abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216124761
Mortierbommen leiden agenten naar 300 kilo illegaal vuurwerk in huis https://www.gld.nl/nieuws(...)aal-vuurwerk-in-huis

quote:
WINTERSWIJK - De politie heeft dinsdag 300 kilo illegaal vuurwerk gevonden in een woning in Winterswijk. Het vuurwerk is in beslag genomen en twee mannen van 22 en 38 jaar zijn aangehouden.

Agenten zagen eerder op de dag dat een groep die aan het carbidschieten was aan de Nieuw Beusinkweg, mogelijk gebruikmaakte van professionele shells, beter bekend als mortierbommen. In drie auto's die ter plaatse waren vond de politie vervolgens zwaar verboden vuurwerk. Daarop werd de directe omgeving ontruimd en moest iemand van het Team Explosieven Veiligheid komen.

In de twee woningen van de verdachten in Winterswijk is aanvullend onderzoek gedaan. Daarbij werd in één van de huizen zo'n 300 kilo zwaar verboden vuurwerk gevonden. Dat is in beslag genomen. De hoeveelheid vuurwerk uit de auto’s is nog niet bekend omdat dat nog gewogen moet worden.

Mogelijk meer maatregelen
Mogelijk krijgt de vondst van het vuurwerk nog een extra staartje. De gemeente Winterswijk gaat namelijk onderzoeken of er bij de woning waar de honderden kilo's vuurwerk werden gevonden bestuurlijke maatregelen genomen kunnen worden.
Sta je dan _O-

Je huis kwijt voor een avondje plezier met je kansloze vuurwerk ^p^ _O-

De burgemeester van Winterswijk _O_
pi_216124776
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Mortierbommen leiden agenten naar 300 kilo illegaal vuurwerk in huis https://www.gld.nl/nieuws(...)aal-vuurwerk-in-huis
[..]
Sta je dan _O-

38 en 22, vader en zoon tokkiegenot
U MAD?
pi_216124795
Zeer terecht. Zo'n hufter brengt zijn hele omgeving in gevaar.
pi_216124908
De bank wil niet hun investering in rook zien opgaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:36:58 #5
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_216125134
quote:
[..]
Sta je dan _O-

Dat lijkt me logisch als het een huurwoning is. De vraag die oprijst is echter wel of een dergelijke straf wel in verhouding staat tot het delict.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_216125219
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat lijkt me logisch als het een huurwoning is. De vraag die oprijst is echter wel of een dergelijke straf wel in verhouding staat tot het delict.
Ik vind van wel, de schade en het leed wat veroorzaakt wordt als het ontbrand is niet te overzien.
Ze zijn willens en wetens bezig met iets waarvan ze weten dat het verboden is dus aanpakken die lui, huis afpakken en de straat opgooien en ingeval van koophuis huis onteigenen en ook op straat gooien.
Het zal maar naast je wonen.
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:48:45 #7
56749 BlaZ
pi_216125406
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:40 schreef Sorella het volgende:

[..]
Ik vind van wel, de schade en het leed wat veroorzaakt wordt als het ontbrand is niet te overzien.
Ze zijn willens en wetens bezig met iets waarvan ze weten dat het verboden is dus aanpakken die lui, huis afpakken en de straat opgooien en ingeval van koophuis huis onteigenen en ook op straat gooien.
Dat is duidelijk, moet dat echter resulteren in een huisuitzetting; waarbij huurders zwaarder gestraft kunnen worden dan huiseigenaren, of dient dat te resulteren in een gevangenisstraf?

Daarnaast mag er ook meegewogen worden dat bepaald illegaal vuurwerk in Duitsland gewoon in de supermarkt ligt. Daarin zijn natuurlijk ook verschillende gradaties, illegaal an sich lijkt me niet voldoende.
  dinsdag 31 december 2024 @ 19:48:47 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216125407
quote:
Mortierbommen leiden agenten naar 300 kilo illegaal vuurwerk in huis
Is cultuur.
Huilen dan.
pi_216125479
Winterswijk? daar zijn er zoveel van! Net zoals families die in al die huizen wonen.. het kan zomaar je eigen familie zijn!

Laten we vooral deze familie niet uit hun huis zetten! Mevrouw heeft een tp (total rupture) of is uitgescheurd bij een te snalle bevalling en is nu slachtoffer van dit alles!
pi_216125513
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is duidelijk, moet dat echter resulteren in een huisuitzetting; waarbij huurders zwaarder gestraft kunnen worden dan huiseigenaren, of dient dat te resulteren in een gevangenisstraf?

Daarnaast mag er ook meegewogen worden dat bepaald illegaal vuurwerk in Duitsland gewoon in de supermarkt ligt. Daarin zijn natuurlijk ook verschillende gradaties, illegaal an sich lijkt me niet voldoende.
Daar gaat de gemeente niet over, die bepaald of je daar mag wonen of niet. Gevolg kan ook zijn dat je koophuis gesloten word, veel succes met het betalen van je hypotheek het komende jaar en het huren van een ander particulier verhuurd huis, dubbele lasten voor een jaar, volgens mij ook geen recht op hypotheekrenteaftrek. Resultaat is hetzelfde: als je het niet kan opbrengen moet je verhuizen
pi_216125541
In ieder geval; als hij niet levenslang de bak in vliegt, dan op zijn minst levenslang huisbezoekjes, waar ie ook komt te wonen. Wat een dwaas.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:02:28 #12
56749 BlaZ
pi_216125602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Daar gaat de gemeente niet over, die bepaald of je daar mag wonen of niet. Gevolg kan ook zijn dat je koophuis gesloten word, veel succes met het betalen van je hypotheek het komende jaar en het huren van een ander particulier verhuurd huis, dubbele lasten voor een jaar, volgens mij ook geen recht op hypotheekrenteaftrek. Resultaat is hetzelfde: als je het niet kan opbrengen moet je verhuizen
De vraag is of dat dan nog in verhouding staat tot het misdrijf.
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:04:41 #13
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_216125632
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:40 schreef Sorella het volgende:

[..]
_O-
Op het moment dat je huis affikt, dan doet dat vuurwerk er toch niet meer toe? Het is vuurwerk, als het ontploft liggen je ramen eruit maar de buren hebben niks te vrezen.
Huis afpakken? Als het hun huis is? Wat een overdreven panische reactie.

Ik hoop voor jou dat je niet langs een “handige” klusjesman woont die uit eigen beweging aan z’n cv ketel gaat sleutelen. Zo iemand is 10x zo gevaarlijk.
pi_216125740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De vraag is of dat dan nog in verhouding staat tot het misdrijf.
300kg…. Je zal er maar naast wonen als het mis gaat

Wat mij betreft dikke prima als je dit soort zooi in huis haalt
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:09:57 #15
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_216125759
Nergens wordt 'huis kwijt' genoemd :? Meestal wordt een woning voor een paar maand afgesloten.
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:16:02 #16
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_216125887
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:09 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
300kg…. Je zal er maar naast wonen als het mis gaat

Wat mij betreft dikke prima als je dit soort zooi in huis haalt
Heb je enig idee hoeveel Nederlanders er een flinke partij illegaal vuurwerk in huis hebben?
Hoe vaak is het al fout gegaan? Dat er vuurwerk binnenshuis spontaan is ontploft en dat het huis van de buren is weggevaagd? Dat spult ontploft niet vanzelf hè.

Optreden tegen illegaal vuurwerk is prima en moet ook gewoon gebeuren. Maar dat overdreven panische gedoe is nergens voor nodig.
pi_216125964
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:09 schreef butz0rs het volgende:
Nergens wordt 'huis kwijt' genoemd :? Meestal wordt een woning voor een paar maand afgesloten.
Oorzaak -> gevolg

De huurder schiet te kort in goed huurdersschap en de woningbouw pleurt hem het huis uit

Lees meer bv hier:
https://www.rgadvocaten.n(...)nde-huurovereenkomst
pi_216125979
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:16 schreef tja77 het volgende:

[..]
Heb je enig idee hoeveel Nederlanders er een flinke partij illegaal vuurwerk in huis hebben?
Hoe vaak is het al fout gegaan? Dat er vuurwerk binnenshuis spontaan is ontploft en dat het huis van de buren is weggevaagd? Dat spult ontploft niet vanzelf hè.

Optreden tegen illegaal vuurwerk is prima en moet ook gewoon gebeuren. Maar dat overdreven panische gedoe is nergens voor nodig.
Wie de billen brandt mag op de blaren zitten

Doei doei
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:23:30 #19
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_216126010
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Oorzaak -> gevolg

De huurder schiet te kort in goed huurdersschap en de woningbouw pleurt hem het huis uit

Lees meer bv hier:
https://www.rgadvocaten.n(...)nde-huurovereenkomst
Nergens wordt huurhuis genoemd
pi_216126061
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 19:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Poging tot zware mishandeling of zware schending van de openbare orde en veiligheid, de gemeente staat best sterk.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_216126139
Een voorbeeld van mensen die hun huis uit zijn gezet en de media hebben opgezocht.

https://www.destentor.nl/(...)rende-tik~a9828192b/
  Spellchecker dinsdag 31 december 2024 @ 20:33:25 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_216126171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:30 schreef rutger05 het volgende:
Een voorbeeld van mensen die hun huis uit zijn gezet en de media hebben opgezocht.

https://www.destentor.nl/(...)rende-tik~a9828192b/
Volgens mij is daar een topic van.
Gevonden: NWS / John en Anjo moeten huis uit na opslaan van 330 kilo vuurwerk
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:35:33 #23
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
  Moderator dinsdag 31 december 2024 @ 20:46:00 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216126344
Knalvuurwerkpaupers :') :') :')
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 31 december 2024 @ 20:47:22 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_216126364
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 20:33 schreef maily het volgende:

[..]
Volgens mij is daar een topic van.
Gevonden: NWS / John en Anjo moeten huis uit na opslaan van 330 kilo vuurwerk
Ik vind het wel terecht, dat je een huurhuis uitgezet wordt bij criminele activiteiten, zeker als je er buren mee in gevaar brengt. Kan toch niet zo zijn dat de eigenaar van het huis dat allemaal maar moet toelaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')