling moet regelen?
Eén keer iets bij Amazon besteld wat bij een dropshipper vandaan leek te komen, niet goed opgelet.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:27 schreef Solispolar het volgende:
Hi
Ik lees wat verschillende dingen over recht van retourneren en klachtenafhandeling; wie is hiervoor verantwoordelijk? Technisch gezien koop je een product van de leverancier, maar aangezien jij er tussen zit kan ik me voorstellen dat jij het product dan terug krijgt en de klachtenafhandeling moet regelen?
Dan had je je klacht direct bij amazon moeten indienen en niet bij de dropshitter. Das het fijne als er een platform tussen zitquote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eén keer iets bij Amazon besteld wat bij een dropshipper vandaan leek te komen, niet goed opgelet.
Was totaal 40 euro, ik was niet tevreden over het product. Mocht ik het alleen terugzenden met betaling verzendkosten naar China a 25 euro. Uiteindelijk, na een week lang heen en weer praten, 20 euro teruggehad, product gehouden maar wel gemeld bij Amazon hoe het ging en dat retour alleen naar China mocht. Amazon heeft die toko er vervolgens af gegooid, daar zie je hoe men denkt over dropshipping.
Het ging uiteraard via de amazon site. De Duitse versie, waar ik het besteld had. En die verwijzen door naar de koper, die mag verzendkosten rekenen voor de retour en daar zit geen maximum aan. Dus die 25 euro verzendkosten voor een kleine doos was volgens de regels van Amazon.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan had je je klacht direct bij amazon moeten indienen en niet bij de dropshitter. Das het fijne als er een platform tussen zit
los van het feit dat al die dropshippers laaienlichters zijn;quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:27 schreef Solispolar het volgende:
Hi
Ah, ik had een issue met de Nederlandse versie en dat werd prima opgelost door amazon zelf.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het ging uiteraard via de amazon site. De Duitse versie, waar ik het besteld had. En die verwijzen door naar de koper, die mag verzendkosten rekenen voor de retour en daar zit geen maximum aan. Dus die 25 euro verzendkosten voor een kleine doos was volgens de regels van Amazon.
Ja maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een dropshipper.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
los van het feit dat al die dropshippers laaienlichters zijn;
als jij in NL een winkeltje hebt waarin jij spullen gaat verkopen dan ben jij verantwoordelijk voor alle aspecten van die verkoop.
waar de producten vandaan komen zijn irrelevant.
dus jij bent het aanspreekpunt voor garantie, retouren, missende pakketten onderweg, betalings issues, alles. je mag overigens wel verzendkosten vragen voor een retour, maar daar houd het dan ook wel bij op.
true. zie ook regel 1 van mijn reactie. maar dat is niet de vraag van TS.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een dropshipper.
Daar zijn geen verschillen in hoor over dit recht. De verkopende partij aka de dropshipper is hier verantwoordelijk voor.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:27 schreef Solispolar het volgende:
Hi
Daarom bij dit soort vraagstukken altijd betalen met Paypal, creditcard, of achteraf betalen. Methodes om je geld terug te krijgen als de verkoper niet reageert.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:09 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen bij een dropshipper.
Je kan toch niet zomaar je geld terugkrijgen van paypal of je creditcard maatschappij terwijl je het product hebt ontvangenquote:Op woensdag 15 januari 2025 15:52 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Daarom bij dit soort vraagstukken altijd betalen met Paypal, creditcard, of achteraf betalen. Methodes om je geld terug te krijgen als de verkoper niet reageert.
Hangt ervan af waarom je het wil retourneren. Als het niet is zoals omschreven, of een nep artikel is, dan kan je dat gewoon aangeven in de case. Zeker als de verkoper niet thuis geeft bij retourneren zijn ze erg genegen om in het voordeel van de aankoper te beslissen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 17:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar je geld terugkrijgen van paypal of je creditcard maatschappij terwijl je het product hebt ontvangen
Heel veel bekende webshops zijn ook gewoon deels dropshippers hoor. Alleen merk jij daar als klant niks van. Vooral grote goederen kom vaak rechtstreeks uit het magazijn van de leverancier.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:02 schreef 111210 het volgende:
Edit: ah zie dat je bedoelt dat jij dropshipper wil worden.
Jij als verkoper bent gewoon verantwoordelijk voor retouren, garantie en dergelijke.
Maar het is algemeen bekend dat dropshippers daar vooral heel veel schijt aan hebben.
Klopt, je ziet het ook bij al die prepshops tegenwoordig, al die meuk komt van alieexpress en is daar dan ook 10x goedkoper te vindenquote:Op woensdag 15 januari 2025 19:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Heel veel bekende webshops zijn ook gewoon deels dropshippers hoor. Alleen merk jij daar als klant niks van. Vooral grote goederen kom vaak rechtstreeks uit het magazijn van de leverancier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |