abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216495749
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 14:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een self learning robot zou alles moeten kunnen weten en leren wat jij ook zou moeten kunnen en weten
Dan moet je nog heel lang wachten. Die Tesla "robots" worden nog met een VR headset bestuurd, dus daar moet je al helemaal niets van verwachten.

quote:
Ik heb liever een robot naast mijn bed aan de stekker de hele nacht dan jij
ik denk dat de robot beter weet wat mijn hartslag is en bloedwaardes zijn tijdens de nacht dan jij, ook dat ie beter weet wat te doen in geval van failure en het dienstnummer van de spoeddienst niet hoeft op te zoeken
Maar die robot kan niet reageren op onverwachte gebeurtenissen. En hij kan moeilijk voor ieder wissewasje het alarmnummer bellen. Dus als hij niet geleerd heeft wat hij moet doen, dan doet hij niets. Dan lig je daar dood te gaan met die robot naast je bed.

Voor de hartslag en bloedwaardes hebben ze gewoon kleine, draagbare apparatuur, waarmee de dokter mee kan kijken en ingrijpen. En die belt die dokter ook op als het fout gaat. Daar heb je heel die robot niet voor nodig.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 16:23:13 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216495828
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 16:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dan moet je nog heel lang wachten. Die Tesla "robots" worden nog met een VR headset bestuurd, dus daar moet je al helemaal niets van verwachten.
[..]
Maar die robot kan niet reageren op onverwachte gebeurtenissen. En hij kan moeilijk voor ieder wissewasje het alarmnummer bellen. Dus als hij niet geleerd heeft wat hij moet doen, dan doet hij niets. Dan lig je daar dood te gaan met die robot naast je bed.

Voor de hartslag en bloedwaardes hebben ze gewoon kleine, draagbare apparatuur, waarmee de dokter mee kan kijken en ingrijpen. En die belt die dokter ook op als het fout gaat. Daar heb je heel die robot niet voor nodig.
en voor muziek op te slaan hebben ze een bandrecorder bedoel jij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216529563
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216529679
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 16:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze worden getraind met VR-headsets (en op die beelden doel je waarschijnlijk) en ook de aandrijving van ledematen wordt getest met VR-headsets maar er is wel degelijk ruimtelijke AI aan boord en de robots verrichten ook taken zelfstandig.
pi_216529742
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2025 23:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ze worden getraind met VR-headsets (en op die beelden doel je waarschijnlijk) en ook de aandrijving van ledematen wordt getest met VR-headsets maar er is wel degelijk ruimtelijke AI aan boord en de robots verrichten ook taken zelfstandig.
Inderdaad. Heel langzaam en zonder veel ruimte voor verrassingen. Wat we er van zien is allemaal in stage gezet.

Maar als jij iets kunt vinden wat laat zien dat ze zelfstandig aan de slag kunnen, dan accepteer ik dat.
pi_216530658
Als ik kijk hoe bewegelijk deze robot is op de Tesla presentatie: die kan zeer zeker ook zelfstandig strijken.

Bekijk deze YouTube-video
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216531060
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 08:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je werkelijk denkt dat China moreel boven Elon staat, dan heb je heel weinig meegekregen van wat er in de wereld gebeurt.

Maar zo zie je maar hoeveel mensen hersenloos achter media hetzes aanlopen.
De man doet nazi groeten vlak voordat hij AFD ging steunen. Waarom geef je hem nog het voordeel van de twijfel?
pi_216538809
quote:
Verkoop Tesla in Nederland loopt plots sterk terug
Het aantal in Nederland verkochte Tesla's is afgelopen maand door een flinke daling uitgekomen op het laagste niveau in anderhalf jaar. Volgens branchevereniging BOVAG zijn er in januari ruim 900 nieuwe elektrische auto's van het merk verkocht, tegenover bijna 6000 een maand eerder.

Een woordvoerder van BOVAG zegt dat december en januari altijd 'gekke maanden' zijn in de autosector: veranderende belasting- en subsidieregels veroorzaken dan soms grote verschillen. Maar nu wijken de Tesla-verkopen sterk af van de rest van de markt voor elektrische auto's, die afgelopen maand ongeveer gelijk bleef. Ook werden in elke maand vorig jaar duidelijk meer Tesla's verkocht dan afgelopen maand.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nd-loopt-sterk-terug
pi_216538843
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het verbaast me op zich niets, vooral nu ze standaard alleen nog Duitse marsmuziek afspelen.

In Zweden en Noorwegen een forse terugloop t.o.v. januari vorig jaar.
pi_216538865
quote:

[..]

Dat zal toch niemand verbazen lijkt me? Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen. Maar goed, maar even aankijken of het ook zo blijft. Mensen hebben een kort geheugen.
pi_216538885
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat zal toch niemand verbazen lijkt me? Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen.
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
pi_216538964
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
Geen ander automerk is zo vervlochten met het imago van de voorman. Dat was een voordeel en lijkt nu eerder een nadeel.

Ik weet ook niet hozeer je het doen van nazigroeten of de steeds gekkere taal die hij uitsloeg kunt scharen onder "een politieke afweging". Dat normaliseert de boel wel heel erg. Hoe dan ook was dat denk ik niet zo'n issue geweest bij een ander automerk waar dat imago niet zo op de voorgrond staat.
pi_216539040
quote:

[..]
Dat was de tijd voor Elon, veel mensen willen niet meer in die Nazibakken rondrijden, terwijl ze het voorheen misschien wel coole auto's vonden.
pi_216539275
quote:

[..]
Mensen kopen vaak ook op basis van imago.
En die van Tesla heeft door Musk een flinke deuk opgelopen.
pi_216540637
quote:

[..]
Maar je neemt het wel mee in de afweging. Hebben wij afgelopen maand ook gedaan. Nieuwe auto uitzoeken, Tesla zat bij de laatste, maar door de inmenging van Musk in de politiek, wordt het geen Tesla. Overigens zou de auto niet in NL gekocht worden. Maat van me in Spanje trouwens ook, die heeft ook vanwege Musk geen Tesla gekocht uiteindelijk. Ben toch wel benieuwd wat voor weerslag dit in de Europese Tesla verkoopcijfers gaat hebben komende maanden.
pi_216542339
quote:

