AbonnementOp 12 november 2024 nam ik een jaarabonnement op F1TV voor 94.99 Euro via de
Apple App Store (in app purchase). Ik heb zeggen en schrijven 1 wedstrijd kunnen bekijken en daarna werkte de app niet meer voor me. Ik krijg steeds de melding dat ik een subscription nodig heb.
Kastje naar de muurApple SupportBinnen 2 weken heb ik via reportaproblem.apple.com een 'refund' aangevraagd bij Apple. Die werd geweigerd. Ik heb om een heroverweging gevraagd, die werd ook geweigerd. Ik heb diverse keren contact gehad met
Apple Support en kwam geen stap verder.
Formula 1 TVIk heb ook diverse keren contact gehad met Formula 1 TV Support. Die verwijzen me elke keer weer naar
Apple omdat, zoals zij zeggen,
Apple hun financiele afhandeling verzorgd. Verder melden ze me dat het abonnement dat ik had afgesloten via de app store niet geldig is in Nederland. Dat hadden ze me dus in nhet geheel niet mogen aanbieden.
PadstellingIk ben ten einde raad. Het seizoen 2024 is totaal voor me verpest door deze toestand. Ik ben 95 Euro armer en mijn abonnement werkt niet. Ik zit vast tussen 2 giganten die me allebei niet willen helpen.
In overtredingMet het weigeren van de 'refund' heeft
Apple de wet overtreden. In Europa is het
Apple verplicht me het geld terug te geven als dat binnen de wettelijke termijn van 2 weken gebeurt.
Eigenlijk is alleen al het feit dat het abonnement niet werkt reden genoeg om een 'refund' aan te kunnen vragen.
ConclusieIk ben het slachtoffer geworden van een fout die in eerste instantie door Formula 1 TV is gemaakt. Zij hadden me het jaarabonnement dat niet geldig is in Nederland in eerste instantie niet aan mogen bieden (wordt ondertussen niet meer aangeboden).
Apple heeft de wet overtreden door de 'refund' te weigeren (right of withdrawl). Ik zit met de gebakken peren want ik kan nergens mijn recht halen.