Dat hoeft niet, ik ben ook regelmatig zonder pinpas op stap, betaal ik gewoon met mijn horloge (of van een andere rekening met mijn telefoon, maar als ik die niet bij me heb kan ik dus gewoon pinnen).quote:Op zondag 12 januari 2025 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Wel vreemd dat ze op pad ging zonder telefoon.
En haar pinpas en laptop had ze dus wel bij zich.
Je ziet steeds vaker dat de pinpas niet eens meer los is, maar bij de telefoon in het hoesje zit of op een betaalapp op de telefoon.
Nou ja, dat valt mij dan op.
ja. maar de mensen moeten bij jouw link ook eerst klikken om die te zien.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ging me meer om de eerste foto. Bepaalde users vonden de partner te onzichtbaar, en concludeerde al snel dat de relatie dan wel slecht moest zijn.
Je kunt toch ook in en uitloggen in de trein met een telefoon?quote:Op zondag 12 januari 2025 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Je ziet steeds vaker dat de pinpas niet eens meer los is, maar bij de telefoon in het hoesje zit of op een betaalapp op de telefoon.
Dit soort opmerkingen helpt helemaal niemand. Het laatste wat mensen nodig hebben, is dat dit wordt gebruikt om nog meer verdeeldheid te zaaien.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:19 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo dat ze zichzelf iets aan zou willen doen eigenlijk. Als ze dat had gewild,dan had ze de trein op een andere manier gepakt en had ze niet ingestapt, maar ervoor gestapt.
En jezelf verzuipen.. dat doe je niet in een riviertje als de Rotte of het Noorderkanaal. Dan spring je in de sterkstromende Maas, waar de kans op redding nihil is want niemand zal het in zn hoofd halen je daar achterna te springen.
Heeft Sylvana of DENK al dr beklag gedaan dat zo massaal aandacht is voor de vermissing van deze blanke, blonde vrouw?
Ah oké, wist niet dat dat ook kon.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hoef niet, ik ben ook regelmatig zonder pinpas op stap, betaal ik gewoon met mijn horloge (of van een andere rekening met mijn telefoon, maar als ik die niet bij me heb kan ik dus gewoon pinnen).
Ja. Alleen had ze die dus niet bij zich.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je kunt toch ook in en uitloggen in de trein met een telefoon?
Vind het maar een vaag verhaal. Het is ook niet alsof je in die omgeving per ongeluk in de Rotte terecht komt en verdrinkt.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Drie dagen nu verdwenen en geen spoor. Ziet er niet best uit.
Dat ligt eraan of hij zelf GPS heeft en of het horloge een eigen sim heeft.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ah oké, wist niet dat dat ook kon.
Maar dan kan zo’n horloge toch ook op Whatsapp en je locatie bepalen??
De Rotte is daar hartstikke helder, je kunt daar zelfs op de bodem kijken. Dan hadden ze haar al moeten vinden.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:00 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Vind het maar een vaag verhaal. Het is ook niet alsof je in die omgeving per ongeluk in de Rotte terecht komt en verdrinkt.
Nou, als het station van het broodje niet klopt dan hoeft het tijdstip ook niet te kloppen...quote:Op zondag 12 januari 2025 20:51 schreef Tengano het volgende:
Die hele treinreis en waar ze dat broodje at is volgens mij eigenlijk niet zo relevant meer. Die foto ging denk ik vooral om haar signalement te geven; die groene lange Elvine jas en hoe ze er verder uitzag op de dag van haar vermissing; zwarte broek, witte sneakers en twee zwarte tassen. Dat signalement was op dat moment nodig om mensen te informeren naar wat voor vrouw ze moesten uitkijken.
De route vanaf het Kookpunt is waar het nu om gaat, en die loopt vooralsnog tot aan die Soetendaalseweg. En precies daar zag het er ook nog allemaal 'niks aan de hand' uit.
Wat nu relevant is, is wat er daarna gebeurde en of daarvan nog beelden of andere informatie te vinden is, om vast te stellen wat er daarna nog is gebeurd, en waar Marjolein is gebleven of verdwenen.
Rond 14:00 is een pintransactie gedaan op het Noordplein in Rotterdam Leandra. Waar ze daarvoor was is dan niet zo belangrijk meer toch. Al was ze via Groningen gereisd bij wijze van spreken. En 14:14 liep ze 1200 meter verder redelijk relaxed op de Soetendaalseweg. Juist die allerlaatste route en info is belangrijk om eventueel te kunnen achterhalen wat er is gebeurd.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:07 schreef Leandra het volgende:
Nou, als het station van het broodje niet klopt dan hoeft het tijdstip ook niet te kloppen...
Dus het kan weldegelijk relevant zijn, wat als dat op station Utrecht om 15.38 is ipv Gouda om 12.38?
Ik denk dat je meer bang moet hebben voor grooming gangs zoals die in Engeland actief zijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:24 schreef woxxel2 het volgende:
Dat zijn veel vermissingen in Rotterdam in korte tijd met die verkrachter aanrander op de fiets nog los!
Denk dat ze daar te oud voor zijnquote:Op zondag 12 januari 2025 21:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer bang moet hebben voor grooming gangs zoals die in Engeland actief zijn.
Ze hebben wel een flexibele opvang dan. Ik word al gebeld als het 18.01u isquote:Op zondag 12 januari 2025 20:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Als de maand januari haar zo doet denken aan haar overleden ouders, en de prachtige begraafplaats Crooswijk ligt daar, dan is ze daar misschien naar toegegaan.
Haar dochter zat vermoedelijk tot 18:00 op de opvang, aangezien haar partner om 18:20 een telefoontje kreeg van de opvang.
Ze werd rond 14:14 gezien en dus voldoende tijd die middag, ze hoeft dus helemaal niet onderweg geweest te zijn naar huis.
Als het tijdstip van die stationsfoto niet klopt weet je ook niet of de pintransactie van 14.00 uur en de beelden van 14.14 uur de laatste zijn waarop ze gezien zijn.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Rond 14:00 is een pintransactie gedaan op het Noordplein in Rotterdam Leandra. Waar ze daarvoor was is dan niet zo belangrijk meer toch. Al was ze via Groningen gereisd bij wijze van spreken. En 14:14 liep ze 1200 meter verder redelijk relaxed op de Soetendaalseweg. Juist die allerlaatste route en info is belangrijk om eventueel te kunnen achterhalen wat er is gebeurd.
Mogelijke reis op 9-1-25 van Hilversum naar Rotterdam Noordquote:Op zondag 12 januari 2025 21:07 schreef Leandra het volgende:
Nou, als het station van het broodje niet klopt dan hoeft het tijdstip ook niet te kloppen...
Dus het kan weldegelijk relevant zijn, wat als dat op station Utrecht om 15.38 is ipv Gouda om 12.38?
De twee anderen worden al veel langer vermist.quote:Op zondag 12 januari 2025 21:25 schreef maily het volgende:
[..]
Nog 2 ..... bizar dat daar verder geen aandacht voor is ....
Dat zou idd wel logisch zijn, Gouda komt helemaal niet in dat schema voor (behalve dat de trein er stopt), dus waar komt dat Gouda verhaal vandaan?quote:Op zondag 12 januari 2025 21:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mogelijke reis op 9-1-25 van Hilversum naar Rotterdam Noord
12:18 vertrek Hilversum
12:35 aankomst Utrecht Centraal 13 minuten overstaptijd
12:38 broodje eten op spoor 11 Utrecht Centraal
12:48 vertrek vanuit Utrecht Centraal
13:16 aankomst Rotterdam Alexanderl; overstap op hetzelfde perron
13:24 vertrek vanuit Rotterdam Alexander
13:28 aankomst Rotterdam Noord
bron NS reisplanner
Als ze om 14.14 nog gezien is op een locatie tussen de kookwinkel en huis dan is dat geen hele vreemde aanname.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Waar staat dat ze richting huis ging?
Verandert niets aan de aankomsttijd, zijn dezelfde treinen.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:02 schreef Evi1986 het volgende:
Ze kan ook in Gouda zijn overgestapt ipv Rotterdam Alexander
Geen idee. Dat staat op die flyer, maar ik heb ook bij deze vermissing ook al gezien dat informatie ook dit keer gewoon niet eenduidig is. Ook niet van de verschillende nieuwsbronnen dus, en dat maakt het soms best verwarrend. Als die bankjes dus niet op station Gouda staan, en dat geloof ik want jij bent er geweest, dan kan ze daar dus ook nooit gezeten hebben om 12:38 met dat broodje. Maar dat staat wel in die flyer.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:00 schreef Leandra het volgende:
Dat zou idd wel logisch zijn, Gouda komt helemaal niet in dat schema voor (behalve dat de trein er stopt), dus waar komt dat Gouda verhaal vandaan?
jaquote:Op zondag 12 januari 2025 21:59 schreef Soofsz het volgende:
[..]
De twee anderen worden al veel langer vermist.
En voor dat gebied, onder dat viaduct door heb ik zelf wel wat zorgen.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:13 schreef Evi1986 het volgende:
Als je van de Soetendaalseweg naar Hillegersberg wil, dan steek je de Gordelweg over en meest logisch is dan de Soetendaalsebocht onder de snelweg door
Je zou overdag toch wel mogen denken overal te kunnen lopen.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
En voor dat gebied, onder dat viaduct door heb ik zelf wel wat zorgen.
Scholen zijn al begonnen, rond 14:15 is het daar gewoon druk.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
En voor dat gebied, onder dat viaduct door heb ik zelf wel wat zorgen.
Volgens het AD artikel was ze haar telefoon thuis vergeten en zocht ze er juist naar, m.a.w. die had ze niet bewust niet meegenomen.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan ook gewoon een fout zijn van de journalist. Ik zou uitkijken met dit soort uitspraken.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:24 schreef Goejedag het volgende:
Opmerkelijk dat haar partner woorden gebruikt als “Marjolein leefde voor haar dochter.” “Leeft” lijkt mij eerder gepast?
Thanks aangepast.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kan ook gewoon een fout zijn van de journalist. Ik zou uitkijken met dit soort uitspraken.
Ik denk wel dat ze daar bang voor zijn, anders vertellen ze niet zo veel over d'r achtergrond en dat ze verward is.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:24 schreef Goejedag het volgende:
Opmerkelijk dat haar partner woorden gebruikt als “Marjolein leefde voor haar dochter.” “Leeft” lijkt mij eerder gepast?
-edit- bedoel hier overigens mee dat ik niet hoop dat zij het idee hadden dat ze wellicht zichzelf iets aan wil doen. Geen andere insinuaties.
Bij die soetendaalsebocht onder de snelweg heb je toch allemaal van die vreemde waterputten, daar hebben ze al wel gezocht toch?quote:Op zondag 12 januari 2025 22:13 schreef Evi1986 het volgende:
Als je van de Soetendaalseweg naar Hillegersberg wil, dan steek je de Gordelweg over en meest logisch is dan de Soetendaalsebocht onder de snelweg door
Die banken staan op heel veel stations, behalve op die van station Gouda waar Leandra is geweest om dat te checken, maar waar in die flyer wel naar verwezen wordt.quote:Op zondag 12 januari 2025 22:58 schreef Jeroboam het volgende:
zulke banken staan toch op spoor 11 na de kiosk?
Ik neem vaak de trein vanaf dat spoor dus ik weet bijna 95% zeker dat daar zo'n bank staat.quote:Op zondag 12 januari 2025 23:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die banken staan op heel veel stations, behalve op die van station Gouda waar Leandra is geweest om dat te checken, maar waar in die flyer wel naar verwezen wordt.
Het is 'standaard' NS meubulair van volgens mij Iroko hout als ik me niet vergis, erg duurzaam.
En die camera moet dus op 45 graden links van haar staan. Wellicht zelfs aan de overkant van het perron.
En vanaf perron 11 vertrok dus de intercity richting Rotterdam Centraal die ze moest hebben als dat reisschema klopt.
Je kunt zien waar en hoe laat je ingecheckt bent, en waar en hoe laat je uitgecheckt bent. Meer niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 23:07 schreef woxxel2 het volgende:
Maar rijden ze tegenwoordig allemaal zonder ov kaart?
Iedereen is toch gewoon te volgen als je met t ov reist. Dan zullen ze ook wel weten dat ze in Gouda was.
Of je nou met een OV-chipkaart reist of met je telefoon of bankpas incheckt (ik ga er vanuit dat ze een abonnement of business card heeft voor de trein), dan nog hoef je bij een treinwissel in Gouda niet in of uit te checken, je kunt gewoon binnen de poortjes van het ene perron naar het andere, zoals op zoveel stations.quote:Op zondag 12 januari 2025 23:07 schreef woxxel2 het volgende:
Maar rijden ze tegenwoordig allemaal zonder ov kaart?
Iedereen is toch gewoon te volgen als je met t ov reist. Dan zullen ze ook wel weten dat ze in Gouda was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |