abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218184106
Inmiddels heb ik de film twee keer gezien. Simpel gezegd is het gewoon een lekkere verstand-op-nul popcornfilm met de nodige actie, humor en snelheid. Soms iets té snel: de film is gemonteerd naar een krappe 129 minuten (inclusief minutenlange end credits) en zeker in het begin voelt het net te veel aan als een Amerikaanse televisieserie die is opgedeeld in blokken (inclusief cut to black-momenten). Maar eenmaal dat de film zijn eigen snelheid kan bijhouden is het een heerlijke kijkervaring. Het is met recht een stripboek vertaald naar het grote scherm en als je daar als kijker in meegaat is het puur genieten van de bombastische vertelstijl, de gekke plottwists en het oogverblindende kleurenpalet.

David Corenswet is een geboren Superman/Clark Kent/Kal-el. Zijn moment als 'goofy' Clark blijft (helaas) beperkt tot één sequence maar je kan je voorstellen dat zijn vermomming de mensen op het verkeerde been zet. Rachel Brosnahan is een uitmuntende Lois Lane, en godzijdank een keer eentje die niet fungeert als een damsel in distress. Nicholas Hoult is waar mogelijk de meest accurate versie van Lex Luthor sinds mensenheugenis, en ook al zijn Lex' motieven nogal simplistisch, we zien eindelijk een Lex die ook écht slim en rijk is en geen genade kent. Edi Gathegi is een uitblinker als Mister Terrific en Skyler Gisando speelt een Jimmy Olsen die voor de verandering iets heeft toe te voegen aan het algehele plot. De rest van de cast blijft helaas wat achter qua deelname in het verhaal; zo zou ik meer willen zien van de Daily Planet-crew of de Justice Gang. En hoewel hun screentime wat beperkt was zijn Pruitt Taylor Vince en Neva Howell als Jonathan en Martha Kent een verademing en maakt één scène tussen Pa Kent en Clark alles goed wat in Man of Steel teniet werd gedaan. God, wat ben ik blij dat Pa Kent in deze versie nog in leven is - en hopelijk nog lange tijd blijft.
En natuurlijk de onvolprezen ster van de film: Krypto. De bewerking die Gunn aan de hond van staal heeft gegeven werkt prima voor deze film en dit universum. Ben al benieuwd naar zijn volgende avonturen - die sneller zouden kunnen komen dan men denkt...

Er zijn doorheen de film nog twee verrassende cameo's die ik niet zal benoemen - maar ik vond het tof dat bij beide screenings waar ik was er met veel genoegen werd gereageerd op hun verschijningen door het aanwezige publiek. Een andere (kleine) cameo die ik wél wil benoemen is die van Will Reeve, de zoon van Christopher Reeve, die zijn opwachting maakt als reporter tijdens één van de battles.

De muziek van John Murphy en David Fleming is bombastisch en grijpt graag terug naar dé Superman theme van John Williams maar blijft desondanks verfrissend en modern. Nu moet ik wel zeggen dat de muziek in de film soms minder goed werkt en soms wat teveel als achtergrondmuziek voor een tv-serie klinkt, maar gek genoeg werken alle thema's wel los van de film in de Original Soundtrack. Waarschijnlijk een kwestie van de editing.

Desondanks zijn er toch wat plotpunten waar ik minder over te spreken ben. Daarom zal ik die belichten in onderstaande spoilertag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al bij al is dit een sterk begin van de DCU onder supervisie van James Gunn en ben ik benieuwd naar hoe dit verder zal verlopen. De film zelf heeft zijn issues maar is bovenal heerlijk entertainment. 4/5 sterren of en 8 uit 10 wat mij betreft.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_218189224
5 sterren puur omdat de hele bioscoop stil was.
pi_218219196
Ik ga zaterdag samen met een kameraad, naar de laser 3D versie. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  Forum Admin dinsdag 15 juli 2025 @ 18:46:28 #54
35723 crew  GGMM
pi_218222244
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Veel plezier gewenst :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_218225113
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 11:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jammer dat 3D nog steeds een ding is.
lekker faxen heel de dag echt genot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')