Dan moet je nog heel lang wachten. Die Tesla "robots" worden nog met een VR headset bestuurd, dus daar moet je al helemaal niets van verwachten.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 14:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een self learning robot zou alles moeten kunnen weten en leren wat jij ook zou moeten kunnen en weten
Maar die robot kan niet reageren op onverwachte gebeurtenissen. En hij kan moeilijk voor ieder wissewasje het alarmnummer bellen. Dus als hij niet geleerd heeft wat hij moet doen, dan doet hij niets. Dan lig je daar dood te gaan met die robot naast je bed.quote:Ik heb liever een robot naast mijn bed aan de stekker de hele nacht dan jij
ik denk dat de robot beter weet wat mijn hartslag is en bloedwaardes zijn tijdens de nacht dan jij, ook dat ie beter weet wat te doen in geval van failure en het dienstnummer van de spoeddienst niet hoeft op te zoeken
en voor muziek op te slaan hebben ze een bandrecorder bedoel jijquote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan moet je nog heel lang wachten. Die Tesla "robots" worden nog met een VR headset bestuurd, dus daar moet je al helemaal niets van verwachten.
[..]
Maar die robot kan niet reageren op onverwachte gebeurtenissen. En hij kan moeilijk voor ieder wissewasje het alarmnummer bellen. Dus als hij niet geleerd heeft wat hij moet doen, dan doet hij niets. Dan lig je daar dood te gaan met die robot naast je bed.
Voor de hartslag en bloedwaardes hebben ze gewoon kleine, draagbare apparatuur, waarmee de dokter mee kan kijken en ingrijpen. En die belt die dokter ook op als het fout gaat. Daar heb je heel die robot niet voor nodig.
Ze worden getraind met VR-headsets (en op die beelden doel je waarschijnlijk) en ook de aandrijving van ledematen wordt getest met VR-headsets maar er is wel degelijk ruimtelijke AI aan boord en de robots verrichten ook taken zelfstandig.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 16:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan moet je nog heel lang wachten. Die Tesla "robots" worden nog met een VR headset bestuurd, dus daar moet je al helemaal niets van verwachten.
Inderdaad. Heel langzaam en zonder veel ruimte voor verrassingen. Wat we er van zien is allemaal in stage gezet.quote:Op zondag 2 februari 2025 23:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze worden getraind met VR-headsets (en op die beelden doel je waarschijnlijk) en ook de aandrijving van ledematen wordt getest met VR-headsets maar er is wel degelijk ruimtelijke AI aan boord en de robots verrichten ook taken zelfstandig.
De man doet nazi groeten vlak voordat hij AFD ging steunen. Waarom geef je hem nog het voordeel van de twijfel?quote:Op woensdag 29 januari 2025 08:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je werkelijk denkt dat China moreel boven Elon staat, dan heb je heel weinig meegekregen van wat er in de wereld gebeurt.
Maar zo zie je maar hoeveel mensen hersenloos achter media hetzes aanlopen.
quote:Verkoop Tesla in Nederland loopt plots sterk terug
Het aantal in Nederland verkochte Tesla's is afgelopen maand door een flinke daling uitgekomen op het laagste niveau in anderhalf jaar. Volgens branchevereniging BOVAG zijn er in januari ruim 900 nieuwe elektrische auto's van het merk verkocht, tegenover bijna 6000 een maand eerder.
Een woordvoerder van BOVAG zegt dat december en januari altijd 'gekke maanden' zijn in de autosector: veranderende belasting- en subsidieregels veroorzaken dan soms grote verschillen. Maar nu wijken de Tesla-verkopen sterk af van de rest van de markt voor elektrische auto's, die afgelopen maand ongeveer gelijk bleef. Ook werden in elke maand vorig jaar duidelijk meer Tesla's verkocht dan afgelopen maand.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)nd-loopt-sterk-terug
Het verbaast me op zich niets, vooral nu ze standaard alleen nog Duitse marsmuziek afspelen.quote:
Dat zal toch niemand verbazen lijkt me? Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen. Maar goed, maar even aankijken of het ook zo blijft. Mensen hebben een kort geheugen.quote:
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zal toch niemand verbazen lijkt me? Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen.
Geen ander automerk is zo vervlochten met het imago van de voorman. Dat was een voordeel en lijkt nu eerder een nadeel.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
Dat was de tijd voor Elon, veel mensen willen niet meer in die Nazibakken rondrijden, terwijl ze het voorheen misschien wel coole auto's vonden.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
Mensen kopen vaak ook op basis van imago.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
Maar je neemt het wel mee in de afweging. Hebben wij afgelopen maand ook gedaan. Nieuwe auto uitzoeken, Tesla zat bij de laatste, maar door de inmenging van Musk in de politiek, wordt het geen Tesla. Overigens zou de auto niet in NL gekocht worden. Maat van me in Spanje trouwens ook, die heeft ook vanwege Musk geen Tesla gekocht uiteindelijk. Ben toch wel benieuwd wat voor weerslag dit in de Europese Tesla verkoopcijfers gaat hebben komende maanden.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
Ik was er vorig jaar van overtuigd dat ik dit jaar de vernieuwde Model Y zou kopen maar gek hoe dat in enkele maanden geheel kan omslaan.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
De Henry Ford van onze generatie is de Henry Ford van onze generatie gewordenquote:Op maandag 3 februari 2025 22:27 schreef TLC het volgende:
Wat volkswagen was voor hitler is tesla voor musk
Ja, daar kan ik inkomen.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je neemt het wel mee in de afweging. Hebben wij afgelopen maand ook gedaan. Nieuwe auto uitzoeken, Tesla zat bij de laatste, maar door de inmenging van Musk in de politiek, wordt het geen Tesla. Overigens zou de auto niet in NL gekocht worden. Maat van me in Spanje trouwens ook, die heeft ook vanwege Musk geen Tesla gekocht uiteindelijk. Ben toch wel benieuwd wat voor weerslag dit in de Europese Tesla verkoopcijfers gaat hebben komende maanden.
Wat goedkoop zeg. Van alle dingen waarvoor je Musk nader onder de loep kunt nemen, kies jij voor de fophef.quote:Op maandag 3 februari 2025 08:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De man doet nazi groeten vlak voordat hij AFD ging steunen. Waarom geef je hem nog het voordeel van de twijfel?
Ik heb dit echt met verbazing gelezen.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je neemt het wel mee in de afweging. Hebben wij afgelopen maand ook gedaan. Nieuwe auto uitzoeken, Tesla zat bij de laatste, maar door de inmenging van Musk in de politiek, wordt het geen Tesla. Overigens zou de auto niet in NL gekocht worden. Maat van me in Spanje trouwens ook, die heeft ook vanwege Musk geen Tesla gekocht uiteindelijk. Ben toch wel benieuwd wat voor weerslag dit in de Europese Tesla verkoopcijfers gaat hebben komende maanden.
Hier precies de zelfde afweging.quote:Op maandag 3 februari 2025 20:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar je neemt het wel mee in de afweging. Hebben wij afgelopen maand ook gedaan. Nieuwe auto uitzoeken, Tesla zat bij de laatste, maar door de inmenging van Musk in de politiek, wordt het geen Tesla. Overigens zou de auto niet in NL gekocht worden. Maat van me in Spanje trouwens ook, die heeft ook vanwege Musk geen Tesla gekocht uiteindelijk. Ben toch wel benieuwd wat voor weerslag dit in de Europese Tesla verkoopcijfers gaat hebben komende maanden.
Waren dat wel echte leuzen of zijn het gewoon verkeerd begrepen liefdesuitingen? Fuck Off heeft toch ook een beetje een "laten we de liefde bedrijven" betekenis.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:39 schreef Perrin het volgende:
Tesla-showroom in Den Haag beklad met hakenkruizen en leuzen
Ook steeds meer kans dat je Tesla beklad wordt.
Bla bla. Ben wel klaar met mensen die nog steeds met smoesjes voor Elon aankomen zetten. En dat voor zo'n grote fan van Israėl.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat goedkoop zeg. Van alle dingen waarvoor je Musk nader onder de loep kunt nemen, kies jij voor de fophef.
Je vraagt je niet af wat ik bedoel als ik zeg dat je op veel meer dingen kritiek kunt hebben dan die makkelijke fophef. Dingen die veel fundamenteler zijn. Dat is niet met "smoesjes voor Elon komen aanzetten".quote:Op dinsdag 4 februari 2025 07:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bla bla. Ben wel klaar met mensen die nog steeds met smoesjes voor Elon aankomen zetten. En dat voor zo'n grote fan van Israėl.
Waarom? Mensen moeten helemaal zelf weten waarom ze toch geen tesla aanschaffen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb dit echt met verbazing gelezen.
Ik zeg toch ook niet dat hij het niet zelf mag weten? Noch dat ik om een verklaring vraag.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom? Mensen moeten helemaal zelf weten waarom ze toch geen tesla aanschaffen.
Er hoeft geen goede verklaring te komen waarom ze Elon Musk een eikel vinden.
Het is de vrije keuze van de consument.
Behalve dat vrijwel niemand een Tesla persoonlijk koopt, en binnen een bedrijf is het heel makkelijk om Tesla uit te sluiten als lease-auto.quote:Op maandag 3 februari 2025 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is de reden ja. Toch verbaasd het mij wel een beetje. De aankoop van een auto is vooral een persoonlijke keuze en afweging en geen politieke.
Nou nee, de reputatie van een merk staat voor heel veel mensen vrij hoog, en in dit geval is de reputatie van het merk als geen ander gekoppeld aan de eigenaar.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, daar kan ik inkomen.
Je kiest allereerst een auto uit die past bij de wensen van jezelf en/of de wensen van je familie en die ook binnen
je financiėle mogelijkheden liggen. De reputatie van het merk komt daarna en pas daarna eventueel de reputatie van de eigenaar van dat merk.
Musk heeft het alleen zo bont gemaakt dat dat laatste argument ineens zwaarder meeweegt.
Wel knap dat de VS straks zelfs hun EVs niet weet te slijten in Europa, naast al die benzineslurpende tractoren die ze maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
"Tesla Sales Plunge 63% in EU’s Second-Biggest EV Market."
https://www.bloomberg.com(...)nd-biggest-ev-market
Gaat Elon dadelijk de woke eu aanklagen dat we hier geen Tesla meer kopen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
"Tesla Sales Plunge 63% in EU’s Second-Biggest EV Market."
https://www.bloomberg.com(...)nd-biggest-ev-market
Frankrijk heeft ook zijn subsidies voor EV afgebouwd ingaande 2025, dat zal ook meespelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:10 schreef Jed1Gam het volgende:
"Tesla Sales Plunge 63% in EU’s Second-Biggest EV Market."
https://www.bloomberg.com(...)nd-biggest-ev-market
Voor de lease? Altijd Europees gekozen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, de reputatie van een merk staat voor heel veel mensen vrij hoog, en in dit geval is de reputatie van het merk als geen ander gekoppeld aan de eigenaar.
Als de reputatie van een merk je al niet aanstaat ga je helemaal niet kijken wat voor auto's ze hebben die geschikt kunnen zijn voor jouw situatie of gezin.
Ik zal al geen VAG kopen, dus een Tesla gaat het ook niet worden.
Als ik zou kunnen leasen (zakelijk) zou ik ook geen VAG of Tesla kiezen.
Toch gaat het met Tesla een stuk harder naar beneden dan met de rest van de Franse EV markt:quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:37 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Frankrijk heeft ook zijn subsidies voor EV afgebouwd ingaande 2025, dat zal ook meespelen.
Tesla dus 63% tov 6.2%quote:Tesla underperformed the overall industry and total EV sales, which dipped 6.2% and 0.5%, respectively.
quote:Tesla Chief Executive Officer Elon Musk has inserted himself in European politics to an unprecedented degree in recent months, throwing his support behind the far-right Alternative for Germany party and taking on UK Prime Minister Keir Starmer and his Labour government. It’s unclear to what degree that’s starting to take a toll on demand for Tesla cars in the region.
Worden die tegenwoordig niet gemaakt in Duitsland oid?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel knap dat de VS straks zelfs hun EVs niet weet te slijten in Europa, naast al die benzineslurpende tractoren die ze maken.
En Trump maar klagen dat niemand die ellende wil kopen van ze.
Deels Duitsland, deels China, afhankelijk van model.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Worden die tegenwoordig niet gemaakt in Duitsland oid?
Prima, dat wilde ik even weten. Kan het bericht niet lezen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch gaat het met Tesla een stuk harder naar beneden dan met de rest van de Franse EV markt:
[..]
Tesla dus 63% tov 6.2%
Musk gooit zijn eigen glazen in.
[..]
Als je 2 autos hebt die verder heel vergelijkbaar zijn dan komt het op randzaken aan. Een beetje net als een 2e hands dealer die je vroeger nog een radio in je auto erbij gaf, of een volle tank. En er zijn zoveel vergelijkbare autos, dat de keuze best vaak op randzaken uitkomt (als je geen bepaalde loyaliteit hebt naar een merk tenminste).quote:Op dinsdag 4 februari 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik heb dit echt met verbazing gelezen.
Hij heeft zelf net het EV-beleid van zijn voorgangers in de prullenbak gemieterd, dus in de VS gaan ze ook niet meer zo hard, behalve wellicht bij figuren die met hun swasticar een statement willen maken.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel knap dat de VS straks zelfs hun EVs niet weet te slijten in Europa, naast al die benzineslurpende tractoren die ze maken.
En Trump maar klagen dat niemand die ellende wil kopen van ze.
M'n vriendin wil ook een elektrische auto als die huidige op is, maar dat gaat zeker geen Tesla worden.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je 2 autos hebt die verder heel vergelijkbaar zijn dan komt het op randzaken aan. Een beetje net als een 2e hands dealer die je vroeger nog een radio in je auto erbij gaf, of een volle tank. En er zijn zoveel vergelijkbare autos, dat de keuze best vaak op randzaken uitkomt (als je geen bepaalde loyaliteit hebt naar een merk tenminste).
Ja oke daar kan ik best inkomen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Als je 2 autos hebt die verder heel vergelijkbaar zijn dan komt het op randzaken aan. Een beetje net als een 2e hands dealer die je vroeger nog een radio in je auto erbij gaf, of een volle tank. En er zijn zoveel vergelijkbare autos, dat de keuze best vaak op randzaken uitkomt (als je geen bepaalde loyaliteit hebt naar een merk tenminste).
Ik begrijp dat dan ook gewoon niet. Waarom eerst dat bedrijf zo opbouwen en nu alles in de prullenbak gooien met dat gedrag.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft zelf net het EV-beleid van zijn voorgangers in de prullenbak gemieterd, dus in de VS gaan ze ook niet meer zo hard, behalve wellicht bij figuren die met hun swasticar een statement willen maken.
hoezo dat? Waarom zou je je moeten schamen voor het rijden in een tesla? Omdat je het niet eens bent met 1 van de aandeelhouders?quote:Op maandag 3 februari 2025 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen.
Voorkomen dat de concurrentie hem bij kan halen.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dan ook gewoon niet. Waarom eerst dat bedrijf zo opbouwen en nu alles in de prullenbak gooien met dat gedrag.
Tesla investeert natuurlijk heel veel in uitbreiding en research, dus de winst zegt niet zoveel. Maar de regulatory credits maken niet zoveel uit op de totale omzet en uiteindelijk ook maar ~25% van de winst.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:54 schreef Weird- het volgende:
[..]
Daarnaast draait de winst van Tesla met name op carbon credits, dus blijven vervuilende bedrijven die kopen
Die een bonus krijgt van 50 miljard?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
hoezo dat? Waarom zou je je moeten schamen voor het rijden in een tesla? Omdat je het niet eens bent met 1 van de aandeelhouders?
Musk krijgt geen bonus van 50 miljard, dat is wat te simpel gesteld.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die een bonus krijgt van 50 miljard?
Oke dan is hij meer dan een gewone aandeelhouder. Dan nog zie ik niet in waarom je je zou moeten schamen voor het rijden in een product omdat je het niet eens bent met hoe iemand over politiek denkt. of over wat dan ook denkt eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die een bonus krijgt van 50 miljard?
Lijkt mij toch meer dan gewoon een aandeelhouder.
Als Tim Cook morgen dat soort armbewegingen gaat maken en Afd gaat steunen, dan is het met Apple ook snel gedaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke dan is hij meer dan een gewone aandeelhouder. Dan nog zie ik niet in waarom je je zou moeten schamen voor het rijden in een product omdat je het niet eens bent met hoe iemand over politiek denkt. of over wat dan ook denkt eigenlijk.
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als Tim Cook morgen dat soort armbewegingen gaat maken en Afd gaat steunen, dan is het met Apple ook snel gedaan.
Niets moet.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Die het allang had? Nee uiteraard niet, hoe kom je daar bij?!quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Omdat jij dit zegt: "Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen."quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die het allang had? Nee uiteraard niet, hoe kom je daar bij?!
Wie heeft dat gezegd hier? Auto's zijn duur dus ik snap dat je hem niet weggooit, maar bij een nieuwe weegt het voor mij mee dat Tesla van Musk is.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Aha, daar staat of bedoelde ik niet dat mensen zich moeten schamen (en al helemaal niet mensen die allang een tesla hebben) ook al heb ik zelf daar een mening bij, maar dat ik wel denk dat een dergelijk sentiment voor een aanzienlijke groep mensen geldt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Omdat jij dit zegt: "Waar je vroeger een trotse Teslarijder was zou je nu de oren van je kop schamen."
Dat lees ik als iedereen die in een telsa rijdt moet zich schamen. Dus ook mensen die al jaren er 1tje hebben.
Dat zou bij het voorbeeld van Apple en de AFD toch het zelfde zijn.
Denk dat dit gewoon zoiets is waar we het niet eens over gaan worden wat helemaal prima is![]()
Maar nee ik persoonlijk zou me totaal niet schamen om in een Tesla te rijden, als ik überhaupt het geld er voor had
I stand correctedquote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla investeert natuurlijk heel veel in uitbreiding en research, dus de winst zegt niet zoveel. Maar de regulatory credits maken niet zoveel uit op de totale omzet en uiteindelijk ook maar ~25% van de winst.
Dus zeker niet "met name".
In 2023 was de winst fors hoger, dus toen was het nog een stuk minder in verhouding.
Jaarcijfers 2024 en 2023:
https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q4-2024-Update.pdf
https://digitalassets.tesla.com/tesla-contents/image/upload/IR/TSLA-Q4-2023-Update.pdf
Ga in een shirt met het logo van het bedrijf waarvoor je werkt openlijk en heel zichtbaar siegheilen en je werkgever ontslaat je gegarandeerd.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 13:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
En dan moet iedereen die allang een iphone of mac had zich gaan schamen? Vind het echt onzin.
Tesla maakt winst op hun autos, de meeste traditionele autobouwers maken nog verlies op hun EV's. Elke auto meer die Tesla verkoopt is groei, maar als VW een id.3 verkoopt (waar ze verlies op maken), dan verkopen ze ook een golf, t-roc of taigo (waar ze wel winst op maken) minder, dus en verlies, en niet meer autos verkocht. Als alle subsidies voor EV's worden weggehaald krijgen ze het allemaal moeilijker, maar Tesla kan dan nog steeds wel zijn hoofd boven water houden, anderen waarschijnlijk niet. Dus op de langere duur minder concurrentie voor Tesla. Tenzij men zich massaal van Tesla afkeert, maar dat zal meer regionaal spelen dan wereldwijd denk ik, en het is ook maar de vraag hoe lang dat duurt als het gebeurt. En wiens beleid is het eigenlijk? Trump's of Musk's?quote:Op dinsdag 4 februari 2025 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft zelf net het EV-beleid van zijn voorgangers in de prullenbak gemieterd, dus in de VS gaan ze ook niet meer zo hard, behalve wellicht bij figuren die met hun swasticar een statement willen maken.
Zelfde reden waarom je niet rondloopt met een Nazi-vlag.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 11:53 schreef over_hedge het volgende:
[..]
hoezo dat? Waarom zou je je moeten schamen voor het rijden in een tesla? Omdat je het niet eens bent met 1 van de aandeelhouders?
Klopt, maar het punt is dat hij niet enkel een aandeelhouder is van Tesla.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 12:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Musk krijgt geen bonus van 50 miljard, dat is wat te simpel gesteld.
Hij krijgt een pakket van ongeveer 303 miljoen aandelenopties, dus hij kan de aandelen kopen tegen de koers die ze in 2018 waard waren.
De huidige waarde daarvan is niet vast en gaat mee met de koers, momenteel zit dat op 116 miljard Dollar.
Daar moet dan nog wel het bedrag af van de koers uit 2018, dat zal zo'n 7 miljard zijn, aangezien de koers toen $23,34 was (na split).
Die aandelen mag hij 5 jaar na het uitoefenen van de opties pas verkopen, dus wat de uiteindelijke waarde is weten we pas 5 jaar daarna.
Hij mag wel eerder voor $7 miljard dollar aan aandelen verkopen om bijvoorbeeld eventuele leningen daarvoor af te lossen.
Tesla's zijn in Europa al dure auto's, in China maken ze zelf EV's en in de VS noemt de president ze marxistische manipulatie. Misschien dat ik een hele grote markt voor elektrische auto's mis, maar een regionaal probleem in Europa komt volgens mij niet op een geweldig moment. Temeer omdat de groene consument in de VS waarschijnlijk ook niet vaak Trump fans zijnquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tesla maakt winst op hun autos, de meeste traditionele autobouwers maken nog verlies op hun EV's. Elke auto meer die Tesla verkoopt is groei, maar als VW een id.3 verkoopt (waar ze verlies op maken), dan verkopen ze ook een golf, t-roc of taigo (waar ze wel winst op maken) minder, dus en verlies, en niet meer autos verkocht. Als alle subsidies voor EV's worden weggehaald krijgen ze het allemaal moeilijker, maar Tesla kan dan nog steeds wel zijn hoofd boven water houden, anderen waarschijnlijk niet. Dus op de langere duur minder concurrentie voor Tesla. Tenzij men zich massaal van Tesla afkeert, maar dat zal meer regionaal spelen dan wereldwijd denk ik, en het is ook maar de vraag hoe lang dat duurt als het gebeurt. En wiens beleid is het eigenlijk? Trump's of Musk's?
Schijnbaar liepen de verkopen van Tesla in de VS vorig jaar al aardig terug met zo'n 11% over modellen verkocht in 2023 en 2024: https://www.notateslaapp.com/news/2491/tesla-suffers-sharp-decline-in-us-sales-a-look-at-the-numbersquote:Op dinsdag 4 februari 2025 16:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tesla's zijn in Europa al dure auto's, in China maken ze zelf EV's en in de VS noemt de president ze marxistische manipulatie. Misschien dat ik een hele grote markt voor elektrische auto's mis, maar een regionaal probleem in Europa komt volgens mij niet op een geweldig moment. Temeer omdat de groene consument in de VS waarschijnlijk ook niet vaak Trump fans zijn
quote:Japanse autofusie van de baan: noodlijdende Nissan zet mes in organisatie
Gert van Harskamp
23 min geledenin Financieel
Amsterdam - Honda en Nissan staken hun fusiegesprekken. De twee wilden met de fusie een vuist maken tegen Tesla en Chinese autobouwers in de markt voor elektrische voertuigen.
Daarnaast moet Nissan naarstig op zoek naar een nieuwe broodheer, want Renault wil zijn belang in het noodlijdende Japanse merk afbouwen.
Nissan kondigde na het afblazen van de fusiebesprekingen direct een miljarden besparing aan.
Nissan en Honda zijn al sinds december met elkaar in overleg om gezamenlijk de op twee na grootste autofabrikant te vormen.
De twee werkten al samen in een partnerschap voor de ontwikkeling van elektrische auto’s, maar kondigden in december aan helemaal samen te willen gaan.
Honda en Nissan zouden deze maand meer duidelijkheid willen geven over voortgang van die gesprekken, maar zeggen nu dus de gesprekken te hebben beėindigd.
Ik was in de markt voor zo'n nieuwe Model Y voor dit jaar maar ben afgehaakt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef epicbeardman het volgende:
Het is niet gek dat er eerste maand weinig wordt verkocht aan nieuwe Tesla's, dat komt voornamelijk omdat niemand de oudere model Y wil kopen nu.
De nieuwe model Y zal in Maart geleverd worden en als je op tweakers kijkt zijn er veel geļnteresseerden ook.
Nieuwe model Y gaat echt wel populair worden. Beste e-SUV die je kan kopen.
Er speelt wel meer dan dat. Vele Europeanen hoeven geen Tesla meer omdat Musk zich als een totaalmongool gedraagd en zich bemoeit met onze politiek.quote:Op donderdag 13 februari 2025 17:41 schreef epicbeardman het volgende:
Het is niet gek dat er eerste maand weinig wordt verkocht aan nieuwe Tesla's, dat komt voornamelijk omdat niemand de oudere model Y wil kopen nu.
De nieuwe model Y zal in Maart geleverd worden en als je op tweakers kijkt zijn er veel geļnteresseerden ook.
Nieuwe model Y gaat echt wel populair worden. Beste e-SUV die je kan kopen.
Tja die ene hypothetische verkoop van jou zou er niet om doen, net zoals in Nederland zijn ze in EU in veel landen gestopt met elektrische subsidie (SEPP)quote:Op donderdag 13 februari 2025 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik was in de markt voor zo'n nieuwe Model Y voor dit jaar maar ben afgehaakt.
Er zullen er meer zijn.
Daarnaast is ook de verkoop van de Model 3 fors ingekakt.
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte. Dit is wishful thinking omdat jij boos bent op Elon.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er speelt wel meer dan dat. Vele Europeanen hoeven geen Tesla meer omdat Musk zich als een totaalmongool gedraagd en zich bemoeit met onze politiek.
Ik vind 79% Tesla schaamte anders best hoog.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte.
Mensen kopen ook wel eens wat anders ja en de autobranche is wel sinds de Tesla dominatie veranderd, Tesla heeft er voor gezorgd dat bedrijven moeten concurreren. Tesla is nog steeds diegene die de lat omhoog krikt. Alle bedrijven kijken naar Tesla als ze bezig zijn met ontwerp en elke auto wordt een "Tesla killer" genoemd. Tesla is de maatstaf.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind 79% Tesla schaamte anders best hoog.
Ik denk eerder dat je het zelf onderschat omdat je groot fan bent van Trump, MAGA en Musk.
Veel Europeanen moeten daar niets van hebben. Helemaal niet nu hij die Hitlergroet deed en zo met AfD flirt.
Tesla schaamte cijfers zeggen mij niets. Ik kijk naar de approval ratings van Musk in Europa. Dit zijn in een jaar tijd enorm gekelderd en hijs alleen nog populair bij stemmers van rechts populistische. Niet bepaald de doelgroep voor elektrische auto's.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:09 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat is wat je denkt omdat je vermoedelijk op Reddit zit. Er is onderzoek geweest onder daadwerkelijke Tesla rijders en nog geen 80/90% heeft Tesla schaamte. Dit is wishful thinking omdat jij boos bent op Elon.
Elon heeft ook maar 12.8% van alle Tesla aandelen.
Als Tesla straks met een hatchback zou komen die daadwerkelijk zelf bestuurbaar is voor 25k of 30k zal iedereen hem kopen.
Hahaha. Tesla is allang ingehaald door Chinese auto's. Die zijn beter en goedkoper.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mensen kopen ook wel eens wat anders ja en de autobranche is wel sinds de Tesla dominatie veranderd, Tesla heeft er voor gezorgd dat bedrijven moeten concurreren. Tesla is nog steeds diegene die de lat omhoog krikt. Alle bedrijven kijken naar Tesla als ze bezig zijn met ontwerp en elke auto wordt een "Tesla killer" genoemd. Tesla is de maatstaf.
De reden dat er in het Tweakers topic niet over het gedrag van Musk gepraat word, is omdat dat niet toegestaan is volgens de policy van dat topic. Het mag daar alleen over de auto's gaan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:13 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Mensen kopen ook wel eens wat anders ja en de autobranche is wel sinds de Tesla dominatie veranderd, Tesla heeft er voor gezorgd dat bedrijven moeten concurreren. Tesla is nog steeds diegene die de lat omhoog krikt. Alle bedrijven kijken naar Tesla als ze bezig zijn met ontwerp en elke auto wordt een "Tesla killer" genoemd. Tesla is de maatstaf.
En wat je laatste toevoeging betreft; niemand geeft een fuck om wat Elon uitspookt. Niet iedereen zit 24/7 op Reddit of FOK forum waar het populair is om Elon te haten. Kijk anders in het tweakers topic.
quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hahaha. Tesla is allang ingehaald door Chinese auto's. Die zijn beter en goedkoper.
Geen enkele projectleider,consultant of hogere functie gaat met zelfrespect in zo'n aliexpress auto rijden. Het is echt een waanidee dat iemand een koop afdoet omdat de CEO/eigenaar of aandeelhouder een beetje rare vogel is. Als je in de circlejerk van Reddit zit dan snap ik wel dat je praat over "approval ratings" van Elon want je wordt op die site doodgegooid met om de 2 posts iets over Elon.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Tesla schaamte cijfers zeggen mij niets. Ik kijk naar de approval ratings van Musk in Europa. Dit zijn in een jaar tijd enorm gekelderd en hijs alleen nog populair bij stemmers van rechts populistische. Niet bepaald de doelgroep voor elektrische auto's.
Goh hoe zou dat nou komen? Misschien ook voor dit topic goed dat dit wordt ingesteld? Snap dat jullie Elon misgunnen maar denk niet dat hij daar zelf persoonlijk om wakker ligt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De reden dat er in het Tweakers topic niet over het gedrag van Musk gepraat word, is omdat dat niet toegestaan is volgens de policy van dat topic. Het mag daar alleen over de auto's gaan.
Ik ben daar al jaren user, dus mij hou je niet voor de gek
We gaan het zien over een jaar. Ik durf te wedden dat het verlies van markt aandeel van Tesla in Europa een blijvende trend is.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Geen enkele projectleider,consultant of hogere functie gaat met zelfrespect in zo'n aliexpress auto rijden. Het is echt een waanidee dat iemand een koop afdoet omdat de CEO/eigenaar of aandeelhouder een beetje rare vogel is. Als je in de circlejerk van Reddit zit dan snap ik wel dat je praat over "approval ratings" van Elon want je wordt op die site doodgegooid met om de 2 posts iets over Elon.
Maar jullie snappen ook niet dat veel auto's budgettair worden uitgespendeerd aan leaserijders, in het bedrijf waar ik werk zitten velen te wachten op de nieuwe Model Y. Bij elke groen ICT bedrijf is dit het geval. Wanneer de huidige leasecontracten aflopen zullen velen weer gaan shoppen voor Tesla's.
Mensen boeit het allemaal niet zo veel en wat boeit het uberhaupt? denk je dat je Elon er mee hebt als ze "minder" verkopen? krijg je dan innerlijk geluk? wanneer Elon dit jaar SpaceX naar de beurs brengt is hij biljonair.
Zoals eerder gezegd is zijn 12.8% in aandelen van Tesla ook weer niet zo extreem veel. Als Elon straks de eerste Mars missie start is iedereen weer vergeten dat hij een Teslagroet deed.
De reden op Tweakers is om dat het een topic in "mobiliteit" is, ofwel een soort "PTA". Onderwerpen worden daar veel strenger gescheiden. Een negatieve opmerking over een Panasonic warmtepomp door een Mitsubishi fanboy wordt daar ook direct weggegooid.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goh hoe zou dat nou komen? Misschien ook voor dit topic goed dat dit wordt ingesteld? Snap dat jullie Elon misgunnen maar denk niet dat hij daar zelf persoonlijk om wakker ligt.
Dus we mogen alleen nog over mensen praten als ze er persoonlijk van wakker liggen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goh hoe zou dat nou komen? Misschien ook voor dit topic goed dat dit wordt ingesteld? Snap dat jullie Elon misgunnen maar denk niet dat hij daar zelf persoonlijk om wakker ligt.
Nogmaals, elektrische subsidie is eruit gegaan. Tesla's zijn niet de goedkoopste en de lagere lease klasse zal natuurlijk hiervan profiteren. Je zal veel bedrijven zien die een budget voor lease voor de schoonmakers en administratieve mensen hebben voor 20-40k aan leasebudget. Dan krijg je Renault 5'jes en Peugeot E-206 of MG's.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
We gaan het zien over een jaar. Ik durf te wedden dat het verlies van markt aandeel van Tesla in Europa een blijvende trend is.
Niet in elk land en in elk Europees land zijn de verkopen van Tesla's enorm gedaald. Dus het ligt ook niet alleen daaraan.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nogmaals, elektrische subsidie is eruit gegaan. Tesla's zijn niet de goedkoopste en de lagere lease klasse zal natuurlijk hiervan profiteren. Je zal veel bedrijven zien die een budget voor lease voor de schoonmakers en administratieve mensen hebben voor 20-40k aan leasebudget. Dan krijg je Renault 5'jes en Peugeot E-206 of MG's.
Ook is het zo ver dat eindelijk de duitsers een beetje competitievere auto's uitbrengen op dit moment. Denk aan BMW i4 en iX1 oa. Is normale marktwerking wat je nu ziet.
Maar veel van de early Tesla adopters zullen in Tesla's blijven rijden, alleen al omdat ze die auto's de afgelopen 5-6 jaar als daily hebben gehad.
Het is een kwestie van tijd tot China Tesla technologisch inhaalt.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Geen enkele projectleider,consultant of hogere functie gaat met zelfrespect in zo'n aliexpress auto rijden. Het is echt een waanidee dat iemand een koop afdoet omdat de CEO/eigenaar of aandeelhouder een beetje rare vogel is. Als je in de circlejerk van Reddit zit dan snap ik wel dat je praat over "approval ratings" van Elon want je wordt op die site doodgegooid met om de 2 posts iets over Elon.
Maar jullie snappen ook niet dat veel auto's budgettair worden uitgespendeerd aan leaserijders, in het bedrijf waar ik werk zitten velen te wachten op de nieuwe Model Y. Bij elke groen ICT bedrijf is dit het geval. Wanneer de huidige leasecontracten aflopen zullen velen weer gaan shoppen voor Tesla's.
Mensen boeit het allemaal niet zo veel en wat boeit het uberhaupt? denk je dat je Elon er mee hebt als ze "minder" verkopen? krijg je dan innerlijk geluk? wanneer Elon dit jaar SpaceX naar de beurs brengt is hij biljonair.
Zoals eerder gezegd is zijn 12.8% in aandelen van Tesla ook weer niet zo extreem veel. Als Elon straks de eerste Mars missie start is iedereen weer vergeten dat hij een Teslagroet deed.
Tot zover de vrijheid van meningsuiting absolutisten.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Goh hoe zou dat nou komen? Misschien ook voor dit topic goed dat dit wordt ingesteld? Snap dat jullie Elon misgunnen maar denk niet dat hij daar zelf persoonlijk om wakker ligt.
Grappig hoe nu in eens sinds Trump en Elon bezig zijn in de USA dat Chyna wordt verheerlijkt. Even achter de oren krabben hoor. Geen enkel respectabel land zou zijn/haar diplomaten in een Chinese spyware auto laten rondrijden. Denk je echt dat ASML medewerkers in dat soort auto's mogen rijden? of mensen met bepaalde bedrijfsgevoelige informatie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd tot China Tesla technologisch inhaalt.
De snelheid van de Chinese ontwikkeling is adembenemend, terwijl Tesla met verouderde modellen op de markt zit.
Je ziet daarnaast ook dat bedrijven geen Tesla's meer willen leasen vanwege het gedrag van Musk.
Hij richt wat dat betreft schade aan op het merk.
Jouw hele identiteit is Elon Musk zie ik aan je signature enzo?quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:49 schreef epicbeardman het volgende:
Linkse klimaat mensen zijn zo mad op Elon dat ze tegenwoordig weer liever diesel rijden dan een earth-saving green Teslamachine.![]()
Save Elon, Save the World.
Als Adolf... eh... Elon opstapt bij Tesla wil ik best weer een Tesla overwegen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Grappig hoe nu in eens sinds Trump en Elon bezig zijn in de USA dat Chyna wordt verheerlijkt. Even achter de oren krabben hoor. Geen enkel respectabel land zou zijn/haar diplomaten in een Chinese spyware auto laten rondrijden. Denk je echt dat ASML medewerkers in dat soort auto's mogen rijden? of mensen met bepaalde bedrijfsgevoelige informatie.
De kans alleen al dat elk gesprek wordt opgenomen door Chyna. De livetracking, camera's die alles opnemen op defensieterreinen of bij bedrijven. No thanks.
Oh wacht, bij VW groep van letterlijk Hilter kunnen ze er ook wat van.
Unprotected VW Data Exposed Locations Of 800,000 EVs
Klopt, stiekem hoop ik dat hij mij adopteert.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:53 schreef HardeFeiten het volgende:
[..]
Jouw hele identiteit is Elon Musk zie ik aan je signature enzo?
Magquote:Op donderdag 13 februari 2025 19:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Klopt, stiekem hoop ik dat hij mij adopteert.
De wereld is hard; door vast te houden aan je idealistische wereldbeeld zul je daar geen windeieren mee leggen.. Ga je ook uit Apple stock of de bedrijven die Foxxcon gebruiken in de productielijn? Die letterlijk netten om hen bedrijven hebben zodat de medewerkers geen zelfmoord kunnen plegen?quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als Adolf... eh... Elon opstapt bij Tesla wil ik best weer een Tesla overwegen.
Hij wil je niet neuken, dude... geef het op.quote:Op donderdag 13 februari 2025 19:49 schreef epicbeardman het volgende:
Linkse klimaat mensen zijn zo mad op Elon dat ze tegenwoordig weer liever diesel rijden dan een earth-saving green Teslamachine.![]()
Save Elon, Save the World.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |