abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215954801
Goedemiddag!

Ik luister graag podcasts van Podimo. De eigen app van Podimo is echter een buggy ding van jewelste en ik irriteer me mateloos aan die app.

Nu had ik perongeluk een pagina gevonden die de feeds van exclusieve Podimo podcasts kon omzetten naar een RSS feed.

Maar die pagina is plots offline gegaan.

Nu was die Podimo naar RSS converter gebaseerd op deze post op Github:

https://github.com/ThijsRay/podimo

Ik ben echter helemaal niet thuis in Python en webservers op zetten en zo. Een rasechte n00b dus.

Is er hier op FOK! toevallig een handige programmeur die hier wat mee kan en mij uit de brand kan helpen zodat ik Podimo podcasts "gewoon" weer in Pocket Casts kan luisteren?

Alvast dank O+
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_215954889
Kan ChatGPT dat niet voor je doen?

Lijkt me een poging waard.
pi_215956476
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2024 12:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kan ChatGPT dat niet voor je doen?

Lijkt me een poging waard.
Ik loop vast hiermee :')

Als iemand het wel voorelkaar krijgt om ergens een webinterface aan de praat te krijgen waar je met je Podimo login gegevens en een Podimo podcast ID een RSS feed kan genereren hou ik me van harte aanbevolen om die URL ook te mogen gebruiken O+

[ Bericht 0% gewijzigd door wolfrolf op 22-12-2024 14:49:15 ]
pi_215957017
Oeh hier houd ik me ook voor aanbevolen, wat een onoverzichtelijke kut app is dat.
pi_215970937
quote:
99s.gif Op zondag 22 december 2024 12:39 schreef wolfrolf het volgende:

Nu had ik perongeluk een pagina gevonden die de feeds van exclusieve Podimo podcasts kon omzetten naar een RSS feed.

Maar die pagina is plots offline gegaan.
Misschien nog wel beschikbaar op de waybackmachine?

Podimo is steeds meer en meer bezig geld te verkrijgen, dus er is ook een goede kans dat het nooit meer gaat werken, omdat ze functionaliteit van vroeger nu geblokkeerd hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr_Belvedere op 23-12-2024 15:24:37 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_215971751
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 15:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Misschien nog wel beschikbaar op de waybackmachine?

Podimo is steeds meer en meer bezig geld te verkrijgen, dus er is ook een goede kans dat het nooit meer gaat werken, omdat ze functionaliteit van vroeger nu geblokkeerd hebben.
Wel een snapshot gevonden, maar daar werkt dat Python script niet. Krijg geen RSS feed ;(

https://web.archive.org/w(...)o.qilin-rudd.ts.net/

[ Bericht 0% gewijzigd door wolfrolf op 23-12-2024 16:19:00 ]
pi_216319718
Schopje :o

Is er misschien iemand die toevallig toch al een webserver heeft draaien en die overweg kan met Python scripts?

https://github.com/ThijsRay/podimo

als iemand hier iets werkends van kan maken ben ik zeer zeer dankbaar. Zoals eerder gezegd snap ik hier helemaal niks van.

Misschien een goed idee om de URL waar je de RSS feed genereert te DM/PM'en zodat het niet te groot wordt en Podimo de boel blokkeert of zo :')

Dank op voorhand. Zelfs voor het lezen van deze post/dit topic O+
pi_216319832
Op die github repo staan instructies om het met docker te draaien. Dat is verreweg de simpelste optie. Je moet dan op je computer alleen docker installeren en dan heb je het met 2 commando's draaiend.

1
2
3
4
5
6
docker pull ghcr.io/thijsray/podimo:latest
docker run --rm \
    -e PODIMO_BIND_HOST=0.0.0.0:12104 \
    -p 12104:12104 \
    -v $(pwd)/cache:/src/cache \
    ghcr.io/thijsray/podimo:latest

Daarna open je http://0.0.0.0:12104 in je webbrowser.

Ik heb het net geprobeerd, en het lijkt te werken. Maar ik heb geen podimo account dus heb het nog niet getest.

pi_216319894
Bedankt voor je reactie @Farenji!

Maar dan werkt het alleen als ik thuis ben en dan moet ik mijn PC 24/7 laten draaien neem ik aan.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier dat het werkt langs een weg dat die RSS feeds kunnen updaten overal waar ik ben in mijn podcast app naar keuze.
pi_216319947
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:28 schreef wolfrolf het volgende:
Bedankt voor je reactie @:Farenji!

Maar dan werkt het alleen als ik thuis ben en dan moet ik mijn PC 24/7 laten draaien neem ik aan.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier dat het werkt langs een weg dat die RSS feeds kunnen updaten overal waar ik ben in mijn podcast app naar keuze.
Je kan met een vpn ook je pc thuis benaderen. Dan moet je die app niet op 0.0.0.0 draaien maar op het (interne) ip wat je pc heeft. En ja je moet dan je pc aan laten staan, maar dat is op zich toch niet zo'n probleem?
pi_216320121
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 14:36 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je kan met een vpn ook je pc thuis benaderen. Dan moet je die app niet op 0.0.0.0 draaien maar op het (interne) ip wat je pc heeft. En ja je moet dan je pc aan laten staan, maar dat is op zich toch niet zo'n probleem?
Welke VPN applicatie kan ik daarvoor gebruiken? Dank voor je tips!
pi_216321364
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2025 15:00 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Welke VPN applicatie kan ik daarvoor gebruiken? Dank voor je tips!
Ik zou voor Wireguard gaan. Dit moet je dus zelf op je computer thuis installeren (of misschien op je router, als die daar ondersteuning voor heeft). En dan op je mobiel een wireguard client (bijv deze voor android).
pi_216321758
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:30 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik zou voor Wireguard gaan. Dit moet je dus zelf op je computer thuis installeren (of misschien op je router, als die daar ondersteuning voor heeft). En dan op je mobiel een wireguard client (bijv deze voor android).
Ik ga er eens mee stoeien. bedankt!

Ik laat de vraag wel open dat mocht er iemand meelezen die toch al ergens een webserver heeft draaien en deze RSS feed generator zou willen en kunnen draaien dat ik met groot genoegen via een persoonlijk bericht die url ontvang O+ Want ik ben n00b genoeg dat ik dit in zijn geheel niet aan de praat ga krijgen _O-
pi_216324526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2025 17:30 schreef Farenji het volgende:

[..]
Geheel volgens mijn verwachting, lukt me niet.

Ik heb een applicatie van Docker geïnstalleerd en daarna loop ik al vast :') ik zie niet hoe ik die Docker image kan pullen.

kansloze operatie

ik blijf voorlopig (en ik vrees voor altijd) dus trouw de buggy rommel die de Podimo app is gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')