abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215889019
Jazeker, ik kan zeker een maandje of 3 overleven zonder naar de winkel te gaan! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215896353
Water, 2000 blikjes sardines, flesjes citroensap, een tondeldoos, wapens waar je bekend mee bent en meer heb je niet nodig voorlopig.
  dinsdag 17 december 2024 @ 12:49:50 #78
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_215896892
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:44 schreef Chandler het volgende:
Jazeker, ik kan zeker een maandje of 3 overleven zonder naar de winkel te gaan! :Y
Kun je opsommen wat je allemaal in huis hebt?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_215896977
Over verwarmen nog even dit:
Je kunt ook met propaangas verwarmen. Bijvoorbeeld één ruimte in huis.

Dan zijn er dit soort mogelijkheden:

Gaat alleen slechts 4,5 uur mee dus je moet best veel cartridges op voorraad hebben.

En anders zoiets :D
pi_215897810
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 12:49 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Kun je opsommen wat je allemaal in huis hebt?
Jawel maar is niet nodig. Heb zeker voor een jaar aan kaarsen (spaar hobbie), water is m'n vijver wat ik kan filteren, stroom via zonnepanelen en accu's en bergen met eten in mijn vriezers...

Alleen cola zou snel op zijn... maar tja... dat is alles! :+
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_215897843
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:01 schreef Tjoent het volgende:
Over verwarmen nog even dit:
Je kunt ook met propaangas verwarmen. Bijvoorbeeld één ruimte in huis.

Dan zijn er dit soort mogelijkheden:
[ afbeelding ]
Gaat alleen slechts 4,5 uur mee dus je moet best veel cartridges op voorraad hebben.

En anders zoiets :D
[ afbeelding ]
Dan mag je wel een voorraadje aan gasflessen hebben want deze methoden zuigen flessen leeg, kun je beter gaan voor een petroleum brander gaan! :Y
Like trump...
pi_215897867
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hier ook gasloos.

Ik ben vooral voorbereid op 10 dagen zonder stroom. Dus ik kan koken, ik heb wat stroom (aggregaat + noodaccu), drinkwater (ook 200 liter in het boilervat van de warmtepomp) en brandstof haal ik wel uit de auto desnoods.

Verwarmen wordt wel pittig, ik heb een houtkachel in huis (zat er in) maar geen hout _O- Dus dat wordt meubels zagen :+
M'n volgende woning (krijg in maart de sleutel) heeft geen houtkachel, dus dan moet ik maar eens beter gaan nadenken daarover.
Gooi niet al je hout in het vuur eh, je hebt ook wat nodig om je deur te barricaderen tegen mensen die het allemaal maar onzin vinden om wat extra's in huis te hebben. :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215898243
Zeg stelletje prepperts, het gaat om een noodpakket voor het overbruggen van een paar dagen he, niet om het overleven van wo3 of de zombie apocalyps. Je hebt helemaal geen verwarming nodig voor die paar dagen. Wat crackers met pindakaas en wat water, verlichting, radio, powerbank, wat cash, dat is echt wel genoeg. Als het veel langer duurt dan een paar dagen wordt het tijd om naar elders te verkassen.
  donderdag 19 december 2024 @ 05:28:51 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215915992
Ik heb toch maar even een knijpkat en chloortabletten besteld. Die samen met wat ander spul in een doos gelegd zijn, makkelijk voor het grijpen.

Gebruik ik het zelf niet, dan hebben bekenden (m'n ouders hebben het hoofd sowieso diep in het zand, "zulke onzin allemaal, er gebeurt toch niks") er misschien nog wat aan. Eventueel duurt dat nog een paar jaar, maar toch.
pi_215916011
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 23:35 schreef Invisibli het volgende:
Zonder tiktok, zonder instagram en het posten van 20 dagelijkse selfies?

Dan gaan we Fok!ken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 15:13 schreef Farenji het volgende:
Als het veel langer duurt dan een paar dagen wordt het tijd om naar elders te verkassen.
Dus ook een rubberbootje hebben. En nu maar hopen dat we aan de andere kant van de Middellandse Zee welkom zijn.

[ Bericht 37% gewijzigd door stavromulabeta op 19-12-2024 05:58:39 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_216758784
Is dit het meest recente topic voor het noodpakket? Nu toch maar eens begonnen met een kleine voorraad (niets overdreven, wil genoeg voor drie dagen hebben). Wat ik nog niet had was een voorraad water; eten komt eigenlijk al snel uit de voorraden die je al hebt staan; pasta, rijst, bloem, muesli, (instant) noodles. Ja, het is wat droog en saai, maar in principe al genoeg voor een paar dagen. Ik ga het wel aanvullen, maar het is interessant om te zien dat met name water het belangrijkste is, terwijl dat toch het eerste is wat, denk ik, makkelijk een dag uit kan vallen.

Volgende punt is om een gasstelletje en flessen in huis te halen. Al voel ik er niet veel voor om die laatste in huis te bewaren; denk dat ik die maar in de schuur zet; waar zetten jullie die neer?

En wat zijn de absolute essentials om in huis te hebben? Dan begin ik daar mee. Veel meer dan een paar dagen ga ik niet voor; ik ben nogal afhankelijk van medicatie dus als het echt lang gaat duren ben ik toch wel fucked. Echt survivallen a la the walking dead zit er voor mij toch niet in.
pi_216758922
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2025 09:25 schreef zatoichi het volgende:
Is dit het meest recente topic voor het noodpakket? Nu toch maar eens begonnen met een kleine voorraad (niets overdreven, wil genoeg voor drie dagen hebben). Wat ik nog niet had was een voorraad water; eten komt eigenlijk al snel uit de voorraden die je al hebt staan; pasta, rijst, bloem, muesli, (instant) noodles. Ja, het is wat droog en saai, maar in principe al genoeg voor een paar dagen. Ik ga het wel aanvullen, maar het is interessant om te zien dat met name water het belangrijkste is, terwijl dat toch het eerste is wat, denk ik, makkelijk een dag uit kan vallen.

Volgende punt is om een gasstelletje en flessen in huis te halen. Al voel ik er niet veel voor om die laatste in huis te bewaren; denk dat ik die maar in de schuur zet; waar zetten jullie die neer?

En wat zijn de absolute essentials om in huis te hebben? Dan begin ik daar mee. Veel meer dan een paar dagen ga ik niet voor; ik ben nogal afhankelijk van medicatie dus als het echt lang gaat duren ben ik toch wel fucked. Echt survivallen a la the walking dead zit er voor mij toch niet in.
Een simpel camping gasstelletje volstaat hoor. Ik heb een dubbele en daar klik je heel simpel zo'n blauwe cartridge op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je gewoon in een vorstvrije schuur bewaren. Al bevriest het vgm sowieso niet.

Als je je een paar dagen kunt redden, zou het hopelijk voldoende moeten zijn. Ik heb ook een voorraad repen in huis, zoals Bolletje havermoutrepen en eiwitrepen. En potjes doperwten, appelmoes, havermout, veel houdbare melk en idd water. Jezelf kunnen wassen is ook essentieel vind ik. Dus babydoekjes bijv.
  donderdag 20 februari 2025 @ 09:39:22 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_216758989
Ik heb een bescheiden maar compleet noodpakket. Niets hysterisch, maar genoeg voor een halve week.

Heb je weinig ervaring met gasstelletjes, kijk dan naar een 'piëzo'-exemplaar - waar je geen lucifers bij nodig hebt. Houd het simpel, eentje waar je de gasfles zonder gedoe aan klikt.

quote:
...

ik ben nogal afhankelijk van medicatie dus als het echt lang gaat duren ben ik toch wel fucked. Echt survivallen a la the walking dead zit er voor mij toch niet in.
x2

[ Bericht 31% gewijzigd door Eightyone op 20-02-2025 17:47:31 ]
pi_216760359
quote:

Ipv een gasstelletje zou een bbq ook kunnen werken. ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')