[..]
Ik was er vorig jaar van overtuigd dat ik dit jaar de vernieuwde Model Y zou kopen maar gek hoe dat in enkele maanden geheel kan omslaan.
pi_216542510
Wat volkswagen was voor hitler is tesla voor musk
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_216542526
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 22:27 schreef TLC het volgende:
Wat volkswagen was voor hitler is tesla voor musk
De Henry Ford van onze generatie is de Henry Ford van onze generatie geworden
pi_216543176
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar je neemt het wel mee in de afweging. Hebben wij afgelopen maand ook gedaan. Nieuwe auto uitzoeken, Tesla zat bij de laatste, maar door de inmenging van Musk in de politiek, wordt het geen Tesla. Overigens zou de auto niet in NL gekocht worden. Maat van me in Spanje trouwens ook, die heeft ook vanwege Musk geen Tesla gekocht uiteindelijk. Ben toch wel benieuwd wat voor weerslag dit in de Europese Tesla verkoopcijfers gaat hebben komende maanden.
Ja, daar kan ik inkomen.
Je kiest allereerst een auto uit die past bij de wensen van jezelf en/of de wensen van je familie en die ook binnen
je financiėle mogelijkheden liggen. De reputatie van het merk komt daarna en pas daarna eventueel de reputatie van de eigenaar van dat merk.

Musk heeft het alleen zo bont gemaakt dat dat laatste argument ineens zwaarder meeweegt.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 00:20:42 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216543200
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 08:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De man doet nazi groeten vlak voordat hij AFD ging steunen. Waarom geef je hem nog het voordeel van de twijfel?
Wat goedkoop zeg. Van alle dingen waarvoor je Musk nader onder de loep kunt nemen, kies jij voor de fophef.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 00:22:20 #121
396550 Richestorags
pi_216543205
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 20:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik heb dit echt met verbazing gelezen.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 00:39:53 #122
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216543239
Tesla-showroom in Den Haag beklad met hakenkruizen en leuzen

Ook steeds meer kans dat je Tesla beklad wordt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216543246
quote:

[..]

Mooi
pi_216543256
quote:

[..]
Hier precies de zelfde afweging.
pi_216543286
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 00:39 schreef Perrin het volgende:
Tesla-showroom in Den Haag beklad met hakenkruizen en leuzen

Ook steeds meer kans dat je Tesla beklad wordt.
Waren dat wel echte leuzen of zijn het gewoon verkeerd begrepen liefdesuitingen? Fuck Off heeft toch ook een beetje een "laten we de liefde bedrijven" betekenis.
pi_216543574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 00:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat goedkoop zeg. Van alle dingen waarvoor je Musk nader onder de loep kunt nemen, kies jij voor de fophef.
Bla bla. Ben wel klaar met mensen die nog steeds met smoesjes voor Elon aankomen zetten. En dat voor zo'n grote fan van Israėl.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 08:11:19 #127
396550 Richestorags
pi_216543848
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 07:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bla bla. Ben wel klaar met mensen die nog steeds met smoesjes voor Elon aankomen zetten. En dat voor zo'n grote fan van Israėl.
Je vraagt je niet af wat ik bedoel als ik zeg dat je op veel meer dingen kritiek kunt hebben dan die makkelijke fophef. Dingen die veel fundamenteler zijn. Dat is niet met "smoesjes voor Elon komen aanzetten".

Verdef hilarisch dat je blijft volhouden dat ik een "grote fan van Israėl ben". Telkens als ik je vraag dit te onderbouwen, blijft het stil. Wat is überhaupt een groot fan van Israėl?

Je stelt me teleur. Je hebt meer in je mars dan dit maar als het op dit onderwerp en Israėl aankomt begin je blind om je heen te slaan.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 08:45:12 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216544038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom? Mensen moeten helemaal zelf weten waarom ze toch geen tesla aanschaffen.
Er hoeft geen goede verklaring te komen waarom ze Elon Musk een eikel vinden.
Het is de vrije keuze van de consument.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 4 februari 2025 @ 08:50:24 #129
396550 Richestorags
pi_216544071
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waarom? Mensen moeten helemaal zelf weten waarom ze toch geen tesla aanschaffen.
Er hoeft geen goede verklaring te komen waarom ze Elon Musk een eikel vinden.
Het is de vrije keuze van de consument.
Ik zeg toch ook niet dat hij het niet zelf mag weten? Noch dat ik om een verklaring vraag.

Eerlijk gezegd lees ik dit ook met verbazing. Niets wat jij opschrijft gaat in tegen wat ik heb opgeschreven.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 08:55:39 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216544087
quote:

[..]
Behalve dat vrijwel niemand een Tesla persoonlijk koopt, en binnen een bedrijf is het heel makkelijk om Tesla uit te sluiten als lease-auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 februari 2025 @ 09:00:35 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216544113
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 00:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, daar kan ik inkomen.
Je kiest allereerst een auto uit die past bij de wensen van jezelf en/of de wensen van je familie en die ook binnen
je financiėle mogelijkheden liggen. De reputatie van het merk komt daarna en pas daarna eventueel de reputatie van de eigenaar van dat merk.

Musk heeft het alleen zo bont gemaakt dat dat laatste argument ineens zwaarder meeweegt.
Nou nee, de reputatie van een merk staat voor heel veel mensen vrij hoog, en in dit geval is de reputatie van het merk als geen ander gekoppeld aan de eigenaar.
Als de reputatie van een merk je al niet aanstaat ga je helemaal niet kijken wat voor auto's ze hebben die geschikt kunnen zijn voor jouw situatie of gezin.

Ik zal al geen VAG kopen, dus een Tesla gaat het ook niet worden.
Als ik zou kunnen leasen (zakelijk) zou ik ook geen VAG of Tesla kiezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216544182
"Tesla Sales Plunge 63% in EU’s Second-Biggest EV Market."

https://www.bloomberg.com(...)nd-biggest-ev-market
  dinsdag 4 februari 2025 @ 09:31:30 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216544359
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:

Wel knap dat de VS straks zelfs hun EVs niet weet te slijten in Europa, naast al die benzineslurpende tractoren die ze maken.

En Trump maar klagen dat niemand die ellende wil kopen van ze.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216544368
quote:

Gaat Elon dadelijk de woke eu aanklagen dat we hier geen Tesla meer kopen. :D

Net zoals hij een rechtzaak voert tegen weggelopen adverteerders op x.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 09:37:10 #135
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216544390
quote:

Frankrijk heeft ook zijn subsidies voor EV afgebouwd ingaande 2025, dat zal ook meespelen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 09:40:09 #136
236264 crew  capricia
pi_216544413
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee, de reputatie van een merk staat voor heel veel mensen vrij hoog, en in dit geval is de reputatie van het merk als geen ander gekoppeld aan de eigenaar.
Als de reputatie van een merk je al niet aanstaat ga je helemaal niet kijken wat voor auto's ze hebben die geschikt kunnen zijn voor jouw situatie of gezin.

Ik zal al geen VAG kopen, dus een Tesla gaat het ook niet worden.
Als ik zou kunnen leasen (zakelijk) zou ik ook geen VAG of Tesla kiezen.
Voor de lease? Altijd Europees gekozen.

Er is genoeg alternatief voor een Tesla. Geen spijt van de BMW iX.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 09:46:25 #137
236264 crew  capricia
pi_216544470
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:37 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Frankrijk heeft ook zijn subsidies voor EV afgebouwd ingaande 2025, dat zal ook meespelen.
Toch gaat het met Tesla een stuk harder naar beneden dan met de rest van de Franse EV markt:

quote:
Tesla underperformed the overall industry and total EV sales, which dipped 6.2% and 0.5%, respectively.
Tesla dus 63% tov 6.2%

Musk gooit zijn eigen glazen in.
quote:
Tesla Chief Executive Officer Elon Musk has inserted himself in European politics to an unprecedented degree in recent months, throwing his support behind the far-right Alternative for Germany party and taking on UK Prime Minister Keir Starmer and his Labour government. It’s unclear to what degree that’s starting to take a toll on demand for Tesla cars in the region.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216544774
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wel knap dat de VS straks zelfs hun EVs niet weet te slijten in Europa, naast al die benzineslurpende tractoren die ze maken.

Worden die tegenwoordig niet gemaakt in Duitsland oid?
pi_216544845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Worden die tegenwoordig niet gemaakt in Duitsland oid?
Deels Duitsland, deels China, afhankelijk van model.
Y komt uit Duitsland, 3 uit China, zover ik weet.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 10:36:24 #140
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_216544876
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Toch gaat het met Tesla een stuk harder naar beneden dan met de rest van de Franse EV markt:
[..]
Tesla dus 63% tov 6.2%

Musk gooit zijn eigen glazen in.
[..]

Prima, dat wilde ik even weten. Kan het bericht niet lezen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_216544886
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je 2 autos hebt die verder heel vergelijkbaar zijn dan komt het op randzaken aan. Een beetje net als een 2e hands dealer die je vroeger nog een radio in je auto erbij gaf, of een volle tank. En er zijn zoveel vergelijkbare autos, dat de keuze best vaak op randzaken uitkomt (als je geen bepaalde loyaliteit hebt naar een merk tenminste).
  dinsdag 4 februari 2025 @ 10:50:23 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216544995
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hij heeft zelf net het EV-beleid van zijn voorgangers in de prullenbak gemieterd, dus in de VS gaan ze ook niet meer zo hard, behalve wellicht bij figuren die met hun swasticar een statement willen maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_216544997
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als je 2 autos hebt die verder heel vergelijkbaar zijn dan komt het op randzaken aan. Een beetje net als een 2e hands dealer die je vroeger nog een radio in je auto erbij gaf, of een volle tank. En er zijn zoveel vergelijkbare autos, dat de keuze best vaak op randzaken uitkomt (als je geen bepaalde loyaliteit hebt naar een merk tenminste).
M'n vriendin wil ook een elektrische auto als die huidige op is, maar dat gaat zeker geen Tesla worden.
  dinsdag 4 februari 2025 @ 11:05:11 #144
396550 Richestorags
pi_216545125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja oke daar kan ik best inkomen.
  Moderator dinsdag 4 februari 2025 @ 11:50:25 #145
236264 crew  capricia
pi_216545672
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij heeft zelf net het EV-beleid van zijn voorgangers in de prullenbak gemieterd, dus in de VS gaan ze ook niet meer zo hard, behalve wellicht bij figuren die met hun swasticar een statement willen maken.
Ik begrijp dat dan ook gewoon niet. Waarom eerst dat bedrijf zo opbouwen en nu alles in de prullenbak gooien met dat gedrag.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 4 februari 2025 @ 11:52:38 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216545705
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp dat dan ook gewoon niet. Waarom eerst dat bedrijf zo opbouwen en nu alles in de prullenbak gooien met dat gedrag.
Macht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!fotograaf dinsdag 4 februari 2025 @ 11:53:25 #147
364681 over_hedge
pi_216545712
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen.
hoezo dat? Waarom zou je je moeten schamen voor het rijden in een tesla? Omdat je het niet eens bent met 1 van de aandeelhouders?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216545720
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Voorkomen dat de concurrentie hem bij kan halen.
Musk heeft alle subsidie al gehad, de concurrentie niet.

Daarnaast draait de winst van Tesla met name op carbon credits, dus blijven vervuilende bedrijven die kopen
pi_216545889
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:54 schreef Weird- het volgende:

[..]

Daarnaast draait de winst van Tesla met name op carbon credits, dus blijven vervuilende bedrijven die kopen
Tesla investeert natuurlijk heel veel in uitbreiding en research, dus de winst zegt niet zoveel. Maar de regulatory credits maken niet zoveel uit op de totale omzet en uiteindelijk ook maar ~25% van de winst.

Dus zeker niet "met name".

In 2023 was de winst fors hoger, dus toen was het nog een stuk minder in verhouding.

Jaarcijfers 2024 en 2023:

https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q4-2024-Update.pdf

https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q4-2023-Update.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 04-02-2025 12:12:08 ]
pi_216546184
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
hoezo dat? Waarom zou je je moeten schamen voor het rijden in een tesla? Omdat je het niet eens bent met 1 van de aandeelhouders?
Die een bonus krijgt van 50 miljard?

Lijkt mij toch meer dan gewoon een aandeelhouder.
pi_216546250
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Musk krijgt geen bonus van 50 miljard, dat is wat te simpel gesteld.

Hij krijgt een pakket van ongeveer 303 miljoen aandelenopties, dus hij kan de aandelen kopen tegen de koers die ze in 2018 waard waren.

De huidige waarde daarvan is niet vast en gaat mee met de koers, momenteel zit dat op 116 miljard Dollar.
Daar moet dan nog wel het bedrag af van de koers uit 2018, dat zal zo'n 7 miljard zijn, aangezien de koers toen $23,34 was (na split).

Die aandelen mag hij 5 jaar na het uitoefenen van de opties pas verkopen, dus wat de uiteindelijke waarde is weten we pas 5 jaar daarna.

Hij mag wel eerder voor $7 miljard dollar aan aandelen verkopen om bijvoorbeeld eventuele leningen daarvoor af te lossen.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 februari 2025 @ 13:00:42 #152
364681 over_hedge
pi_216546377
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Lijkt mij toch meer dan gewoon een aandeelhouder.
Oke dan is hij meer dan een gewone aandeelhouder. Dan nog zie ik niet in waarom je je zou moeten schamen voor het rijden in een product omdat je het niet eens bent met hoe iemand over politiek denkt. of over wat dan ook denkt eigenlijk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_216546465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oke dan is hij meer dan een gewone aandeelhouder. Dan nog zie ik niet in waarom je je zou moeten schamen voor het rijden in een product omdat je het niet eens bent met hoe iemand over politiek denkt. of over wat dan ook denkt eigenlijk.
Als Tim Cook morgen dat soort armbewegingen gaat maken en Afd gaat steunen, dan is het met Apple ook snel gedaan.

Musk is CEO en daarmee draag je een stuk verantwoordelijkheid voor hoe men naar je bedrijf kijkt.

Ik weet de politieke voorkeuren het liefst niet en ik zie al helemaal niet graag sympathieėn met extreme politieke opvattingen (of dat nu links progressief is of rechts conservatief).

Musk gooit z'n glazen in maar ik weet niet hoeveel glazen en hoeveel effect het uiteindelijk gaat hebben.
Sommige mensen hebben minder met dat soort principes.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 februari 2025 @ 13:10:52 #154
364681 over_hedge
pi_216546482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als Tim Cook morgen dat soort armbewegingen gaat maken en Afd gaat steunen, dan is het met Apple ook snel gedaan.
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
pi_216546657
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Niets moet.
pi_216546676
quote:

[..]
Die het allang had? Nee uiteraard niet, hoe kom je daar bij?!
  FOK!fotograaf dinsdag 4 februari 2025 @ 13:32:28 #157
364681 over_hedge
pi_216546742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die het allang had? Nee uiteraard niet, hoe kom je daar bij?!
Omdat jij dit zegt: "Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen."

Dat lees ik als iedereen die in een telsa rijdt moet zich schamen. Dus ook mensen die al jaren er 1tje hebben.

Dat zou bij het voorbeeld van Apple en de AFD toch het zelfde zijn.

Denk dat dit gewoon zoiets is waar we het niet eens over gaan worden wat helemaal prima is ^O^
Maar nee ik persoonlijk zou me totaal niet schamen om in een Tesla te rijden, als ik überhaupt het geld er voor had :D
pi_216547106
quote:

[..]
Wie heeft dat gezegd hier? Auto's zijn duur dus ik snap dat je hem niet weggooit, maar bij een nieuwe weegt het voor mij mee dat Tesla van Musk is.
pi_216547339
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 13:32 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Omdat jij dit zegt: "Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen."

Dat lees ik als iedereen die in een telsa rijdt moet zich schamen. Dus ook mensen die al jaren er 1tje hebben.

Dat zou bij het voorbeeld van Apple en de AFD toch het zelfde zijn.

Denk dat dit gewoon zoiets is waar we het niet eens over gaan worden wat helemaal prima is ^O^
Maar nee ik persoonlijk zou me totaal niet schamen om in een Tesla te rijden, als ik überhaupt het geld er voor had :D
Aha, daar staat of bedoelde ik niet dat mensen zich moeten schamen (en al helemaal niet mensen die allang een tesla hebben) ook al heb ik zelf daar een mening bij, maar dat ik wel denk dat een dergelijk sentiment voor een aanzienlijke groep mensen geldt.
pi_216547971
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tesla investeert natuurlijk heel veel in uitbreiding en research, dus de winst zegt niet zoveel. Maar de regulatory credits maken niet zoveel uit op de totale omzet en uiteindelijk ook maar ~25% van de winst.

Dus zeker niet "met name".

In 2023 was de winst fors hoger, dus toen was het nog een stuk minder in verhouding.

Jaarcijfers 2024 en 2023:

https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q4-2024-Update.pdf

https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q4-2023-Update.pdf
I stand corrected :)
pi_216548205
quote:

[..]
Ga in een shirt met het logo van het bedrijf waarvoor je werkt openlijk en heel zichtbaar siegheilen en je werkgever ontslaat je gegarandeerd.

Is dat terecht of onterecht?
pi_216548404
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tesla maakt winst op hun autos, de meeste traditionele autobouwers maken nog verlies op hun EV's. Elke auto meer die Tesla verkoopt is groei, maar als VW een id.3 verkoopt (waar ze verlies op maken), dan verkopen ze ook een golf, t-roc of taigo (waar ze wel winst op maken) minder, dus en verlies, en niet meer autos verkocht. Als alle subsidies voor EV's worden weggehaald krijgen ze het allemaal moeilijker, maar Tesla kan dan nog steeds wel zijn hoofd boven water houden, anderen waarschijnlijk niet. Dus op de langere duur minder concurrentie voor Tesla. Tenzij men zich massaal van Tesla afkeert, maar dat zal meer regionaal spelen dan wereldwijd denk ik, en het is ook maar de vraag hoe lang dat duurt als het gebeurt. En wiens beleid is het eigenlijk? Trump's of Musk's?
pi_216548480
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 11:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zelfde reden waarom je niet rondloopt met een Nazi-vlag.
pi_216548626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 12:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Musk krijgt geen bonus van 50 miljard, dat is wat te simpel gesteld.

Hij krijgt een pakket van ongeveer 303 miljoen aandelenopties, dus hij kan de aandelen kopen tegen de koers die ze in 2018 waard waren.

De huidige waarde daarvan is niet vast en gaat mee met de koers, momenteel zit dat op 116 miljard Dollar.
Daar moet dan nog wel het bedrag af van de koers uit 2018, dat zal zo'n 7 miljard zijn, aangezien de koers toen $23,34 was (na split).

Die aandelen mag hij 5 jaar na het uitoefenen van de opties pas verkopen, dus wat de uiteindelijke waarde is weten we pas 5 jaar daarna.

Hij mag wel eerder voor $7 miljard dollar aan aandelen verkopen om bijvoorbeeld eventuele leningen daarvoor af te lossen.
Klopt, maar het punt is dat hij niet enkel een aandeelhouder is van Tesla.
Dat werd wel gesuggereerd.
pi_216548675
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 16:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Tesla maakt winst op hun autos, de meeste traditionele autobouwers maken nog verlies op hun EV's. Elke auto meer die Tesla verkoopt is groei, maar als VW een id.3 verkoopt (waar ze verlies op maken), dan verkopen ze ook een golf, t-roc of taigo (waar ze wel winst op maken) minder, dus en verlies, en niet meer autos verkocht. Als alle subsidies voor EV's worden weggehaald krijgen ze het allemaal moeilijker, maar Tesla kan dan nog steeds wel zijn hoofd boven water houden, anderen waarschijnlijk niet. Dus op de langere duur minder concurrentie voor Tesla. Tenzij men zich massaal van Tesla afkeert, maar dat zal meer regionaal spelen dan wereldwijd denk ik, en het is ook maar de vraag hoe lang dat duurt als het gebeurt. En wiens beleid is het eigenlijk? Trump's of Musk's?
Tesla's zijn in Europa al dure auto's, in China maken ze zelf EV's en in de VS noemt de president ze marxistische manipulatie. Misschien dat ik een hele grote markt voor elektrische auto's mis, maar een regionaal probleem in Europa komt volgens mij niet op een geweldig moment. Temeer omdat de groene consument in de VS waarschijnlijk ook niet vaak Trump fans zijn
pi_216553232
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tesla's zijn in Europa al dure auto's, in China maken ze zelf EV's en in de VS noemt de president ze marxistische manipulatie. Misschien dat ik een hele grote markt voor elektrische auto's mis, maar een regionaal probleem in Europa komt volgens mij niet op een geweldig moment. Temeer omdat de groene consument in de VS waarschijnlijk ook niet vaak Trump fans zijn
Schijnbaar liepen de verkopen van Tesla in de VS vorig jaar al aardig terug met zo'n 11% over modellen verkocht in 2023 en 2024: https://www.notateslaapp.com/news/2491/tesla-suffers-sharp-decline-in-us-sales-a-look-at-the-numbers

Tesla doet geen maandcijfers, maar EV verkoopcijfers van anderen (ford, honda, hyundai en kia) zijn yoy wel gestegen in januari in de VS. Maar Tesla verdient nog wel meer aan hun autos dan de meeste andere producenten (afgezien misschien van de Chinese zoals BYD).
  donderdag 13 februari 2025 @ 15:16:37 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216665601
heel verstandig

er zijn sowieso veel te veel auto producenten die ook nog eens de komende jaren te maken krijgen met de enorme lange levensduur van hun autos en een snel verouderende krimpende wereldbevolking

quote:
Japanse autofusie van de baan: noodlijdende Nissan zet mes in organisatie
Gert van Harskamp

23 min geledenin Financieel

Amsterdam - Honda en Nissan staken hun fusiegesprekken. De twee wilden met de fusie een vuist maken tegen Tesla en Chinese autobouwers in de markt voor elektrische voertuigen.

Daarnaast moet Nissan naarstig op zoek naar een nieuwe broodheer, want Renault wil zijn belang in het noodlijdende Japanse merk afbouwen.

Nissan kondigde na het afblazen van de fusiebesprekingen direct een miljarden besparing aan.

Nissan en Honda zijn al sinds december met elkaar in overleg om gezamenlijk de op twee na grootste autofabrikant te vormen.
De twee werkten al samen in een partnerschap voor de ontwikkeling van elektrische auto’s, maar kondigden in december aan helemaal samen te willen gaan.
Honda en Nissan zouden deze maand meer duidelijkheid willen geven over voortgang van die gesprekken, maar zeggen nu dus de gesprekken te hebben beėindigd.

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216667689
Het is niet gek dat er eerste maand weinig wordt verkocht aan nieuwe Tesla's, dat komt voornamelijk omdat niemand de oudere model Y wil kopen nu.

De nieuwe model Y zal in Maart geleverd worden en als je op tweakers kijkt zijn er veel geļnteresseerden ook.
Nieuwe model Y gaat echt wel populair worden. Beste e-SUV die je kan kopen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216668710
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef epicbeardman het volgende:
Het is niet gek dat er eerste maand weinig wordt verkocht aan nieuwe Tesla's, dat komt voornamelijk omdat niemand de oudere model Y wil kopen nu.

De nieuwe model Y zal in Maart geleverd worden en als je op tweakers kijkt zijn er veel geļnteresseerden ook.
Ik was in de markt voor zo'n nieuwe Model Y voor dit jaar maar ben afgehaakt.
Er zullen er meer zijn.

Daarnaast is ook de verkoop van de Model 3 fors ingekakt.
pi_216668890
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef epicbeardman het volgende:

Er speelt wel meer dan dat. Vele Europeanen hoeven geen Tesla meer omdat Musk zich als een totaalmongool gedraagd en zich bemoeit met onze politiek.
pi_216668972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik was in de markt voor zo'n nieuwe Model Y voor dit jaar maar ben afgehaakt.
Er zullen er meer zijn.

Daarnaast is ook de verkoop van de Model 3 fors ingekakt.
Tja die ene hypothetische verkoop van jou zou er niet om doen, net zoals in Nederland zijn ze in EU in veel landen gestopt met elektrische subsidie (SEPP)

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Wat ik vooral zie is dat er een anti-Tesla campagne heerst op reddit en sommige auto sites door enorme frusties en er zijn dan ook mensen zoals hier op FOK die geloven dat Elon's daden daadwerkelijk invloed gaat hebben op de verkoopcijfers. Want op reddit zijn ze heel boos, waar ze niet weten dat reddit totaal geen afspiegeling is van de samenleving.

Karma nodig op Reddit of +likes? ga lekker anti Elon posts maken overal. Gegarandeerd updoots.

Maar dat was ook met de pro-Kamala campagne goed te zien, iedereen die op FOK en reddit waren van mening dat Kamala makkelijk ging winnen. Kwamen ook erg bedrogen uit.

Time will tell en Tesla is niet alleen auto's. Het zijn van zonnepanelen, laadpunten, goed werkend supercharge netwerk, goede electrische motoren en batterij technologie, patenten, vrachtwagens, tesla megapacks en robots plus tal van inkomende innovaties.

Tesla zal legendarisch blijven met wagens die onder de 2 seconden naar de 100 gaan, de aantallen die afgelopen jaren zijn behaald zijn vrijwel onevenaarbaar voor bedrijven in de autobranche.
Zonder Tesla reden we nog steeds in brandstof auto's, hadden andere bedrijven zoals BMW/Audigroup nooit zo veel geļnnoveerd.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_216668991
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er speelt wel meer dan dat. Vele Europeanen hoeven geen Tesla meer omdat Musk zich als een totaalmongool gedraagd en zich bemoeit met onze politiek.
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte. Dit is wishful thinking omdat jij boos bent op Elon.

Elon heeft ook maar 12.8% van alle Tesla aandelen.

Als Tesla straks met een hatchback zou komen die daadwerkelijk zelf bestuurbaar is voor 25k of 30k zal iedereen hem kopen.
pi_216669013
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte.
Ik vind 79% Tesla schaamte anders best hoog.

Ik denk eerder dat je het zelf onderschat omdat je groot fan bent van Trump, MAGA en Musk.
Veel Europeanen moeten daar niets van hebben. Helemaal niet nu hij die Hitlergroet deed en zo met AfD flirt.
pi_216669082
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vind 79% Tesla schaamte anders best hoog.

Ik denk eerder dat je het zelf onderschat omdat je groot fan bent van Trump, MAGA en Musk.
Veel Europeanen moeten daar niets van hebben. Helemaal niet nu hij die Hitlergroet deed en zo met AfD flirt.
Mensen kopen ook wel eens wat anders ja en de autobranche is wel sinds de Tesla dominatie veranderd, Tesla heeft er voor gezorgd dat bedrijven moeten concurreren. Tesla is nog steeds diegene die de lat omhoog krikt. Alle bedrijven kijken naar Tesla als ze bezig zijn met ontwerp en elke auto wordt een "Tesla killer" genoemd. Tesla is de maatstaf.

En wat je laatste toevoeging betreft; niemand geeft een fuck om wat Elon uitspookt. Niet iedereen zit 24/7 op Reddit of FOK forum waar het populair is om Elon te haten. Kijk anders in het tweakers topic.
pi_216669117
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte. Dit is wishful thinking omdat jij boos bent op Elon.

Elon heeft ook maar 12.8% van alle Tesla aandelen.

Als Tesla straks met een hatchback zou komen die daadwerkelijk zelf bestuurbaar is voor 25k of 30k zal iedereen hem kopen.
Tesla schaamte cijfers zeggen mij niets. Ik kijk naar de approval ratings van Musk in Europa. Dit zijn in een jaar tijd enorm gekelderd en hijs alleen nog populair bij stemmers van rechts populistische. Niet bepaald de doelgroep voor elektrische auto's.
pi_216669126
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Mensen kopen ook wel eens wat anders ja en de autobranche is wel sinds de Tesla dominatie veranderd, Tesla heeft er voor gezorgd dat bedrijven moeten concurreren. Tesla is nog steeds diegene die de lat omhoog krikt. Alle bedrijven kijken naar Tesla als ze bezig zijn met ontwerp en elke auto wordt een "Tesla killer" genoemd. Tesla is de maatstaf.
Hahaha. Tesla is allang ingehaald door Chinese auto's. Die zijn beter en goedkoper.
pi_216669212
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

En wat je laatste toevoeging betreft; niemand geeft een fuck om wat Elon uitspookt. Niet iedereen zit 24/7 op Reddit of FOK forum waar het populair is om Elon te haten. Kijk anders in het tweakers topic.
De reden dat er in het Tweakers topic niet over het gedrag van Musk gepraat word, is omdat dat niet toegestaan is volgens de policy van dat topic. Het mag daar alleen over de auto's gaan.

Ik ben daar al jaren user, dus mij hou je niet voor de gek ;)
pi_216669316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hahaha. Tesla is allang ingehaald door Chinese auto's. Die zijn beter en goedkoper.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Tesla schaamte cijfers zeggen mij niets. Ik kijk naar de approval ratings van Musk in Europa. Dit zijn in een jaar tijd enorm gekelderd en hijs alleen nog populair bij stemmers van rechts populistische. Niet bepaald de doelgroep voor elektrische auto's.
Geen enkele projectleider,consultant of hogere functie gaat met zelfrespect in zo'n aliexpress auto rijden. Het is echt een waanidee dat iemand een koop afdoet omdat de CEO/eigenaar of aandeelhouder een beetje rare vogel is. Als je in de circlejerk van Reddit zit dan snap ik wel dat je praat over "approval ratings" van Elon want je wordt op die site doodgegooid met om de 2 posts iets over Elon.

Maar jullie snappen ook niet dat veel auto's budgettair worden uitgespendeerd aan leaserijders, in het bedrijf waar ik werk zitten velen te wachten op de nieuwe Model Y. Bij elke groen ICT bedrijf is dit het geval. Wanneer de huidige leasecontracten aflopen zullen velen weer gaan shoppen voor Tesla's.

Mensen boeit het allemaal niet zo veel en wat boeit het uberhaupt? denk je dat je Elon er mee hebt als ze "minder" verkopen? krijg je dan innerlijk geluk? wanneer Elon dit jaar SpaceX naar de beurs brengt is hij biljonair.

Zoals eerder gezegd is zijn 12.8% in aandelen van Tesla ook weer niet zo extreem veel. Als Elon straks de eerste Mars missie start is iedereen weer vergeten dat hij een Teslagroet deed.
pi_216669332
Ik denk dat Elon het nog wel bonter gaat maken dit jaar.

Zolang hij CEO is bij Tesla ga ik iig niet meer terug in de aandelen Tesla.
Tijd om de bezem er doorheen te halen.
pi_216669360
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De reden dat er in het Tweakers topic niet over het gedrag van Musk gepraat word, is omdat dat niet toegestaan is volgens de policy van dat topic. Het mag daar alleen over de auto's gaan.

Ik ben daar al jaren user, dus mij hou je niet voor de gek ;)
Goh hoe zou dat nou komen? Misschien ook voor dit topic goed dat dit wordt ingesteld? Snap dat jullie Elon misgunnen maar denk niet dat hij daar zelf persoonlijk om wakker ligt.
pi_216669364
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:25 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]
Geen enkele projectleider,consultant of hogere functie gaat met zelfrespect in zo'n aliexpress auto rijden. Het is echt een waanidee dat iemand een koop afdoet omdat de CEO/eigenaar of aandeelhouder een beetje rare vogel is. Als je in de circlejerk van Reddit zit dan snap ik wel dat je praat over "approval ratings" van Elon want je wordt op die site doodgegooid met om de 2 posts iets over Elon.

Maar jullie snappen ook niet dat veel auto's budgettair worden uitgespendeerd aan leaserijders, in het bedrijf waar ik werk zitten velen te wachten op de nieuwe Model Y. Bij elke groen ICT bedrijf is dit het geval. Wanneer de huidige leasecontracten aflopen zullen velen weer gaan shoppen voor Tesla's.

Mensen boeit het allemaal niet zo veel en wat boeit het uberhaupt? denk je dat je Elon er mee hebt als ze "minder" verkopen? krijg je dan innerlijk geluk? wanneer Elon dit jaar SpaceX naar de beurs brengt is hij biljonair.

Zoals eerder gezegd is zijn 12.8% in aandelen van Tesla ook weer niet zo extreem veel. Als Elon straks de eerste Mars missie start is iedereen weer vergeten dat hij een Teslagroet deed.
We gaan het zien over een jaar. Ik durf te wedden dat het verlies van markt aandeel van Tesla in Europa een blijvende trend is.
pi_216669405
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Goh hoe zou dat nou komen? Misschien ook voor dit topic goed dat dit wordt ingesteld? Snap dat jullie Elon misgunnen maar denk niet dat hij daar zelf persoonlijk om wakker ligt.
De reden op Tweakers is om dat het een topic in "mobiliteit" is, ofwel een soort "PTA". Onderwerpen worden daar veel strenger gescheiden. Een negatieve opmerking over een Panasonic warmtepomp door een Mitsubishi fanboy wordt daar ook direct weggegooid.

Dit topic is hier in "NWS" en daarnaast zijn we hier niet zo streng.
  donderdag 13 februari 2025 @ 19:31:50 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216669433
quote:

[..]
Dus we mogen alleen nog over mensen praten als ze er persoonlijk van wakker liggen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216669437
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
We gaan het zien over een jaar. Ik durf te wedden dat het verlies van markt aandeel van Tesla in Europa een blijvende trend is.
Nogmaals, elektrische subsidie is eruit gegaan. Tesla's zijn niet de goedkoopste en de lagere lease klasse zal natuurlijk hiervan profiteren. Je zal veel bedrijven zien die een budget voor lease voor de schoonmakers en administratieve mensen hebben voor 20-40k aan leasebudget. Dan krijg je Renault 5'jes en Peugeot E-206 of MG's.

Ook is het zo ver dat eindelijk de duitsers een beetje competitievere auto's uitbrengen op dit moment. Denk aan BMW i4 en iX1 oa. Is normale marktwerking wat je nu ziet.

Maar veel van de early Tesla adopters zullen in Tesla's blijven rijden, alleen al omdat ze die auto's de afgelopen 5-6 jaar als daily hebben gehad.
pi_216669486
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:31 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nogmaals, elektrische subsidie is eruit gegaan. Tesla's zijn niet de goedkoopste en de lagere lease klasse zal natuurlijk hiervan profiteren. Je zal veel bedrijven zien die een budget voor lease voor de schoonmakers en administratieve mensen hebben voor 20-40k aan leasebudget. Dan krijg je Renault 5'jes en Peugeot E-206 of MG's.

Ook is het zo ver dat eindelijk de duitsers een beetje competitievere auto's uitbrengen op dit moment. Denk aan BMW i4 en iX1 oa. Is normale marktwerking wat je nu ziet.

Maar veel van de early Tesla adopters zullen in Tesla's blijven rijden, alleen al omdat ze die auto's de afgelopen 5-6 jaar als daily hebben gehad.
Niet in elk land en in elk Europees land zijn de verkopen van Tesla's enorm gedaald. Dus het ligt ook niet alleen daaraan.
pi_216669503
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:25 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
[..]

Het is een kwestie van tijd tot China Tesla technologisch inhaalt.
De snelheid van de Chinese ontwikkeling is adembenemend, terwijl Tesla met verouderde modellen op de markt zit.

Je ziet daarnaast ook dat bedrijven geen Tesla's meer willen leasen vanwege het gedrag van Musk.
Hij richt wat dat betreft schade aan op het merk.
pi_216669578
Daarnaast, Elon kan makkelijk afstand doen van Tesla, hij heeft bereikt wat hij heeft willen bereiken en dat bedrijf onmogelijk succesvol gemaakt. Het is een game-changer gebleken onder Elon.

Ook om de "X" boycot ligt niemand wakker, net zoals de "Tesla" boycot onder mensen die toch nooit een nieuwe auto zouden kopen voor +50k. Vrijwel geen enkele Nederlander koopt nieuwe auto's en als je dat al doet dan is het ook vast geen Tesla.

Na het uitrijden van de dealer ben je op elke auto al 10-15k kwijt aan euro's. Als Tesla straks met een 30k hatchback komt die op een huidig model lijkt of de Cybertruck dan zal het een hot item worden. Tot die tijd zijn het lease rijders die Tesla's nemen en altijd al geweest.
pi_216669662
quote:

[..]
Tot zover de vrijheid van meningsuiting absolutisten.
pi_216669688
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een kwestie van tijd tot China Tesla technologisch inhaalt.
De snelheid van de Chinese ontwikkeling is adembenemend, terwijl Tesla met verouderde modellen op de markt zit.

Je ziet daarnaast ook dat bedrijven geen Tesla's meer willen leasen vanwege het gedrag van Musk.
Hij richt wat dat betreft schade aan op het merk.
Grappig hoe nu in eens sinds Trump en Elon bezig zijn in de USA dat Chyna wordt verheerlijkt. Even achter de oren krabben hoor. Geen enkel respectabel land zou zijn/haar diplomaten in een Chinese spyware auto laten rondrijden. Denk je echt dat ASML medewerkers in dat soort auto's mogen rijden? of mensen met bepaalde bedrijfsgevoelige informatie.

De kans alleen al dat elk gesprek wordt opgenomen door Chyna. De livetracking, camera's die alles opnemen op defensieterreinen of bij bedrijven. No thanks.

Oh wacht, bij VW groep van letterlijk Hilter kunnen ze er ook wat van.
Unprotected VW Data Exposed Locations Of 800,000 EVs
  donderdag 13 februari 2025 @ 19:47:37 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_216669779
Chyna?

FF googelen

...

?

Ach ja, baardmans, ieder zijn ding zullen we maar zeggen, we leven in een vrij land.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_216669818
Linkse klimaat mensen zijn zo mad op Elon dat ze tegenwoordig weer liever diesel rijden dan een earth-saving green Teslamachine. :P

Save Elon, Save the World.
pi_216669910

Tesla is veel meer dan auto cijfertjes
pi_216669917
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:49 schreef epicbeardman het volgende:
Linkse klimaat mensen zijn zo mad op Elon dat ze tegenwoordig weer liever diesel rijden dan een earth-saving green Teslamachine. :P

Jouw hele identiteit is Elon Musk zie ik aan je signature enzo?
pi_216669933
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:43 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Grappig hoe nu in eens sinds Trump en Elon bezig zijn in de USA dat Chyna wordt verheerlijkt. Even achter de oren krabben hoor. Geen enkel respectabel land zou zijn/haar diplomaten in een Chinese spyware auto laten rondrijden. Denk je echt dat ASML medewerkers in dat soort auto's mogen rijden? of mensen met bepaalde bedrijfsgevoelige informatie.

De kans alleen al dat elk gesprek wordt opgenomen door Chyna. De livetracking, camera's die alles opnemen op defensieterreinen of bij bedrijven. No thanks.

Oh wacht, bij VW groep van letterlijk Hilter kunnen ze er ook wat van.
Unprotected VW Data Exposed Locations Of 800,000 EVs

Als Adolf... eh... Elon opstapt bij Tesla wil ik best weer een Tesla overwegen.
pi_216669940
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:53 schreef HardeFeiten het volgende:

[..]
Jouw hele identiteit is Elon Musk zie ik aan je signature enzo?
Klopt, stiekem hoop ik dat hij mij adopteert.
pi_216670299
quote:
16s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:54 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Klopt, stiekem hoop ik dat hij mij adopteert.
Mag :)
pi_216671297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Adolf... eh... Elon opstapt bij Tesla wil ik best weer een Tesla overwegen.
De wereld is hard; door vast te houden aan je idealistische wereldbeeld zul je daar geen windeieren mee leggen.. Ga je ook uit Apple stock of de bedrijven die Foxxcon gebruiken in de productielijn? Die letterlijk netten om hen bedrijven hebben zodat de medewerkers geen zelfmoord kunnen plegen?

Of hoeveel kinderen hebben moeten sterven voor je mobieltje dan wel gamepc/laptop waar je nu op internet. Je investeringen doen naar aanleiding van emoties is sowieso niet goed. Kijk maar alleen naar pensioenfonds APB die zijn ook miljoenen kwijtgeraakt door uit Tesla stock te gaan omdat ze geėmotioneerd zijn.

Of investeer je niet in Palantir/Boeing/Lockheed of de andere bedrijven die de wapenlobby en voor dood en verderf zorgen, de politici rijk maken. Of de farmaceutische handel.

Als je echt zou uitzoeken wat dat soort bedrijven op hen kerfstok hebben dan zou je eigenlijk helemaal niet meer moeten investeren, dan wel een bankrekening hebben bij ING/Rabobank/ABN of welke bank die ook speculeert met oorlogen en investeert in de warlobby.

Als Musk dit allemaal zou hebben gedaan onder Biden was het allemaal weer heel goed geweest en prezen jullie hem, is beetje hypocriet. Dan was de groet niet een Hitlergroet maar een uitspatting van vreugde. Simpel hoe dat werkt.

En na 10 jaar Trump als "Adolf/Hilter" te benoemen hebben jullie nog steeds niet door dat dit alleen maar averechts werkt? Hele naam van Adolf Hilter wordt zo genormaliseerd tot een koosnaampje.
Iemand Hilter noemen is tegenwoordig eerste wat gedaan wordt als je iemand zijn/haar mening niet aanstaat of als je 5 jaar bent. Lol.
  donderdag 13 februari 2025 @ 20:56:23 #198
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_216671325
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 19:49 schreef epicbeardman het volgende:

Hij wil je niet neuken, dude... geef het op.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_216671504
Als ie nou gewoon eventjes 5 hele seconden de tijd had genomen om "dat gewapper met m'n arm was geen hitlergroet, sorry enzo" te posten, had je al dit gezeik niet gehad natuurlijk.

Maarja, dan raak je je wappiefans op het internet kwijt.. en geld heeft ie toch zat.
pi_216671912
Altijd wel veel vervangende schaamte, die berichten van @epicbeardman, maar hij kan het zelf niet helpen, dus ik moet er altijd om lachen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')