Nou, als je die niet gewend bent…. Is het wat sterk lijkt me. En suffig mag ie absoluut niet zijn.quote:
Nee ik rijd met de rijinstructeur mee naar het CBR ik hoef niet met de bus gelukkig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:29 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon met het ov blijven gaan. Past ook bij je sociale status
Als je met diazepam op gaat rijden kan je net zo goed na 4 grolsch kanon gaan rijdenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, als je die niet gewend bent…. Is het wat sterk lijkt me. En suffig mag ie absoluut niet zijn.
Kijk eens op Valdispert.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je met diazepam op gaat rijden kan je net zo goed na 4 grolsch kanon gaan rijden
Eerste keer?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb binnenkort rijexamen en ik heb echt extreme angst en de zenuwen ervan.
Erken je angst: Het is oké om nerveus te zijn. Door je angst te erkennen, kun je er beter mee omgaan.quote:Wat kan ik nog doen om rustiger te worden hiervoor?
Mijn beide broers hebben hun rij-examen ermee gehaald. Volgens mij slaat die beïnvloeding helemaal nergens op. Ze strepen gewoon alles weg.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Beïnvloedt ook rijvaardigheid, mag je niet mee rijden.
Mag je daar wel mee rijden dan? Ik heb hier nog één liggen maar durf het nooit te nemen.quote:
Als je angst echt sterk is heb je echt helemaal geen drol aan deze tips trouwens. Dit is wel heel erg kleuterachtig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Eerste keer?
[..]
Erken je angst: Het is oké om nerveus te zijn. Door je angst te erkennen, kun je er beter mee omgaan.
Oefenen, oefenen, oefenen: Zorg voor voldoende rijlessen en oefen op rustige plekken. Herhaal manoeuvres en bereid je goed voor op de examenroutes.
Weet wat je kunt verwachten: Ken de verkeersregels en de exameneisen. Een goede voorbereiding geeft zelfvertrouwen.
Positieve mindset: Vervang negatieve gedachten door positieve. Visualiseer jezelf succesvol slagen!
Ontspan: Ademhalingsoefeningen en ontspanningstechnieken kunnen je kalmeren. Zorg voor voldoende slaap en gezonde voeding.
Zoek steun: Een vriend, familielid of je rijinstructeur kan je helpen en aanmoedigen.
Het is maar een momentopname: Een rijexamen definieert je niet als persoon. Zie het als een leerervaring en onthoud dat je altijd opnieuw kunt proberen.
Mag wel maar het is eigenlijk geen goed idee als je het niet gewend bentquote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:46 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mag je daar wel mee rijden dan? Ik heb hier nog één liggen maar durf het nooit te nemen.
Hoe voelt dat nou precies dan? Ik heb er één liggen, ook vanwege lichte tot matige angststoornis, wat nu al echt beter gaat, maar ik heb het nog nooit genomen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:50 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Mag wel maar het is eigenlijk geen goed idee als je het niet gewend bent
Ik gebruik het soms om door te slapen, geen last van angsten gelukkig dus geen idee wat je dan merktquote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou precies dan? Ik heb er één liggen, ook vanwege lichte tot matige angststoornis, wat nu al echt beter gaat, maar ik heb het nog nooit genomen.
Maak je niet druk, echt helemaal niemand heeft de verwachting dat je zal slagen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb binnenkort rijexamen en ik heb echt extreme angst en de zenuwen ervan.
Ik heb bijvoorbeeld nachtmerries dat ik door een hele lange gang moet lopen en dat ik per ongeluk dronken ben vlak voor mijn rijexamen, of dat ik mijn bril niet op heb en helemaal niks kan zien, of dat de auto er niet staat, dat soort dingen. Soms slaap ik er ook slecht van.
Ik kan me ook nergens op concentreren
En ja ik heb een 'faalangst examen' maar goed ik denk niet dat het veel helpt.
Wat kan ik nog doen om rustiger te worden hiervoor?
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Maak je niet druk, echt helemaal niemand heeft de verwachting dat je zal slagen.
Het kan dus alleen maar meevallen.
Jij hebt het licht ook niet bepaald uitgevonden, wel?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, als je die niet gewend bent…. Is het wat sterk lijkt me. En suffig mag ie absoluut niet zijn.
Ik legde het even uit voor diegene die examen moet doen. Is wel zo aardig.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Jij hebt het licht ook niet bepaald uitgevonden, wel?
Wel eens gedaan op de fiets, 4 van die halve liters. Welgeteld 3 meter verder lag ik al op de grond.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:39 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je met diazepam op gaat rijden kan je net zo goed na 4 grolsch kanon gaan rijden
quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wel eens gedaan op de fiets, 4 van die halve liters. Welgeteld 3 meter verder lag ik al op de grond.
Misschien beter een flink stuk spacecake tegen de wietlucht dan? Even een uurtje van tevoren om het even lekker in te laten werken. Scherpe randjes erafquote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:20 schreef SemperLibertas het volgende:
Rook vooraf een joint, komt goed
Moet het niet verkeerd vallen, ben je helemaal de lul.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Misschien beter een flink stuk spacecake tegen de wietlucht dan? Even een uurtje van tevoren om het even lekker in te laten werken. Scherpe randjes eraf
Bovendien is het ook gewoon verboden maar goed het topic begon meteen met diazepam en wat al dies meer zij vandaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 18:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Moet het niet verkeerd vallen, ben je helemaal de lul.
Dude, waarom een biergeur in je mond laten bivakkeren, als het niet eens wat oplevert?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ok ik heb in plaats daarvan Leffe Bruin 0,0 gehaald. Dus daar zit écht geen alcohol in, niet radler of zo. Echt 0,0.
Mag ik dat ook bij het CBR drinken voor mijn examen of mag dat niet? Het zit wel gewoon in een bierflesje. Maar er staat echt op 0,0.
Mag dat niet dan? Het is echt 0,0 gewoon soort limonadequote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:55 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dude, waarom een biergeur in je mond laten bivakkeren, als het niet eens wat oplevert?
Was je zo zenuwachtig dan?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:41 schreef sigme het volgende:
Ik heb een keer teringjantjedronken rij-examen gedaan. Gezakt. Maar ze hebben me wel dat examen laten afleggenZe moeten het toch geroken hebben, zou je denken.
Nou omdat je geen alcohol mag vandaar de vraag of 0,0 leffe bruin wel magquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:00 schreef Feola het volgende:
Wat is dit voor kansloos topic? Als je aan de alcohol/medicijnen moet om rustig te worden kan je net zo goed meteen kappen. En waarom zou je 0.0 drinken voor je examen? Hoe pauper ben je zeg.
ja joh lekker vol cafeïne zitten. Dat gaat helpen met rustig blijvenquote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik ga blikjes energy drank halen. Dat drink ik normaal bijna nooit omdat je tanden ervan oplossen. Maar misschien ben ik dan alerter.
Wat begrijp je niet aan 0,0 ?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nou omdat je geen alcohol mag vandaar de vraag of 0,0 leffe bruin wel mag
Ik doe wel eens een dutje na een kopje koffie bij mij doet dat niksquote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:23 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja joh lekker vol cafeïne zitten. Dat gaat helpen met rustig blijven
nou lekker doen dan. veel succesquote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:26 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik doe wel eens een dutje na een kopje koffie bij mij doet dat niks
Ik heb ipv de energydrankj ook vandie blikjes kouwe zoete koffie gekocht die heb je tegenwoordig hè.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 23:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
nou lekker doen dan. veel succes
Zal een lekkere automobilist zijn geworden zeg.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 12:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken ook iemand die heeft het na 14 keer rijangst examens gehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |