abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221487032
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]

Nederlandse pensioenfondsen hebben als enige van de 38 OESO landen een negatief rendement behaald.
Dit is alleen een %-verandering in kapitaal, niet het rendement dat ze behalen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221487248
Daarom gewoon af van die idiotie van algemeen verbindende cao's en dus pensioenfondsen.
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:04:44 #103
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221487565
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:10 schreef nostra het volgende:
Daarom gewoon af van die idiotie van algemeen verbindende cao's en dus pensioenfondsen.
HEEL JUIST
iedereen moet zelf kunnen kiezen wat ie doet met de pensioenafdracht, je mag toch ook kiezen op welke bank je salaris gestort moet worden

sommigen willen het bij de giro storten of gewoon volledig bij het bruto en dan netto aflossen

weg met de verplichtte winkelnering en de vakbonden en pensioenfondsen die elkaars reet likken ,
Ik ben nooit van mijn leven lid van een vakbond geweest, en ze hebben niets te beslissen over mijn spaargeld

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-08-2026 18:39:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 2 augustus 2026 @ 18:08:27 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221487608
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:23 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De woke hype is alweer op zijn retour.

Je kunt nu beter in de defensie-industrie investeren.
nee je moet groen beleggen , zeg flikker een eind op
al stop ik mijn spaargeld netto in de aflossing , is allemaal mijn eigen zaak , mijn spaargeld is mijn belang

sodemieter op met je vakbonden uit de vorige eeuw

Weg met de Collectieve Arbeid Overeenkomst en welkom aan de Individuele Arbeid Overeenkomst

quote:
¤ 100 miljard pensioenverlies ABP de schuld van Woke, groene beleggingen en Rosenmöller?

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 02-08-2026 19:02:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 2 augustus 2026 @ 19:21:58 #105
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221488234
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 08:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Lekker investeren in staatsobligaties Griekenland en Portugal :') :') :') :')
nou wat is daar mis mee ??
https://nl.investing.com/rates-bonds/european-government-bonds

beter in UK bonds bedoel jij
quote:
Actuele Rendementen10-jaars
Staatslening: Circa 3,87% (volgens Investing.com).
Recente Ontwikkeling: De rente noteert de laatste weken stabiel rond de 3,81% tot 3,87%.
Vergelijking:
Dit ligt hoger dan de rentes op Noord-Europese staatsobligaties zoals de Duitse Bunds of Nederlandse staatsleningen, die door een lager risicoprofiel een lagere rente kennen.
.

Of nog beter in SP500 etf bedoel je
https://www.degiro.nl/pensioenrekening

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 02-08-2026 19:44:18 ]
pi_221489328
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 19:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou wat is daar mis mee ??
https://nl.investing.com/rates-bonds/european-government-bonds

beter in UK bonds bedoel jij
[..]
.

Of nog beter in SP500 etf bedoel je
https://www.degiro.nl/pensioenrekening
Een hoge rente is niet per definitie gunstig he? Je snapt het concept van rente?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 2 augustus 2026 @ 22:23:41 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221489391
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een hoge rente is niet per definitie gunstig he? Je snapt het concept van rente?
dan kun je beter oligaties van de UK kopen, maar misschien is de SP500 etf beter als belegging
pi_221489396
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan kun je beter oligaties van de UK kopen, maar misschien is de SP500 etf beter als belegging
Ik stelde een vraag, ik vroeg geen advies.
  zondag 2 augustus 2026 @ 22:28:09 #109
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221489414
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik stelde een vraag, ik vroeg geen advies.
ok ik koop zelf regelmatig een vanguard ETF van de SP500
https://www.degiro.nl/lp/etf-beleggen

quote:
AI-overzicht
Populaire Vanguard S&P 500 ETF's voor Europese beleggers zijn de Vanguard S&P 500 UCITS ETF Accumulating (VUAA) en de Vanguard S&P 500 UCITS ETF Distributing (VUSA).
Deze fondsen volgen de 500 grootste Amerikaanse bedrijven met een lage kostenratio (TER) van 0,07% per jaar.Kenmerken van Vanguard S&P 500 ETF'sIndex:
Volgt de S&P 500 Index met de 500 grootste bedrijven in de Verenigde Staten
pi_221489417
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok ik koop zelf regelmatig een vanguard ETF van de SP500
https://www.degiro.nl/lp/etf-beleggen
[..]

lees je wel?
  zondag 2 augustus 2026 @ 22:39:23 #111
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221489466
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
lees je wel?
quote:

[..]
ik let niet op rente
pi_221489479
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
ik let niet op rente
Lees je wel? Ik stelde een vraag, ik vroeg niet om advies.
  zondag 2 augustus 2026 @ 22:54:07 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221489522
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Lees je wel? Ik stelde een vraag, ik vroeg niet om advies.
quote:

[..]
ja snap ik. maar ik weet niets van rente , dus ik kan je er niet mee helpen
renteaftrek wel
pi_221489641
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
ja snap ik. maar ik weet niets van rente , dus ik kan je er niet mee helpen
renteaftrek wel
Mijn punt is dat Rente niet zomaar iets is wat je krijgt,namelijk:
-Kans dat je je geld niet terug krijgt
-Je liquiditeit verminderd
-Inflatie
-Je het geld niet meeri n andere zaken kunt investeren

De quote die je aanvankelijk deed mbt Griekenland, ik doel erop dat altijd kans bestaat dat men default en dat je naar je geld kunt fluiten, nu zal dat met de Euro niet heel snel gebeuren, maar de kans dat men obligatiehouders laat mee betalen in een reddingsoperatie is natuurlijk niet onmogelijk, net zoals dat wel eens gebeurt met aandeelhouders in een bedrijf waarbij een reddingsoperatie moet plaatsvinden, misschien leek het wat kinderachtig om de vraag elke keer terug te stellen, maar mensen moet realiseren dat rendement niet gratis en of risicoloos is, ook een S&P500, ja je hebt een hele mooie grote spreiding, maar bij een echt grote crash zoals in de jaren 20 kan je daarmee alsnog nat gaan.
  zondag 2 augustus 2026 @ 23:42:14 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221489656
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 23:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn punt is dat Rente niet zomaar iets is wat je krijgt,namelijk:
-Kans dat je je geld niet terug krijgt
-Je liquiditeit verminderd
-Inflatie
-Je het geld niet meeri n andere zaken kunt investeren

De quote die je aanvankelijk deed mbt Griekenland, ik doel erop dat altijd kans bestaat dat men default en dat je naar je geld kunt fluiten, nu zal dat met de Euro niet heel snel gebeuren, maar de kans dat men obligatiehouders laat mee betalen in een reddingsoperatie is natuurlijk niet onmogelijk, net zoals dat wel eens gebeurt met aandeelhouders in een bedrijf waarbij een reddingsoperatie moet plaatsvinden, misschien leek het wat kinderachtig om de vraag elke keer terug te stellen, maar mensen moet realiseren dat rendement niet gratis en of risicoloos is, ook een S&P500, ja je hebt een hele mooie grote spreiding, maar bij een echt grote crash zoals in de jaren 20 kan je daarmee alsnog nat gaan.
ok,maar ik doe er niets mee
pi_221489662
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 23:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ok,maar ik doe er niets mee
Ik ook niet, mijn geld staat gewoon op de bank, daarnaast heb ik al heel lang Bitcoin.
pi_221489904
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 15:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

[ afbeelding ]

Nederlandse pensioenfondsen hebben als enige van de 38 OESO landen een negatief rendement behaald.
hahahaha
michaelmoore +1
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 3 augustus 2026 @ 03:46:05 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221489966
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 09:25 schreef Toine51 het volgende:
Las dat er nu ook al Tesla-schaamte is. Bedrijven die geen Tesla's meer rijden want Musk he?
:')
Nou dat is nu wel weer over
Vooral de thuisladers zijn blij
quote:
AI-overzicht
Tesla maakt in 2026 een sterke comeback in Europa met een verkoopstijging van 77 procent in de eerste vijf maanden tot bijna 90.000 auto's, na een periode van flinke dalingen door imago-problemen van topman Elon Musk en hevige schommelingen in de maandelijkse registraties.

Verkoopcijfers en Herstel
Forse plus:
In de eerste vijf maanden van 2026 steeg de verkoop in de EU naar bijna 90.000 voertuigen, een stijging van 77% vergeleken met dezelfde periode in 2025.
Model Y:
De Tesla Model Y herstelde zich sterk en stond in juni 2026 opnieuw op de eerste plaats van de Europese verkooptop.
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:33:15 #119
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_221491022
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 22:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als je de FX hedged van UK gilts dan is de risk return het nauwelijks waard. En het is helemaal raar om equities als vervanging van staatsobligaties neer te zetten...
The more debt, the better
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:45:51 #120
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221491084
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:33 schreef flyguy het volgende:

. En het is helemaal raar om equities als vervanging van staatsobligaties neer te zetten...
ja klopt

ik zie de relatie ook niet
met het huidige tempo van geldcreatie is 3% rentevergoeding dom
pi_221491109
je hebt trade republic, waar je 3% rente krijgt en aandelen kunt kopen als je wil.
Ik ben geen robot.
pi_221496412
twitter
Ik ben geen robot.
pi_221496421
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 02:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[ x ]
Mjah to be fair, dat is net zoals de buurman jouw uitlacht dat hij gister de toto heeft gewonnen en dat jij niets hebt ingezet ;)
pi_221496424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 03:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mjah to be fair, dat is net zoals de buurman jouw uitlacht dat hij gister de toto heeft gewonnen en dat jij niets hebt ingezet ;)
nee, dat iedereen in de straat de toto heeft gewonnen, de een wat meer dan de ander. Alleen ik heb als enige, in de hele straat geld verloren.
??????
Mijn advies? Onderzoeken hoe dit heeft kunnen plaatsvinden.
Kijk, als je 10 fondsen hebt, 6 lijden verlies, 4 boeken winst, dan is het normaal.
Als je in dit geval >10 fondsen hebt, en maar 1 fonds boekt verlies, dan onderzoeken is mijn advies. Ergens klopt iets niet zegt mijn gevoel, richting fraude moet men denken.
Ik ben geen robot.
pi_221496426
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 03:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
nee, dat iedereen in de straat de toto heeft gewonnen, de een wat meer dan de ander. Alleen ik heb als enige, in de hele straat geld verloren.
??????
Mijn advies? Onderzoeken hoe dit heeft kunnen plaatsvinden.
Kijk, als je 10 fondsen hebt, 6 lijden verlies, 4 boeken winst, dan is het normaal.
Als je in dit geval >10 fondsen hebt, en maar 1 fonds boekt verlies, dan onderzoeken is mijn advies. Ergens klopt iets niet zegt mijn gevoel, richting fraude moet men denken.
Dat onderzoekt hoeft niet plaats te vinden, het is maar een heel klein groepje wat die miljarden beheert, het is wel heel naieef om te denken dat die niet gemanipuleerd worden, het is ook te idioot voor woorden dat je niet je eigen pensioen mag beheren, maar goed blijf komt vooral omdat de overheid in Nederland mensen maar blijft manipuleren, en zolang men liever de hele avond troep op tv kijkt in plaats van zich eens te verdiepen gaat dit nooit veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')