Want de kans is 1 op 5 dat tie crasht ofzo?quote:Op zondag 29 december 2024 13:14 schreef Michielos het volgende:
Je bent denk ik echt levensmoe als je nu nog in een Boeing stapt. Met geen tien paarden krijg je me daar nog in 🥲
600+ doden in Nederland, nog steeds een stuk hoger dan het aantal mensen die omkomen in commerciële vluchten, wereldwijd.quote:Op zondag 29 december 2024 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is het aantal verkeersdoden, dus ook voetgangers, fietsers en kerstmarktgangers.
En dan tel je ook landen mee waar ze met 120 man in een bus rijden die voor 38 man bedoeld is.
En ja, op wereldschaal. Maar er zijn op wereldschaal ook 1,5 miljard auto's.
Ik stel nergens dat autorijden veiliger is maar je 435.000 slachtoffers in Nederland was een beetje overdreven, dat zijn er zo'n 600.
Een heleboelquote:Op zondag 29 december 2024 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
Andere hoek:
[ x ]
Geen flaps, geen gear down en halverwege een baan van 2800 meter neerkomen.![]()
Benieuwd wat er hier allemaal is misgegaan.
Oke meid.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Dat bestrijd ik toch nergens? Maar je kwam met 430.000 slachtoffers per jaar in Nederland en dat was gewoon gezwets. Daar had de discussie al over kunnen zijnquote:Op zondag 29 december 2024 13:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
600+ doden in Nederland, nog steeds een stuk hoger dan het aantal mensen die omkomen in commerciële vluchten, wereldwijd.
Nee, over vliegtuigen die neerstorten, vandaag trouwens weer een Boeing in problemen in Noorwegen.quote:Op zondag 29 december 2024 14:47 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Oke meid.
DIt topic gaat echter niet over jou.
Gisterenquote:Op zondag 29 december 2024 14:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, over vliegtuigen die neerstorten, vandaag trouwens weer een Boeing in problemen in Noorwegen.
Regel 4 bij beleggen:quote:Op zondag 29 december 2024 14:52 schreef achtja het volgende:
Vergeet niet morgen je BA Boeing aandelen van de hand te doen!
Wel een beter rendement dan Intel de afgelopen 10 jaar.quote:Op zondag 29 december 2024 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Regel 4 bij beleggen:
- geen vliegtuigbouwers
- geen vliegmaatschappijen
Richard Branson schreef dat een goede manier om miljonair te worden is om een vliegmaatschappij te beginnen als miljardair.quote:Op zondag 29 december 2024 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Regel 4 bij beleggen:
- geen vliegtuigbouwers
- geen vliegmaatschappijen
quote:Op zondag 29 december 2024 02:24 schreef Peppert het volgende:
Gewoon blijven vliegen met Boeing en spelen met het leven van de burgers. Het lijkt op dat overheden liever geen veiligheidsmaatregelen willen nemen omdat ze bang zijn om de Amerikaanse overheid tegen de schenen te schoppen. Bah. Corrupte handel.
De ene een birdstrike en de ander foreign object damage tijdens take off. Heeft helemaal niets met het type of merk vliegtuig te maken.quote:Op zondag 29 december 2024 02:21 schreef koffiekoekjes het volgende:
Gaat niet lekker met Boeing vliegtuigen vandaag.
Birdstrike, go-around, zo goed als zeker engine failure, geen externe verlichting, dus waarschijnlijk ook geen of zeer beperkte electrical power. Dan is het moeilijk vliegen en landen.quote:Op zondag 29 december 2024 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
Andere hoek:
[ x ]
Geen flaps, geen gear down en halverwege een baan van 2800 meter neerkomen.![]()
Benieuwd wat er hier allemaal is misgegaan.
Die waren er na een paar minuten bij, maar niemand heeft de crash overleefd op 2 ca's na.quote:
Er zijn wereldwijd ongeveer 100.000 flight movements elke dag en slechts een handjevol incidenten. Maar blijf jij lekker met je voeten in de klei van (het supersaaie) Zeeland zitten.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Het uitvallen van vrijwel alle systemen lijkt zeer onwaarschijnlijk door enkel een bird strike, bovendien is een 737 prima in staat om op één engine door te vliegen.quote:Op zondag 29 december 2024 15:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Birdstrike, go-around, zo goed als zeker engine failure, geen externe verlichting, dus waarschijnlijk ook geen of zeer beperkte electrical power. Dan is het moeilijk vliegen en landen.
