FOK!forum / Formule 1 / Apple en Formula 1 TV hebben me tuk
PaulSinnemadonderdag 9 januari 2025 @ 11:06
Abonnement
Op 12 november 2024 nam ik een jaarabonnement op F1TV voor 94.99 Euro via de Apple App Store (in app purchase). Ik heb zeggen en schrijven 1 wedstrijd kunnen bekijken en daarna werkte de app niet meer voor me. Ik krijg steeds de melding dat ik een subscription nodig heb.

Kastje naar de muur
Apple Support
Binnen 2 weken heb ik via reportaproblem.apple.com een 'refund' aangevraagd bij Apple. Die werd geweigerd. Ik heb om een heroverweging gevraagd, die werd ook geweigerd. Ik heb diverse keren contact gehad met Apple Support en kwam geen stap verder.

Formula 1 TV
Ik heb ook diverse keren contact gehad met Formula 1 TV Support. Die verwijzen me elke keer weer naar Apple omdat, zoals zij zeggen, Apple hun financiele afhandeling verzorgd. Verder melden ze me dat het abonnement dat ik had afgesloten via de app store niet geldig is in Nederland. Dat hadden ze me dus in nhet geheel niet mogen aanbieden.

Padstelling
Ik ben ten einde raad. Het seizoen 2024 is totaal voor me verpest door deze toestand. Ik ben 95 Euro armer en mijn abonnement werkt niet. Ik zit vast tussen 2 giganten die me allebei niet willen helpen.

In overtreding
Met het weigeren van de 'refund' heeft Apple de wet overtreden. In Europa is het Apple verplicht me het geld terug te geven als dat binnen de wettelijke termijn van 2 weken gebeurt.
Eigenlijk is alleen al het feit dat het abonnement niet werkt reden genoeg om een 'refund' aan te kunnen vragen.

Conclusie
Ik ben het slachtoffer geworden van een fout die in eerste instantie door Formula 1 TV is gemaakt. Zij hadden me het jaarabonnement dat niet geldig is in Nederland in eerste instantie niet aan mogen bieden (wordt ondertussen niet meer aangeboden). Apple heeft de wet overtreden door de 'refund' te weigeren (right of withdrawl). Ik zit met de gebakken peren want ik kan nergens mijn recht halen.
gianni61donderdag 9 januari 2025 @ 11:30
oke, en wat verwacht je nu van ons?
Wienerschnitzelsdonderdag 9 januari 2025 @ 11:59
quote:
Verder melden ze me dat het abonnement dat ik had afgesloten via de app store niet geldig is in Nederland. Dat hadden ze me dus in nhet geheel niet mogen aanbieden.
Hier ergens zal de crux wel zitten.
Quyxz_donderdag 9 januari 2025 @ 13:32
Terechte klacht.

Ik had het de eerste keer gekocht via de Google Store. Dat werkte (misschien gelukkig) direct al niet zodat ik het kon refunden. Daarna het abonnement bij F1TV afgesloten en dat werkt wel.
TweedeKlumvrijdag 10 januari 2025 @ 21:28
@PaulSinnema

Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs

Daar kunnen ze je wellicht verder helpen.
Nebelwerfervrijdag 10 januari 2025 @ 22:13
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:30 schreef gianni61 het volgende:
oke, en wat verwacht je nu van ons?
Tip voor volgend jaar?

Neem viaplay. Dan heb je 2 kanalen waarop de aanbieder het verkloten kan. Komt vast ergens een race goed.
Origami94vrijdag 10 januari 2025 @ 22:20
Balen TS. Ik heb dat ook met Google en Ziggo Sport. Een maand een abbo gehad maar kan nog steeds kijken.
hole1988maandag 13 januari 2025 @ 22:26
In de Android app kun je je aankoop herstellen. Ik weet niet of dat ook op de Apple app werkt, maar login in de f1tv app. Druk linksboven op de drie streepjes. Klik op je naam en dan op aankoop herstellen..
Niznodinsdag 14 januari 2025 @ 10:45
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 11:06 schreef PaulSinnema het volgende:
Verder melden ze me dat het abonnement dat ik had afgesloten via de app store niet geldig is in Nederland. Dat hadden ze me dus in het geheel niet mogen aanbieden.
je hebt dus met een VPN een abonnement via een ander land afgesloten