Wij hebben de Bora Pure en zijn er inmiddels al 9 jaar buitengewoon tevreden over. Er zullen in die 9 jaar ongetwijfeld veranderingen zijn geweest, maar onze ervaring is echt heel goed. Mooie plaat, afzuiging echt erg goed. Onze plaat is tegen een buitenwand geplaatst, dus geen ervaring met recirculatie.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:11 schreef archito het volgende:
Dank voor alle reacties! We twijfelen nog tussen groen en roodbruin, zandkleur valt af. Misschien eerst de tegenoverliggende kast maar eens maken. Dat hout ga ik komende week bestellen.
Iets heel anders. We gaan toch ook maar het keukeneiland vervangen. We blijven hier nog wel een jaar of 10 wonen waarschijnlijk (tenzij droomhuis voorbij komt) en zolang gaat het eiland niet meer mee. Dus beter nu dan over 5 jaar.
De inductiekookplaat met afzuiging van Ikea (fordelaktig) waren we wrl tevreden over maar gaat uit het assortiment en wil geen laatste modelletje. De nieuwe variant ziet er echt te goedkoop uit. Dus overwegen we een upgrade naar Bora.
Ik twijfel tussen de Bora Pure en Bora M Pure. Beiden zal met recicrulatie zijn want een kanaal naar buiten is ingewikkeld. Wie heeft ervaring met deze kookplaten en zou het aan of afraden?
Dank voor het delen van je ervaring!quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:26 schreef Smallish het volgende:
[..]
Wij hebben de Bora Pure en zijn er inmiddels al 9 jaar buitengewoon tevreden over. Er zullen in die 9 jaar ongetwijfeld veranderingen zijn geweest, maar onze ervaring is echt heel goed. Mooie plaat, afzuiging echt erg goed. Onze plaat is tegen een buitenwand geplaatst, dus geen ervaring met recirculatie.
Succes met jullie eiland!
Ja inderdaad, een woning uit de jaren 70 met alleen ventilatieroosters boven het glas. We merken nu met de gewone afzuigkap al tocht, en met een geïntegreerde afzuiging is er volgens mij nog meer luchtverplaatsing. Mede omdat de uitvoer naar buiten moeilijk te realiseren is gaan we nu uit van recirculatie.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:11 schreef Smallish het volgende:
Wij hebben wtw. Ervaren geen enkele tocht of onderdruk. Echt nul.
Wij hebben wel nieuwgebouwd 9 jaar geleden. Mij staat bij dat jullie in een bestaande woning zijn getrokken, toch? De afstelling van eea zal dus wel nauw luisteren, denk ik…
Als het kan recirculatie vermijden maar als je het doet dan moet de rest van de ventilatie op orde zijn. Want ze filteren alleen luchtjes, kookvocht blijft in de lucht en moet je alsnog afvoeren.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:11 schreef archito het volgende:
Dank voor alle reacties! We twijfelen nog tussen groen en roodbruin, zandkleur valt af. Misschien eerst de tegenoverliggende kast maar eens maken. Dat hout ga ik komende week bestellen.
Iets heel anders. We gaan toch ook maar het keukeneiland vervangen. We blijven hier nog wel een jaar of 10 wonen waarschijnlijk (tenzij droomhuis voorbij komt) en zolang gaat het eiland niet meer mee. Dus beter nu dan over 5 jaar.
De inductiekookplaat met afzuiging van Ikea (fordelaktig) waren we wrl tevreden over maar gaat uit het assortiment en wil geen laatste modelletje. De nieuwe variant ziet er echt te goedkoop uit. Dus overwegen we een upgrade naar Bora.
Ik twijfel tussen de Bora Pure en Bora M Pure. Beiden zal met recicrulatie zijn want een kanaal naar buiten is ingewikkeld. Wie heeft ervaring met deze kookplaten en zou het aan of afraden?
Haha ja, het bekende recept voor mij inmiddels.😁quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:47 schreef Seven. het volgende:
Is dit weer een maatwerk kast? Hele mooie lampjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |