abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:26:56 #176
207727 Smallish
Kleintje!
pi_220726873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:11 schreef archito het volgende:
Dank voor alle reacties! We twijfelen nog tussen groen en roodbruin, zandkleur valt af. Misschien eerst de tegenoverliggende kast maar eens maken. Dat hout ga ik komende week bestellen.

Iets heel anders. We gaan toch ook maar het keukeneiland vervangen. We blijven hier nog wel een jaar of 10 wonen waarschijnlijk (tenzij droomhuis voorbij komt) en zolang gaat het eiland niet meer mee. Dus beter nu dan over 5 jaar.

De inductiekookplaat met afzuiging van Ikea (fordelaktig) waren we wrl tevreden over maar gaat uit het assortiment en wil geen laatste modelletje. De nieuwe variant ziet er echt te goedkoop uit. Dus overwegen we een upgrade naar Bora.

Ik twijfel tussen de Bora Pure en Bora M Pure. Beiden zal met recicrulatie zijn want een kanaal naar buiten is ingewikkeld. Wie heeft ervaring met deze kookplaten en zou het aan of afraden?
Wij hebben de Bora Pure en zijn er inmiddels al 9 jaar buitengewoon tevreden over. Er zullen in die 9 jaar ongetwijfeld veranderingen zijn geweest, maar onze ervaring is echt heel goed. Mooie plaat, afzuiging echt erg goed. Onze plaat is tegen een buitenwand geplaatst, dus geen ervaring met recirculatie.

Succes met jullie eiland! :)
Is dat zo?
pi_220734562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:26 schreef Smallish het volgende:

[..]
Wij hebben de Bora Pure en zijn er inmiddels al 9 jaar buitengewoon tevreden over. Er zullen in die 9 jaar ongetwijfeld veranderingen zijn geweest, maar onze ervaring is echt heel goed. Mooie plaat, afzuiging echt erg goed. Onze plaat is tegen een buitenwand geplaatst, dus geen ervaring met recirculatie.

Succes met jullie eiland! :)
Dank voor het delen van je ervaring!
Hoe is de ventilatie in jullie woning geregeld? Roosters, mechanische afzuiging en/of wtw? Ben benieuwd of jullie tocht of onderdruk ervaren door het afzuigen naar buiten.
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:11:32 #178
207727 Smallish
Kleintje!
pi_220734655
Wij hebben wtw. Ervaren geen enkele tocht of onderdruk. Echt nul.

Wij hebben wel nieuwgebouwd 9 jaar geleden. Mij staat bij dat jullie in een bestaande woning zijn getrokken, toch? De afstelling van eea zal dus wel nauw luisteren, denk ik…
Is dat zo?
pi_220736445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:11 schreef Smallish het volgende:
Wij hebben wtw. Ervaren geen enkele tocht of onderdruk. Echt nul.

Wij hebben wel nieuwgebouwd 9 jaar geleden. Mij staat bij dat jullie in een bestaande woning zijn getrokken, toch? De afstelling van eea zal dus wel nauw luisteren, denk ik…
Ja inderdaad, een woning uit de jaren 70 met alleen ventilatieroosters boven het glas. We merken nu met de gewone afzuigkap al tocht, en met een geïntegreerde afzuiging is er volgens mij nog meer luchtverplaatsing. Mede omdat de uitvoer naar buiten moeilijk te realiseren is gaan we nu uit van recirculatie.
pi_220787787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:11 schreef archito het volgende:
Dank voor alle reacties! We twijfelen nog tussen groen en roodbruin, zandkleur valt af. Misschien eerst de tegenoverliggende kast maar eens maken. Dat hout ga ik komende week bestellen.

Iets heel anders. We gaan toch ook maar het keukeneiland vervangen. We blijven hier nog wel een jaar of 10 wonen waarschijnlijk (tenzij droomhuis voorbij komt) en zolang gaat het eiland niet meer mee. Dus beter nu dan over 5 jaar.

De inductiekookplaat met afzuiging van Ikea (fordelaktig) waren we wrl tevreden over maar gaat uit het assortiment en wil geen laatste modelletje. De nieuwe variant ziet er echt te goedkoop uit. Dus overwegen we een upgrade naar Bora.

Ik twijfel tussen de Bora Pure en Bora M Pure. Beiden zal met recicrulatie zijn want een kanaal naar buiten is ingewikkeld. Wie heeft ervaring met deze kookplaten en zou het aan of afraden?
Als het kan recirculatie vermijden maar als je het doet dan moet de rest van de ventilatie op orde zijn. Want ze filteren alleen luchtjes, kookvocht blijft in de lucht en moet je alsnog afvoeren.
Zelf trouwens een miele recirculatie met plasmafilter.
Heb wel een wtw.

Onbalans kunnen de meeste wtw 's wel mee omgaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220893491
Afgelopen weekend aardige stappen gezet met de bureaukast. Het muurtje links was er nog niet, maar vond ik mooier zodat de kast aan twee kanten opgesloten wordt. Er zat ook een gekke sprong van 10cm in omdat daar de aanbouw begint.





Bovenin komen nog deurtjes voor de kasten, naast het bureau blijft open voor accessoires.

De bureaukast wordt ook terracotta kleur net zoals de speelkast en de achterwand krijgt stof. Onderstaande lampjes heb ik twee besteld voor boven het bureau.


  dinsdag 26 mei 2026 @ 22:47:42 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220894904
Is dit weer een maatwerk kast? Hele mooie lampjes O+ .
Resistance is futile.
pi_220904151
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 22:47 schreef Seven. het volgende:
Is dit weer een maatwerk kast? Hele mooie lampjes O+ .
Haha ja, het bekende recept voor mij inmiddels.😁
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')