Het zal mij verbazen of dat gaat helpen meer gebruikers aan te trekken, denk dat daar nu meer voor nodig isquote:Elon Musk laat zijn rebelse AI-chatbot Grok los op het grote publiek
Iedereen met een account op X kan nu de AI-chatbot Grok gebruiken. Die kan onder meer plaatjes maken, gesprekken voeren en het nieuws van de dag samenvatten. De AI-tool zoekt wel grenzen op.
☝️quote:Op zondag 15 december 2024 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Opvallend dat dit soort vragen niet gesteld werden toen Twitter nog van Jack Dorsey was en er een overweldigende bias naar de democraten was.
Of dat er geen vragen gesteld worden over een Zuckerberg die Facebook l, instagram en Threads bezit en daar actief echt nieuws over een laptop van Hunter Biden onderdrukt.
Of vragen over George Soros die 235 radiostations koopt.
Kortom, bespaar me je gejammer over Musk. Het probleem is voor jou niet miljardairs met media invloed maar de verkeerde miljardair met media invloed.
Het hele internet en digitale ecosysteem/communicatie/infrastructuur/cloud in Europa wordt bijna absoluut gedomineerd door de VS. Hier en daar wat instabiele uitzonderingen op de sociale media front zoals Telegram en Tiktok maar zeker 90% en dat maakt dit continent toch wel een digitale vassalcontinent van de grootste macht die de mensheid ooit heeft gezien. Von der Leyen stamt af van Duitse adel en Amerikaanse slavernijhouders. Smerige troep. Haar pappie had geld en rijke machtige politieke connecties dus dat is cruciaal geweest om haar op die positie te krijgen. Dat is niet op 100% eigen kracht gegaan. Een zeer goede nest waar deze hypocriete feeks uit is gekropen dus de kans dat zij wat gaat doen aan de werkelijkheid van het continent als een Amerikaanse digitale kolonie is haast nul. Haar sympathieën en belangen liggen deels in Washington D.C. vanwege haar achtergrond.quote:Even if you're an AfD supporter - maybe ESPECIALLY if you are - you should absolutely condemn this on principle, lest you want your party to be associated with this mockery of Germany's sovereignty.
Doing blatant foreign interference in another country's political life (which by the way is banned by the UN charter, not that it matters much anymore these days) is ironically often a poisoned gift as it brands the party that's supported as agents of a foreign power and undermines their legitimacy. And given AfD's positioning as very strong on sovereignty, it's probably the last thing they want...
As for Musk, as much as it will pain people to hear @ThierryBreton was right (and Von Der Leyen, as always, wrong). Musk has just proven beyond doubt that he will not hesitate to undermine the sovereignty of European countries.
Especially ironic given how berserk Americans go at the slightest hint of interference in their political life, yet they then themselves do it in the most shameless way...
Lastly, more than ever, it highlights Europe's strategic weakness in not having a strong digital media ecosystem itself. It's absolutely crazy that we've let our entire narrative be shaped on platforms controlled by foreign billionaires (who, in Musk's case, is now a key official in the upcoming US administration).
Media die niet extreem rechts zijn zouden verboden moeten worden!quote:Op zondag 15 december 2024 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Opvallend dat dit soort vragen niet gesteld werden toen Twitter nog van Jack Dorsey was en er een overweldigende bias naar de democraten was.
Of dat er geen vragen gesteld worden over een Zuckerberg die Facebook l, instagram en Threads bezit en daar actief echt nieuws over een laptop van Hunter Biden onderdrukt.
Kortom, bespaar me je gejammer over Musk. Het probleem is voor jou niet miljardairs met media invloed maar de verkeerde miljardair met media invloed.
Ik vind een eigenaar van een medium die vanuit Amerika roept dat Afd de enige oplossing is wel een beetje doorslaan.quote:Op zondag 15 december 2024 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Alsof je als eigenaar van een medium opeens geen mening meer mag hebben....quote:Op zondag 22 december 2024 20:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vind een eigenaar van een medium die vanuit Amerika roept dat Afd de enige oplossing is wel een beetje doorslaan.
Andere kant, Amerikaanse media (kranten bv) hebben vaak wel een uitgesproken opinie over politiek.
Volgens mij heb ik alleen ze nooit gehoord over buitenlandse politiek.
En in Europa kennen we die media ook niet.
Ik vind het vooral eng als een doorgedraaide idioot het zegt, die de verkiezingen in de VS heeft gekocht.quote:Op zondag 22 december 2024 20:07 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik vind een eigenaar van een medium die vanuit Amerika roept dat Afd de enige oplossing is wel een beetje doorslaan.
Andere kant, Amerikaanse media (kranten bv) hebben vaak wel een uitgesproken opinie over politiek.
Volgens mij heb ik alleen ze nooit gehoord over buitenlandse politiek.
En in Europa kennen we die media ook niet.
Dat vind ik persoonlijk niet.quote:Op zondag 22 december 2024 20:12 schreef Christiane. het volgende:
[..]
Ik vind het vooral eng als een doorgedraaide idioot het zegt, die de verkiezingen in de VS heeft gekocht.
Een krant werd niet door algoritme bepaalt. Het internet wel.quote:Op zondag 22 december 2024 20:18 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk niet.
De meeste kranten in Amerika hebben vroeger vaak de kant gekozen van democratische kandidaten en dat is hetzelfde principe.
Zelfde met de nieuwszenders daar, op Fox na zijn ze bijna allemaal links georienteerd.
Jack Dorsey stond niet met de presidentskandidaat op een podium bij een rally, Jack Dorsey was niet enorm politiek actief op Twitter, Jack Dorsey werd niet een van de belangrijkste adviseurs van de president, Jack Dorsey wilde kiezers niet betalen als ze gingen stemmen, etc.quote:Op zondag 15 december 2024 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is net als met de koning, als mensen heel veel invloed en macht krijgen vind ik het wel een dingetje.quote:Op zondag 22 december 2024 20:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alsof je als eigenaar van een medium opeens geen mening meer mag hebben....
Er zit nog heel veel tussen extreem rechts en links. In de VS is links zoals wij dat kennen heel ongebruikelijk.quote:Op zondag 22 december 2024 20:13 schreef Jeo_Boden het volgende:
Wat een hoop hypocrisie weer van links, ik weet niet waar ik moet beginnen.
X is een extreemrechtgezinde spreekbuis, voorheen was het links. Vrije woordquote:Op zondag 22 december 2024 21:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Uiteraard kun je er wat van vinden dat Elon Musk als eigenaar van X zoveel politieke invloed uit kan oefenen, maar zoals anderen al hebben opgemerkt, is hij niet de enige die dat doet.
Wat hem wel van anderen onderscheidt, is dat Elon Musk toch een man van het vrije woord is. Gebruikers van X worden niet gecensureerd vanwege hun mening. Dat was onder zijn voorganger, toen het nog Twitter heette, wel het geval. Zo werden behoorlijk veel mensen die kritisch stonden tegenover de genderideologie vanwege hun mening van Twitter verbannen. Toen Elon Musk het overnam, werden die allemaal weer toegelaten, terwijl de voorstanders van de genderideologie gewoon mochten blijven.
Het is natuurlijk wel grotendeels eigen economie en industrie.quote:
Destijds was het algoritme ook al ten faveure van de Republikeinen.quote:Op zondag 15 december 2024 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat constante ge-calimero is wel aardig vermoeiend.quote:Twitter admits bias in algorithm for rightwing politicians and news outlets
Twitter has admitted it amplifies more tweets from rightwing politicians and news outlets than content from leftwing sources.
The social media platform examined tweets from elected officials in seven countries - the UK, US, Canada, France, Germany, Spain and Japan. It also studied whether political content from news organisations was amplified on Twitter, focusing primarily on US news sources such as Fox News, the New York Times and BuzzFeed.
The study compared Twitter's "Home" timeline - the default way its 200 million users are served tweets, in which an algorithm tailors what users see - with the traditional chronological timeline where the most recent tweets are ranked first.
The research found that in six out of seven countries, apart from Germany, tweets from rightwing politicians received more amplification from the algorithm than those from the left; right-leaning news organisations were more amplified than those on the left; and generally politicians' tweets were more amplified by an algorithmic timeline than by the chronological timeline.
[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |