Kroes heeft natuurlijk gelijk qua resultaten, de andere heren hebben gelijk qua vertoond spel.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 06:21 schreef tong80 het volgende:
Alex Kroes en Wesley Sneijder staan maandagavond lijnrecht tegenover elkaar als het gaat om het roulatiebeleid van Francesco Farioli. Volgens Sneijder kan er met het huidige roulatiebeleid bij Ajax geen attractief voetbal worden gespeeld.
[ afbeelding ]
Presentator Wytse van der Goot wekt het vuurtje op bij Rondo met een vraag aan Kroes. "De ergernis die bij de supporters werd opgeroepen, omdat er zoveel gerouleerd werd, heb je dat besproken (met Farioli, red.)? Kroes is verbaasd over de uitspraak van Van der Goot en probeert gelijk wat recht te zetten. "Je zegt 'ergernis bij de supporters'. De supporters zijn zeer positief, enthousiast, steunen ons: elke wedstrijd is het overvol, is de sfeer fantastisch. Ik denk dat die 'ergernis' ook wel een beetje gecreëerd wordt."
De technisch directeur van Ajax probeert vervolgens het beleid van Farioli te verdedigen. "De trainer zoekt naar een balans. We hebben geen 25 spelers, die allemaal top zijn om Ajax elke wedstrijd attractief voetbal te laten spelen en te laten winnen. De trainer heeft een x-aantal spelers in zijn hoofd waarmee hij attractief kan spelen. Maar wat is belangrijker: attractiviteit of winnen? Hij denkt: ik wil winnen. Daar ben ik het met hem eens. Als hij altijd met zijn beste elf speelt, wordt de kans op blessures groter."
'Zo krijg je geen attractief voetbal'
Youri Mulder denkt echter dat het rouleren uiteindelijk niet al te positieve effecten zal hebben voor de Amsterdammers. "Die ontevredenheid straalt wel een beetje van Ajax af. Elke wedstrijd zie ik een spits met zo'n gezicht gewisseld worden. Dat irriteert de mensen wel." Sneijder sluit zich daar, met iets meer venijn dan zijn tafelgenoot, bij aan. "Dat irriteert ook écht de supporters. Ik spreek ook supporters, die zeggen dat. Als je dan met Weghorst, dan met Brobbey, dan met Akpom speelt, of opeens tegen Sparta-uit met een 5-3-2-formatie gaat voetballen... Zo krijg je geen vastigheden, zo krijg je geen attractief voetbal. Onmogelijk!"
Marco van Basten mengt zich ook in de discussie en hoopt toch snel beter voetbal te zien bij zijn club. "Een slechte wedstrijd kan voorkomen. Maar dit seizoen is goed voetbal bij Ajax geen zekerheidje. Normaal gesproken winnen ze en is het wat aantrekkelijker om naar te kijken." Kroes reageert en stelt dat de heren te hoge verwachtingen hebben bij Ajax. "Ik begrijp de ergernis van Francesco. Die jongen denkt: 'Zijn jullie helemaal gek geworden in dit land? Vorig jaar zijn jullie dertig punten achter PSV en Feyenoord geëindigd. We zitten nu op de helft, zitten vlak achter PSV en staan voor op Feyenoord. En jullie zitten alleen maar te zeuren over hoe slecht het is.'"
https://www.msn.com/nl-nl(...)32dd980229184dd&ei=7
Kroes![]()
Ik niet. We zijn Ajax.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 08:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kroes heeft natuurlijk gelijk qua resultaten, de andere heren hebben gelijk qua vertoond spel.
Helaas zit Ajax nog niet in de positie om beiden te kunnen, en is op dit moment resultaat nu even belangrijker. Ik word liever heel lelijk 2e dan met prachtig voetbal 4e dit seizoen.
Dit is natuurlijk wel waar, we zijn nog steeds nummer 1 als het om zeiken gaat.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 06:21 schreef tong80 het volgende:
Kroes reageert en stelt dat de heren te hoge verwachtingen hebben bij Ajax. "Ik begrijp de ergernis van Francesco. Die jongen denkt: 'Zijn jullie helemaal gek geworden in dit land? Vorig jaar zijn jullie dertig punten achter PSV en Feyenoord geëindigd. We zitten nu op de helft, zitten vlak achter PSV en staan voor op Feyenoord. En jullie zitten alleen maar te zeuren over hoe slecht het is.'"
Kan niet snel genoeg voorbij zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:03 schreef Houniet het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel waar, we zijn nog steeds nummer 1 als het om zeiken gaat.
Liever dit seizoen smerig 2de en CL spelen en dan zien we na de zomer wel weer verder. We zijn nu op de helft, voor je het weet is het voorbij.
Nee, dat weet ik. Maar het is wat het is.quote:
Dat is toch eigenlijk altijd ook zo en ook geheel terecht.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:05 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik. Maar het is wat het is.
Als je begin dit seizoen mocht kiezen tussen 2de staan met vaak slecht voetbal dan had je gekozen.
Het gaat mij niet een eens om de filosofie. Het is momenteel helemaal niks. Misschien heb je gelijk, nu ik er over nadenk. Maar het is te beroerd. RKC man. Met hangen en wurgen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk altijd ook zo en ook geheel terecht.
Al komt het dan nu wel voornamelijk van mensen die altijd zo prat gingen op de eigen identiteit en VOETBALFILOSOFIE. Daar wil ik in de toekomst geen enkele Ajacied meer over horen.
Het kan zijn dat het Wijndal al rond is in die ruil met Moro. En dat Avila inderdaad ook vertrekt.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:42 schreef Black-Death het volgende:
Rensch laten gaan voor een miljoentje of 7-8 lijkt me prima. Wel een vervanger halen.
En een vierde linksback is waanzin. Alleen als Wijndal vertrekt.
Dat is ook overdreven. Het was tot een minuut of 70 alleen Ajax. Door de wissels ging de energie eruit en dan wordt het idd nog even spannender dan je als Ajax moet willen, maar het beeld over de gehele wedstrijd was er niet een van hangen en wurgen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet een eens om de filosofie. Het is momenteel helemaal niks. Misschien heb je gelijk, nu ik er over nadenk. Maar het is te beroerd. RKC man. Met hangen en wurgen.
Hear hear. 10 jaar geleden zou Farioli voor deze manier van spelen de hoogste boom krijgen, nu gaat hij op de platte kar door Amsterdam. Het kan verkeren.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 09:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk altijd ook zo en ook geheel terecht.
Al komt het dan nu wel voornamelijk van mensen die altijd zo prat gingen op de eigen identiteit en VOETBALFILOSOFIE. Daar wil ik in de toekomst geen enkele Ajacied meer over horen.
2014/15quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Hear hear. 10 jaar geleden zou Farioli voor deze manier van spelen de hoogste boom krijgen, nu gaat hij op de platte kar door Amsterdam. Het kan verkeren.
platte kar? Zie jij hier tevreden mensen die het spel fantastisch vinden? Dat het niet beter kan?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Hear hear. 10 jaar geleden zou Farioli voor deze manier van spelen de hoogste boom krijgen, nu gaat hij op de platte kar door Amsterdam. Het kan verkeren.
Hangen en wurgen is misschien overdreven. Toch is het op vele fronten echt niks. Hoef er niks uit te lichten.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is ook overdreven. Het was tot een minuut of 70 alleen Ajax. Door de wissels ging de energie eruit en dan wordt het idd nog even spannender dan je als Ajax moet willen, maar het beeld over de gehele wedstrijd was er niet een van hangen en wurgen.
Wat een onzin. Er is hier niemand die de vlag uithangt vanwege het vertoonde spel.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
De orginele Frankioli ging naar 7 magere jaren ook de eerste jaren met de platte kar door Amsterdam......quote:Op dinsdag 14 januari 2025 11:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wel kampioen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 14:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het voetbal onder Drank de Boer was echt nog een stuk erger, dat was 80 minuten lang een driehoekje tussen de 2 centrale verdedigers en de keeper.
Mooi, ook een positivo. Ik ga er van uit. Eindigen in het rechterrijtje of kampioen. De dood of de gladiolen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:02 schreef Wotte het volgende:
[..]
Maar beste Tong Farioli gaat ook gewoon kampioen worden. Geloof mij nou maar.
dat was bij Farioli's vorige ploeg Nice ook het geval: het zag er niet uit maar het werkte. en ook dat was een ploeg die als allegaartje bij elkaar was gekocht, in dit geval met de grijpstuivers die INEOS nog over had nadat ze de club gekocht hadden.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hangen en wurgen is misschien overdreven. Toch is het op vele fronten echt niks. Hoef er niks uit te lichten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |