abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2025 @ 18:36:29 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216218054
quote:
Man wordt beroofd en steekt overvaller dood: 'Mama ik heb gestoken'
Paul Verspeek
Op 25 juni 2022 zit een jonge Vlaardinger met bebloede handen op de stoep. "Mama ik heb gestoken, ik wil niet dat hij doodgaat". Even daarvoor is hij overvallen, heeft hij het mes afgepakt en uitgehaald. De overvaller overlijdt ter plaatse.
De grote vraag is: was het zelfverdediging of had de 19-jarige Vlaardinger een andere keus kunnen maken? Lange tijd leek het erop dat hij niet zou worden vervolgd. Het Openbaar Ministerie besloot uiteindelijk toch om de zaak voor de rechter te brengen.
Eerst terug naar 25 juni 2022, de Prins Hendriklaan in Vlaardingen. De 19-jarige en zijn vriendin komen thuis van een feestje en zien ineens een gemaskerde man met een mes voor zich staan. Hij blijkt samen met drie anderen het plan te hebben gesmeed om het slachtoffer in de val te lokken en van zijn horloge te beroven.
Met blote handen
Getuigen zeggen dat de 18-jarige overvaller stekende bewegingen maakt, terwijl hij op het slachtoffer zit. Dan komt het moment dat de Vlaardinger het mes met zijn blote handen afpakt en op zijn beurt gaat steken. Met fatale afloop. Zijn vader, die huisarts is, heeft nog geprobeerd het slachtoffer te reanimeren.
De drie medeverdachten worden later berecht en veroordeeld. In die zaak laat de Rotterdamse rechter doorschemeren dat de Vlaardinger wellicht niets te verwijten valt. De jongeman is zo getraumatiseerd geraakt door het incident dat hij een jaar niet kan studeren. Hij dient een schadeclaim in van 30 duizend euro bij de verdachten en dat wordt toegekend.
Deze beschermhoes van een mes lag op straat en is meegenomen door de politie.
Deze beschermhoes van een mes lag op straat en is meegenomen door de politie.
© MediaTV
Bij hem en zijn familie leeft dan de hoop dat zijn zaak wordt geseponeerd, dus dat hij niet wordt vervolgd: een duidelijk geval van zelfverdediging. Maar de zaak blijkt toch ingewikkelder in elkaar te steken dan het aanvankelijk leek.
De Vlaardinger was in 2022 betrokken bij nog twee geweldsincidenten. Met oud en nieuw zou hij een lege champagnefles hebben gegooid naar een vriend en een ander hebben geschopt. Zelf zegt hij daarover: "Ik heb onderhands een fles gegooid en niet geschopt."
Op 13 maart 2022 is er een vechtpartij bij voetbalvereniging CWO in Vlaardingen. Zelf loopt hij een hersenschudding op en breuken aan een oogkas en jukbeen. Hij zou een man met een wijnfles op het hoofd hebben geslagen. "Ik heb niet geslagen."
Verdachte verlaat rechtszaal
Op 25 juni volgt dan het drama aan de Prins Hendriklaan. Voor de Vlaardinger is die gebeurtenis zo emotioneel geweest, dat hij er niet meer over wil praten. Hij verlaat zelfs de rechtszaal als de feiten van die dag worden besproken.
Buiten zijn aanwezigheid leest de rechtbank berichtjes voor tussen de man en zijn toenmalige vriendin. 'Jij wilde laten zien dat je hem aankon. Je geniet van het vechten.' De man: 'Ja, maar niet van doden.' Zij: 'Je ging los.' Hij: 'Ja, niet goed.'
De rechter geeft aan hier wel wat vragen over te hebben gehad aan de verdachte, maar die zit dan op de gang. Hij wil daar blijven als de zus van het slachtoffer een verklaring voorleest. Zijn advocaat, Esther Blok, licht het toe. Ze is bang dat hij dichtslaat: "Dit is psychisch het meest belastende deel voor hem. We zijn bang dat het anders straks niet meer lukt met hem te praten."
Advocaat Onur Emre staat dan op. "Het lijkt wel of hij hier het slachtoffer is, maar hij zit hier toch echt als verdachte." Volgens Emre is het geen zelfverdediging geweest. "Het slachtoffer had het mes al losgelaten, sorry gezegd en zich overgegeven. Toch komt de verdachte naar hem toe en steekt. Negen keer. Die reactie was buiten proporties, het was onnodig, excessief geweld."
De Prins Hendriklaan in Vlaardingen werd afgezet na een worsteling waarbij de overvaller overleed.
De Prins Hendriklaan in Vlaardingen werd afgezet na een worsteling waarbij de overvaller overleed.
© Rijnmond/Ronald van Oudheusden
De rechter zegt dat de verdachte de slachtofferverklaring van de zus van de overleden overvaller moet bijwonen. Ze spreekt hem rechtstreeks aan. "Waarom heb je zijn leven op zo'n afschuwelijke manier afgenomen? Waarom was één keer steken niet genoeg? Heb je er echt geen spijt van? Lig je er niet wakker van? Zullen je ouders trots op je zijn?" Er komt geen reactie, anders dan: "Het is verschrikkelijk. Verschrikkelijk."
Wat is de conclusie van het OM, dat lang met deze zaak heeft geworsteld? Had de Vlaardinger het recht zich te verdedigen? Ja. Mocht hij geweld gebruiken? Ja. Was negen keer steken proportioneel? Nee, na het afpakken van het mes was er geen gevaar meer. Is het verklaarbaar dat hij zo vaak stak? Ja. "Hij was in shock."
Als 14-jarige met vuurwapen beroofd
Daarbij speelt nadrukkelijk een rol dat de jongeman eerder, als 14-jarige, ook is beroofd: hij moest toen zijn horloge en jas inleveren, terwijl een vuurwapen op zijn hoofd werd gezet. Uit medische stukken blijkt dat hij daardoor Posttraumatische Stresstoornis (PTSS) heeft opgelopen en dat dit heeft doorgewerkt bij het steken op 25 juni, maar ook bij de twee eerdere mishandelingen.
Zijn advocaten vatten het zo samen: "Hij was een getraumatiseerde jongen die voor zijn leven moest vechten. Hij heeft de dood in de ogen gekeken. Er was sprake van één lang, dynamisch gevecht waarbij sprake was van kortsluiting en een paniekgevoel."
Geen straf voor doodslag
Het OM en de advocaten zijn het op dit punt grotendeels eens: de verdachte heeft zich schuldig gemaakt aan doodslag, maar moet geen straf krijgen. Juridisch heet dat 'ontslag van alle rechtsvervolging'. Voor het OM blijven alleen de eerdere mishandelingen over en daarvoor wordt een werkstraf van vijftig uur gevraagd.
De zus van het overleden slachtoffer heeft het kernachtig samengevat: "Dit is een trauma voor beide families." De advocaten van de verdachte zeggen dat hun cliënt in contact wil komen met haar familie. "Wellicht dat een gesprek zou kunnen bijdragen bij de verwerking voor alle partijen. Helaas is dat aanbod door hen afgewezen."
De Vlaardinger begint te snikken als hij het laatste woord krijgt. "Ik vind het verschrikkelijk, echt heel erg." Op zijn tafel heeft zich een hoopje in elkaar gefrommelde tissues verzameld.
De rechter in Rotterdam doet op 21 januari uitspraak.

https://www.rijnmond.nl/a(...)mama-ik-heb-gestoken

Ik wil niet zeggen dat er als slachtoffer van een overval geen grenzen zijn. Maar als je belaagd wordt door drie gemaskerde mannen waarvan er één een mes bij zich heeft en richting jou gaat steken, dan is het niet raar dat je overgaat op verdedigingsmodus. Dat je dan in de opwinding van het gevecht blijft steken snap ik ook wel.

Ik vind de zus van de overvaller wel brutaal, zonder enige gene. Haar broer had geen masker moeten opzetten en met een mes iemand moeten gaan beroven. Dan kan er iets mis gaan , accepteer dat.
The End Times are wild
  woensdag 8 januari 2025 @ 18:49:36 #2
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_216218228
Dus jezelf verdedigen is strafbaar?

Echt bizar.

Celstraf, huis kwijt, alles kwijt en rest van je leven in de bijstand (immers geen vog, dus nergens werk), alleen omdat je jezelf verdedigt?

Maar goed er is nog geen uitspraak.
  woensdag 8 januari 2025 @ 18:58:47 #3
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_216218349
quote:
Ze spreekt hem rechtstreeks aan.

"Waarom heb je zijn leven op zo'n afschuwelijke manier afgenomen? Waarom was één keer steken niet genoeg? Heb je er echt geen spijt van? Lig je er niet wakker van? Zullen je ouders trots op je zijn?"
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 19:01:02 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_216218371
Een lintje kan hij krijgen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_216218373
quote:
9s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Echt bizar.

Celstraf, huis kwijt, alles kwijt en rest van je leven in de bijstand (immers geen vog, dus nergens werk), alleen omdat je jezelf verdedigt?

Maar goed er is nog geen uitspraak.
Heb je het überhaupt gelezen?
  woensdag 8 januari 2025 @ 19:01:54 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_216218386
Risico van het vak. Als jij willekeurige mensen gaat overvallen bestaat de kans dat je een psycho tegenkomt. Eigen schuld.
  woensdag 8 januari 2025 @ 19:10:12 #7
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_216218496
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:01 schreef Twiitch het volgende:
Risico van het vak. Als jij willekeurige mensen gaat overvallen bestaat de kans dat je een psycho tegenkomt. Eigen schuld.
Inderdaad. Als de overvaller niet was gaan overvallen was van het hele voorval geen sprake geweest.
  Moderator woensdag 8 januari 2025 @ 19:11:51 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216218523
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:58 schreef monkyyy het volgende:
Ze spreekt hem rechtstreeks aan.

"Waarom heb je zijn leven op zo'n afschuwelijke manier afgenomen? Waarom was één keer steken niet genoeg? Heb je er echt geen spijt van? Lig je er niet wakker van? Zullen je ouders trots op je zijn?"

_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216218597
Interessante casus. Het OM stelt dat bij het afpakken van het mes er geen gevaar meer was en de verdachte dus niet hoefde te steken.

Oneens want wie zegt dat het vermeende slachtoffer deze niet terug zou pakken? Of daarna ermee zou steken?

Bij hap-ki-do leerden we van onze meester dat dodelijk geweld in dit soort momenten terecht is. Iets wat Ufc vechters belichamen. Wanneer je de intentie hebt om iemand zijn leven af te pakken en daarmee te dreigen of uit te voeren is er sprake van noodweerexces.

Het OM gaat hier zijn boekje te buiten en in tijden van dat de overgrote meerderheid geen vertrouwen meer heeft in de overheid, laat het OM zien dat dit terecht is
pi_216218611
Uit de link van TS:
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:36 schreef LXIV het volgende:
De Vlaardinger was in 2022 betrokken bij nog twee geweldsincidenten.
Dit zet je natuurlijk wel op twee nul achterstand bij de rechter.

Ik vind het moeilijk. Dat mes afpakken en flink steken lijkt mij niet meer dan logisch maar of dat negen keer moet? Ik kan me ook wel voorstellen dat je bedreigd voelt en dan wat doorschiet in je reactie. Klus voor de rechter dus, die heeft er voor geleerd.

De reactie van de zus dat het een drama is voor twee families raakt ze de spijker op de kop. Echter dat ze geen contact wil vind ik dan weer wel een zwakte bod.

Ik zou als rechter neigen naar een symbolische straf. Drama genoeg geweest al voor alle betrokkenen.
  woensdag 8 januari 2025 @ 19:18:39 #11
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216218629
quote:
Nou psycho? Man staat tegenover een onbekende man met een mes die ermee dreigt. Ik weet niet wat ik of anderen zouden doen. Maar de dood zou wel eens kunnen vallen op zo'n moment.
  woensdag 8 januari 2025 @ 19:21:05 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216218659
Zelfverdediging als je het mij vraagt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216218874
Met een nep Rollie lopen :') wat voor knakenpauper ben je dan zeg.
U MAD?
pi_216219045
Ik lees in het artikel het volgende:
quote:
Het OM en de advocaten zijn het op dit punt grotendeels eens: de verdachte heeft zich schuldig gemaakt aan doodslag, maar moet geen straf krijgen. Juridisch heet dat 'ontslag van alle rechtsvervolging'. Voor het OM blijven alleen de eerdere mishandelingen over en daarvoor wordt een werkstraf van vijftig uur gevraagd.
Hieruit begrijp ik dat het openbaar ministerie voor het doodsteken van de overvaller ontslag van alle rechtsvervolging eist, en alleen vijftig uur werkstraf eist voor eerdere mishandelingen.

Ontslag van alle rechtsvervolging is niet hetzelfde als vrijspraak, maar heeft in de praktijk voor de verdachte dezelfde consequentie.
pi_216219412
Vlaardingen :')
pi_216219471
Zelfs zijn vriendin dacht er het zijne van.

Goede zaak dat er een rechter naar kijkt, misschien zijn het twee vliegen in 1 klap.

twitter

twitter
Hell To The Liars
  woensdag 8 januari 2025 @ 20:23:38 #17
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216219864
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
https://www.rijnmond.nl/a(...)mama-ik-heb-gestoken

Ik wil niet zeggen dat er als slachtoffer van een overval geen grenzen zijn. Maar als je belaagd wordt door drie gemaskerde mannen waarvan er één een mes bij zich heeft en richting jou gaat steken, dan is het niet raar dat je overgaat op verdedigingsmodus. Dat je dan in de opwinding van het gevecht blijft steken snap ik ook wel.

Ik vind de zus van de overvaller wel brutaal, zonder enige gene. Haar broer had geen masker moeten opzetten en met een mes iemand moeten gaan beroven. Dan kan er iets mis gaan , accepteer dat.
Die zus.. Het eerste wat ik dacht bij het lezen van haar verklaring: typische kansenparel. Altijd de ander de schuld geven, ook al is het duidelijk waar de schuld ligt :r

Keur de steekpartij niet goed, maar ben er niet rouwig om dat deze overvaller aan het kortste eindje heeft getrokken.
pi_216219890
quote:
Ik zou degene die voor de rechter staat niet direct een psycho willen noemen. Als je in een extreme situatie gebracht wordt kan je potentieel een extreme reactie verwachten. Iedereen die van zichzelf op voorhand zegt dat hij X of Y doet bij een overval is een leugenaar. Pas als je zoiets overkomt maak je mee hoe je op dat moment reageert onder invloed van extreme stress en/of adrenaline.
  woensdag 8 januari 2025 @ 20:26:08 #19
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_216219906
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:03 schreef Droopie het volgende:
Zelfs zijn vriendin dacht er het zijne van.

Goede zaak dat er een rechter naar kijkt, misschien zijn het twee vliegen in 1 klap.

[ x ]

[ x ]
Lekker boeien. Opgeruimd staat netjes :)
pi_216220199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:23 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Die zus.. Het eerste wat ik dacht bij het lezen van haar verklaring: typische kansenparel. Altijd de ander de schuld geven, ook al is het duidelijk waar de schuld ligt :r

Keur de steekpartij niet goed, maar ben er niet rouwig om dat deze overvaller aan het kortste eindje heeft getrokken.
Doet mij denken aan die zaak Goldies, waarbij de 2 overvallers werden doodgeschoten door de juwelier...
Grote protesten van die families van die overvallers, want het waren zulke lieve knulletjes...
:')
pi_216220201
quote:
9s.gif Op woensdag 8 januari 2025 18:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Iemand doden is strafbaar. Een succesvol beroep op een strafuitsluitingsgrond kan die strafbaarheid wegnemen. Zoals noodweer. Maar ook daarbij gelden eisen zoals dat de verdediging proportioneel moet zijn en er geen andere optie mogelijk was, zoals vluchten. Wanneer de reactie wel disproportioneel is, doordat bijvoorbeeld diegene die is aangevallen overmand was door emoties, kan er sprake zijn van noodweerexces. Zoiets lijkt hier te spelen, hoewel de verklaring van de vriendin dan weer tegen hem spreekt.
  woensdag 8 januari 2025 @ 20:53:46 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216220385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:43 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Iemand doden is strafbaar. Een succesvol beroep op een strafuitsluitingsgrond kan die strafbaarheid wegnemen. Zoals noodweer. Maar ook daarbij gelden eisen zoals dat de verdediging proportioneel moet zijn en er geen andere optie mogelijk was, zoals vluchten. Wanneer de reactie wel disproportioneel is, doordat bijvoorbeeld diegene die is aangevallen overmand was door emoties, kan er sprake zijn van noodweerexces. Zoiets lijkt hier te spelen, hoewel de verklaring van de vriendin dan weer tegen hem spreekt.
Daarnaast wordt er voor betreffend feit dus ovar geëist (wel schuldig, geen straf), dus er wordt al rekening gehouden met strafuitsluitingsgronden.

Ik zie het "schandaal" niet dus ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 08-01-2025 22:12:36 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_216221149
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 19:16 schreef Origami94 het volgende:
Interessante casus. Het OM stelt dat bij het afpakken van het mes er geen gevaar meer was en de verdachte dus niet hoefde te steken.

Oneens want wie zegt dat het vermeende slachtoffer deze niet terug zou pakken? Of daarna ermee zou steken?

Bij hap-ki-do leerden we van onze meester dat dodelijk geweld in dit soort momenten terecht is. Iets wat Ufc vechters belichamen. Wanneer je de intentie hebt om iemand zijn leven af te pakken en daarmee te dreigen of uit te voeren is er sprake van noodweerexces.

Het OM gaat hier zijn boekje te buiten en in tijden van dat de overgrote meerderheid geen vertrouwen meer heeft in de overheid, laat het OM zien dat dit terecht is
Plus op zo'n moment heb je geen tijd om de situatie helder te overdenken.

Je bent in levensgevaar en moet snel beslissen.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:43:06 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216221216
quote:
De rechter zegt dat de verdachte de slachtofferverklaring van de zus van de overleden overvaller moet bijwonen. Ze spreekt hem rechtstreeks aan. "Waarom heb je zijn leven op zo'n afschuwelijke manier afgenomen? Waarom was één keer steken niet genoeg? Heb je er echt geen spijt van? Lig je er niet wakker van? Zullen je ouders trots op je zijn?"
Godskolere, d´er heeft er eentje een bord voor haar kop zeg! o|O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 8 januari 2025 @ 21:52:43 #25
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_216221356
Ik vind 9 keer ook vrij veel, ook best bijzonder dat hij al eerder is overvallen met een pistool.

Maar goed van mij had hij die 3 anderen ook dood mogen steken, als je op pad gaat om iemand met geweld te beroven dan mag wat mij betreft dat best de penalty zijn
Drop you like an ill, bad habit
pi_216221443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dit is dan ook feitelijk wat het OM stelt. Het enige waarvoor de jongeman een taakstraf tegen zich geëist krijgt zijn twee eerdere geweldplegingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 januari 2025 @ 22:12:44 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216221676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:39 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daarnaast wordt er voor betreffend feit dus ovar geëist (wel schuldig, geen straf), dus er wordt al rekening gehouden met strafuitsluitingsgronden.

pi_216221704
De kop boven dit artikel had ook kunnen zijn: "Man die iemand doodstak krijgt waarschijnlijk taakstraf"
Dan waren de reacties waarschijnlijk heel anders geweest....
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  woensdag 8 januari 2025 @ 22:16:42 #29
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216221740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 22:14 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
De kop boven dit artikel had ook kunnen zijn: "Man die iemand doodstak krijgt waarschijnlijk taakstraf"
Die taakstraf is echter niet gebaseerd op het doodsteken maar op eerder gedane mishandelingen. Het zou ook te zot voor woorden zijn om een taakstraf op te leggen voor zelfverdediging.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 8 januari 2025 @ 22:22:57 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216221825
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2025 20:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wel jammer, het gaat er juist om dat je boos bent, en van bericht naar bericht gaat om je te laten triggeren. Ben jij niet modern?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 8 januari 2025 @ 22:23:46 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216221841
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 22:14 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik dacht dus dat ie iemand had neergestoken, recht voor de neus van de rechter.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 8 januari 2025 @ 22:27:32 #32
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216221892
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:52 schreef pmponer het volgende:
Ik vind 9 keer ook vrij veel, ook best bijzonder dat hij al eerder is overvallen met een pistool.

Maar goed van mij had hij die 3 anderen ook dood mogen steken, als je op pad gaat om iemand met geweld te beroven dan mag wat mij betreft dat best de penalty zijn
Bent gij voor de doodstraf?
  woensdag 8 januari 2025 @ 22:30:27 #33
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216221927
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 21:58 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit is dan ook feitelijk wat het OM stelt. Het enige waarvoor de jongeman een taakstraf tegen zich geëist krijgt zijn twee eerdere geweldplegingen.
Hij wordt er wel voor vervolgd en zonder dit feit was hij niet vervolgd voor het andere.

Het lijkt alsof het OM aan symboolpolitiek doet. Alsof die overval jou zou overkomen en je vervolgd wordt voor het rijden onder invloed wat 10 jaar geleden gebeurt is wat zorgt voor een strafblad
  woensdag 8 januari 2025 @ 22:45:12 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216222102
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 22:30 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hij wordt er wel voor vervolgd en zonder dit feit was hij niet vervolgd voor het andere.

Het lijkt alsof het OM aan symboolpolitiek doet. Alsof die overval jou zou overkomen en je vervolgd wordt voor het rijden onder invloed wat 10 jaar geleden gebeurt is wat zorgt voor een strafblad
Hoe kom je daar precies bij?
pi_216222287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2025 22:27 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Bent gij voor de doodstraf?
Ik niet.

Maar toch heb ik liever dat een overvaller Pepijn tegenkomt dan mijn oma.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_216222823
Die zus ook. "was je horloge je meer waard dan het leven van mijn broertje?"

Terwijl broertje de overvaller was.
pi_216222866
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 00:05 schreef havanagila het volgende:

Die heeft het ook echt niet begrepen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216222924
quote:

Tsja. Play stupid games, win stupid prizes.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens.
pi_216222931
Voortaan maar overvallen plegen met een vliegenmepper.
pi_216224867
Dat zijn oer emoties als iemand jou eerst naar het leven staat, karma voor de overvaller ....
pi_216224895
Wat is er met de man die overvaller doodstak voor de rechter?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_216225142
Ik zie het probleem niet... Iemand steekt een overvaller met zijn eigen mes waarmee deze aan het overvallen was ... risico van het vak. Ze zouden deze held een lintje moeten geven en de familie van de overvaller een flinke schadevergoeding laten betalen aan het slachtoffer.
Fuk spelvauten
pi_216225286
quote:
Als 14-jarige met vuurwapen beroofd
Daarbij speelt nadrukkelijk een rol dat de jongeman eerder, als 14-jarige, ook is beroofd: hij moest toen zijn horloge en jas inleveren, terwijl een vuurwapen op zijn hoofd werd gezet. Uit medische stukken blijkt dat hij daardoor Posttraumatische Stresstoornis (PTSS) heeft opgelopen en dat dit heeft doorgewerkt bij het steken op 25 juni, maar ook bij de twee eerdere mishandelingen.
Zijn advocaten vatten het zo samen: "Hij was een getraumatiseerde jongen die voor zijn leven moest vechten. Hij heeft de dood in de ogen gekeken. Er was sprake van één lang, dynamisch gevecht waarbij sprake was van kortsluiting en een paniekgevoel."
jeeeemig
pi_216225415
quote:
Waarom heb je zijn leven op zo'n afschuwelijke manier afgenomen? Waarom was één keer steken niet genoeg? Heb je er echt geen spijt van? Lig je er niet wakker van? Zullen je ouders trots op je zijn?
Haar zielige broertje die alleen maar iemand aan het beroven was met een groot mes in zijn handen. :{w
pi_216225434
Beroepsrisico van de overvaller jammer dan :W
No bitch to me
pi_216225441
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:50 schreef rival het volgende:

[..]
Haar zielige broertje die alleen maar iemand aan het beroven was met een groot mes in zijn handen. :{w
Die was gewoon aan het werk, totdat iemand zich daarmee ging bemoeien, ja!
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_216225445
Risico van het vak.
En die uitspraak van die zus geeft wel het niveau van de familie aan |:(
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_216225580
quote:

Doet mij denken aan deze video/dame.
https://www.instagram.com(...)MXd5emVpYnlrdzc3bw==
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:12:35 #49
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216225802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 10:52 schreef TornadoDK het volgende:
Beroepsrisico van de overvaller jammer dan :W
Misschien zou er een verzekering voor moeten komen. En anders wel een vakbond. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 9 januari 2025 @ 11:13:23 #50
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216225814
quote:

Ook gewoon stoïcijns "ja" op antwoorden dan :D
Appears.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties