abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 21 december 2000 @ 12:31:47 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_571319
Geruchten deden al langer de ronde, dat het niet zo goed ging met 'Big Brother Ruud'. In een groot artikel in de zojuist verschenen HP/De Tijd wordt de desastreuze uitwerking duidelijk die 106 dagen Big Brother op zijn leven hebben gehad.
Ook komt naar voren dat de begeleiding die VOO op wat langere termijn geeft nihil is. Behalve dan financieel: voor een manager wordt gezorgd.
Hoewel Ruud en Wiltrude m.i. de neiging hebben om al hun problemen , ook die al bestonden, op het conto van BB te schuiven, wordt wel duidelijk dat zij zwaar te lijden hebben onder de bekendheid van Ruud, en de brutaliteit van de mensen op straat: Stappen met Wiltrude kan niet meer. Ze heeft genoeg van al die vrouwen. "Ze drukken hun handtas en biertje in mijn handen en gaan bij Ruud op schoot zitten."
En, met in gedachten Indy: Toen Bibi papa op televisie zag knuffelen met medebewoonster Mona, moest ze huilen. 'Ze dacht dat papa niet meer van me hield', zegt Wiltrude.

Hieronder een flink gedeelte van het interview. Ik heb geen scanner, en heb de zaken die ik als reeds bekend veronderstel weggelaten.

Omdat het thema 'beseffen de deelnemers wat Big Brother met hun doet' vaak onderwerp van discussie is, ben ik zo vrij geweest hiervoor een apart topic te openen, en het niet in het topic 'de media over BB' te plaatsen.

Op 30 december kwam Ruud vrij. Winnaar Bart kreeg 250.000 gulden. Ruud eeuwige roem.
'Ik kwam in een roes' zegt Ruud. 'Bij de poort begon iedereen te gillen. Ik kreeg meteen vier bodyguards die me naar de studio sleepten.'
Daar vielen zijn broers en zussen hem om zijn nek. Dat was vreemd. Voor Big Brother zagen ze elkaar bijna nooit.
Bibi moest huilen en kreeg een knuffel. Wiltrude ook. Ruud was overdonderd. Paul de Leeuw zette een petje met blond krullend haar op en zong hem met dichtgeknepen ogen vanaf het scherm toe: Tot het gaatje, ben jij mijn maatje.
"Paul de Leeuw deed me na en vroeg me of ik met hem op wou treden in Ahoy., ik moest champagne drinken en toespraken houden, de familie die in één keer heel close was. Ik wist niet wat me overkwam. De wereld stond op zijn kop."

Vriendin Wiltrude schuift aan. <..> "Er is uit dat Big Brother-huis een totaal nieuwe man gekomen. Geen verbetering."
Ruud: "Ik ben weleens bang dat beroemd zijn verslavend is."
Wiltrude knikt, trekt aan een van haar lange zwarte vlechten en concludeert: "En jij bent verslaafd."
Ze hebben allebei een nieuwe mobiele telefoon, hij voor de interviews, zij voor de commerciële dingen. Zij noteert alles in een grote agenda, want hij kan niet plannen. Voort twaalven doet hij niets, hebben ze afgesproken. 'Dan loopt hij in zijn onderbroek door het huis en is hij niet te genieten.'
'Ik heb de spanningen van het beroemd zijn thuis afgereageerd'zegt hij. 'Dat altijd maar komen opdraven gaat met veel zenuwen gepaard. Ik ben ook maar voor de leeuwen geworpen. You always hurt the ones you love. Dat deed ik vroeger nooit. Eigenlijk is mijn leven te zwaar om het lang vol te houden.'

Jullie moeten onderduiken, adviseerden de deskundigen van Veronica na het grote slotfeest. Wiltrude waarschuwde Ruud voor zijn populariteit. Hij geloofde er niets van en dacht: 'wat een gezeik'.
Het werden drie dagen in een hotel in de Ardennen. Nog voor de Belgische grens drukten fans hem van de weg af. Stapvoets reden ze naar een benzinestation, Ruud wilde weten wat er in de bladen over hem stond. Op het parkeerterrein moest Ruud 30 mensen knuffelen en las Wiltrude dat ze jaloers is.
<..>
Wiltrude wilde het oude leven weer oppakken. Maar dat ging niet meer. De gordijnen moesten dicht. Er gluurden vreemdelingen door de ramen en er reden auto's stapvoets op en neer.
<..>

Na afloop zeiden ze: deze hype duurt maar drie maanden. Hij dacht, als ik wat geld wik verdienen moet ik het nu doen. Van Veronica kreeg hij een manager: 'Ton de Leeuw. Voor we in dat huis gingen hebben we een contract moeten ondertekenen. Van alles wat ik verdien moet ik een kwart afstaan. Over Ton ben ik overigens heel tevreden. Hij heeft het goed gedaan. De bedragen die ze me betalen zijn waanzinnig.' Voor zijn eerste klus, biertjes tappen, op de foto en handtekeningen zetten in een discotheek in Gemert, kreeg hij 'acht roodjes.' In zulke gelegenheden proberen ze altijd zijn broek naar beneden te trekken.
Zoiets is leuk. In het begin.
<..>

'Ik voel me af en toe net Mick Jagger', zegt Ruud. De moeite die het hem vroeger kostte om een vrouw te versieren. Nu willen ze hem allemaal. Zijn stamcafé, De Bommel, staat nu in de toeristische gids van Breda. Er komen bussen uit Delfzijl. Die gaan speciaal voor hem aan de bar zitten. 'Ze willen knuffelen' zegt Ruud.
's Nachts krijgen ze de telefoontjes. Dat zijn de wanhopigen. Die kunnen niet verder leven zonder Ruud. Nog vervelender zijn de dreigementen. Ze zijn al een paar keer met de dood bedreigd. De politie wist de dader te traceren, maar kon niets doen.
<..>

Het allerergste was dat hij stapvrees kreeg. Ruud Benard durfde niet meer naar café De Bommel. Daar zat het aan de bar vol met vrouwen die hem wilden knuffelen. Of mensen die eisten dat hij 'Laat je niet gek maken' riep. <..> 'Je kunt je afvragen waarom ze naar je toe komen'zegt Ruud. 'Omdat je Ruud bent of omdat je Big Brtother-Ruud bent. Soms zijn ze heel brutaal. Zit je op een terras en wordt je gewoon uit je stoel getrokken. 'Lekker op de foto' zeggen ze dan, en als je tegensputtert krijg je te horen: 'Ja zeg, dat hoort erbij hoor.'
Ook erg: 'In een supermarkt kijkt iedereen wat je in je mandje gooit.'
Stappen met Wiltrude kan niet meer. Ze heeft genoeg van al die vrouwen. 'Ze drukken hun handtas en biertje in mijn handen en gaan bij Ruud op schoot zitten.'
<..>
'Op een dag konden mijn dertig grootste vrouwelijke fans een dagje met met mij praten in het NAC-stadion. Sommige zeiden: 'Ruud, ik ga kapot zonder jou, je bent mijn grootste liefde.' En dat terwijl hun man naast me stond. Dan vraag ik me af: waarom verafgoden jullie mijn?'

Toen Bibi papa op televisie zag knuffelen met medebewoonster Mona, moest ze huilen. 'Ze dacht dat papa niet meer van me hield', zegt Wiltrude. 'Ik wist ook niet wat ik zag. Thuis knuffelt hij nooit. Ruud is geen knuffelbeest. Dat 'effe knuffele' zegt hij nooit. En 'laat je niet gek maken' ook niet.'
'Veronica heeft de boel helemaal uit zijn verband getrokken' zegt Ruud. 'Als ik vijf keer geknuffeld heb is het veel.'
'Allemaal herhalingen'zegt Getrude. Ze heeft een paar uur in 'het kruis' gezeten, om met eigen ogen te zien wat haar man daar deed. 'Hij lag de hele dag op de bank, net als thuis. Hij heeft niet extreem geknuffeld.'
Wel zag ze dat medebewoner Willem geen echte vriend was. Ze hoorde hem roddelen tegen bewoonster Karin. 'En Ruud stinkt' fluisterde hij, terwijl Ruud nietsvermoedend een dutje lag te doen op de gele IKEA-bank.
Wiltrude vindt dat Veronica Ruud een dom imago heeft gegeven. Dat vindt ze erg: 'Hij heeft twee jaar gestudeerd in Amsterdam. Zijn diepgaande kant hebben ze eruit geknipt.'
<..>

De mobiele telefoon van Ruud gaat, Het Volkskrant Magazine belt voor de rubriek 'Bellen met'. <..> Hij vertelt dat-ie de sex zo miste in het Big Brother-huis', kijkt naar zijn vriendin en besluit het gesprek met De Volkskrant met "Laat je niet gek maken!". <..>

Ruud: 'Tsjongejonge, de Volkskrant.. Dat vind ik toch wel mooi hoor. Dat was een telefoonstem.. Zo'n whiskey-stem. Een geile, euh, zaadvragende stem... Toch wel mooi. Ik doe alleen nog maar de kwaliteitsmedia.'
Zij: 'We hebben nog nooit nee tegen de media gezegd.'
Hij : 'Ik ben benieuwd hoe lang het nog doorgaat. Er was even een ndipje, maar nu met die nieuwe Big Brothers loopt het weer.'
Zij: 'Het houdt nooit op, je zult nooit meer Ruud zijn.'
Hij: 'Ik zal altijd Big Brother-Ruud blijven. ze zullen me altijd willen knuffelen.'

Vroeger was het een onbereikbaar ideaal, nu wil hij het liefst verlost worden van al de vrouwen die hem bestormen tijdens het bierdrinken. 'Ik ben echt kapot joh. Geestelijk zit ik er doorheen. Ik ben moe van het Ruud zijn.
Wiltrude: 'Ik ben er moe van dat je Ruud bent. Ik ben gededradeerd tot 'de vrouw van Ruud.'Ik mis de vroegere Ruud.'
Ruud: 'Ik ook. Ik wil de oude Ruud terug. Met een beetje nieuwe Ruud erin.'

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 21-12-2000 12:42]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 21 december 2000 @ 12:44:39 #2
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_571344
Tja.....
pi_571350
Aaawwww.....wat zielig

Knuffel?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 21 december 2000 @ 13:16:43 #4
167 Alwin
Dan maar geen plaatje
pi_571410
Maar dit hebben volgens mij niet alle deelnemers. Ik ken Bart en als hij in onze woonplaats uitgaat hangen er echt geen extra mensen rond. Sterker nog hij geeft dat ook aan in intervieuws dat er eigenlijk in zijn woonplaats niets is verandert.
pi_571435
behoorlijk sip verhaal
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_571449
Tja, Ruudje heeft het er zelf naar gemaakt met al zijn zielige tv-optredens....

Eigen schuld, dikke bult!!

O+. Ripley. O+.
  donderdag 21 december 2000 @ 13:35:55 #7
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_571475
Sommige dingen roep je over jezelf heen.
Eerst uitbuiten en later niet thuis geven.
Wat een naieviteit!!!

Wat is dat toch enorm triest!!!

Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
pi_571634
De kwaliteitsmanagers van heel wat bekende Nederlanders vragen normaliter 10 procent van de gage wat het kost om de beroemdheid te strikken, en die De Leeuw krijgt meteen 25, dat is dan weer echt louche. magoed, Ruud moet niet klagen, hij wil zelf altijd vet cashen nu het nog kan, en stopt toch iedere avond weer die paar rooie ruggen gaarne in zijn zak, en zou ook niet zoals Bianca weer gaan solliciteren bij zijn vroegere werk, of zoals Antonette stil leven. Nee, Ruud, WIL gewoon die aandacht, als hij mensen ziet of ruikt, gaat die knop om. Nog effe roepen "laat je niet gek maken", notabene tegen de Volkskrant.. Dan WIL je ook dat dat beeld in stand wordt gehouden... Tsja, het is wel vrij normaal eigenlijk dat als je "beroemd"wordt je oude relatie op de klippen loopt, en je die inruilt voor iemand die ervoor kiest om samen met "hernieuwde"Big Brother Ruud te zijn. Dat zijn de wrange vruchten van de roem... "Lekker belangrijk", met die inkomsten van, nou ja, pak 'm beet... minstens 10 mille de maand!
pi_571796
Triest!

Ik snap zowieso niet dat mensen iemand zo kunnen verafgoden...

pi_571960
Gert, je hebt toch niet dat hele artikel overgetypt?

Ik vind Ruud zielig en heb meelij.

  Redactie Frontpage donderdag 21 december 2000 @ 15:33:58 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_571981
Gert, top dat je het hebt ingetyped!
  donderdag 21 december 2000 @ 15:36:12 #12
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_571991
Vorig jaar stond ik op de barricaden om te roepen dat "het allemaal wel mee zou vallen". Ongenuanceerd en hard verkondigend dat als iemand meedoet met een spel hij alle consequenties maar moet nemen zoals ze zijn en ze vooral slikken. Het was een nieuw programma en iedereen wist de impact ervan, dus wat nou gezeik. Ik vergat alleen dat de bewoners die in dat huis zaten geen weet hadden van de hele massahysterie die ons land overspoelde. Daar kwamen ze pas achter toen VOO consequent de invloeden van buitenaf toe ging laten, met als trieste hoogtepunt de speciale telegraaf-editie. Daarna kwam de theater-ruud naar voren, met zijn laat je niet gekmaken en sportquisjes. Had VOO zich aan het principe gehouden, dan had Ruud nooit geweten wat voor 'n hype hij was geworden en had hij zich kunnen distanciëren van het karikaturale beeld wat wij van hem hadden, wat hij over zich heeft uitgeroepen doordat VOO hem er met de neus op heeft gedrukt. Er worden dus duidelijk WEL mensen beschadigd bij dit programma, en dat had ik tot nu nog niet toe willen geven, ook al vermoedde ik het misschien een klein beetje.
Ben te zaai voor een signature
pi_572082
Leuk om te lezen. Ik persoonlijk geloof niet dat Ruud altijd beroemd blijft. Niets is zo vergankelijk als roem. Ze kunnen hun oude leventje over zo'n 5 jaar gewoon weer oppakken als ze dat willen. Tenzij Ruud geen nee kan zeggen tegen potentiele toekomstige schnabbels.
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 21 december 2000 @ 15:56:17 #14
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_572099
Mensen worden niet door het programma beschadigd. De mensen beschadigen zichzelf.

Ruud had er voor kunnen kiezen om een rustig bestaan te gaan lijden. Maar Ruud wilde cashen dus moest zijn karikatuur in stand houden. Alles voor de centen. Waar Ruud nu in terecht komt is de volgende stap van het beroemd zijn. Hij zal moeten leren om met zijn nieuw verworven bekendheid en alles wat daarom heen hangt om te gaan. Hij merkt nu dat het hem veel meer kost dan dat hij in het begin dacht.

Hij kan ook een voorbeeld nemen aan een paar van zijn collega bewoners en de rustige anonimiteit opzoeken en proberen verder te leven als hij deed voor het hele Ruud gebeuren.

Het zijn sterke knieen die de weelde kunnen dragen.

pi_572162
quote:
Op 21 december 2000 15:56 schreef marky het volgende:
Ruud had er voor kunnen kiezen om een rustig bestaan te gaan lijden.
ik vraag me dus echt af of hij die keuze had. ik vind 't een beetje 'n zielige man. tuurlijk heeft ie er wel zelf uit roem-geilheid aan meegedaan, maar in hoeverre was hij in staat om daar weerstand aan te bieden?
quote:
Het zijn sterke knieen die de weelde kunnen dragen.
probleem is nou juist dat Ruud die sterke knieën niet had/heeft. had Veronica 'm daarom misschien niet moeten selecteren?

een beetje betere begeleiding had er iig wel vanaf gekund, lijkt mij.

(en wat een verschil met die vriendin van 'm he. de rust & wijsheid zelve.)

  donderdag 21 december 2000 @ 16:21:35 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_572210
Moeje nu eens kijken.. wie iedereen al vergeten is...

Iemand ooit nog wt van Willem gehoorD? Nee... of Karin? ook niet! Gaat hard hoor...

Misschien even rust nemen.. gaat vanzelf over. alsie maar niet van die belachelijke Reclames enzo gaat doen, want dan staatie alweer met z'n kop in beeld...

  donderdag 21 december 2000 @ 16:24:15 #17
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_572221
quote:
Op 21 december 2000 15:56 schreef marky het volgende:
Mensen worden niet door het programma beschadigd. De mensen beschadigen zichzelf.

Ruud had er voor kunnen kiezen om een rustig bestaan te gaan lijden. Maar Ruud wilde cashen dus moest zijn karikatuur in stand houden. Alles voor de centen. Waar Ruud nu in terecht komt is de volgende stap van het beroemd zijn. Hij zal moeten leren om met zijn nieuw verworven bekendheid en alles wat daarom heen hangt om te gaan. Hij merkt nu dat het hem veel meer kost dan dat hij in het begin dacht.

Hij kan ook een voorbeeld nemen aan een paar van zijn collega bewoners en de rustige anonimiteit opzoeken en proberen verder te leven als hij deed voor het hele Ruud gebeuren.

Het zijn sterke knieen die de weelde kunnen dragen.


Marky, als je leest waarom ik denk dat Ruud is beschadigd had je kunnen weten dat ik meen dat jouw reactie een makkelijke inkopper is. Tuurlijk had hij nee kunnen zeggen, maar die man heeft op 3/4 van BB indirect te horen gekregen van BB dat hij de meest geweldige hype had ontketend die ons land rijk was. Dat hij nu, EEN JAAR na dato, knakt heeft niet te maken met het instandhouden van ZIJN karikatuur, maar de karikatuur die VOO van hem heeft gemaakt. (En wij, en Paul de Leeuw, en alle media en alle reclamebonzen.) De reden dat dit alle andere bewoners niet is gebeurd is omdat zij niet, zoals Trude al aangeeft, DOM zijn afgeschilderd, en dus niet karikaturaal uitvergroot konden worden.
Ben te zaai voor een signature
pi_572231
quote:
Op 21 december 2000 15:56 schreef marky het volgende:
Mensen worden niet door het programma beschadigd. De mensen beschadigen zichzelf.

Ruud had er voor kunnen kiezen om een rustig bestaan te gaan lijden. Maar Ruud wilde cashen dus moest zijn karikatuur in stand houden. Alles voor de centen. Waar Ruud nu in terecht komt is de volgende stap van het beroemd zijn. Hij zal moeten leren om met zijn nieuw verworven bekendheid en alles wat daarom heen hangt om te gaan. Hij merkt nu dat het hem veel meer kost dan dat hij in het begin dacht.

Hij kan ook een voorbeeld nemen aan een paar van zijn collega bewoners en de rustige anonimiteit opzoeken en proberen verder te leven als hij deed voor het hele Ruud gebeuren.

Het zijn sterke knieen die de weelde kunnen dragen.


Ruud was al een hype voordat hij het huis uitkwam, een geheel andere situatie dan zijn meedebewoners, Bart een beetje uitgezonderd.

Ruud werd geleefd en heeft hier goed aan verdiend, met de veronderstelling dat het over een paar maanden over zal zijn.

Naief? Ja, maar wel begrijpelijk.

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_572434
Ik zal er dit BB topic verder niet mee ''vervuilen'', maar lees dit interview (uit de nieuwste aktueel) met Seki uit De Bus 1 ook maar eens door.

Niets dan ellende.
Dat is de keer zijde van een reality soap ster willen zijn.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 21 december 2000 @ 17:21:59 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_572463
in de lijn met BB2 denk ik dat onze Opa Koos ook gehypt zal gaan (kunnen) worden als karikaruur van zichzelf met zijn kijkdoos, alhoewel het niet dezelfde impact zal hebben als met Ruud.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_572486
Goh, die Ruud.
Weet je hoeveel medelijden ik met hem heb?
0,0.
Een dag niet online is een dag niet geleefd...
pi_572529
Dit was wel te verwachten. Veel artiesten hebben er hard voor moeten werken. Deze man is alleen maar beroemd geworden door drie maand op een bank te hangen en af en toe een scheet te laten. Meer niet.
Dat hij nu last heeft van zijn bekendheid heeft hij te danken door op elke aanbieding in te gaan.
Een verslaving wordt dit door z'n vrouw genoemd. Verslaving aan wat ?? Ik denk eerder dat het te maken heeft met de centen die binnen rollen. En nu maar klagen dat ie het allemaal zo vervelend vindt. Ik zou z'n bankrekening wel eens willen zien.
  donderdag 21 december 2000 @ 19:50:43 #23
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_572851
quote:
Op 21 december 2000 16:24 schreef Roache_ het volgende:
Marky, als je leest waarom ik denk dat Ruud is beschadigd had je kunnen weten dat ik meen dat jouw reactie een makkelijke inkopper is. Tuurlijk had hij nee kunnen zeggen, maar die man heeft op 3/4 van BB indirect te horen gekregen van BB dat hij de meest geweldige hype had ontketend die ons land rijk was. Dat hij nu, EEN JAAR na dato, knakt heeft niet te maken met het instandhouden van ZIJN karikatuur, maar de karikatuur die VOO van hem heeft gemaakt. (En wij, en Paul de Leeuw, en alle media en alle reclamebonzen.) De reden dat dit alle andere bewoners niet is gebeurd is omdat zij niet, zoals Trude al aangeeft, DOM zijn afgeschilderd, en dus niet karikaturaal uitvergroot konden worden.
Ik vind dit wel heel erg makkelijk. Ruud is een volwassen man die zijn eigen beslissingen neemt. Hij heeft zelf keuzes gemaakt die hem nu een jaar na dato opbreken.

Wat te denken van een Willem die door VOO bewust als een matenaaier is afgeschilderd, Maurice die totaal is afgebrand in de media.
Wat te denken van al die leuke stukjes die Nico het net opslingerd. Het is niet het programma die iemand hypt maar alles wat eromheen zwermt.

Waarom heeft hij zelf de nuchterheid niet bewaart en de keuze gemaakt voor zijn gezin en zijn oude leventje. Hij is gelijk op het geld gedoken. Om dat geld binnen te laten stromen moet hij met zijn karikatuur mee doen. Hij kan niet anders. Laat hij nu niet klagen dat VOO hem neer heeft gezet zoals zei hem neer heeft gezet omdat dat nu zijn bron van inkomsten is. Dit heeft sterk iets weg van nestbevuiling.

  donderdag 21 december 2000 @ 19:58:10 #24
7451 sashimi
toeval bestaat niet
pi_572887
Ik moet ook zeggen dat Ruud hier een beetje zelf om gevraagd heeft zoals hier ook al een paar keer gezegd is.
Ruud is een zakkenvuller die te dom (of te kortzichtig) was om de konsekwenties onder ogen te willen zien van zijn 'BNnerschap' en dus nu zijn hele familie bloodstelt aan de onaangenaamheden die dit met zich meebrengt.
Ik kan het weten want ik ben (nu godzijdank niet meer) getrouwd geweest met zo'n tiep.
Tegenslag doet de vlieger stijgen.
  Trouwste user 2022 donderdag 21 december 2000 @ 20:10:46 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_572920
Ruud heeft zich geweldig vergist in zijn capaciteiten. Hij probeerde zich met "serieuze" zaken bezig te houden om geen karikatuur van zichzelf te worden. Bij Barend en van Dorp kwam hij niet verder dan zijn schaduw ( tegen Ronald de Boer: "Hallo Ronald, ken je mij?" ). Hij nam een Country 'n western plaat op, die zo vals was gezongen, dat je ging twijvelen aan de oprechtheid van zijn adviseurs.

Het onder ogen moeten zien van het feit dat je op den duur wordt beoordeeld op je prestaties heeft hem genekt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')