Go-Around poging zou kunnen, maar waarom is dan de thrust reverser actief op engine #2, of is de kap gewoon open door dat ie over de grond schraapt.quote:Op zondag 29 december 2024 15:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Birdstrike, go-around, zo goed als zeker engine failure, geen externe verlichting, dus waarschijnlijk ook geen of zeer beperkte electrical power. Dan is het moeilijk vliegen en landen.
Dat mbt de kap/cowling is een mogelijkheid onder die krachten.quote:Op zondag 29 december 2024 16:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Go-Around poging zou kunnen, maar waarom is dan de thrust reverser actief op engine #2, of is de kap gewoon open door dat ie over de grond schraapt.
De configuratie van het vliegtuig lijkt er iig op te wijzen dat de piloten niet echt goed gehandeld (kunnen) hebben
Dit was geen go-around poging. Dit was een poging om te landen.quote:Op zondag 29 december 2024 16:02 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Go-Around poging zou kunnen, maar waarom is dan de thrust reverser actief op engine #2, of is de kap gewoon open door dat ie over de grond schraapt.
De configuratie van het vliegtuig lijkt er iig op te wijzen dat de piloten niet echt goed gehandeld (kunnen) hebben
Correct mbt de go-around:quote:Op zondag 29 december 2024 16:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit was geen go-around poging. Dit was een poging om te landen.
De go-around hebben ze al eerder gedaan. Het is niet helemaal duidelijk of dat op last van de verkeersleiding was, of omdat ze toen al hun (eerste) birdstrike te pakken hadden. Ze hebben toen wel een mayday call gedaan (6 minuten voor de uiteindelijke crash), dus er was zeker al iets aan de hand.
Ah ik dacht dat je doelde op een (mislukte) poging door dat stukje "halverwege runway neerkomen" waarop je reageerde.quote:Op zondag 29 december 2024 16:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit was geen go-around poging. Dit was een poging om te landen.
De go-around hebben ze al eerder gedaan. Het is niet helemaal duidelijk of dat op last van de verkeersleiding was, of omdat ze toen al hun (eerste) birdstrike te pakken hadden. Ze hebben toen wel een mayday call gedaan (6 minuten voor de uiteindelijke crash), dus er was zeker al iets aan de hand.
Zoals altijd met dit soort ongelukken zal het een combinatie van factoren zijn geweest. Wat vreemd is dat er geen ADS-B gegevens meer zijn vanaf ongeveer het moment van go-around rwy 01. Snelheid was toen 152 kt (TAS), hoogte 1275 voet, dus ze zullen al grotendeels in de landingsconfiguratie hebben gezeten qua flaps en gear down. Na de go-around is het blijkbaar nog wel gelukt flaps (en landingsgestel) in te trekken.quote:Op zondag 29 december 2024 16:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit was geen go-around poging. Dit was een poging om te landen.
De go-around hebben ze al eerder gedaan. Het is niet helemaal duidelijk of dat op last van de verkeersleiding was, of omdat ze toen al hun (eerste) birdstrike te pakken hadden. Ze hebben toen wel een mayday call gedaan (6 minuten voor de uiteindelijke crash), dus er was zeker al iets aan de hand.
Blijf jij maar lekker in dat lelijke onzin gebied dan.quote:Op zondag 29 december 2024 04:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Laatste keer dat ik gevlogen heb, is 15 jaar geleden.
Totaal geen behoefte aan deze shit.
Laatste vlucht van Marseille naar Eindhoven, dacht serieus dat het ding van ellende uit elkaar zou vallen.
Zit hier prima in een buitengebied in Zeeland waar niemand iets van weet en waar het elke dag vakantie is.
En prima dat de rest van Nederland de hele wereld overvliegt, ik mis er niks aan.
Achteraf hadden ze dat beter niet kunnen doen. Ik vermoed dat ze hun hydraulische druk zijn kwijtgeraakt en/of dermate problemen hadden met de motoren hadden dat ze wel moesten landen.quote:Op zondag 29 december 2024 16:34 schreef Tourniquet het volgende:
Zoals altijd met dit soort ongelukken zal het een combinatie van factoren zijn geweest. Wat vreemd is dat er geen ADS-B gegevens meer zijn vanaf ongeveer het moment van go-around rwy 01. Snelheid was toen 152 kt (TAS), hoogte 1275 voet, dus ze zullen al grotendeels in de landingsconfiguratie hebben gezeten qua flaps en gear down. Na de go-around is het blijkbaar nog wel gelukt flaps (en landingsgestel) in te trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |