https://www.nu.nl/buitenl(...)-en-opheldering.htmlquote:De Verenigde Staten zijn in de ban van tientallen mysterieuze drones. Deze vliegen rond in de lucht bij Washington en in de staat New Jersey. Niemand weet waar ze vandaan komen en wat ze komen doen.
De gouverneur van New Jersey, Phil Murphy, heeft in een brief aan het Witte Huis actie geëist van de regering. Hij wil extra middelen krijgen tegen de "droneactiviteiten", zo meldt onder meer The Guardian.
New Jersey wil dat de Amerikaanse regering een onderzoek start naar de "invasie van drones" sinds november. Drones en kleine onbemande vliegtuigjes zijn soms met tientallen tegelijk te zien op verschillende plekken.
Een enkele keer gaat het zelfs om drones ter grootte van een auto, die bovendien in groepen vliegen. Deze werden gespot boven militaire infrastructuur, treinstations, reservoirs en elektriciteitscentrales.
Het Witte Huis, de FBI en het Pentagon stellen dat de drones ongevaarlijk zijn en niet vanuit het buitenland komen. Volgens de autoriteiten zijn het legale drones die alle "rechten hebben om rond te vliegen".
Meerdere onbekende drones boven Amerikaanse luchtmachtbasis in Duitsland
Ondertussen komen er ook berichten van buiten de VS over ongeïdentificeerde drones. Zo citeert Der Spiegel Duitse veiligheidsrapporten die spreken over meerdere dronewaarnemingen bij de Amerikaanse luchtmachtbasis Ramstein. Via persbureau Reuters bevestigen Amerikaanse autoriteiten dat er inderdaad vele drones zijn gespot bij de luchtmachtbasis in Duitsland.
In de VS zelf blijven meldingen binnenkomen van opvallende drones. Zo postte de vorige gouverneur van Maryland een filmpje op X en beweert hij zelf "wat leek op tientallen grote drones" boven zijn woonplaats te hebben gezien. Hij verwijt de regering nauwelijks wat te doen.
Beeld uit video: Amerikanen filmen 'mysterieuze' drones boven New Jersey0:49
Amerikanen filmen 'mysterieuze' drones boven New Jersey
Tientallen grote drones, politicus vreest droneaanvallen vanaf Iraans moederschip
"Het publiek maakt zich steeds meer zorgen en raakt steeds gefrustreerder door het volledige gebrek aan transparantie en de afwijzende houding van de overheid", zegt de voormalige gouverneur van Maryland. Onlangs sprak een politicus uit New Jersey zelfs over droneaanvallen vanaf een Iraans "moederschip".
De autoriteiten spraken dergelijke beweringen steeds tegen: er zou geen bedreiging zijn. Het blijft vooralsnog onduidelijk wat er werkelijk aan de hand is. Dat heeft tot een uitbarsting van samenzweringstheorieën geleid.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit is natuurlijk de natte drone van iedere conspiracy theorist.
Nee.. het is juist een manier om mensen die zich graag door de overheid laten overtuigen.. de waarheid ervan gaan inzien.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit is natuurlijk de natte drone van iedere conspiracy theorist.
Ik denk dat het het zoveelste complot van de deepstate is, denk je niet?quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:57 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee.. het is juist een manier om mensen die zich graag door de overheid laten overtuigen.. de waarheid ervan gaan inzien.
Dus het zijn juist de schaapjes die hier intrappen.
Ik denk dat het een manier is om het volk in het gareel te laten lopen door de zoveelste angstpropaganda.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:01 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik denk dat het het zoveelste complot van de deepstate is, denk je niet?
Dat denk ik ook ja. Gelukkig zijn er mensen zoals jij, die dat alles kunnen doorzien door een beetje op internet rond te surfen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik denk dat het een manier is om het volk in het gareel te laten lopen door de zoveelste angstpropaganda.
En de enige overeenkomst met complottheoretici is dat ze zich niet makkelijk door angst laten overtuigen
Of op dat vliegveld in Engeland?quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:10 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Begin december ook gespot in Duitsland boven een luchtmachtbasis toch?
Zijn zo'n zes meter in doorsnee.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een Chinese ballon werd onmiddellijk uit de lucht geschoten en deze laten ze vliegen? maar als je deze beelden bekijkt is het inderdaad vreemd.
Ze zijn zo groot als een kleine auto.. blijven uren in de lucht.
Zeker een normale drone kan dit niet, het zijn ook geen militaire experimentele drones want waarom zou je die boven het dichtstbevolkte gebied van Amerika testen vlak naast een vliegveld?
Fbi wil niks kwijt, gouverneur zegt niks aan de hand en politie doet er vreemd over.
Ondertussen zijn er echt tientallen filmpjes waar ze uit het water lijken te komen, zelfs schietend op iets op de grond. (waardoor ik dan denk het zijn gewoon militaire drones)
Klopt aardig dan, een auto is wat? 4 meter doorsnee?quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zijn zo'n zes meter in doorsnee.
Het is wel heel interessant en leuk allemaal, benieuwd wat er achter weg komt. PMC denk ik eerlijk gezegd, want FBI had al aangegeven dat het geen buitenlandse mogendheid is.
Edit: Weet je nog die andere twee (of drie objecten) naast die Chinese ballon? Die ene die was neergeschoten boven Alaska? Is volledig in de doofpot gestopt en we horen er niks meer over, terwijl bij die Chinese ballon aardig snel een mooie foto hadden. Dat is zo ongelofelijk vreemd.
Zoiets.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Klopt aardig dan, een auto is wat? 4 meter doorsnee?
Gemoedelijk gebeuren allemaal.quote:Op zaterdag 14 december 2024 13:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Gewoon op schieten toch? Dit is tenslotte Amerika.
Bekijk deze YouTube-video
Chinese ballon was dagen in de lucht voordat men iets deed toch?quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een Chinese ballon werd onmiddellijk uit de lucht geschoten en deze laten ze vliegen? maar als je deze beelden bekijkt is het inderdaad vreemd.
Ze zijn zo groot als een kleine auto.. blijven uren in de lucht.
Zeker een normale drone kan dit niet, het zijn ook geen militaire experimentele drones want waarom zou je die boven het dichtstbevolkte gebied van Amerika testen vlak naast een vliegveld?
Fbi wil niks kwijt, gouverneur zegt niks aan de hand en politie doet er vreemd over.
Ondertussen zijn er echt tientallen filmpjes waar ze uit het water lijken te komen, zelfs schietend op iets op de grond. (waardoor ik dan denk het zijn gewoon militaire drones)
Als wij een onderontwikkelde beschaving zouden tegenkomen, zouden we die benaderen met al onze high tech vliegtuigen etc? Of zou je het op niveau doen? Dus zo dicht mogelijk komen met iets wat die beschaving kan begrijpen, zoals drones.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:22 schreef StateOfMind het volgende:
Als een buitenaardse beschaving zo geavanceerd is dat ze interstellair of zelfs intergalactisch kunnen reizen, dan zou je toch mogen verwachten dat ze niet perse verlichting aan de buitenkant nodig hebben.
Ook het rode en groene knipperende licht wat ze hebben, doet denken aan die groene en rode knipperlichten die elk vliegtuig, elke helikopter en elke straaljager waar ook ter wereld heeft.
Vooral dat doet toch vermoeden dat het een aardse oorsprong heeft.
Volgens oa politie agenten zouden veel van die drones uit het water komen en er weer in gaan.
Ook zouden ze, volgens piloten die ze gezien hebben, ook op enorme hoogtes vliegen.
Dat alles duidt toch wel op geavanceerd (dus duur) spul.
Iran vliegt met stokoude F14's en zo.
Hun Shaded drones doen het aardig in Oekraïne, maar dat is van een totaal andere orde.
Ik acht hen technologisch en financieel hier niet toe in staat.
Rusland idem met hun peperdure oorlog.
Ze gebruiken steeds meer oud Sovjet spul, omdat ze niet genoeg modern spul meer hebben.
Hun hightech SU-57 zijn maar een stuk of 15-20 van omdat het te duur is.
Blijven over de VS zelf en China.
De VS hebben met hun Black Roetveeg program natuurlijk een hoop topsecret spul.
Denk aan de Blackbird, F117, B2 en zo die pas na vele jaren openbaar werden.
En de Aurora en de TR3B (die volgens geruchten reversed engineered zou zijn),
Maar topsecret spul testen in dichtbevolkte gebieden met alle feestverlichting aan is ook onlogisch.
En als het de Chinezen zouden zijn, dan zouden ze die ook niet ongehinderd boven militaire installaties laten hangen.
Ze zouden bovendien een paar weken terug ook in China zijn gezien.
Op hun beurt zouden die ook actie ondernemen als er Amerikanen boven hun militaire installaties zouden zweven.
Kortom, erg vaag allemaal.
Maar zeer interessant.
Ik mag hopen dat ze niet zo amateuristisch zijn. Ik denk vooral dat het voor het publiek, de burgers van New Jersey, een massa hysterie kan zijn, maar niet vanuit de FBI, die zijn er namelijk hard mee bezig. Allemaal helikopters zijn al in de lucht. Het UAP topic deelt vaak wat X-draadjes of berichten die wat meer de diepte in gaan.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Overigens denk ik dat dit gewoon massahysterie is nu. Alle onverklaarbare lichten worden nu bij elkaar gegooid tot mysterieuze drones'' maar er zijn tegenwoordig gewoon heel veel type drones. Van kleine hobby drones tot internet drones die groter zijn dan een auto, tot bezorg drones, en waarschijnlijk een heel scala aan test drones.
Voor drones is er ORCA ontwikkeld, maar die kan geen lock krijgen omdat de drones een of andere onbekende en onzichtbare frequentie gebruiken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Chinese ballon was dagen in de lucht voordat men iets deed toch?
Maar dat terzijde, een ballon is makkelijk neer te schieten. Die bewegen niet zoveel. Drones wel.
Overigens denk ik dat dit gewoon massahysterie is nu. Alle onverklaarbare lichten worden nu bij elkaar gegooid tot mysterieuze drones'' maar er zijn tegenwoordig gewoon heel veel type drones. Van kleine hobby drones tot internet drones die groter zijn dan een auto, tot bezorg drones, en waarschijnlijk een heel scala aan test drones.
Is met elke overheid zo helaas.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:54 schreef Nyamuk het volgende:
De Amerikaanse overheid kan gewoon duidelijkheid geven maar kiest ervoor dit niet te doen.
Klinkt als een partij die je blind kunt vertrouwen als burger.
Waarom zouden militaire drones met lichten aan vliegen vraag ik me dan af? Waarom niet gewoon zonder licht? Dat hoor je wat gebrom, misschien, maar niemand zal verder iets opmerken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Voor drones is er ORCA ontwikkeld, maar die kan geen lock krijgen omdat de drones een of andere onbekende en onzichtbare frequentie gebruiken.
Dat klinkt wel wat vaag, eerlijk gezegd, maar als dat klopt dan maakt het de boel des te vreemder.
Ik zelf denk dat eventueel het toch militaire drones zijn, en dat ze straks gaan zeggen van kijk dit is dus wat mensen al decennia zien trollolololol.
Een fake alien evenement om maar geen antwoorden te hoeven vrij geven over wat ze wel echt weten.
Zodra de politiehelikopters dichterbij komen doen ze hun lichten uit en vliegen ze weg, dat wordt zo genoemd iig door de FBI.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom zouden militaire drones met lichten aan vliegen vraag ik me dan af? Waarom niet gewoon zonder licht? Dat hoor je wat gebrom, misschien, maar niemand zal verder iets opmerken.
Dat ze met licht vliegen lijkt erop te wijzen dat ze gezien willen worden.
Waarom zijn ze eerst aan? Om gezien te willen worden lijkt me. Anders kan je ze ook uit laten niet?quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zodra de politiehelikopters dichterbij komen doen ze hun lichten uit en vliegen ze weg, dat wordt zo genoemd iig door de FBI.
De tijd is bijna rijp voor revolutie.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is met elke overheid zo helaas.
Moet je er wel bij zetten waar. In Syrie is ie net voorbijquote:Op zaterdag 14 december 2024 19:11 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
De tijd is bijna rijp voor revolutie.
Ja om de mensen wellicht gerust te stellen, als je er vanuit gaat dat het aliens zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom zouden militaire drones met lichten aan vliegen vraag ik me dan af? Waarom niet gewoon zonder licht? Dat hoor je wat gebrom, misschien, maar niemand zal verder iets opmerken.
Tja, dat is de de grote vraag. Van wie zijn ze en wat doen ze.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waarom zijn ze eerst aan? Om gezien te willen worden lijkt me. Anders kan je ze ook uit laten niet?
Kunnen ze beter overdag vliegen. Maar wellicht hebben de aliens geen ogen en weten ze niet dat ze zichtbaar zijn. (vond ik wel een mooi detail in Project Hail Mary, dat de aliens hele andere zintuigen hebben).quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja om de mensen wellicht gerust te stellen, als je er vanuit gaat dat het aliens zijn.
Zo van kijk, we niet zo anders, wees niet bang.
Maar wie zal het zeggen.
Wel rampzalig als New Jersey van de kaart geveegd wordt. De wereld zal voor 10 hele minuten geschokt zijn vanwege dit verlies.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:24 schreef havanagila het volgende:
Nice, nieuwe drones van 6 meter. Passen hoop bommen in.
De hysterie in een nutshell idd. Veel beelden ook van vliegtuigen die rondjes vliegen voor ze mogen landen (gebeurd als het druk is) als een vliegtuig dan naar je (de camera) toevliegt lijkt het idd alsof ze stilstaan.quote:
Daar vlieg je dan zonder licht. Dan krijg je een bekeuring en als je je niet wilt identificeren, dan krijg je er nog een.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies, waarom zouden ze er lichten opzetten als ze geheim zouden moeten zijn? Lichten op vliegtuigen zijn met name bedoeld voor herkenbaarheid voor anderen, en een beetje hulp bij de landing.quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:22 schreef StateOfMind het volgende:
Als een buitenaardse beschaving zo geavanceerd is dat ze interstellair of zelfs intergalactisch kunnen reizen, dan zou je toch mogen verwachten dat ze niet perse verlichting aan de buitenkant nodig hebben.
Ook het rode en groene knipperende licht wat ze hebben, doet denken aan die groene en rode knipperlichten die elk vliegtuig, elke helikopter en elke straaljager waar ook ter wereld heeft.
Vooral dat doet toch vermoeden dat het een aardse oorsprong heeft.
Volgens oa politie agenten zouden veel van die drones uit het water komen en er weer in gaan.
Ook zouden ze, volgens piloten die ze gezien hebben, ook op enorme hoogtes vliegen.
Dat alles duidt toch wel op geavanceerd (dus duur) spul.
Iran vliegt met stokoude F14's en zo.
Hun Shaded drones doen het aardig in Oekraïne, maar dat is van een totaal andere orde.
Ik acht hen technologisch en financieel hier niet toe in staat.
Rusland idem met hun peperdure oorlog.
Ze gebruiken steeds meer oud Sovjet spul, omdat ze niet genoeg modern spul meer hebben.
Hun hightech SU-57 zijn maar een stuk of 15-20 van omdat het te duur is.
Blijven over de VS zelf en China.
De VS hebben met hun Black Roetveeg program natuurlijk een hoop topsecret spul.
Denk aan de Blackbird, F117, B2 en zo die pas na vele jaren openbaar werden.
En de Aurora en de TR3B (die volgens geruchten reversed engineered zou zijn),
Maar topsecret spul testen in dichtbevolkte gebieden met alle feestverlichting aan is ook onlogisch.
En als het de Chinezen zouden zijn, dan zouden ze die ook niet ongehinderd boven militaire installaties laten hangen.
Ze zouden bovendien een paar weken terug ook in China zijn gezien.
Op hun beurt zouden die ook actie ondernemen als er Amerikanen boven hun militaire installaties zouden zweven.
Kortom, erg vaag allemaal.
Maar zeer interessant.
Dat valt wel mee toch, de meest bekende meldingen zijn nog altijd die tic tac of GIMBAL. Die staan bovenaan het lijstje van overrklaarbaar.quote:Op maandag 16 december 2024 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Jammer want de daadwerkelijk interessante waarnemingen worden zo ondergesneeuwd.
Had vooral de UFO subreddit in gedachte. Die gaan helemaal los nu om elke lichtpunt in de lucht. Sommige gewoon duidelijk vliegtuigen...quote:Op maandag 16 december 2024 19:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch, de meest bekende meldingen zijn nog altijd die tic tac of GIMBAL. Die staan bovenaan het lijstje van overrklaarbaar.
En niet dat met die schepen, dat was op Reddit ook al lang als verklaring gegeven. Dat filmpje is trouwens al een tijdje oud, dus snap niet wat het met het New Jersey gebeuren te maken heeft.
/r/UFOs vind ik best goed, top comments zijn altijd verklaringen, zoals een tijd geleden bij die floot schepen. En ook die zagen vrij snel dat één zo'n drone gewoon een politiehelikopter was. Ik heb die ervaring eigenlijk helemaal niet.quote:Op maandag 16 december 2024 21:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Had vooral de UFO subreddit in gedachte. Die gaan helemaal los nu om elke lichtpunt in de lucht. Sommige gewoon duidelijk vliegtuigen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |