Hoe maak jij het liefst de appeltaart en wat voor aparte dingen voeg je toe of wil je absoluut niet in je appeltaart aantreffen?
Wat zijn nou appeltaart geheimen? (ik vind bijv. de appel kruimeltaart van de Hema zo lekker, kan je die ook net zo thuis maken?)
dit is indirect een topic voor Atrimar, Tijn, Vork, Gurgeh en Tara waar ik een appeltaart voor zou bakken...I need some help
Goed, ik wil graag een appeltaart met Appels, appeltaartdeeg, en rozijnen. Wat je er verder bijgooit dat merken we vanzelf wel Oh en een beetje citroensap zou niet misstaan in de taart.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 20-02-2003 01:16]
Kvind het trouwens ook geen schande als je er gewoon 1 van de HEMA haalt hoor
quote:Ik wil niet weten wat jij normaal in je (niet-vegetarische) appeltaarten gooit
Op donderdag 20 februari 2003 01:15 schreef Vork het volgende:vegetarische appeltaart he?
Goed, ik il graag een appeltaart met Appels en rozijnen. Wat je er verder bijgooit dat merken we vanzelf wel
quote:En dan snel in een eigen bakvorm duwen en zeggen dat ik hem zelf heb gebakken
Op donderdag 20 februari 2003 01:15 schreef Tijn het volgende:
Kvind het trouwens ook geen schande als je er gewoon 1 van de HEMA haalt hoor
Nee, ff serieus. Het lijkt me best een keertje leuk om zelf een appeltaart te bakken.
Wat voor appels gebruik je het beste eigenlijk?
quote:Ik eet geen niet-vegetarische appeltaarten zoals je al misschien had kunnen raden. Ik heb dus geen idee wat er in een niet-vegetarische appeltaart gaat. De niet-vegetarische appeltaart is dus ook nu-even niet aan de orde.
Op donderdag 20 februari 2003 01:16 schreef Rembooo het volgende:
Ik wil niet weten wat jij normaal in je (niet-vegetarische) appeltaarten gooit
Je appels een tijd laten weken in een flinke hoeveelheid amaretto !!
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 20-02-2003 01:18]
quote:HEEEEEL VEEEEEEEL kaneel
Op donderdag 20 februari 2003 01:17 schreef Philar het volgende:
Kaneel!
quote:if (in_array($kaneel, $vleessoorten))
Op donderdag 20 februari 2003 01:17 schreef Philar het volgende:
Kaneel!
quote:Nou ehm, Vork is vegetarier. Psst. Niet verder vertellen
Op donderdag 20 februari 2003 01:16 schreef Rembooo het volgende:Ik wil niet weten wat jij normaal in je (niet-vegetarische) appeltaarten gooit
En een appeltaart met ham lijkt me best okay
Ik bak nooit eigenlijk.
quote:Ow, dat klinkt lekker zeg! Wat een goed idee dit topic!
Op donderdag 20 februari 2003 01:18 schreef Aaargh! het volgende:
AmarettoJe appels een tijd laten weken in een flinke hoeveelheid amaretto !!
quote:ik vind amaretto niet lekker in appeltaart net als walnoten, aangezien beide in mijn ogen te zeer overheersen.
Op donderdag 20 februari 2003 01:19 schreef Tijn het volgende:
Ok, met kaneel en amaretto ben ik het iig eens.
2 eeeeeeeeehhhh 250 gram boter, 250 gram meel, 100 gram suiker, beetje zout...in een bodem flikkeren, wat appels overheen gooien(geen hele natuurlijk) nog een kwak deeg er over, in de oven op 200 graden iets van een uur ofzo weet ik ut, en dan klar is taart...
je kan er eventueel nog rozijnen bij gooien, maar dat is maar net wat je lekker vind
Overgens weet ik niet of dat het juiste recept is, ik heb 100e malen gepoogd koekjes, taart en brood te bakken, maar het enigste wat er uit kwam was een witte zachte brood achtige substantie die niet te freten was, of ik vergat per-on-ge-luk de ovenstand aan te zetten, zodat ie dus op de magneetron stand stond, en er een grote zwarte ronde koek naar buiten kwam, waar mee je kon discus werpen...
Maja, suc6 er mee, als je taart gelukt is, stuur ff wat over de post wil je
quote:Goudrenetten
Op donderdag 20 februari 2003 01:17 schreef Isabeau het volgende:[..]
En dan snel in een eigen bakvorm duwen en zeggen dat ik hem zelf heb gebakken
Nee, ff serieus. Het lijkt me best een keertje leuk om zelf een appeltaart te bakken.
Wat voor appels gebruik je het beste eigenlijk?
quote:Overheersende drank is geen minpunt.
Op donderdag 20 februari 2003 01:20 schreef Quintony het volgende:[..]
ik vind amaretto niet lekker in appeltaart net als walnoten, aangezien beide in mijn ogen te zeer overheersen.
Dan proef je de appel niet zo.
quote:Dat zijn die lieve ronde met rode blos toch? Doen we dat erin.
Op donderdag 20 februari 2003 01:20 schreef MissHobje het volgende:Goudrenetten
quote:wel in appeltaart, als je drank wilt proeven drink je drank en geen appeltaart. Als je appeltaart eet wil je ook appeltaart proeven
Op donderdag 20 februari 2003 01:20 schreef Tijn het volgende:[..]
Overheersende drank is geen minpunt.
quote:jeps die zijn dat, stukjes ctroen isook erg lekker, wel klein maken
Op donderdag 20 februari 2003 01:23 schreef Isabeau het volgende:[..]
Dat zijn die lieve ronde met rode blos toch? Doen we dat erin.
quote:Ja deze graag!
Op donderdag 20 februari 2003 01:24 schreef Nyame het volgende:
Wat trouwens ook waanzinnig lekker is is appeltaart met marsepein op de bodem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |