abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:18:20 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216141173
Aangezien dit een vast terugkerende discussie is geworden. Wat vinden we in POL van het vuurwerkverbod.POLL

Toffe mensen motiveren hun keuze
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:18:33 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216141178
Zelf ben ik tegen een verbod. Maar heb anders gestemd.

Redenen
-Mensen die goedwillend zijn dingen verbieden om wat hufters doen is principieel onjuist
-Grootste deel van de ellende is door vuurwerk dat al illegaal is op een moment dat het ook al niet mag
-Het is amper handhaafbaar
-De mentaliteit dat iets wel verboden mag zijn als je het zelf niet leuk vind vind ik ook verschrikkelijk. Gun elkaar wat de ruimte.

Maar zelf zou ik dan kiezen om zones overal aan te wijzen waar je mag afsteken. Zoals voetbalveldjes of parkeerplaaten. Daar kunnen de liefhebbers lekker op eigen risico los op de juiste momenten. En wie dus niet in de buurt van vuurwerk wil zijn moet daar vooral niet heen gaan.
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:20:16 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216141198
Moeilijk.

Ik vind er geen zak meer aan, maar ik wil andere mensen wel hun feestje gunnen.
En die cobra's zijn sowieso al illegaal dus daar kun je verder weinig aan doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216141227
Ik kan meer voor- dan tegenargumenten tav een verbod bedenken maar toch ben ik tegen om de doodsimpele reden dat het gewoon vet is

cc @Mezelf

[ Bericht 51% gewijzigd door Raw85 op 01-01-2025 22:30:17 ]
pi_216141236
Het probleem is dat er in elke straat wel één of andere klapjostie rondloopt die het verkeerd gebruikt. In mijn straat ook, horizontaal vuurwerk afschieten is niet de bedoeling!

En ondertussen ligt er megaveel afval op straat. De dozen vuurwerk liggen hier nu midden op straat (natgeregend). Die klapjosties die vuurwerk afschieten gaan zeker hun rotzooi niet opruimen!
Cindy De Vuyst
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:25:17 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216141256
Tegen. Ten eerste om principiële redenen: de ellende komt van dingen die al verboden zijn dus het verbieden van iets anders slaat dan op zichzelf nergens op, en er is ook een hele grote groep die dit wel leuk kan die je niet middels wetgeving moet slachtofferen voor de eikels. Pak gewoon de eikels aan, dat kan binnen de bestaande verboden al lang.

Maar dat doen we dus ook niet, en dat is argument twee: als je niet van plan bent om iets te gaan handhaven, dan moet je het ook niet verbieden. Dan neemt op een gegeven moment niemand de wetgever of de handhaver nog serieus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:26:53 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216141265
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:

Redenen
-Mensen die goedwillend zijn dingen verbieden om wat hufters doen is principieel onjuist
Vuurwapens zouden dan ook legaal kunnen worden zolang het alleen de hufters zijn die slecht om gaan met pistolen.
quote:
-Grootste deel van de ellende is door vuurwerk dat al illegaal is op een moment dat het ook al niet mag
Onzin. Slechts 20% van het letsel wordt veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Het grootste deel is legaal: https://www.veiligheid.nl(...)ling%202021-2022.pdf
quote:
-Het is amper handhaafbaar
Dit klopt ook niet. De politie heeft vaker gezegd dat ze kunnen handhaven zolang er een nationaal verbod is. Een verbod op illegaal vuurwerk is veel moeilijker te handhaven dan een totaalverbod.
quote:
-De mentaliteit dat iets wel verboden mag zijn als je het zelf niet leuk vind vind ik ook verschrikkelijk. Gun elkaar wat de ruimte.
Nouja, er zijn weinig mensen die vuurwerk willen verbieden omdat ze het zelf niet leuk vinden om vuurwerk af te steken :?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:27:40 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_216141273
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
de ellende komt van dingen die al verboden zijn
klopt niet.
https://www.veiligheid.nl(...)ling%202021-2022.pdf
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_216141337
quote:
Tegen. Ten eerste om principiële redenen: de ellende komt van dingen die al verboden zijn dus het verbieden van iets anders slaat dan op zichzelf nergens op, en er is ook een hele grote groep die dit wel leuk kan die je niet middels wetgeving moet slachtofferen voor de eikels. Pak gewoon de eikels aan, dat kan binnen de bestaande verboden al lang.

Maar dat doen we dus ook niet, en dat is argument twee: als je niet van plan bent om iets te gaan handhaven, dan moet je het ook niet verbieden. Dan neemt op een gegeven moment niemand de wetgever of de handhaver nog serieus.
Je eerste argument klopt niet:

quote:
In 60 procent van de gevallen kwam het letsel door legaal vuurwerk. 50 procent van de slachtoffers was omstander, 50 procent stak het zelf af. Een man die blind werd aan een oog stak bijvoorbeeld zelf legaal vuurwerk af en deed dat volgens de woordvoerder "voorzichtig". Toch zit een ongeluk in een klein hoekje.
https://nos.nl/liveblog/2(...)jer-valt-in-balkbrug
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:32:16 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216141344
Ik ben voor afschaffen, want dan kun je handhaven. Teveel mongolen in dit land, teringherrie, stank en kutzooi, bange huisdieren en de link naar de explosiegolf, inclusief het opblazen van een flat met meerdere doden tot gevolg. Tijd dat er een einde komt aan deze traditie.

Disclaimer: je mag me quoten maar ik vind wat ik vind en dat ga je met een online discussie niet veranderen.
Resistance is futile.
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:36:09 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216141387
quote:
7s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je eerste argument klopt niet:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)jer-valt-in-balkbrug
Ja overal zijn risico's aan. Ook aan skieen of aan doe-hetzelfden aan je huis.

Maar daarom ben ik voor afsteeklocaties. Daar komen dan echt alleen maar mensen die dat risico nemen.
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:36:30 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_216141397
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:22 schreef Raw85 het volgende:
Ik kan meer voor- dan tegenargumenten tav een verbod bedenken maar toch ben ik tegen om de doodsimpele reden dat het gewoon vet is

cc @:mezelf
[ afbeelding ]
Hardop gelachen :D
Resistance is futile.
  woensdag 1 januari 2025 @ 22:40:15 #13
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_216141431
Komt gewoon door al die randdebielen hier in dit land en door het slappe handhaaf beleid. Gisteren in Zweden vuurwerk meegemaakt. Heel netjes tussen 23:45 en 00:15h wat siervuurwerk. Geen gezeik of wat dan ook en strenge handhaving! Kunnen ze in dit inmiddels verworden k.. land een voorbeeld aan nemen!
"Hoka Hey!"
  Moderator woensdag 1 januari 2025 @ 22:43:01 #14
5428 crew  miss_sly
pi_216141471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar daarom ben ik voor afsteeklocaties. Daar komen dan echt alleen maar mensen die dat risico nemen.
Dat zou een optie zijn. Maar dan wel handhaving van iedere knal buiten die afsteeklocaties en buiten de vastgestelde tijden.

Als er een verbod is, kan iedere knal worden gehandhaafd en doet het er niets meer toe wat het is dat ze afsteken. Het kan hoogstens de straf verhogen als het illegaal spul blijkt.
pi_216141560
In Antwerpen werd een granaat naar een woning gegooid. Niemand had het opgemerkt want iedereen dacht dat het vuurwerk was!

Tja, zo'n dingen kom je dus tegen!
Cindy De Vuyst
pi_216141657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:48 schreef einzeinz het volgende:
In Antwerpen werd een granaat naar een woning gegooid. Niemand had het opgemerkt want iedereen dacht dat het vuurwerk was!

Tja, zo'n dingen kom je dus tegen!
Tja, dat zijn Belgen hè
  woensdag 1 januari 2025 @ 23:08:15 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216141829
Ik vond het vroeger wel leuk om met vuurwerk te kloten, maar daarbij liep ik geen cobra's in een woonwijk te gooien. Ik vind het wel lastig, omdat ik jongeren het wel gun, maar goed voor mij is het in de huidige staat gewoon onhoudbaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 1 januari 2025 @ 23:08:58 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216141846
quote:

Dat is simpelweg niet waar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216141847
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als jij gaat skiën breken andere mensen hun been?

Jouw DIY-klussen veroorzaakt schade aan andermans huis?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 1 januari 2025 @ 23:14:58 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216141911
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 23:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Als jij gaat skiën breken andere mensen hun been?

Jouw DIY-klussen veroorzaakt schade aan andermans huis?
Daarom ook die afsteeklocaties. Daar komt iedereen voor eigen risico. En wie geen risico wil lopen moet daar dus niet naartoe gaan.
pi_216141930
Voor, helaas omdat er mensen niet mee om kunnen gaan en ik vind het zielig voor dieren
  Moderator woensdag 1 januari 2025 @ 23:18:07 #22
5428 crew  miss_sly
pi_216141946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 23:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daarom ook die afsteeklocaties. Daar komt iedereen voor eigen risico. En wie geen risico wil lopen moet daar dus niet naartoe gaan.
Van de andere kant was het vroegah toen ik jong was helemaal niet zo’n probleem. Ik heb er nooit iets aan gevonden, maar mijn broer heeft ook wel eens vuurwerk gehad. En ook buren, mensen in de straat. En dan staken ze om 18 of 20 uur wat af voor de jonge kinderen die naar bed zouden gaan en om 00.00 uur de rest. Als dat weer kan, zijn afsteeklocaties niet nodig. Maar oaks het nu gaat, kan gewoon echt niet, in heel veel opzichten.
pi_216141977
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 23:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die moeten dan toch echt buiten bebouwde gebieden liggen. En daar gaan mensen niet heen.
  woensdag 1 januari 2025 @ 23:24:13 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216142025
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 23:20 schreef probeer het volgende:

[..]
Die moeten dan toch echt buiten bebouwde gebieden liggen. En daar gaan mensen niet heen.
Er zijn overal wel recreatieveldjes of parkeerplaatsen die je een dag voor zoiets kan bestemmen.
pi_216142376
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 23:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er zijn overal wel recreatieveldjes of parkeerplaatsen die je een dag voor zoiets kan bestemmen.
Zou ik nog steeds niet graag naast wonen.
  donderdag 2 januari 2025 @ 09:05:42 #26
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216143635
Voor een verbod.

Vanwege de veiligheid, de kosten voor de maatschappij en uiteindelijk ook voor het milieu. Het is net als met voetbal - als een zootje hooligans de boel verkut wordt er ook zonder publiek gespeeld. Voila, daar zijn we voor wat betreft vuurwerk in Nederland nu ook. Teveel mensen kunnen de verantwoordelijkheid gewoon niet aan. Tóch naar Duitsland, tóch een plaatselijk verbod negeren en de kosten zijn letterlijk en figuurlijk voor ons allemaal. Onacceptabel.

Met een landelijk verbod wordt ook een verkoopverbod in NL mogelijk, en daarmee handhaven ook mogelijk. Nu is het niet te doen omdat het op plaats A wel mag en B niet, en je daar waar het wel mag het onderscheid tussen legaal en illegaal moeilijk kunt maken.

En dan kunnen met het geld dat we overhouden deze traditie opnieuw met elkaar uitvinden. Met door professionals georganiseerde vuurwerk of -liever nog- drone shows.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 2 januari 2025 @ 09:09:13 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_216143653
quote:
16s.gif Op woensdag 1 januari 2025 23:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vond het vroeger wel leuk om met vuurwerk te kloten, maar daarbij liep ik geen cobra's in een woonwijk te gooien. Ik vind het wel lastig, omdat ik jongeren het wel gun, maar goed voor mij is het in de huidige staat gewoon onhoudbaar.
Dit ook inderdaad. Waar zijn de astronautjes gebleven? Een cobra is gewoon een explosief.

Ik begrijp echt wel dat je als agent/hulpverlener geen flikker zin hebt in nieuwjaar - het is toch alsof je in een soort oorlogsgebied terecht komt.

Hoe zit dat eigenlijk - als je een cobra naar een agent oid gooit is dat toch poging tot doodslag lijkt me? Je gooit toch in principe een soort granaat naar iemand? Mag je als agent gericht vuur af geven op personen die je met vuurwerk belagen?

Als er geen verbod komt zou ik dat laatste nog wel een goed alternatief vinden; terugschieten. Maar dan is het land te klein natuurlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_216143953
Ik ben voor een geheel vuurwerkverbod.

Het zal overlast niet volledig doen afnemen maar absoluut verminderen ben ik van overtuigd, en het maakt het beter handhaafbaar dan nu. Al is de capaciteit volstrekt ontoereikend, maar iedereen die je pakt is meegenomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_216144437
Voor een verbod.

Allereerst is het veel makkelijker handhaafbaar dan wat er nu is: deels toegestaan en deels verboden. Dat maakt het afschieten van illegaal vuurwerk en ook het aanvallen van de hulpverleners daar mee een stuk moeilijker.

Daarnaast is de milieuvervuiling van vuurwerk gewoon aanzienlijk en hebben zowel huisdieren als wilde dieren er enorm last van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:23:05 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216145609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:

Maar zelf zou ik dan kiezen om zones overal aan te wijzen waar je mag afsteken. Zoals voetbalveldjes of parkeerplaaten. Daar kunnen de liefhebbers lekker op eigen risico los op de juiste momenten. En wie dus niet in de buurt van vuurwerk wil zijn moet daar vooral niet heen gaan.
Als je speciaal plekken aanwijst, is de kans groot dat sommige mensen het juist expres daarbuiten af gaan steken.

Wat niet mag is leuker.
Muziek: 15+ / Home
  donderdag 2 januari 2025 @ 12:48:00 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216145916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Als je speciaal plekken aanwijst, is de kans groot dat sommige mensen het juist expres daarbuiten af gaan steken.

Wat niet mag is leuker.
Vraag ik me af. De meesten gaat het echt om het knallen, niet om de wet te overtreden als doel op zich.
pi_216146331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 12:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Wat niet mag is leuker.
Je houdt ook de verkoop in stand. En ouders zullen daar met kinderen heen gaan, kinderen die als tiener misschien weer de wet gaan overtreden door het er buiten te doen.

Het simpelst is een totaalverbod: goed handhaafbaar op straat en bij grenscontroles kun je gewoon elk stuk vuurwerk in beslag nemen.

Moeten we een andere traditie verzinnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 2 januari 2025 @ 17:07:42 #33
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216148699
Ik ben geen voor of tegenstander van een verbod maar denk dat dit in eerste instantie moet worden afgestemd met buurlanden. Het lijkt me nogal onredelijk om zaken te verbieden die in Duitsland gewoon in de supermarkt liggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216149542
De misstanden worden elk jaar erger en het is voor de hulpdiensten inmiddels ondoenlijk hun werk met oud en nieuw veilig te doen. Blijkbaar zijn we collectief niet meer in staat op een normale manier met vuurwerk om te gaan en vallen er elk jaar doden, gaan er 250 auto's in de fik en talloze gewonden. Dan moet je als overheid ingrijpen en er een einde aan maken. Met een totaal verbod wordt de handhaving ook beter mogelijk.
pi_216150444
Vuurwerkverbod heeft helemaal geen zin

Dan komt het gewoon vanuit Belgie en Duitsland Illegaal Nederland binnen

Een Europees vuurwerkverbod is de enige oplossing.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_216151546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 17:07 schreef BlaZ het volgende:
Ik ben geen voor of tegenstander van een verbod maar denk dat dit in eerste instantie moet worden afgestemd met buurlanden. Het lijkt me nogal onredelijk om zaken te verbieden die in Duitsland gewoon in de supermarkt liggen.
Er zijn altijd 3 dagen lang enorm veel grenscontroles tussen Duitsland en Nederland. Dus zo veel verschil is er dan niet.
pi_216151621
Voor een verbod gestemd. Maar ik denk dat de onpartijdige huisdieren een fractie zwaarder wegen in de argumenten dan al die linkse natuur, als in wilde dieren.
pi_216151693
Ik word een beetje moe van dat eindeloos verbieden en dan nog meer verbieden.

Maar ik heb ook een zwak voor de dieren.

Dus ik kijk het wel aan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216151773
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:34 schreef capricia het volgende:
Ik word eerder moe van dat eindeloos dingen gedogen die slecht zijn voor het land en de samenleving, er is veel te weinig verboden en als er eindelijk wat verboden is wordt dat te weinig gehandhaafd.
  donderdag 2 januari 2025 @ 20:41:36 #40
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_216151865
quote:

Dus ik kijk het wel aan.
Ik vind dat we mensen moeten verbieden die dingen willen verbieden. Gewoon verbieden die lui, weg ermee. Nooit meer over praten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 2 januari 2025 @ 20:54:44 #41
56749 BlaZ
pi_216152230
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn altijd 3 dagen lang enorm veel grenscontroles tussen Duitsland en Nederland. Dus zo veel verschil is er dan niet.
Het blijven producten die in Duitsland en andere landen gewoon in de supermarkt liggen. Hoe wil je daar 100% op gaan controleren?

Ik denk dat er vooral in eerste instantie iets gedaan moet worden aan het zwaardere F4 vuurwerk.
  donderdag 2 januari 2025 @ 20:58:01 #42
56749 BlaZ
pi_216152331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik word eerder moe van dat eindeloos dingen gedogen die slecht zijn voor het land en de samenleving, er is veel te weinig verboden en als er eindelijk wat verboden is wordt dat te weinig gehandhaafd.
Wat zou je nog willen verbieden? Roken, alcohol en dat soort zaken?
pi_216152519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 20:58 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat zou je nog willen verbieden? Roken, alcohol en dat soort zaken?
Gif spuiten op je land en daarmee bewust ziektes verspreiden, bijvoorbeeld. Drugs wat mij betreft ook niet meer gedogen. Op snelwegen gaan staan, om welk doel dan ook. Is wel verboden, maar daar is 0 handhaving.
pi_216152557
Vuurwerk afsteken deed men vroeger om 'boze geesten' te verjagen.
Gezien alle reacties op #vuurwerkverbod is mijn conclusie dat we anno 2025 nog steeds vuurwerk afsteken om boze geesten te verjagen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216153451
quote:

Dus ik kijk het wel aan.
Tuig heeft wat nieuws bedacht, vuurwerk gericht afsteken vanuit rijdende autos....
Maarliefst 270 autobranden deze jaarwisseling. Het valt onder vandalisme, de eigenaar krijgt niets als 'ie WA of WA+ verzekerd is.
Politie die pogingen doen om de autobranden tegen te gaan worden aangevallen door tuig die vuurwerk op agenten richten.
De brandweer kreeg meer dan 4000 meldingen.
Dan nog te zwijgen over de twee doden, gewonden en woningbranden.

Dus je kijkt het wel aan
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_216153557
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2025 21:40 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Tuig heeft wat nieuws bedacht, vuurwerk gericht afsteken vanuit rijdende autos....
Maarliefst 270 autobranden deze jaarwisseling. Het valt onder vandalisme, de eigenaar krijgt niets als 'ie WA of WA+ verzekerd is.
Politie die pogingen doen om de autobranden tegen te gaan worden aangevallen door tuig die vuurwerk op agenten richten.
De brandweer kreeg meer dan 4000 meldingen.
Dan nog te zwijgen over de twee doden, gewonden en woningbranden.

Dus je kijkt het wel aan
Ja. Dat is wat ik gestemd heb: geen mening.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216155503
De burgemeesters zijn voor: https://www.volkskrant.nl(...)eer-je-dat~bda08648/

En wat mij betreft gaat de politiek sowieso eens meer luisteren naar hen die echt te maken hebben met de problemen, bij veel meer onderwerpen. Hier zijn dat burgemeesters, politie en brandweer, het kunnen ook inspecties, gemeentes of provincies zijn. Als de burgemeesters een vuurwerkverbod willen, moet de minister dat wat mij betreft gewoon regelen.
pi_216159895
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2025 21:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Drugs wat mij betreft ook niet meer gedogen.
Maar burgemeester Halsema is voor: https://eenvandaag.avrotr(...)innen-met-regulering

Wat mij betreft gaat de politiek sowieso eens meer luisteren naar hen die echt te maken hebben met de problemen, bij veel meer onderwerpen. Als de burgemeesters regulering van drugs willen, moet de minister dat wat mij betreft gewoon regelen.

Je bedoelt vooral te zeggen: als burgemeesters iets willen wat jij ook wilt, dan moet de minister dat regelen :D Anders niet. Heel hypocriet.
pi_216159998
vind het wel jammer maar toch zeg ik ja, verbod. het is genoeg geweest. soms moet je ook afscheid kunnen nemen van oude tradities die niet meer van deze tijd zijn.
pi_216160005
Gewoon vuurwerk vrijgeven..

We hebben nog iets als natuurlijke selectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')