abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215865874
Goh, wat een toeval in deze tijd vlak voor kerst.

quote:
Een kleine gemeente in Normandië is dolblij met een onverwacht royaal geschenk. Na zijn overlijden liet een Franse miljonair (91) tien miljoen euro na aan het oord waar hij tijdens zijn leven nochtans nooit was geweest, maar wel op een bijzondere manier mee verbonden was. Dit is het kerstverhaal van Thiberville.

De hoofdrollen in dit buitengewone verhaal zijn weggelegd voor de Franse gemeente Thiberville en de man met dezelfde achternaam, Roger Thiberville: geboren in 1932 en overleden op 23 augustus 2024.

Aan het einde van zijn leven vroeg de rijke Fransman zich af wat er na zijn dood met zijn erfenis moest gebeuren. Er waren geen nakomelingen, maar des te meer bezittingen. Roger Thiberville bezat alleen al in het 15de arrondissement van Parijs vier appartementen. De Eiffeltoren en de Sacré-C½ur zijn vlakbij en het Louvre begroet je vanaf de overkant van de Seine.

Thiberville toonde zich van zijn creatiefste kant toen hij zijn testament schreef. Een deel van de erfenis gaat naar zijn accountant. Voor de rest van zijn fortuin vond de man een ongebruikelijke oplossing. Tien miljoen euro gaat naar daar waar zijn naam voor altijd zal voortleven, zelfs zonder nakomelingen: naar Thiberville dus. En dat terwijl hij de Normandische gemeente met 1.773 inwoners tijdens zijn leven nooit heeft bezocht.
Compleet verhaal op https://www.destentor.nl/(...)is-geweest~ad8d2b62/

Voor veel mensen het ideale feelgood verhaal in deze decembermaand.

Ik vind het onnozel en triest. Deze man had beter bij leven een deel van dat geld kunnen geven dan had hij kunnen zien welke goede en nuttige dingen er mee gedaan konden worden.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215865888
Het is ook nooit goed hè.
pi_215865899
De eerste vraag die iedereen heeft na het lezen van dit artikel is 'maar waarom dan dit gehucht?'.

En de schrijver van dat stukje lijkt niet te beseffen dat die vraagt dus op komt zetten. Matige journalistiek noem je dat. Overschrijven van elkaars stukjes. Niet doorvragen.

Onzinartikel.

Verder leuk verhaal.
-nee-
pi_215865900
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is ook nooit goed hè.
Het kan altijd beter.
En voor deze man was dat niet zo moeilijk geweest
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215865906
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:54 schreef Marsenal het volgende:
De eerste vraag die iedereen heeft na het lezen van dit artikel is 'maar waarom dan dit gehucht?'.

En de schrijver van dat stukje lijkt niet te beseffen dat die vraagt dus op komt zetten. Matige journalistiek noem je dat. Overschrijven van elkaars stukjes. Niet doorvragen.

Onzinartikel.

Verder leuk verhaal.
Even kijken naar de naam van de man en de naam van het gehucht
  zaterdag 14 december 2024 @ 13:58:06 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215865926
quote:
Blijkbaar heb jij zelf het artikel niet gelezen, of in ieder geval niet met enige zorgvuldigheid. Als dit soort vragen bij je opkomen is het handig het artikel nog een keertje te lezen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_215865928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:49 schreef quo_ het volgende:

Ik vind het onnozel en triest. Deze man had beter bij leven een deel van dat geld kunnen geven dan had hij kunnen zien welke goede en nuttige dingen er mee gedaan konden worden.
Bemoei je met je eigen centen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215865960
quote:
Die link kan je zelf niet maken? Moeten journalisten voortaan ook maar doorvragen waarom mensen nat zijn nadat ze in het water zijn gesprongen?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215865985
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Bemoei je met je eigen centen.
Nou en of !
Ik zorg dat ik er goed van leef.
pi_215866039
Treurig wel. Je hele leven mensen uitgebuit om miljoenen te verzamelen en dan aan het eind niet weten wat je ermee moet :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215866071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:58 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Blijkbaar heb jij zelf het artikel niet gelezen, of in ieder geval niet met enige zorgvuldigheid. Als dit soort vragen bij je opkomen is het handig het artikel nog een keertje te lezen.
Gedaan! Snap het nu beter!
-nee-
pi_215866121
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 13:49 schreef quo_ het volgende:

Je bent zelf onnozel en triest.
pindazakje
pi_215871915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:11 schreef Mortaxx het volgende:
Treurig wel. Je hele leven mensen uitgebuit om miljoenen te verzamelen en dan aan het eind niet weten wat je ermee moet :')
Maar hij heeft wel geleefd!
pi_215872882
Heel mooi gebaar, als ik alleen ben op mijn oude dag zal ik ook kiezen voor iets waar mijn geld/activa heen mag na mijn dood... vooral niet naar de staat want die pik sowieso al een groot gedeelte in.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215872991
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 14:11 schreef Mortaxx het volgende:
Wie heeft hij uitgebuit dan?
pi_215873104
quote:
Roger Thiberville bezat alleen al in het 15de arrondissement van Parijs vier appartementen.
quote:
Burgemeester Guy Paris van Thiberville
Thiberville met bezittingen in Parijs, en Paris de burgemeester van Thiberville. Deze twee hadden van plek moeten wisselen. :{w
pi_215874019
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 10:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Thiberville met bezittingen in Parijs, en Paris de burgemeester van Thiberville. Deze twee hadden van plek moeten wisselen. :{w
Eén grote banencarrousel van de elite.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')