Iedere zaak heeft zo z'n doelgroep, en je zult vast niet overal even goed op je plek zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 03:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Beleving ja 🤣
Wil gvd gewoon een bier drinken. Rot op met die beleving. Een dooddoener om prijzen op te drijven naast wat al gezegd is. Beleving my facking royal ass 😆
Kom al jaren niet meer in de kroeg sinds mijn laatste verhuizing maar daarvoor ging in naar 2 cafe's die vooral buurtcafés waren. Daar kwam je rechters en marktkooplui tegen, advocaten, notaris of cipiers, papier arbeiders en winkelbedienden. Allemaal mensen die in de binnenstad van het provinciegat wonen. De meeste bezoekers kennen elkaar al jaren en praten over muziek, politiek of actualiteit.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 07:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Iedere zaak heeft zo z'n doelgroep, en je zult vast niet overal even goed op je plek zijn.
Bij het type zaak dat grotendeels gevuld is met de zogenaamde 'bovenlaag', en daar ook nadrukkelijk op gericht is, loop ik liever door. En niet alleen om de prijzen. Als het gemengd is met andere types - prima.
Maar een luxe decor vind ik sowieso geen noodzaak als het om horeca gaat. Pretentieus eten/drinken doet me ook niks.
Gebruiken ze ook dan de hele oppervlakte van de oude danssalon, dat is dan een flinke ruimte.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, in principe vrije inloop. Maar bijvoorbeeld bij bij de Stadsbrouwerij of het Taphuys (oude pand van de Danssalon) is dat op vrijdag en zaterdag echt een kansloze missie om ergens een tafeltje te krijgen.
Opoe monkyyy leest voor @Zipportalquote:Op donderdag 9 januari 2025 13:11 schreef monkyyy het volgende:
De prijzen beginnen ook wel absurd te worden in de horeca. Wij moesten dit weekend ¤12 afrekenen voor 2 koppen warme chocolademelk met slagroom. We maken het voortaan thuis wel.
MEER DAN VIJF EN TWINTIG GULDEN hoor ik mijn vader al roepen
Een beetje als het oude fok toen het nog niet totaal zwart wit gepolariseerd was en mensen niet onnodig afgezeken werden?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
. De meeste bezoekers kennen elkaar al jaren en praten over muziek, politiek of actualiteit.
Dat is eigenlijk in alle branches.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De manier om in de horeca geld te verdienen is idd panden verhuren.
Ja en er is zelfs een 2e verdieping ingebouwdquote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gebruiken ze ook dan de hele oppervlakte van de oude danssalon, dat is dan een flinke ruimte.
Ik denk dat dit niet alleen op Fok het geval is maar dat dit in vrijwel heel Nederland het geval is.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een beetje als het oude fok toen het nog niet totaal zwart wit gepolariseerd was en mensen niet onnodig afgezeken werden?
Hoezo plezier, in de meeste horeca-etablissementen kan men meestal geen gewone conversatie voeren door de drukte en wegens het luide geluid van de muziek en het luide gekakel van medebezoekers.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:59 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Horeca draagt ook wat bij: plezier in de levens van mensen.
Het aantal festivals is inderdaad wel een dingetje. In onze vriendengroep, die voor een groot deel ontstaan is door festivals bezoeken, zie ik de jongere garde ook alleen nog maar op die festivals. Nou moet ik ook gelijk toegeven dat de enige leuke kroeg voor mij al 25 minuten met de auto is. Daar spreken we nog wel eens af. In de zomer is het daar echt afgeladen vol. Maar er is een deel van de groep die liever met moeders de vrouw ergens gaan eten en slapen in een stad die op een vrijdagavond aan te rijden is.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In de steden die ik een beetje ken, daar zitten veel cafe's vaak afgeladen vol met twintigers en dertigers die er met vrienden afspreken. Het zijn doorgaans speciaalbiercafe's. In Eindhoven zijn er een aantal waar als je niet reserveert, het kansloos is om een tafeltje te krijgen. In schat dat in de dorpen weinig twintigers en dertigers wonen die nog niet huis boompje beestje zijn.
Wat wel invloed heeft op de uitgaanscultuur is denk ik de opkomst van online daten. Minder jeugd zal op stap gaan om een relatie te scoren, dus dat zal wel flinke gevolgen hebben gehad. Zo bestaan er bijna geen homobarren meer.
En mensen die voor dansen en muziek gaan, die gaan tegenwoordig meer naar festivals of poppodia, waar de kwaliteit van de muziek beter is, dan in de standaard bar-dancing waar het alleen maar suffe top 40 hits zijn en iedere avond Paradise by the dashboard light.
Dat is ook wel een beetje een dingetje ja.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
IRL Contacten zijn eng.
* Jan_Onderwater blaims social media
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |