Dat zie ik, voor minimaal 633 euro per jaar.. + verschil FBTO bestaal jij dus 728,40 voor een beugel van misschien 1000 euro per jaar..quote:Op maandag 23 december 2024 10:09 schreef BolleMannetje het volgende:
Bij Salland zorgverzekeringen kan je direct terecht en krijg je 1000 euro per kalenderjaar vergoed. Dat is de reden waarom ik daar vorig jaar naartoe ben overgestapt. Mijn zoon kreeg een beugel en dat was toen de "makkeijkste" oplossing.
Dan de volgende vraag, opgebaarde, mooie naam.. je ligt er mooi bij..quote:Op maandag 23 december 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
Elke verzekering is in dat geval 'oplichting'. Als je je leven 10.000 keer leeft of je pakt 10.000 mensen, dan betaal je meer premie dan je verbruikt.
Volgens mij kan je tandarts dat niet zien, wel kan je verteld worden wat bij welke verzekering wel en niet vergoed wordt. Prijzen kunnen ze sowieso niet aanpassen, er zou wel 'gegoochelt' kunnen worden met de codes die door de tandarts bij de verzekeraar gedeclareerd wordt of worden. Het is altijd wijs om scherp te zijn op wat welke zorgaanbieder bij jouw zorgverzekering declareert.quote:Op maandag 23 december 2024 10:20 schreef achtja het volgende:
[..]
Dan de volgende vraag, opgebaarde, mooie naam.. je ligt er mooi bij..
Kan de orthodontist zien of je verzekerd bent? En zo niet, kan hij dan zijn prijs aanpassen?
Nee prijzen in de tandheelkunde liggen vast, enige wat variabel is, is de behandelings duur.quote:Op maandag 23 december 2024 10:20 schreef achtja het volgende:
[..]
Dan de volgende vraag, opgebaarde, mooie naam.. je ligt er mooi bij..
Kan de orthodontist zien of je verzekerd bent? En zo niet, kan hij dan zijn prijs aanpassen?
Maar wat had je dan gedacht? Dat je via een verzekering een goedkope beugel koopt? Dat zou toch een variant van ... oplichting zijn? Een verzekering is voor onvoorziene zaken, niet een goedkope aanschafroute.quote:Op maandag 23 december 2024 10:03 schreef achtja het volgende:
Veel websites zeggen dat een beugel al snel tussen de 2000 en 4000 euro kost..
Even als voorbeeld: FBTO heeft voor de orthodontie een regel van 1 jaar 'wachttijd'.. en het kan niet met de goedkoopste verzekering:
- Verschil basis en basis plus = 123,60 per jaar
- Orthodontie = 330 per jaar
maakt: 453,60 per jaar..
Bij een jaar wachttijd neem ik eventjes aan (dat weet ik niet) dat je dus minimaal 2 jaar die verzekering moet hebben.. dus minimaal 453,60 x 2 = 907,20 voor een beugeltje..
Nu komt het,
FBTO vergoed dus na 1 jaar maar maximaal 500 euro per jaar voor een beugel..
Is het dus gewoon oplichting?
Misschien zijn hier rekenwonders want dat ben ik overduidelijk, ook gezien mijn andere topics niet.
Voor je kind betaal je dus ook gewoon, ook kinderorthodontie zit niet in een basispakket, zoals de tandarts dat wel zit.quote:Op woensdag 25 december 2024 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Of de beugelbek wel/niet verzekerd is maakt dus in alle opzichten geen bal uit: tarieven van de arts staan vast en dat de (volwassen) klant alles linksom/rechtsom uit eigen zak betaalt staat ook vast.
Deze heb ik exact ook zo; kan dus de komende jaren niet meer overstappen, anders loop ik vergoeding mis. Overigens krijg je dus over het hele traject 2000 euro vergoed, maar uiteraard kost, in mijn geval, het hele beugeltraject 3500,- euro.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:37 schreef Hanca het volgende:
Ik heb een verzekering (ASR) die het eerste jaar 500 euro vergoedt en daarna nog 1500 euro in de jaren daarna. Het kan eigenlijk alleen uit omdat ik meerdere kinderen tegelijk bij de orthodontist heb lopen.
Een beugel is kennelijk niet voor minima bedoeld.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
...en ik vraag mij soms af hoe minima dit soort kosten nog kunnen betalen...
Onze ortho kwam bij mijn dochter op 3700 euro, wij hebben afgesproken dat wij op elk moment kunnen beslissen dat die laatste millimeter rechtzetten het geld niet meer waard is. Toen kwam ze met dat ze voor 2000-2500 euro het meest noodzakelijke wel kan doen. Zoveel gaat het ons dus kosten.quote:Op woensdag 25 december 2024 13:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Deze heb ik exact ook zo; kan dus de komende jaren niet meer overstappen, anders loop ik vergoeding mis. Overigens krijg je dus over het hele traject 2000 euro vergoed, maar uiteraard kost, in mijn geval, het hele beugeltraject 3500,- euro.
Al met al betaal ik wel een extra uitgebreid pakket a 63 euro per maand voor de komende twee jaar, dus ongeveer 1500 zelf via de premie. Oftewel de kosten voor het hele beugeltraject zijn 500 voor de verzekeraar en 3000 euro door mijzelf
Oplichterij... nee, want je kan het allemaal zelf uitrekenen en van te voren inzien, maar het is wel allemaal minimaal, en ik vraag mij soms af hoe minima dit soort kosten nog kunnen betalen...
Een groot deel van de minima stelt tandartsbezoek dan ook voor kortere of langere tijd uit omquote:Op woensdag 25 december 2024 13:52 schreef zatoichi het volgende:
Oplichterij... nee, want je kan het allemaal zelf uitrekenen en van te voren inzien, maar het is wel allemaal minimaal, en ik vraag mij soms af hoe minima dit soort kosten nog kunnen betalen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |